Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Registrerer at vår Herre har gått fra litt heftig flass til å ha vært på fest i går med påfølgende kraftig behov for å late vannet. Jaja, Bergen e Bergen, og det går rykter om mer flass i morgen kveld. Ekstra deilig å sette seg ned med kaffe og behagelig musikk etter å ha vannet meg selv og Pelsdotten 😊

    83028560-24C9-49D4-8F0C-30028284E93E.jpeg

    Ser hertugen av de mer grissgrendte østlandsstrøk igjen har begynt å revurdere spiller og platesamling. Det er vanskelig å ta livet av det ekorn-genet de fleste av oss sliter med, men ikke for det………det finnes alternative interesser 😊

    2F246BE8-E931-4789-BEB8-DCBE17761718.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Som vanlig er mandager en tøff start på uken for oss gamle som lever på samfunnets nåde. Heldigvis hadde alderen fart pent med den 13 år gamle hvitvinen til dagens fiskemiddag, og restene fra gårsdagens Brunello gjør savnet etter meningsfullt fast arbeid lettere. Trøster meg ellers med Dr. John, velvillig anbefalte av Bluesbreaker. It’s hard times in the land of plenty! 😆😊

    896451EA-70C7-42F4-B1DC-345B1FFF1B3E.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Vurderer å kansellere tur på byen med venner i kveld, og heller gå Jehovas Vitner i næringen. Før noen nevner det; ja, jeg emissær Karmana har nok bedre triks for omvendelse enn Jon Bon Jovi!

    3B01EEFF-F6B3-4005-A5DD-4DB68CE171F8.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ingen skal komme å fortelle meg at det ikke er hektisk å være pensjonist. I dag har jeg ordnet litt med neste ukes vintur for min sønn og meg, samt bestilt en vintur til høsten for min kone og meg. Jeg har vært på gjenbruksstasjonen med husets tomme vinflasker (her snakker vi seriøst myyye arbeid) og lagt to par høyttalerkabler ut på Finn. I tillegg har jeg vasket et par slike langspelplater for snarlig avspilling. Nevnte jeg at jeg også har tatt meg tid til å avsløre opphavet til Covid!

    75A14920-0923-4784-9766-A70AA5E79F5E.jpeg


    Puh! Ingen skal komme å si at jeg ikke fortjener en øl nå 😊
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.157
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Ingen skal komme å fortelle meg at det ikke er hektisk å være pensjonist. I dag har jeg ordnet litt med neste ukes vintur for min sønn og meg, samt bestilt en vintur til høsten for min kone og meg. Jeg har vært på gjenbruksstasjonen med husets tomme vinflasker (her snakker vi seriøst myyye arbeid) og lagt to par høyttalerkabler ut på Finn. I tillegg har jeg vasket et par slike langspelplater for snarlig avspilling. Nevnte jeg at jeg også har tatt meg tid til å avsløre opphavet til Covid!

    Vis vedlegget 902592

    Puh! Ingen skal komme å si at jeg ikke fortjener en øl nå 😊
    Halvtime nå, så knekkes den første fredagspilsen. Spillelisten klar! (y)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har kjørt gjennom Granlunds, Sanger jeg lærte av Jokke. Har streamet den et par ganger, men denne gangen ble den spilt på vinyl. Noe av det værste jeg vet er dem som til stadighet setter likhetstegn mellom at streaming fører til at man ikke hører album i sin helhet, noe som blir noe helt annet med håndfaste formater. Sånn har det aldri vært for meg. Fokus og gjennomspilling handler om kvalitet på musikken og ikke format, men jeg innrømmer glatt at å spille denne på vinyl i dag gjorde at jeg gav platen mer fokus enn når jeg streamet den.

    Jeg er/var fan av musikken til Jokke. Hva skjer når Trond Granlund flytter musikken fra rocken til Americana-landskapet. Det funker, og Jokkes skarpe kanter og troverdighet til teksten erstattes med en inderlighet i fremføringen. Likevel, innimellom blir det litt for flatt og ensformig i utrykket og for mye visesang. Samlet sett fører vel dette til at Granlund gir meg mer fokus på tekstene, men ikke er i nærheten av den helheten og livet i musikken som Jokke tilførte egne låter. Jeg likte faktisk Granlund sin Jokke bedre når jeg streamet. Når jeg nå spilte den på vinyl og konsentrerte meg blir det fremdeles bra, bevares, men for flatt og ensformig til at jeg kommer til å spille albumet flere ganger (jeg kan tross alt tekstene fra før).

    2EC127A8-E077-45C3-BBFB-582DFA29D26F.jpeg
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har alltid tenkt at Bowie var en av sjefene. Når jeg tenker meg om har jeg mange plater av Bowie og hadde i sin tid enda flere CDer. Men, jeg hørte sjeldent på de litt mer «obskure» tingene mannen gav ut, selv om de var/er representert i hyllene. Pelsdotten og jeg er vel egentlig enig om at begge har et avslappet forhold til Bowie, og derfor bør vel til skivene jeg har over i salgskassene. Dette dobbeltalbumet forblir som substitutt for de andre greiene hans. Mangler selvfølgelig endel godlåter, men mye bra og lyden er god 😊

    B14FABC1-CE74-4725-BA7D-2A0888BA94C3.jpeg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Fikk du solgt 300b eller har Ayre tatt over permanent? Ser du har både sorte og sølv bokser i symmetri :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fikk du solgt 300b eller har Ayre tatt over permanent? Ser du har både sorte og sølv bokser i symmetri :)
    Symmetrien er vel helst fremtredende hvis man driver med bondesjakk 😆 Ayre står for musiseringen på Foldnes, og Zardoz står på innbytterbenken. Eneste grunnen til det er at det er for mye hassle med hyppig skifting av forsterkere når jeg nå har greiene på siden. Ampen ligger fremdeles ute til salgs. Har vært et par dekksparkere som har kontaktet meg, men ellers rungende stillhet. Ikke helt uventet, nordmenn er konservative når det gjelder haifai. Står godt. Plutselig er den igjen tilkoblet og beholdt 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Vanligvis har Pelsdotten sansen for god/min musikk. Det er greit nok at jeg snurrer kommersiell, Zappa, men så jææævlig avslappende er det nå likevel ikke 😡 Går i salgskassen og så kan du bare ha det så godt!

    0B526E7D-FCFB-4D2B-AAEF-BB9E5E8A02A8.jpeg
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    God fredag, mister.

    Nordmenn kan være konservative, ja. Går helst i Accu og Rega🤭. Trygt og godt og flott.

    Ellers tror jeg jaggu vi har samme tilnærming når det gjelder Bowie og Zappa.

    Spretter en øl og sier:-«Bottom up!» (Og da tenker jeg seff ikke på tegneserien over!)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    God fredag, mister.

    Nordmenn kan være konservative, ja. Går helst i Accu og Rega🤭. Trygt og godt og flott.

    Ellers tror jeg jaggu vi har samme tilnærming når det gjelder Bowie og Zappa.

    Spretter en øl og sier:-«Bottom up!» (Og da tenker jeg seff ikke på tegneserien over!)
    Ouch! Rega 😳 Faen, den traff 😡😄
    Kos deg med ølen, så holder vi begge ræva nede mens vi drikker 😆
     

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.635
    Antall liker
    4.246
    Sted
    Bartistan
    Det er greit nok at jeg snurrer kommersiell, Zappa, men så jææævlig avslappende er det nå likevel ikke 😡 Går i salgskassen og så kan du bare ha det så godt!
    Etter forrige replikk hitover blir presset for stort og jeg må (mildt) opponere litt :
    Strictly Commercial er en glimrende innfallsport til Zappa og av og til trenger du et uavslappende rævspark i den sløve pensjonisthekken din 😜
    Men du kan jo få lov å strømme den også, så lenge du lover å spise hele porsjonen 😇
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ouch! Rega 😳 Faen, den traff 😡😄
    Kos deg med ølen, så holder vi begge ræva nede mens vi drikker 😆
    Forsåvidt ikke noe nytt, og jeg har helt sikkert brukt Rega-argumentet før, men forbeholder meg likevel retten til å dra den frem ved anledning 😁. Men å holde ræva nede, er uforbeholdent en god ting, ved alle anledninger.
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.787
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Etter forrige replikk hitover blir presset for stort og jeg må (mildt) opponere litt :
    Strictly Commercial er en glimrende innfallsport til Zappa og av og til trenger du et uavslappende rævspark i den sløve pensjonisthekken din 😜
    Men du kan jo få lov å strømme den også, så lenge du lover å spise hele porsjonen 😇
    Nope, den virker ikke 😂 Jeg har den på CD og har klart EN gjennomspilling så langt.
    Den funker faktisk så dårlig at jeg i dag lot en white label 12" Boby Brown goes down bli igjen på platesjappa. For Bobby så får det holde med den 7" jeg allerede har 😎
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.811
    Antall liker
    26.417
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Vanligvis har Pelsdotten sansen for god/min musikk. Det er greit nok at jeg snurrer kommersiell, Zappa, men så jææævlig avslappende er det nå likevel ikke 😡 Går i salgskassen og så kan du bare ha det så godt!

    Vis vedlegget 902698
    Her på riktig side! slipper i det minste dyrene sove på noen nakne gulvtepper😲🐶
    Ny opprett skal det være👍
    20230317_192508.jpg
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.204
    Antall liker
    101.691
    Torget vurderinger
    23
    Men jeg kan forsåvidt skjønne det, FZ har en stor katalog med veldig diversifisert materiale. Jeg har selv droppet enkelte utgivelser av favorittartister rett og slett fordi musikken ikke traff eller var representativ for akkurat det jeg liker ved vedkommende.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Liker du ikke Zappa, Karmis?
    Jeg er vel en av dem som liker det hard core Zappa fans liker minst 😊 Kommer derfor med ujevne mellomrom innom Sheiken og de forskjellige Garage-greiene. Har tidligere forsøkt meg på alt fra «seriøs» Zappa til klassisk musikk Zappa, uten at det gav særlig mersmak. Blir litt som med dem som løper maraton. Jeg skjønner dem som gjør det, men det blir aldri min greie 😆😊
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn