Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.236
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Flotte bilder!
    Alhambra har stått på lista en god stund, og kom noen hakk høyere etter at live'n til Loreena McKennitt kom i hus...

    😊
    Deg og fruen som er så flink på gode reiser burde absolutt fått en tick in the box der. En bonus er Granada. Gamlebyen er særdeles koselig og så har Granada en greie med å servere en skikkelig tapas hver gang man bestiller noe å drikke. Ikke rart jeg begynner å legge meg ut 😆 Så den Loreena greien etter jeg var her forrige gang, men så var det meg og syngedamer da…..😊
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    630
    Antall liker
    1.902
    Torget vurderinger
    1
    Ja på Foldnes er det grønne skiftet innført. 2-3watt og ikke et rør i bruk. Ikke rart han har råd til å dra til syden!

    Atle
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.807
    Antall liker
    13.466
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Da vi var der for mange år sida stod kjerringa i kø fra tidlig om morgenen. Da var det ikke mulig å kjøpe inngang på forhånd på Internett. Det var intet Internett. Vi hadde ikke mobiltelefon. Jeg tror det må ha vært langt bak i forrige århundre. 🥴
    Noe ufortalt i denne historien?
    Hva gjorde du mens kjærringa sto i kø? Slappet av i skyggen med en øl? 😁
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Noe ufortalt i denne historien?
    Hva gjorde du mens kjærringa sto i kø? Slappet av i skyggen med en øl? 😁
    Jeg lå og sov. Tusla etter etterhvert.
    Jeg tror jeg har hatt mine timer i andre køer ol. Vi bor under samme tak fremdeles. 🥰
    Dette var under en interrail-tur på 80 tallet.
    Lenge sida. Husker Guardia Civil ( politi som hadde nokså militær karakter ) skremte vettet av meg. De pekte rundt i køa med maskinpistoler og var bøse. Det var mye bråk med Baskere og bomber i Spania på den tida. Var ikke vant til slik jeg som kom fra en småby på Hedmarken. 🙂
     

    Stover

    Tittel… itt
    Ble medlem
    03.04.2022
    Innlegg
    644
    Antall liker
    1.985
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Glad jeg ikke er rik, så slipper jeg unna sånne strabaser som det der. Får nøye meg med fyring i ovnen (-13), kaffedrikking og se bestemor ordne pepperkaker sammen med gullungene som har vært på overnatting 😊 sånn er livet som fattig ☺

    Fine bilder og reisebrev for en enkel sjel forresten og takk for et og annet godt musikktips også Karmana.
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.236
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ah, endelig! Føles lenge siden jeg satt foran haifaien 😊 Er kommet midtveis i biografien til Bruce Springsteen og da passer det jo bra med litt Darkness……..Fascinerende å lese at (i hvert fall) på de første albumene benyttet de en radio for å få til samme soundet på innspillingene som man hadde i en bilradio på den tiden. Forklarer mye 😳😊

    4970F4F9-3621-45C6-9703-18BC523055C6.jpeg

    Har ellers i dag vært i kontakt med Morten i @nat vedrørende skjema til bruk for videre feilsøking på min kranglete, S.A.T. CDFIX. Uten at han har ansvaret for merket var han som vanlig velvilligheten selv. Krysser fingrene for at han via sine kontakter klarer å få tak i det 😊
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det er sørgelig at det er såpass dårlig lyd på mange Springsteen-album. .
    Darkness, er dog ikke den verste, og særlig Chris Bellman 2014 remaster på vinyl er bra.
    Mer klarhet over hele, større rom, og med adskillig bedre trommelyd enn originalen fra 78 som jeg også har.
    Musikalsk og kunstnerisk mener jeg at Springsteen peaka med dette albumet.
    Etter dette har det gått mest nedover med noen unntak.
    Noen av låtene på Darkness er rene killers. Badlands, Adam Raised a Cain, Racing in The Streets, Candys Room og tittellåta er alle smashing.
    Dessuten et helstøpt album hvor låtene passer til hverandre i en helhet.
    Darkness er en virkelig rockeklassiker.
    Regner med at den ikke låter "bilradio" på
    Rosita? 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.236
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er sørgelig at det er såpass dårlig lyd på mange Springsteen-album. .
    Darkness, er dog ikke den verste, og særlig Chris Bellman 2014 remaster på vinyl er bra.
    Mer klarhet over hele, større rom, og med adskillig bedre trommelyd enn originalen fra 78 som jeg også har.
    Musikalsk og kunstnerisk mener jeg at Springsteen peaka med dette albumet.
    Etter dette har det gått mest nedover med noen unntak.
    Noen av låtene på Darkness er rene killers. Badlands, Adam Raised a Cain, Racing in The Streets, Candys Room og tittellåta er alle smashing.
    Dessuten et helstøpt album hvor låtene passer til hverandre i en helhet.
    Darkness er en virkelig rockeklassiker.
    Regner med at den ikke låter "bilradio" på
    Rosita? 😊
    Vi er nok ganske så enige om Springsteen. Jeg er likevel litt usikker på når han peaket (for meg) og når jeg synes han var over «middagshøyden». Tenker at Darkness var peaken for Springsteen som rocker som inkluderte en «edge» og «farlighet» i musikken. Deretter ble han mer en «ørevennlig» radio-rocker. Dette ekskluderer ikke at jeg synes The River, Nebraska og Born in the USA er veldig bra album. Deretter bar det bratt utforbakke med noen hederlige unntak.

    Heldigvis ikke helt bilradio på La Rosita, men de første albumene er definitivt ikke stjerneutgivelser. På den annen side var det hans kunstneriske valg. Han om det. Jeg har faktisk ikke spilt Springsteen på vinyl siden jeg begynte med plater igjen, kun streamet. Har en god del av platene, men Darkness er dessverre fra ‘78. Får love meg selv å snurre dem på vinyl før konserten neste sommer 😊
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.783
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Nå ble jeg usikker og måtte sjekke min kopi av Darkness. En ussel Hollandsk repress fra tidlig åttitall. Men den har faktisk original US master (TML-S) og låter faktisk riktig så fint :)
    Tror den må være den bestlydende Sprigsteen plata i hylla mi, uten at det sier så mye. Tunnel of Love låter riktignok bra den også da.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.236
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jævla til snøvær 😡 Noen burde fortelle snøen at den hører til i fjellene og ikke i byen!

    Siden 2 av 3 medlemmer i Periferien Lydlaug er pensjonister, forventer jeg at @MFA, den eneste arbeidsføre, snart stiller på døren med snømåke (ta gjerne også med flere familiemedlemmer). Forsovet greit om du/dere måker hos @tkr først da han bor nærmere. Jeg kan som vanlig ofre meg for andre 😄
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    630
    Antall liker
    1.902
    Torget vurderinger
    1
    Han som bur i botn av den bratte bakko
    Han kjøyrer Nissan Navarro

    Karmana kjøyrer børstraktor

    Ingen treng bry deg med snød'n
    Dei e ferdig med å jobba for fød'n

    Den arbeidsføre må nøye seg med liten mb
    med bakhjulstrekk og brøyteskjær fra AMG!

    Lykke til med måkingen

    Mvh Atle
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.236
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Han som bur i botn av den bratte bakko
    Han kjøyrer Nissan Navarro

    Karmana kjøyrer børstraktor

    Ingen treng bry deg med snød'n
    Dei e ferdig med å jobba for fød'n

    Den arbeidsføre må nøye seg med liten mb
    med bakhjulstrekk og brøyteskjær fra AMG!

    Lykke til med måkingen

    Mvh Atle
    Ingen hjelp å få! Faen, folk er bare blitt så lat 😡😄

    Er heldigvis ferdig med snømåking til inngangspartiet og parkering for fire biler samt en tur med Pelsdotten. Nå vasser jeg kun i skillingsboller, kaffe og god musikk 😊😍
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.236
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tok akkurat juletreet inn i stuen. Julemusikk er ikke min greie, men for å innkassere noen brownie-poeng fra kona, spiller jeg sånn bluesbreaker-julemusikk. Igjen, jeg er godheten selv! Bare gir og gir 😆

    C1FB439E-A009-4CE4-810E-2C2537D69260.jpeg

    Registrerer ellers at det er blå himmel over dem som fortjener det, og snøskyer over Bergen. Julenissen, hør mitt eneste ønske for i år. La været forbli slik 😆

    EA0C0928-9165-436F-B951-CDFB27E97A3F.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.236
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    En til.
    Vis vedlegget 876443 Denne er litt annerledes enn mye av julemusikken.
    Så vidt jeg husker fra tidligere juler låter det bra.
    Cello og greier. 😊
    Takker, men det får bli senere. Overdose er skadelig uavhengig av om man snakker om narkotika, pepperkaker eller Over the Rhine 😆 Tester nok senere 😊

    Kjører heller avgårde med denne juleplaten som kom ut forrige fredag. Noen vil hevde det ikke er julemusikk, men det er nå jaffal spilt og sunget av en særdeles selvgod nisse!

    B902C2F5-6AB4-40E3-8CB5-F5B38DEFDF63.jpeg
     

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    1.500
    Antall liker
    3.125
    Torget vurderinger
    1
    Her viser det seg at du har gjort en ting riktig om ikke veldig riktig :) . Så hør igjennom denne når du har ledig tid.

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.967
    Antall liker
    81.755
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Regner med at du sitter klistret tilTV og NRK2 nå?

    DC6EC32E-2D1C-4710-8CC9-72F364835F32.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.236
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ble som en av noen gæmliser invitert på julelunsj hos Kystvakten. Da passet det bra at jeg på veien kunne plukke opp en plate på veien. En kar solgte en masse ræl, men fikk kjøpt denne gamle røveren i perfekt stand for en høyst sympatisk pris 😊

    4981E312-6C52-4A2C-998A-83E160D332C0.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.236
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Lutfisklag på byen i kveld. Kan bli småstygt……..spesielt med tanke på at vi får barnebarna på besøk i morgen. Satser på at jeg i tillegg til i kveld også klarer å leke høy, mørk og gøyal i morgen 😆

    2B45EA8F-4C64-452F-82DE-A6D630B6BDD8.jpeg
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.892
    Full gjorde vi, og drakk vart vi!
    Vi vet alle godt hvordan det er i selskap med gamle kjente og venner.
    De er vonde og vanne :unsure:
    En pen salongberuselse kan fort bli til "futti drill" når flybensin inntas i et stadig økende kvanta og tempo.
    Like blid 🥳
    Ha det moro.
    Undertegnede skal på et tilsvarende "skummelt" arrangement førstkommende lørdag.
    Jeg ser for meg en søndag i "Fylletrøytens" tegn ;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.236
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Full gjorde vi, og drakk vart vi!
    Vi vet alle godt hvordan det er i selskap med gamle kjente og venner.
    De er vonde og vanne :unsure:
    En pen salongberuselse kan fort bli til "futti drill" når flybensin inntas i et stadig økende kvanta og tempo.
    Like blid 🥳
    Ha det moro.
    Undertegnede skal på et tilsvarende "skummelt" arrangement førstkommende lørdag.
    Jeg ser for meg en søndag i "Fylletrøytens" tegn ;)
    Hehe, jeg har akkurat ankommet strilalandet, behagelig tilsjasket av akevitt og juleøl med usympatisk alkoholprosent. Jeg antar at du kanskje på lørdag skal tilbringe kvelden i et obskurt lag av okkulte munkekledde mennesker som dasker nyinnvidde på rumpen med basselementene fra Magico-høyttalere…….også benevnt som OAS 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.236
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    En ikke uvanlig vinterdag i Bergen. Snøen laver ned, og jeg må i gang med å måke parkeringsplassen i sameiet med et fingerbøl av en snømåke. Hadde vært greit nok hvis vi fikk noen fine vinterdager, men det virker ganske meningsløst når det selvfølgelig skal pissregne de neste dagene. Deretter ryker øltimen til fordel for marsipanbaking og pynting av juletre med barnebarna. Livet leker 😒😄

    DECDA9BD-48D0-4E0E-B8C8-B66A85B14609.jpeg
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.371
    Antall liker
    12.375
    Sted
    Sørlandet
    Deilig trim!

    Det kom noen meter på fjellet mens jeg var på mitt selvpålagte helseopphold der oppe i fjor. Opp av senga, inn med havregrøt og deretter ut med snøskuffa. Etterfulgt av noen mil på ski. Da er det FANTASTISK å legge seg tidlig på kvelden for å sovne dønn i det øyeblikket hodet treffer puta. Repeat neste dag… og dagen etter:

    E97261AF-02DA-40FB-B5B7-14EF96C6E7E3.jpeg


    7FE2AAAA-BE29-4859-8C94-15291FF487FB.jpeg


    67DA10ED-86E5-4324-9DE5-E2A3DB60DF9F.jpeg


    773D68D3-2043-4AC9-94A3-0082B735217A.jpeg


    Benytter anledningen til å ønske deg og dere en flott helg.
    Selv sitter jeg på toget på vei til Asker og Bærums tradisjonelle julebord

    Mvh
    -BB-
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.236
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Deilig trim!

    Det kom noen meter på fjellet mens jeg var på mitt selvpålagte helseopphold der oppe i fjor. Opp av senga, inn med havregrøt og deretter ut med snøskuffa. Etterfulgt av noen mil på ski. Da er det FANTASTISK å legge seg tidlig på kvelden for å sovne dønn i det øyeblikket hodet treffer puta. Repeat neste dag… og dagen etter:

    Benytter anledningen til å ønske deg og dere en flott helg.
    Selv sitter jeg på toget på vei til Asker og Bærums tradisjonelle julebord

    Mvh
    -BB-
    Trim er heldigvis så mangt. Personlig liker jeg at trimmen min har en litt mindre sadomasochistisk tilnærming 😆 men trikkeskinnene på fjellet så innbydende ut 😊

    Her i Bergen er jo en gjentakelse å betrakte som tradisjon, så da blir det sikkert riktig å kalle det Asker og Bærums tradisjonelle julebord 😄 Kos dokkar!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn