Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.200
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da spilles det litt i stuen på Foldnes igjen 😊

    Jørgen får litt hjelp med platene i butikken. The Stig, som hjelper ham, er både hyggelig, hjelpsom og kunnskapsrik. En prat med ham om musikk endte selvfølgelig opp med kjøp av et par ekstra plater. Vi snakket også om, Rainmakers. The Stig er leder for kunstnerkafeen i Hølen, og tilfeldighetene ville ha det til at han neste uke arrangerer konsert der for 30 personer med, Jeff Porter (gitarist i Rainmakers). Jeg hadde et par cder med Jeff Porter som røyk da jeg solgte samlingen min, og etter et par øl var jeg selvfølgelig klar for å stille i Hølen neste uke 😄 Invitasjonen ble høflig avslått da alkoholen var ute av blodet igjen 😄 Fikk en melding fra The Stig om at samme konserten også arrangeres i Bergen, og denne gangen i noe jeg tror er en privat stue og da med enda færre plasser 😳 Tviler litt på om jeg tar turen, men har overrasket meg selv tidligere. Bob Walkenhorst (vokalist i Rainmakers) gjør samme type intimkonserter hjemme i Kansas. Hadde han kommet hadde jeg definitivt dukket opp 😊

    Jeff Porter sitt album fra 2021 er absolutt ålreit å høre litt på 😊

    2B3582F2-AC73-47A5-A81C-F712937ED37B.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.200
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Litt slakk i draget. Sikkert sånn vårforkjølelse. Det er jo så populært for tiden. Det fine er at etter et par turer med Pelsdotten, har kona full sympati for at jeg setter meg foran anlegget i ly for den ugjestmilde solen 😄

    Var litt spent på hvordan eget anlegg skulle låte etter å ha hørt veldig mye god haifai i østerled. Heldigvis låt det ålreit her hjemme også. Det låter ikke hjemmebesøk fra haifai-blekker, men riktig så greit (etter min smak). Jeg kan fornøyd høre på Tin Pan Alley (spilt på alle oppsettene i forrige uke) og heldigvis synger og svarer Nick Cave seg selv på The Weeping Song. Det siste var noe jeg aldri hadde lagt merke til tidligere og ble oppmerksom på i grotten til, MakkinTosken 😊

    Jeg kommenterte litt hos MakkinTosken at jeg nok ville ha foretrukket et litt mer «livlig» lydbilde. Hører her hjemme at oppsettet mitt er litt mer lystklingende enn mye av det jeg hørte på i forrige uke. Lydbildet er nok blitt mørkere etter at jeg byttet bolig og fikk Ayre amp og DAC i hus, men noen vil nok likevel hevde at det er litt lystklingende. Dette lydbildet har nok både fordeler og ulemper. På litt skrinne innspillinger kan det nok låte litt lyst, mens på de fleste innspillinger synes jeg det låter fyldig (nok) med passe liv oppover i frekvens. Det blir derfor vanskelig å si om jeg kommenterte dette hos andre ut fra preferanser eller simpelthen ut fra hva jeg er vant med hjemme. Samma det. Jeg ble imponert over lyden i østerled, men koser meg likevel med lyden på rett side av fjellene. Win win 😊

    For at kona skal skjønne jeg er dødssyk og gi meg den oppvartingen jeg fortjener, spiller jeg nå litt rolig klassisk musikk. Drar sikkert til med noe mer rocka hvis hun stikker ut en tur 😆

    0975A4A7-B3DA-4F8A-9BA0-B7FB351DFE93.jpeg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Den beste følelsen en kan ha, det er å føle seg bra.. 😊... Det er jo betryggende, kjenner følelsen når en kommer hjem, og tenke at egen smak er helt ok.

    PS du trenger et par trøstende ord når "gullet ska hem" ble litt "blåst" av banen sist... 😉
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.200
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Den beste følelsen en kan ha, det er å føle seg bra.. 😊... Det er jo betryggende, kjenner følelsen når en kommer hjem, og tenke at egen smak er helt ok.

    PS du trenger et par trøstende ord når "gullet ska hem" ble litt "blåst" av banen sist... 😉
    Bergenserne synger alltid, Gullet skal hem når vi leder eller vinner kamper, men det er vel ingen her borte som tror eller har trodd det skal skje i år. Trenger ingen trøst for at vi tapte mot, Odd! Jeg vil heller se Brann angripe, rundspille motstanderen i store deler av kampen og tape, enn å være et hjemmelag med alle spillere i forsvar for å vinne på kontringer. Den tilnærmingen hadde vi med Lars Arne Nilsen som trener. Sikkert til tider fornuftig, men drepende kjedelig og det klarte i stor grad å (midlertidig) ta livet av fotballinteressen i Bergen. Vi Bergensere vil ha underholdning, så får det heller bare være at det medfører noen tap nå og da 😊
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Bergenserne synger alltid, Gullet skal hem når vi leder eller vinner kamper, men det er vel ingen her borte som tror eller har trodd det skal skje i år. Trenger ingen trøst for at vi tapte mot, Odd! Jeg vil heller se Brann angripe, rundspille motstanderen i store deler av kampen og tape, enn å være et hjemmelag med alle spillere i forsvar for å vinne på kontringer. Den tilnærmingen hadde vi med Lars Arne Nilsen som trener. Sikkert til tider fornuftig, men drepende kjedelig og det klarte i stor grad å (midlertidig) ta livet av fotballinteressen i Bergen. Vi Bergensere vil ha underholdning, så får det heller bare være at det medfører noen tap nå og da 😊
    Jeg har trua i år.. Horneland har et par kvaliteter som trege Trøndelag ikke skjønte.. 😊
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.308
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Jeg kommenterte litt hos MakkinTosken at jeg nok ville ha foretrukket et litt mer «livlig» lydbilde
    Du bommet nok ikke helt i din bedømming når vi streamet. Hadde gjort noe grep ment som eksperiment, det var litt "mørkt" selv for meg når jeg kom i posisjon.. Klart, du hadde nok ikke opplevd det som sprudlende lell, men kanskje litt.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.878
    Antall liker
    13.811
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Eureka!

    «West coast sound has meant relatively bright with a midrange emphasis. It was coined back in the sixties. We had the West coast sound as in JBL Century 100's and Advents with the better bass but recessed highs and more bloom. The east coast sound (or New England)sound was usually meant for AR's, old KLH's, Advents, Boston Acoustics, etc.
    Now Vandersteen's sound kind of like east coast and Joseph Audio and some of the like would be west coast.
    I assume the reviewer thought the CD player was lively with some emphasis in the mids to upper frequencies vs something like an old Rega Planet.»


    Med ett ble alt klart som dagen 😁👍

    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.200
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Litt drikke og noe å bite i ved sjøen mens solen brøler. Det er mulig å ha det verre…….spesielt siden det samtidig blir skiftet dekk på bilen og i tillegg blir den vasket innvendig og utvendig 😊

    D698A8F5-E984-4F8F-A346-45A58A9811C0.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.200
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Pelsdotten er en gammel hund i et ungt skinn. Tenk å nyte Cohen når du knapt har kommet i tenårene 😳

    C85A6338-48FC-4307-AF85-CA9C71A66F84.jpeg


    Venter på en liten haifai-pakke. Fikk meldingen fra Posten om utkjøring fra nærområdet kl 0700 i går morges. Ingenting har skjedd etter det. Lukter av at Ingunn Yssen har stukket av med bilnøklene. Med så alvorlige konsekvenser som dette er det ingen vei tilbake. Tvungen lønnsnemd……NÅ!
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.372
    Antall liker
    83.783
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Jeg ønsket selvfølgelig å kose meg med jobben selv, men hva gjør man ikke for å støtte opp om det lokale næringsliv 😆 Med slik oppførsel får jeg nok frikort og kan rusle rolig forbi køen foran perleporten når den tid kommer!
    Her østpå er man mann så lenge man klarer øvelsen selv, etter det, usikkert 🤣
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.200
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Lurer innimellom litt på oppførselen til, Pelsdotten. Han er født i Stavanger så genetisk har han nok dessverre et litt dårlig utgangspunkt. Men, arv og miljø er jo gjerne en evigvarende diskusjon i forhold til hva som er den viktigste driveren for atferd. Etter at vi flyttet til Sotra heller jeg derfor mot å tro at oppførselen i større grad handler om miljø. Pelsdotten logrer entusiastisk og gjør seg deilig hver gang han treffer en tispe, men er rett og slett bøllete hver gang han treffer en hann-hund. I den forbindelse minner han veldig om gutter på striledans i hine hårde dager. Det er derfor nærliggende å konkludere med at Pelsdotten nå fremstår som en naturalisert stril, mens vi andre fremdeles føler oss som Bergensere.

    6153E054-CE5B-4B93-AD2C-61BECF54FECC.jpeg
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.575
    Antall liker
    27.676
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    I tillegg er han en ung og vital hannhund med testosteron helt opp til pannebrasken. Typisk hannhundadferd IMO.

    Blir det for mye av det gode, kan enhver dyrlege verdt sitt salt sette en (anti)hormonchip på ham som vil dempe testosteronproduksjonen hans for opptil et år av gangen.

    Mvh
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Pelsdotten er eneste hunden i verden som får kjønnsorganet sitt eksponert daglig på nettet. Det gjør noe med selvtilliten, må man skjønne. Jeg hadde vaffal spradet rundt med nesa i været om det var meg☝🤌

    Edit: håper ikke kona leser dette og får ideer når jeg sover😬
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.200
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg har en forkjærlighet for vakre ting, og når de også er funksjonell er det lett å bli bergtatt. Dette medførte at jeg for et par år siden (tror jeg det var), kjøpte en av platevektene Sluket hadde laget i begrenset opplag.

    Etter at jeg hadde kjøpt den, slo det meg at en vekt på nesten 1,2 kg kanskje ikke var et sjakktrekk for lager og motor på min Rega-spiller. En rask mail til importøren bekreftet dette. Nå virket svaret fra importøren å være basert på synsing, men det medførte at platevekten ikke har vært i bruk.

    Lærer man av sine feil? Selvfølgelig gjør man ikke det. Så da Sluket hadde laget en ny vekt på i overkant av 0,8 kg (og jeg hadde tatt et par øl), høgget jeg naturligvis til. Nå rutinemessig slo det meg i etterkant at dette fremdeles kunne være litt i overkant for Rega-spilleren. Denne gangen sendte jeg en mail til Rega i UK, og de mente at tyngde på platevekt på min spiller ikke burde være over 0,3 kg. Faens engelskmenn 😄

    84D615A6-447B-4B13-BB2D-D142BEB09D3C.jpeg


    Heldigvis har jeg fremdeles mange alternativer:

    Jeg kan samle på platevekter, og håpe Sluket etter hvert starter produksjonen av lettvektsutgaver.
    Bokstøtte eller på display som brukskunst fra Tiggerstaden er en mulighet.
    Forslaget til minst halvparten av HFS vil selvfølgelig være å kjøpe en ny og passende platespiller.
    Hadde sikkert vært fornuftig å selge dem, men de er nå så fin å se og holde på.

    I god haifai tradisjon kan jeg selvfølgelig bruke platevektene ut fra at jeg vet bedre enn ingeniørene som laget platespilleren.

    25FCD09A-B353-4201-8B55-06E3BD746897.jpeg


    Det er sikkert flere alternativer. Litt kjedelig er det, men jeg har i hvert fall funnet opphavet til et av uttrykkene i det norske språk 😊

    6E040AEF-D16F-4312-ACDF-7963BF2BA022.jpeg
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.422
    Antall liker
    12.982
    Godt det ble slutt på streiken! Jeg har rasjonert Bamsemums hele uken, men nå er det bare å velte over på siden og helle innpå.
    Bamsemums?
    Noe så dekadent :eek:
    Jeg husker den gang produktet kom på markedet.
    Det fikk raskt tilnavnet "Spermagol" av rampen på Sørlandet :rolleyes:
    Den ekle fetteren til bjørnen Colargol :ROFLMAO:
    Hell innpå min tiltenkte porsjon også.
    Det er deg vel unt!

    Jeg tar heller et stykke marsipanbløtkake.
    Men akkurat nå er man lettere marsipan marinert innvendig etter Påsken.
    Den blekfete strandede hvalrossfasongen er klar for stranden også i år, dessverre.
    Heldigvis vet jeg om strender og svaberg jeg trygt kan vralte meg ut i vannet fra uten sjenanse for andre.
    Snart på tide med kaffe og armagnac :cool:
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.200
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Bamsemums, noe så dekadent.
    Jeg husker den gang produktet kom på markedet.
    Det fikk raskt tilnavnet "Spermagol" av rampen på Sørlandet :rolleyes:
    Den ekle fetteren til bjørnen Colargol :ROFLMAO:
    Hell innpå min tiltenkte porsjon også.
    Det er deg vel unt!

    Jeg tar heller et stykke marsipanbløtkake.
    Men akkurat nå er man lettere marsipan marinert innvendig etter Påsken.
    Den blekfete strandede hvalrossfasongen er klar for stranden også i år, dessverre.
    Heldigvis vet jeg om strender og svaberg jeg trygt kan vralte meg ut i vannet fra uten sjenanse for andre.
    Snart på tide med kaffe og armagnac :cool:
    Det er godt å høre at herren har benyttet påsken til å perfeksjonere formen for en dugelig bombe fra et passende svaberg.

    Her feirer vi årets lønnsoppgjør. Det er godt å vite at vi lavlønte ble vinnerne i årets oppgjør. Det er tross alt begrenset hvor lenge en fattig stakkar overlever ved å måtte tylle i seg simpel Cremant!

    93A253DD-DE06-4308-BF2C-B55C297DCDB9.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.200
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Her i tkr Towers, hvor man har en mer kalvinistisk tilnærming til lediggang som roten til alt ondt, feires helgen med å sette Madammen i arbeid:

    Vis vedlegget 913906
    Mvh

    Edit: Og naboen følger opp med høytrykkspyleren:

    Vis vedlegget 913910
    Rutinert! Særdeles rutinert! Her på Foldnes er vi ikke like rigid på en kalvinistisk tilnærming til livet…….vi kjører mer 50%; kona skrudde sammen grillen vi kjøpte på Ikea i dag……mens jeg slet meg fullstendig ut med å ettertrekke åtte skruer 😄
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.575
    Antall liker
    27.676
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Rutinert! Særdeles rutinert! Her på Foldnes er vi ikke like rigid på en kalvinistisk tilnærming til livet…….vi kjører mer 50%; kona skrudde sammen grillen vi kjøpte på Ikea i dag……mens jeg slet meg fullstendig ut med å ettertrekke åtte skruer 😄
    IKEA er ikke arbeid. IKEA er en eneste lang botsøvelse, og noe for vaskeekte masochister.
    Mvh
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.200
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg synes at han bør legge de sluksterclampene tilbake i skuffen, og heller ta dem frem igjen når han har fått kjøpt seg en ordentlig platespiller. :rolleyes:

    Mvh
    Verdien av en Verdier kan ikke måles i kroner og ører blant halvgamle saueviskere 😄 Kan godt være jeg ender opp med en annen spiller før furudress 😊
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn