Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.383
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fant ikke noe bilde fra Ove som skulle tilsi annet enn dannede folk som hadde det kjekt sammen. Jaja, noen var vel litt mer ekstrovert enn andre 😊

    59B97966-443B-46F4-B003-347FC8FB526E.jpeg


    På slutten var det bare den harde kjerne igjen. Sånn i forbifarten; alle som spiller på låvedører (og andre også når jeg tenker meg om) burde ta en tur til Jørgen å høre hva Apogee høyttalerne kan levere av lyd til pølsepris. I tillegg til en del andre haifai-parametre snakker vi også bass og dybde på nette låvedører 😊

    88036B17-3134-4830-BAAC-D30638B65EAE.jpeg


    Tusen takk til Jørgen for super traktering og resten av rampen for en suveren dag/kveld 😊
     
    Sist redigert:

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    1.746
    Antall liker
    3.683
    Torget vurderinger
    1
    Da takker jeg for finne bilder av de glade gutter, og håper det ble handlet for millioner av dere. Eller var det bare litt skrøne historier å drikke med noe mat til. 🤭

    PS det ser ut at kun var Tosken som koste seg.:ROFLMAO::ROFLMAO:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.383
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da takker jeg for finne bilder av de glade gutter, og håper det ble handlet for millioner av dere. Eller var det bare litt skrøne historier å drikke med noe mat til. 🤭
    Jeg er nok ikke den tøffeste gutten i klassen på handling av plater. Jeg forsøker egentlig å selge plater, men det ble nå likevel med hjem en seks plater (etter hva jeg husker), og et stativ med underlag til å plassere plater fra denne USM Haller (betyr det at jeg kan bli medlem i OVK 😆).
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.691
    Antall liker
    58.653
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg spiller jo på låvedører, som du vet.
    Du får ta med deg Apogee tilbake til Vestlandet du. Jeg skjønner du er på gli når det gjelder paneler.😊

    Jeg hørte slike Apogee hos Tangen i Osterhausgt Oslo en gang på 80 tallet. (Da jeg var ung og lovende.)
    Det var en skjebnestund, og min livsanskuelse ble ikke den samme etter å ha hørt disse høyttalerne. Den gang hadde jeg aldri hørt noe lignende eller bedre.
    Apogee holder nok bra standard i dag også, men selv om Jørgen selger for pølsepris nytter vel ikke å pare dem med billige rælforsterkere.

    Ellers ser det ikke ut som du har det så verst, til tross for slett bostandard. Om man bor billig så kan man koste på seg bedre drikkevarer. Det var det du tenkte, ikke sant?😊
    Ha en fin tur.
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.383
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg spiller jo på låvedører, som du vet.
    Du får ta med deg Apogee tilbake til Vestlandet du. Jeg skjønner du er på gli når det gjelder paneler.😊

    Jeg hørte slike Apogee hos Tangen i Osterhausgt Oslo en gang på 80 tallet. (Da jeg var ung og lovende.)
    Det var en skjebnestund, og min livsanskuelse ble ikke den samme etter å ha hørt disse høyttalerne. Den gang hadde jeg aldri hørt noe lignende eller bedre.
    Apogee holder nok bra standard i dag også, men selv om Jørgen selger for pølsepris nytter vel ikke å pare dem med billige rælforsterkere.

    Ellers ser det ikke ut som du har det så verst, til tross for slett bostandard. Om man bor billig så kan man koste på seg bedre drikkevarer. Det var det du tenkte, ikke sant?😊
    Ha en fin tur.
    Kona er fleksibel når det gjelder haifai, men ekteskapet hadde nok knaket i grunnvollene om jeg hadde satt opp låvedører i stuen 😄 Du har selvfølgelig rett når det gjelder forsterker. Det er definitivt ikke noe ræl Jørgen forer Apogeene med 😊

    Kan ikke si at kvaliteten på drikkevarene var i bakhodet da jeg debuterte på Airbnb. Var vel et kjiphets-gen som slo inn 😄Nesten 2000kr natten på et småslitent Thon hotell jeg knapt ville vært innom er drøyt. Småsutret nok mer enn hva jeg egentlig mener da jeg booket inn her jeg er nå 😄 Sengen er konge og vertskapet har jeg ikke sett siden jeg ankom 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.383
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da går tour de haifai mot en ende. Har vært innom Makkintosken og Håkon Rognlien de siste par dagene, og i dag har jeg vært innom Mala for første gang. Ble et par timers lytting med Sveinung som guide. Mer enn flott butikk! 😊

    71E2B30B-57B5-4D32-99D9-979269CE9DD3.jpeg


    Får skrive litt mer når jeg har fått samlet tankene og kommet meg på rett side av fjellene 😊
     

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    1.746
    Antall liker
    3.683
    Torget vurderinger
    1
    Håper du har hatt en fin tur, men du skulle jo vært hemme nå som Bergens store stolt het har kommet hem Statsråd Lehmkuhl. :giggle: Hele byen er jo til stede.
    Til og med Kongen kommer.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Spent på hva karmis synes om Aura sin nye forsterker? Den var kanskje det mest nyskapende produktet han fikk hørt på hele turen 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.383
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.383
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Karmana har i sin godhet ringt Meteorologisk Institutt og informert dem om at han stikker vestover med været på slep. Her er dermed meldingen for Asker de kommende dager...:


    Vis vedlegget 912036
    Det må bare bli sånn når du er fra Bergen og mener Rainmakers er verdens beste rockeband 😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.383
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Denne har irritert meg i lengre tid! Totalt upraktisk i utformingen og sammen med racket mitt er den i beste fall særdeles lite pen å hvile blikket på.

    8B99B684-6FDF-45E2-9164-65978ADA20F9.jpeg


    En gammel USM Haller innsats for arkivmapper og en plate fra et gammelt rack @jorwed_ hadde liggende ble både praktisk og mye bedre å hvile blikket på 😊

    DF542FBA-6E92-4471-860A-F168F03BC88C.jpeg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.691
    Antall liker
    58.653
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Bra du er hjemme igjen tilsynelatende uskadd(?), 👍
    Fin til "stueplatene" den over, men er det ikke en idé å sette små hjul under plata?
    Jeg vet det kanskje blir litt mye jobb for deg, men du har jo en driftig ektefelle. 🙂
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.383
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det var en fin platehylle. Og husk at neste gang du er i nærheten må du fokusere på Armagnac også, og da vet du hvor….
    Vis vedlegget 912232
    Hadde vært kjekt med en tur innom den norske Armagnacens høyborg 😊

    Ble fint med plate i bunn og praktiske platestoppere. Har selv tenkt litt i de baner, men skal først se hvor praktisk/upraktisk dagens løsning blir 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.383
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ser ut til at du har hatt en fin fin tur her østafjells @Karmana (y) Bra du er såpass sympatisk at du tok med deg ”drittværet" vestover igjen;):ROFLMAO:🌧
    Gøyalt med masse hyggelige folk der borte på feil side av fjellene! Jeg er dessverre ikke særlig sympatisk, så jeg sendte heller drittværet nordover. Her har det vært så lunt i solen at vi nesten måtte tvinge Pelsdotten på tur 😊
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Denne har irritert meg i lengre tid! Totalt upraktisk i utformingen og sammen med racket mitt er den i beste fall særdeles lite pen å hvile blikket på.

    Vis vedlegget 912222
    Herregud, du har jo bare satt den helt feil sammen:rolleyes:

    Sånn skal den se ut, vettø
    1681668039890.png


    Ellers kjekt at du kom deg rundt på Østlandet. Fikk vite av Jorge at det skulle være noe på torsdagen, men da satt jeg og rettet prøver. Prokrastinering straffet seg!

    Ellers var det greit at mitt oppsett ikke ble vurdert som verdig et besøk, med tanke på hvor mye du hatet AG (n). Men tenk deg, det hadde faktisk vært en "match made in heaven": du hadde ikke orket mer enn 30 min, og det samme hadde heller ikke jeg gjort! 😜:whistle:

    Fortsatt god søndag, Karmis! :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.383
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Herregud, du har jo bare satt den helt feil sammen:rolleyes:

    Sånn skal den se ut, vettø
    Vis vedlegget 912492

    Ellers kjekt at du kom deg rundt på Østlandet. Fikk vite av Jorge at det skulle være noe på torsdagen, men da satt jeg og rettet prøver. Prokrastinering straffet seg!

    Ellers var det greit at mitt oppsett ikke ble vurdert som verdig et besøk, med tanke på hvor mye du hatet AG (n). Men tenk deg, det hadde faktisk vært en "match made in heaven": du hadde ikke orket mer enn 30 min, og det samme hadde heller ikke jeg gjort! 😜:whistle:

    Fortsatt god søndag, Karmis! :)
    Ikke liker AG 😳 Du leser meg lignende av hvordan det kommunistiske partiet i Vietnam skriver historien 😆 Du må heller ikke være så stormannsgal at du sammenligner dine Uno Fino med værstingoppsettet deres i München 😎 Foruten det så hadde jeg helt sikkert kost meg med både lyden og litt skravling med deg 😊
     
    Sist redigert:

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.474
    Antall liker
    84.234
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Virker som om du fikk med deg det viktigste i hvertfall. Så får almuen vere glad for at vi slapp å servere deg fattigmann, sukkerbiter og tredjegangs traktet gul coop kaffe i pappkrus

    IMG_2637.jpeg
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ikke liker AG 😳 Du leser meg lignende av hvordan det kommunistiske partiet i Vietnam skriver historien 😆 Du må heller ikke være så stormannsgal at du sammenligner dine Uno Fino med værstingoppsettet deres i München 😎 Foruten det så hadde jeg helt sikkert kost meg med både lyden og litt skravling med deg 😊
    Jeg er ingen stor skravler, men som antydet, en halvtime hadde jeg nok holdt ut🤭

    Et fullblods AG-oppsett, spilt høyt, kan nok fortone seg som en emosjonell berg-og-dal-bane, ja. Mine AG er antagelig som en slik fornøyelsessak, men mest bare for barn. Aller helst trives jeg best i et slumreteppe i sofaen. Tryggest og mest bekvemt der🤗
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.383
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg får drysse inn de siste bildene fra forrige ukes tur 😊

    Turen ble avsluttet med en par timers rundtur hos Mala. Sveinung tok meg velvillig rundt for en rask demo på de ulike oppsettene. Veldig kjekt, men vi spilte såpass kort tid på oppsettene at det vil være useriøst å komme med seriøse synspunkt på lyden. Luksus å ha så mange bra haifai-steder i og rundt Tiggerstaden 😊

    Jeg hørte først på disse old school småkarene fra Pylon. Jeg lot meg imponere av dem på messen i Warszawa i fjor, og jeg er fremdeles imponert over hva man kan få av lyd for en sympatisk håndfull penger.

    C5593EC0-DE60-4688-AEA3-4837A30880B5.jpeg


    Jeg har eid et par forskjellige Marten høyttalere tidligere, og har vel uttalt at Marten etter hvert ble overfokusert på oppløsning, noe som gjorde at de ikke var høyttalerne for de som også spiller rockemusikk. Ut fra det lille jeg hørte av den nye serien hos Mala virker det å fungere mye bedre nå.

    På oppsettet på det siste bildet spilte vi samme plate på to forskjellige platespillere. Ikke veldig store forskjeller i mine ører, men TechDasen til høyre med Hana Umami Red er nok den jeg hadde tatt hvis jeg hadde måttet velge i fart 😊

    0205877E-42C1-4DAF-AE37-F872D360A5B8.jpeg
    78E18E51-6CC4-421E-BE5A-1A6B4CF2EAB3.jpeg
    14A620B5-340C-4598-ADED-C75489D360D8.jpeg


    Et lite «haifai-museum» med gamle godsaker har de også plass til………

    653DFBDF-2472-4CDF-B13E-1AD6F92E89E3.jpeg


    …….og jaggu sto det ikke også noen mastodonter som tidligere har hatt opphold i Rogaland.

    705D327C-8F6F-46BC-BB73-AD32C322D8DA.jpeg


    Her spilte det selvfølgelig riktig så fett. Platespillerne til høyre og venstre har vel gått både ut og inn på beste østkant i Tiggerstaden 😊

    BA5D5F90-FE95-4384-B66A-C7293EEC41D0.jpeg


    Masse greier fra PS Audio. Hadde sikkert vært kjekt å lytte litt mer til dette oppsettet.

    52950912-462C-4B1E-BC60-1ACFDB37536E.jpeg


    Dette elektrostat-merket fra Ungarn imponerte meg skikkelig i Warsawa (jeg hørte da en større modell). Jeg ble også imponert av denne modellen. Hørte kun en kort stund, men dette låter så spennende at jeg gjerne skulle hatt mer tid med dem.

    23234E1B-DDFC-4478-953C-BDCF629795FE.jpeg
    3512B0BB-0CE3-43F3-BB25-772571DADD21.jpeg


    En ung selger hevdet dette Goldnote oppsettet låt fett med Rammstein. Yeah right, tenkte jeg for meg selv. Selgeren hadde mer rett enn meg.

    4656586B-93BC-414E-9D0D-8E0D1184B388.jpeg


    Børresen har nettopp kommet med en storebror (X6) til X3 i deres «billigserie». Kan fort bli dyrt å få et skudd Børresen og kanskje da etter hvert få smaken for de andre dyrere modellene i hierarkiet deres 😄

    B78F70FC-5115-4586-A814-9645746BEF30.jpeg


    På bakrommet sto de nye Ø Audio høyttalerne og ventet på å bli ferdigstilt (noe de vel har gjort en stund). Jeg ble overrasket over hvor mye større de var ift den mindre modellen. Bøst, men likevel elegant. Jeg tror dette kan bli riktig så spennende når det bli ferdig. Selv om de blir dyrere enn hva som var planen, virker ikke prisen å bli helt avskrekkende. Definitivt noe jeg skal høre ved en senere anledning.

    87E06258-6D81-43E8-9376-16C736F1B110.jpeg


    Vel anvendte timer, og takk til hyggelige, Sveinung 😊
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn