Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jøje meg, jeg overrasker meg selv. Fikk som planlagt lagt ut en batch på 90 plater i dag. Dette går rette veien, men nå må jeg ha en pause. Kan jo ikke risikere å bli utbrent 😆

    1C872095-F6CE-4290-852A-9BA9EEFF385C.jpeg
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.532
    Antall liker
    6.727
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Synes du har vært flink:)
    Hvor mange slike dager trenger du for å nærme deg målet på 500
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.662
    Antall liker
    58.505
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Mye bra der, bla Rypdal, Andersen, Himmelskip og Molvær.
    Du kvitter deg med Dvergene også. Regner nesten med at det er en dublett?
    Jeg ruger litt på Brænne og Rueslåtten, så får vi se om du fremdeles har dem når jeg har ruget ferdig. Du vet vi hedmarkinger kan være spontane bare vi får tenkt oss om...🤔


    Obs @Evo III !!!
    4XEGGUM! 😜
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Mye bra der, bla Rypdal, Andersen, Himmelskip og Molvær.
    Du kvitter deg med Dvergene også. Regner nesten med at det er en dublett?
    Jeg ruger litt på Brænne og Rueslåtten, så får vi se om du fremdeles har dem når jeg har ruget ferdig. Du vet vi hedmarkinger kan være spontane bare vi får tenkt oss om...🤔


    Obs @Evo III !!!
    4XEGGUM! 😜
    Du er så god til å ruge at det lett kan bli egg av innsatsen 😆

    Dvergene er naturligvis en dublett 😳 Noe annet skulle tatt seg ut! Hadde helt glemt å informere hertugen. Takk for hjelpen 😂
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.858
    Antall liker
    8.854
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Ble litt nysgjerrig her - når man ser prisene - så fremstår jo Tidal billig.

    Musikksmaken din synes dessverre å være litt på bærtur. Ropstad, Molvær, Rypdal - og Waits tidligere - jeg kan ikke skjønne hva som som står igjen som rettferdiggjør å kvitte seg med dette.

    Jeg burde jo (vi har vel snakket om det før også) invitere Sotralauget til en vin og lytt her - så kan dere få høre Molvær og Waits likevel!
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ble litt nysgjerrig her - når man ser prisene - så fremstår jo Tidal billig.

    Musikksmaken din synes dessverre å være litt på bærtur. Ropstad, Molvær, Rypdal - og Waits tidligere - jeg kan ikke skjønne hva som som står igjen som rettferdiggjør å kvitte seg med dette.

    Jeg burde jo (vi har vel snakket om det før også) invitere Sotralauget til en vin og lytt her - så kan dere få høre Molvær og Waits likevel!
    Har sagt det før og sier det igjen; hva jeg selger vitner om kvaliteten på det som står igjen 😆 Prismessig har jeg lagt meg litt lavere enn gjennomsnittspriser fra salg på Discogs, og det er foreløpig ingen som har forsøkt å prute. Du vet, vi streamere er de kjipeste guttene i klassen 😄

    Periferien Lydlaug om jeg må be! Jeg er selvfølgelig alltid klar når det også er vin involvert, og det er vel en gylden regel i lydlauget vårt at yngstemann kjører 😆🤪
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.662
    Antall liker
    58.505
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det er ikke noe å si på prisene.
    Dessuten er mange av titlene ute av print, så det kan være en mulighet til å skaffe noe en ikke får tak i i butikk.

    Du får ha det bra med bikkja og rødvinen ute periferien, mens vi andre slår oss løs i urbane omgivelser. 😊

    ¡Que' tengas un buen fin de semana, compadre! 🤠
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    1.948
    Torget vurderinger
    1
    Klart den yngste kan kjøre, maser så fælt når han får noe å drikke. Dessuten ferdes dem arbeidsføre med jevne mellomrom til siviliserte strøk og vet hvor Bønes er. Skal lauget kjøres blir det nok ikke neste uke da jeg befinner meg i Grorud dalen på jobb. Tror jeg har vært hos OMF engang tidligere og hørt høyttalere til tkr. Hadde vært spennende å hørt dagens løsning .

    mvh Atle
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er ikke noe å si på prisene.
    Dessuten er mange av titlene ute av print, så det kan være en mulighet til å skaffe noe en ikke får tak i i butikk.

    Du får ha det bra med bikkja og rødvinen ute periferien, mens vi andre slår oss løs i urbane omgivelser. 😊

    ¡Que' tengas un buen fin de semana, compadre! 🤠
    Ha det kjekt i Asker! Av det jeg ser burde det bli en riktig så bra messe, gitt at rommene er bedre enn i Horten 😃

    Har i dag pakket og sendt plater. Liker bedre å kjøpe enn å selge, men kjekt når det i dag drysset inn nærmere 10K på haifai-kontoen 😊

    Gracias lo mismo, compadre!
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Mens den gemene hop østenfor folkeskikken venter på haifai-messe, har vi her vestpå ikke annet å vente på enn et kraftig snøvær det neste døgnet. Som bildet viser tar jeg ansvar og satser på å ende opp nedsnødd lenge før snøen kommer.

    360F0289-127C-45F4-B446-6C3F5B4BC2DF.jpeg


    Musikalsk åpner jeg forsiktig, men har planer om å øke ganske kraftig etter hvert!

    44D8AE8F-01E8-4242-8802-8A42684B2BAE.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Herlig men husk du må formen i orden til snømåking i morgen tidlig. 😂 😂
    Fysisk arbeid er forbeholdt arbeiderklassen. Selv har jeg tenkt å sende Pelsdotten ut å for å gå opp en løype, naturligvis avpasset til at jeg kommer tørrskodd frem med mine lakksko. Måke 😳 Skulle tatt seg ut!
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.858
    Antall liker
    8.854
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Om du fortsatt har den i hus bør du prøve dette sporet
    Screenshot_20230310_201959_Roon.jpg
    .....
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    3.728
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Fysisk arbeid er forbeholdt arbeiderklassen. Selv har jeg tenkt å sende Pelsdotten ut å for å gå opp en løype, naturligvis avpasset til at jeg kommer tørrskodd frem med mine lakksko. Måke 😳 Skulle tatt seg ut!
    Øy! Mener du virkelig at det kun er arbeiderklasse som bor her i Tromsø, som fysisk må måke snø og at vi ikke kan nyte lakksko? Til orientering er jeg seniorrådgiver - med trykk på senior - føler meg veldig langt fra arbeiderklassen og går i lakksko til vanlig. Går ikke så særlig bra, men vil ha meg frabedt stigmatiseringen.
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Om du fortsatt har den i hus bør du prøve dette sporet
    Har den fremdeles, i motsetning til Khmer som ble solgt. Var en hyggelig kar som ville kjøpe alt av ECM, så da fikk han det som var til salgs, og i tillegg støvsugde jeg det jeg hadde i egen samling. Hamada er vel ikke ECM, så det er vel grunnen til at den ikke ble hanket inn. Forsøker nok det sporet senere i dag 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Øy! Mener du virkelig at det kun er arbeiderklasse som bor her i Tromsø, som fysisk må måke snø og at vi ikke kan nyte lakksko? Til orientering er jeg seniorrådgiver - med trykk på senior - føler meg veldig langt fra arbeiderklassen og går i lakksko til vanlig. Går ikke så særlig bra, men vil ha meg frabedt stigmatiseringen.
    Seniorrådgiver 🤔 Er ikke det en honnørtittel for dem som er blitt for gammel til å være spesialrådgiver 😎😆🤪

    Det er vel ingen som bor i Nord Norge for det de vil det. Handler vel om at de må. I så måte er det naturlig å definere hele landsdelen som arbeiderklasse. Stigmatisering er et lite åk å bære med tanke på alle de andre ulempene det medfører å bosette seg i et område med begrenset antall årstider 😎😆🤪
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Blir nok en rolig dag på HFS når halvparten av østlands-rampen er på haifai-messe, og resten sitter dritings oppe i Holmekollen. På Foldnes blir det nå forsøkt seg på noen som visstnok kategoriseres som country soul 😳 Hverken Pelsdotten eller jeg er synlig begeistret.

    8C5B7BD5-3EE3-48D1-B230-99465DA6B78E.jpeg


    Fikk en pakke i dag hvor postgangen har benyttet raust med tid for å forflytte den fra Østerrike til Foldnes. Etter noe som fortonte seg som arbeid sto det etter hvert rimelig klart for meg at tapen må være billig i Østerrike.

    CB7E94B1-A82B-4D2B-847A-42DE8156B4FC.jpeg


    Til slutt materialiserte det seg en boks med seks legedariske album fra Lou Reed. Disse er mastret av sjefen selv, og han var ferdig med arbeidet kun kort tid før han ikledde seg furudressen. Hvorfor denne boksen i mint tilstand blir solgt for en sympatiske pris står for meg som en av verdens store mysterier (og attpåtil skled greit forbi Tollvesents klamme hender). Takk for supert tips, @Jon 😊

    A6A14C55-7DB8-4680-88C5-92DC5A82461E.jpeg


    Vel fornøyd med kaffe nå, men heldigvis finnes det gode alternativ på drikke i casa Karmana 😊
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.532
    Antall liker
    6.727
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Blir nok en rolig dag på HFS når halvparten av østlands-rampen er på haifai-messe, og resten sitter dritings oppe i Holmekollen. På Foldnes blir det nå forsøkt seg på noen som visstnok kategoriseres som country soul 😳 Hverken Pelsdotten eller jeg er synlig begeistret.

    …en boks med seks legedariske album fra Lou Reed. Disse er mastret av sjefen selv, og han var ferdig med arbeidet kun kort tid før han ikledde seg furudressen. Hvorfor denne boksen i mint tilstand blir solgt for en sympatiske pris står for meg som en av verdens store mysterier (og attpåtil skled greit forbi Tollvesents klamme hender). Takk for supert tips, @Jon 😊

    Vel fornøyd med kaffe nå, men heldigvis finnes det gode alternativ på drikke i casa Karmana 😊
    Droppet både sport og ikke minst Hifimesse her. Asker er jo langt ute på landet. Dessuten er den enkleste måten å unngå fristelser å holde seg borte.
    Prøvespiller heller litt Lou Reed Sammen med deg. Walk on the Wild side og en øl :)
    6F8B450B-8C8F-4D10-9DA9-67666402B778.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ok, da må jeg nesten håpe på svar fra Karmana, eller evt. pelsdotten…
    Kjøpte et helt strøkent eksemplar på Discogs (spilt en gang, noe jeg tror selger på), og betalte den usedvanlig sympatiske summen av 71 Europa-penger, noe som inkluderte 15 av de samme pengene for frakten 😊
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn