Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Vekker mandagen til live med noen halvgamle Stones tyver. Dette Live albumet gikk en periode jevnt og trutt da jeg bodde i Tromsø. Jeg synes fremdeles det svinger! Det syntes Europa også da albumet kom ut. The Quireboys buklandet imidlertid kraftig da de forsøkte å bli stor i De Forkvaklede Stater. Grunnen til det? The Black Crowes debuterte med Shake Your Money Maker 😊

    45D2405D-0075-490A-86CA-3A2CA8B653D3.jpeg
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.389
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Vekker mandagen til live med noen halvgamle Stones tyver. Dette Live albumet gikk en periode jevnt og trutt da jeg bodde i Tromsø. Jeg synes fremdeles det svinger! Det syntes Europa også da albumet kom ut. The Quireboys buklandet imidlertid kraftig da de forsøkte å bli stor i De Forkvaklede Stater. Grunnen til det? The Black Crowes debuterte med Shake Your Money Maker 😊

    Vis vedlegget 872297
    Fant jammen denne i hylla😀
    FA27B7E3-F8FB-4AE1-89B9-236777A8512C.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har du noe tid over i pængsjonist tilværelsen :rolleyes: kan du ta en titt på denne dokumentaren.
    Watch Stiv: No Compromise No Regrets | Netflix
    Tungt å få presset inn ekstra aktiviteter 😆 Nå er vi midt i en tre-retter fra havet med tilhørende vinpakke. Tøffe tak, men noen må jo ta de tunge løftene!

    Skal helt klart se den dokumentaren. I et sedvanlig svakt øyeblikk må jeg innrømme at han ikke er den jeg har lengst fremme i hjernebarken. Sklir likevel ikke helt på et bananskall. En slunken CD beholdning inneholder fremdeles dette godteriet 😊

    CD219DEC-80AF-4D78-98D7-CAED333F607C.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Den treretteren høres tung ut, spesielt med vinpakke til. Godt du tar en for laget!
    Ja, det er tøffe tak! Krabbe, laks og kake, akkompagnert av riesling, sancerre og en italiensk dessertvin. Kritiske røster vil hevde at dette ikke er sunt, men heldigvis har jeg vært heldig med valg av fastlege.

    10F9AF9B-D178-4A99-AC60-CB344C5512EB.jpeg
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.464
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    I føljetongen, god service fra Degritter. Da jeg startet opp Degritteren jeg nylig fikk oversendt, registrerte jeg at det ikke var den nyeste (heller ikke den forrige) softwaren installert. Jeg har ikke PC og derfor ikke mulighet til å laste opp ny programvare på SD-kortet mitt. Jeg er derfor avhengig av andre som kan hjelpe meg. I latskapens tegn sendte jeg en mail til Aleks hos Degritter, og spurte om det var stor forskjell på softwaren som var installert og den nye. Hans svar var å tilby å sende meg et SD kort med den nye softwaren installert 😳 Jeg blir stadig vekk positivt overrasket av den gjengen der! I motsetning til mange andre har de nok skjønt at litt ekstra-service og «word of mouth» er en god markedsstrategi 😊
    De har i hvert fall skjønt at når det gjelder den eldre garde og tekniske spørsmål, så er det meget mye mindre ressurskrevende å sende ett ferdig SD kort enn å forsøke og instruere hvordan pensjonisten kan utføre dette selv. 🤭
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    De har i hvert fall skjønt at når det gjelder den eldre garde og tekniske spørsmål, så er det meget mye mindre ressurskrevende å sende ett ferdig SD kort enn å forsøke og instruere hvordan pensjonisten kan utføre dette selv. 🤭
    Hehe, hadde du hatt Degritter noen år, hadde du blitt vant til oppgradering av softwaren og skjønt at til og med jeg kan gjøre det i halvblinde (hadde jeg hatt en PC med minnekortleser) 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hastverk er som kjent lastverk. Starter derfor repetisjon av Peter Gabriel i god tid før neste års konsert 😊 Alt ligger til rette for at det blir en veldig bra konsert………sett bort fra at jeg tror han kommer ut med et nytt album på samme tid 😒

    1E607B44-9B99-4951-A244-53163B10C903.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Steintøff dag! Har dusjet, klippet håret og gått en tur med hunden i nabolaget. I fare for å ikke overanstrenge meg må det nå lades i mange timer!

    Begynner med et eldre album som «spinner ut av Nick Cave universet».

    E33B5E1E-0291-4571-A951-354F3B84E31B.jpeg F388B45F-57E6-4DAD-B4F0-025C4645998C.jpeg
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.949
    Antall liker
    16.433
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Steintøff dag! Har dusjet, klippet håret og gått en tur med hunden i nabolaget. I fare for å ikke overanstrenge meg må det nå lades i mange timer!

    Begynner med et eldre album som «spinner ut av Nick Cave universet».

    Vis vedlegget 872826 Vis vedlegget 872827
    Imponert. Å banket seg selv gjennom en så slitsom dag, og trylle frem et fabelaktig musikktips, står det stor respekt av😉😀
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    630
    Antall liker
    1.902
    Torget vurderinger
    1
    Tenker at å jobbe, det må jeg gjøre lenge ennå. Denne pangsjonist tilværelsen høres ut som et ork. For mange tøffe tak. Jammen bra du får presset inn litt musikk og blogging innimellom.

    Mvh Atle
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Steintøff dag! Har dusjet, klippet håret og gått en tur med hunden i nabolaget. I fare for å ikke overanstrenge meg må det nå lades i mange timer!

    Begynner med et eldre album som «spinner ut av Nick Cave universet».

    Vis vedlegget 872826 Vis vedlegget 872827
    Damen virker til å være såpass skrin i skroget (mager) at du trygt kan sende henne over til Lagga :cautious:
    Ellersmessig virker det musikalske innholdet i pakken å være verdt å sjekke ut.
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Pakke fra Rikshovedstaden. Har lagt lenge og ventet på meg på Big Dipper, men fant nå ut at jeg måtte få den tilsendt. Jeg er naturlig nok sjeldnere og sjeldnere østenfor folkeskikken etter at jeg skiftet hovedarbeidsgiver fra Oslo til kona. De som liker rock og ikke har hørt Ricochets…….bør gjøre noe med det 😊

    8B6BD4B7-B373-4FE6-B28B-7EFF5C52C4B3.jpeg
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    630
    Antall liker
    1.902
    Torget vurderinger
    1
    Registrere at solen brøler på Foldnes også. Vi har det godt! Prøver å holde følge med musikktipsene dine, ikke alt går hjem men noe blir sittende. Må ha litt avbrekk fra all jazzen innimellom. Var østenfor forrige uke og registrerte at bergensværet hadde tatt turen dit. Kan rapportere at de hadde fått ny sentrumsnær kortbaneflyplass i byen.
    80C79CFB-FD06-4573-B9B7-6A7F2EBF1E43.jpeg
    Mulig også at gps ble litt jammet av Putin. Trykte inn MoizAudio på tlf og spaserte til målet var nådd og da stod jeg her:
    68C78FDC-2CC1-4483-9F05-C7FEA0F5C8B1.jpeg
    Litt forvirret spaserte jeg inn og ble heldigvis tatt godt imot. Moiz hadde parkert noen produkter der så jeg fikk sett og hørt det jeg kom for. Har begynt å spare!

    I kveld er det julebord og jeg har ikke spesielt lyst, betyr det at jeg begynner å bli gammel? Har mer lyst på pils, tullprat og musikk og hifi. Hadde vært fint om lauget kunne tatt en kopp kaffe eller en øl før jul.

    Hva sier den selvvalgte lederen?

    mvh Atle
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Registrere at solen brøler på Foldnes også. Vi har det godt! Prøver å holde følge med musikktipsene dine, ikke alt går hjem men noe blir sittende. Må ha litt avbrekk fra all jazzen innimellom. Var østenfor forrige uke og registrerte at bergensværet hadde tatt turen dit. Kan rapportere at de hadde fått ny sentrumsnær kortbaneflyplass i byen.
    Vis vedlegget 873451
    Mulig også at gps ble litt jammet av Putin. Trykte inn MoizAudio på tlf og spaserte til målet var nådd og da stod jeg her:
    Vis vedlegget 873452
    Litt forvirret spaserte jeg inn og ble heldigvis tatt godt imot. Moiz hadde parkert noen produkter der så jeg fikk sett og hørt det jeg kom for. Har begynt å spare!

    I kveld er det julebord og jeg har ikke spesielt lyst, betyr det at jeg begynner å bli gammel? Har mer lyst på pils, tullprat og musikk og hifi. Hadde vært fint om lauget kunne tatt en kopp kaffe eller en øl før jul.

    Hva sier den selvvalgte lederen?

    mvh Atle
    Se så, du sitter urolig i båten skjønner jeg. Du må bare skrive hva du sparer til her. Min munn er lukket med syv segl 😆

    Det meste slår julebord, og møte i Periferien Lydlaug slår selvfølgelig alt! Blir dessverre ikke en av de første dagene på meg. Ser på Hotels.com at de to mest anbefalte stedene i julen for korttidsferie er Oslo og Bergen. Da er det jo utgjort av vi drar til Malaga i morgen. Fillern! 😡😆
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    630
    Antall liker
    1.902
    Torget vurderinger
    1
    Min munn er lukket itv. Du får kose deg med fruen. Det får kjørt seg det honnørkortet ditt !

    mvh Atle
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Noe av det beste med pensjonisttilværelsen IMO er at jeg slipper å gå på julebord. Har hodet over vannet økonomisk, og har råd til å kjøpe min egen børst.
    Unntaket mhp. julebord er Porsgrunnsavdelingens julesamling, som ble avholdt i tkr Towers i går.

    4E27DE8A-795C-4BEF-B777-419878D17707.jpeg

    3E698666-C79B-42F4-9DD3-BC05DBFB922E.jpeg

    Mvh
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    630
    Antall liker
    1.902
    Torget vurderinger
    1
    Det er disse julebordene som er de beste Tønnes. Ser vin, brennevin, Jægermeister og fritt frem med siggen. Regner med det kun ble streamet i går?

    Atle
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.048
    Antall liker
    21.967
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Nå er det vel 9 år siden jeg sluttet å røyke, men jeg har sprukket noen få ganger på fest og det er like godt hver gang. Bare se så glad han duden på bildet er mens han røyker. Jeg er sikker på at han er en festrøyker for akkurat sånn ser jeg også ut når jeg "gjemmer meg" og tar en festrøyk... 🚬 🍻 🤪 :ROFLMAO:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nå er det vel 9 år siden jeg sluttet å røyke, men jeg har sprukket noen få ganger på fest og det er like godt hver gang. Bare se så glad han duden på bildet er mens han røyker. Jeg er sikker på at han er en festrøyker for akkurat sånn ser jeg også ut når jeg "gjemmer meg" og tar en festrøyk... 🚬 🍻 🤪 :ROFLMAO:
    Jeg sluttet å røyke for en 20 år siden. Hadde jeg hatt tilstrekkelig med ryggrad hadde jeg kjørt på med festrøyking. Men, faren for å skli på et bananskall er for stor 😔
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Vi definerer alle lykke forskjellig. Selv er en asket som meg fornøyd bare jeg kan kontemplere over et krus Barolo mens jeg lytter til Jazz på Svenska, mens andre presser seg frem i den sedvanlige bilkøen for å rekke hjem til helgevasken. Videre er jeg lykkelig når jeg kan glede meg på andres vegne, kun overgått av fortreffeligheten av å glede meg på egne vegne. Så talte Zarathustra….eh Karmana 😊

    BA2F2D9B-86E1-4E4C-8D47-731765982D7F.jpeg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn