Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    PMC høyttalere eller var det en Kerr demo jeg var kommet til 🤔 Det var så mange likheter i utseende og bestykning at jeg måtte spørre, Jes Kerr om dette. Han skjønte selvfølgelig hvorfor jeg spurte. Fikk vel det svaret jeg ventet; bedre trekabinetter, bedre bånddiskant, mer forseggjort transmisjonslinje, bedre delefilter og forskjellig deling. Sikkert riktig for alt hva jeg vet……men vil ikke bli overrasket om PMC ville sagt det samme 😊
    For meg var den beste indikatoren for delt DNA med PMC den utrolige lettheten som dypbassen bare "rullet" ut av høyttalerne med, Det minnet meg veldig om
    @nlykkes store PMCer.
    Mvh
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.461
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Takk for rapporten. 👍
    Låten med hulhet, hvis navn ikke nevnes, er det pga av det er enda en syngedame?
    Full forståelse i så fall, flaut å skulle nevne to på samme dag. Bør porsjoneres, nå som du har stått frem. 😊

    Forresten, Chantal Chamberland!? Med det navnet mistenker jeg ho kommer fra et oppdrettsanlegg for syngedamer. 😁

    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.212
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Takk for rapporten. 👍
    Låten med hulhet, hvis navn ikke nevnes, er det pga av det er enda en syngedame?
    Full forståelse i så fall, flaut å skulle nevne to på samme dag. Bør porsjoneres, nå som du har stått frem. 😊

    Forresten, Chantal Chamberland!? Med det navnet mistenker jeg ho kommer fra et oppdrettsanlegg for syngedamer. 😁

    mvh
    Hehe, «hulhet» eller et eller annet med «klangen» i lydbildet, finner ikke helt det rette ordet…………var ikke fra en syngedame, men Lee Harvey Osmond sin How Does it Feel 😊 Det får da være evig nok med en syngedame på en lørdag 😳

    Kanskje Chantal kommer fra et oppdrettsanlegg for syngedamer, men fornavnet kan vel lett også komme fra en liten bygd i Nord Norge…..eksempelvis Senja 😄
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Når man ser hva slags super service det gies hos Degritter, så forstår jeg godt at det er verdt noen kroner. 👍
    Visst! Men siden jeg er en fattig gjerrigknark uten penger og kronasjer(!), så kjøper jeg heller fire stk Humminguru og fortsatt har noen tusinger til nye plater.

    (Sannheten er at jeg ikke har noen platevasker i det hele tatt. Så kjip er hifilivet mitt 😪)
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.691
    Antall liker
    37.921
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    29
    Visst! Men siden jeg er en fattig gjerrigknark uten penger og kronasjer(!), så kjøper jeg heller fire stk Humminguru og fortsatt har noen tusinger til nye plater.

    (Sannheten er at jeg ikke har noen platevasker i det hele tatt. Så kjip er hifilivet mitt 😪)
    Da er vi to Gunner :) men burde hatt en vasker

    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.212
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Visst! Men siden jeg er en fattig gjerrigknark uten penger og kronasjer(!), så kjøper jeg heller fire stk Humminguru og fortsatt har noen tusinger til nye plater.

    (Sannheten er at jeg ikke har noen platevasker i det hele tatt. Så kjip er hifilivet mitt 😪)
    Ja, med den gullrekka i signaturen er det riktig så synd på deg……..men det kan jo også være grunnen til at du ikke har platevasker 🤔😄
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ja, med den gullrekka i signaturen er det riktig så synd på deg……..men det kan jo også være grunnen til at du ikke har platevasker 🤔😄
    Det du ikke vet, i all din velstand, at det finnes en app tilsvarende "To Good To Go", der man kan melde seg og deretter hente seg hifi som ingen vil ha/utdatert ;) (Ikke si dette til noen. Jeg vil ikke miste ansikt i dette lille hifi-miljøet).
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.212
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Disse kvinnelige superstjernene er totalt uansvarlige! I dagens VG, fremstår det litt uklart om hun mistet ham i bakken eller mistet ham av syne på tur. Jeg håper virkelig faren nå er kommet til rette eller ikke ble alvorlig skadet hvis hun mistet ham i bakken! Jeg har nå hatt en alvorlig samtale med min sønn for å forsikre meg om at vi ikke kommer opp i samme uføre.

    3577DB2B-BDA1-4FC2-967F-84E24F7CA166.jpeg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Disse kvinnelige superstjernene er totalt uansvarlige! I dagens VG, fremstår det litt uklart om hun mistet ham i bakken eller mistet ham av syne på tur. Jeg håper virkelig faren nå er kommet til rette eller ikke ble alvorlig skadet hvis hun mistet ham i bakken! Jeg har nå hatt en alvorlig samtale med min sønn for å forsikre meg om at vi ikke kommer opp i samme uføre.

    Vis vedlegget 868251
    Du er redd for at din sønn skal miste Jennifer Aniston sin far? 😁..
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.212
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Låten Jazz Varients ble foreslått og spilt på forrige helgs demo av Kerr høyttalere. Ble spilt på røslig volum på demoen og nå også her hos meg. Dæven, skikkelig fart og spenning 😃

    5D9F64C7-9BBE-4659-8351-C8013A370786.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.212
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da er endelig første ølen åpnet 😃 Fikk akkurat en gledelig mail. S.A.T. Cd-spilleren, som jeg har skrevet om tidligere, er ferdig på service. Det var som Mike Bladelius antok da jeg traff på ham i Warszawa, kun å bytte to av transistorene. Dermed kom reparasjonen på den nette sum av 913 penger. Vanskelig å gjøre noe billigere når ting innleveres for service 😊

    Nå litt kjent og kjært på streameren.

    E5ABE35F-1C6F-4261-B4E8-60ADB07E897C.jpeg
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.371
    Antall liker
    12.373
    Sted
    Sørlandet
    Dæven... er det beer o`clock allerede? Takk for påminnelsen!

    Dave Gahan har jeg en del magiske konsertopplevelser med. Ingen - absolutt INGEN gubber på hans alder vrikker ræva som han.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.212
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Dæven... er det beer o`clock allerede? Takk for påminnelsen!

    Dave Gahan har jeg en del magiske konsertopplevelser med. Ingen - absolutt INGEN gubber på hans alder vrikker ræva som han.
    Misunner deg de konsert-minnene. Har hverken vært på konsert med ham eller Depeche Mode, men en øl til på lørdagskvelden i Warszawa, og jeg hadde gjort ham rangen stridig som den optimale ræv-vrikker 😆

    Selv etter å ha truffet deg, fortsetter jeg å tenke på deg som en gammel gubbe……når jeg ser avataren din 😄
     

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.770
    Antall liker
    5.568
    Det var gledelige nyhende! Takk for påminning om "øl-tid". Trur jaggu eg skal sette på litt Depeche Mode seinare🤔
     

    hogen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2003
    Innlegg
    2.800
    Antall liker
    2.358
    Torget vurderinger
    2
    PMC høyttalere eller var det en Kerr demo jeg var kommet til 🤔 Det var så mange likheter i utseende og bestykning at jeg måtte spørre, Jes Kerr om dette. Han skjønte selvfølgelig hvorfor jeg spurte. Fikk vel det svaret jeg ventet; bedre trekabinetter, bedre bånddiskant, mer forseggjort transmisjonslinje, bedre delefilter og forskjellig deling. Sikkert riktig for alt hva jeg vet……men vil ikke bli overrasket om PMC ville sagt det samme 😊

    Jes Kerr var en interessant og underholdene kar å være på demo hos, og svarte villig på spørsmål. Overraskende nok for meg startet han demoen på de største og beste høyttalerne deres, Kerr K102. Jeg satt litt på siden, men det var uproblematisk å høre at dette sammen med Naim oppsettet låt riktig så strålende. En deilig oppløst diskant og en mellomtone på den litt varme siden med oppløsning og pondus, helt etter min smak. Disse høyttalerne kan spille dyyyypt…….og det var nok også litt av problemet med demoen for meg. Opplevde mye av de samme problemene jeg opplevde på mange av de store oppsettene i Warszawa; en forvrengt og for tilstedeværende dypbass. Jeg antar et relativt lite demorom får ta skylden (og at det ble spilt høyt). Dette er nok høyttalere som krever mer enn en norsk stue for å blomstre skikkelig, men ingen tvil om at dette er høyttalere som kan låte veldig bra i rett rom.

    Deretter ble det byttet til de mer stuevennlige, K320S. For noen dynamikkbomber! Det svingte avsindig! I tillegg en størrelse på lydbildet som jeg ikke var i nærheten av å forvente fra så små høyttalere. Videre gikk de dypt, mener han nevnte de oppgir 26Hz i speccen. Disse klarer seg for «vanlige folk» helt greit uten sub (men hadde også litt problemer med rommet, men ikke i nærheten av det jeg opplevde med storebrødrene). Etter litt tid og den første euforien hadde lagt seg la jeg merke til et par ting på den litt negative siden. De var definitivt ikke like oppløst i lyden og hadde langt fra samme pondus i mellomtonen som storebrødrene (skulle forsovet bare mangle, det er et helt annet prissegment). Det eneste jeg ikke likte, som ble tydelig på en låt jeg kjenner godt, var en hulhet i lydbildet. Jeg finner ikke et fornuftig ord som beskriver det, men jeg savnet den fyldige varmen som kjennetegner stemme og musikk på den låten. Drit i det, jeg vet hvertfall hva jeg selv mener 😄 Alt i alt en liten larger than life dynamikkbombe som ved hjelp av transmisjonslinjen gikk kjellerdypt, men det var noe med klangen i lydbildet som jeg ikke ble helt komfortabel med.

    Vis vedlegget 867727
    Interessant, jeg og woodrand hørte de minste på OHC, jeg synes ikke det var problemer med hulhet der egentlig. Men det kan kanskje bero på rom og oppsett etc. Har ikke hørt de store ennå.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.212
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Interessant, jeg og woodrand hørte de minste på OHC, jeg synes ikke det var problemer med hulhet der egentlig. Men det kan kanskje bero på rom og oppsett etc. Har ikke hørt de store ennå.
    ……eller uinteressant 😊 Forhandler spikket på veggene kvelden i forkant av demoen og var ikke ferdig, og importør mente i forkant av demoen at det kunne være bedre og stikke innom til uken. Sannsynligheten er derfor stor for at høyttalerne ikke hadde de beste arbeidsbetingelsene, alternativt at jeg er en sær og kritisk jævel 😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.212
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Er nå midt i yndlings-timen, Trappist-timen. Kjørte nettopp gjennom Hair of the Dog som en sen lokal tribute til Dan McCafferty som nylig ikledde seg furudress. Nå er jeg egentlig ikke så sentimental på sånne ting. Jeg kjente tross alt ikke den godeste Dan. Derfor er det egentlig totalt uinteressant for meg om han lever eller er død……det viktigste er at det er et av verdens beste album…..gjennom tidene.

    Ble litt giret av at den godeste @rama hadde hanket inn et par Imperiet-singler. Altfor lenge siden jeg har spilt Imperiet, og alle oppegående mennesker vet jo at de er det aller aller beste vi har fått fra Sverige……ja foruten soloplatene til Joakim Thåstrøm….noe som selvfølgelig er to sider av samme sak. Fungerer Imperiet fremdeles for meg? Det er så avsindig bra at gåsehuden trer frem som eggekartonger. Hvis du har levd i den dypeste dal eller i den musikalske middelalder kan denne være et godt sted å begynne.

    CDAF29DF-A7F1-423B-B380-76C86A3B754E.jpeg
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Ble litt giret av at den godeste @rama hadde hanket inn et par Imperiet-singler. Altfor lenge siden jeg har spilt Imperiet, og alle oppegående mennesker vet jo at de er det aller aller beste vi har fått fra Sverige……ja foruten soloplatene til Joakim Thåstrøm….noe som selvfølgelig er to sider av samme sak. Fungerer Imperiet fremdeles for meg? Det er så avsindig bra at gåsehuden trer frem som eggekartonger. Hvis du har levd i den dypeste dal eller i den musikalske middelalder kan denne være et godt sted å begynne.
    Nåååhhh...så det mener du. Joda, Impriet var veldig bra, men alt Joakim Thåstrøm har gjort i ettertid er ikke like bra.
    Her er det nok mange andre band fra Sverige som godt kunne vært nevnt som ikke står noe tilbake for Imperiet i sine genre.
    Men nå ligger jo jeg nede, så da er det vel best å holde kjeft om FläskKvartetten, Opeth, Messhugga, Pain of Salvation osv. :rolleyes:;):giggle:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.212
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nåååhhh...så det mener du. Joda, Impriet var veldig bra, men alt Joakim Thåstrøm har gjort i ettertid er ikke like bra.
    Her er det nok mange andre band fra Sverige som godt kunne vært nevnt som ikke står noe tilbake for Imperiet i sine genre.
    Men nå ligger jo jeg nede, så da er det vel best å holde kjeft om FläskKvartetten, Opeth, Messhugga, Pain of Salvation osv. :rolleyes:;):giggle:
    Du har forsovet rett i at ikke alle solo-albumene til Thåstrøm er like bra. De spenner tross alt fra veldig bra til legendarisk. Greie orkestre du nevner, og flere av dem når helt opp til anklene på Imperiet. Men for all del, siden du ligger nede skal jeg forsøke å forbigå ditt innlegg i stillhet 😈😄

    En annen greie. Har du fått hentelapp fra Bodø?
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.807
    Antall liker
    26.393
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Har du Havelinas plata? Dette var fanimeg knallbra saker og lyden er spenstig og ren med bra trøkk👍 kjøpte den på CD den gangen 1990 att dem forsvant etter denne platen er ikke til og skjønne😛
    20221119_161519.jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.212
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har du Havelinas plata? Dette var fanimeg knallbra saker og lyden er spenstig og ren med bra trøkk👍 kjøpte den på CD den gangen 1990 att dem forsvant etter denne platen er ikke til og skjønne😛
    Vis vedlegget 869723
    Kanonbra album noe også Springsteen som kjent fikk med seg og gjorde at han covret High Hopes. Jeg er fremdeles fed up over at jeg ikke kjente min besøkelsestid da de spilte i Tromsø (da jeg bodde der). Synes også det er rart at dette ble både debut og svanesang, men heldigvis går det jo an å høre soloalbum med Tim Scott McDonnel og hans alter ego Ledfoot. Jeg hadde cden i sin tid, men av en eller grunn har jeg (foreløpig) ikke hanket inn platen.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.807
    Antall liker
    26.393
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Kanonbra album noe også Springsteen som kjent fikk med seg og gjorde at han covret High Hopes. Jeg er fremdeles fed up over at jeg ikke kjente min besøkelsestid da de spilte i Tromsø (da jeg bodde der). Synes også det er rart at dette ble både debut og svanesang, men heldigvis går det jo an å høre soloalbum med Tim Scott McDonnel og hans alter ego Ledfoot. Jeg hadde cden i sin tid, men av en eller grunn har jeg (foreløpig) ikke hanket inn platen.
    Hulen -91 🤩
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.212
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hulen -91 🤩
    Jaffal, Garage. Var nytt for meg at de kom sammen igjen i 2005. Hadde vel noe å gjøre med konsertalbumet de gav ut på den tiden. Kan vel ikke ha vært den helt store kommersielle suksessen side det ikke ble noe mer ut av gjenforeningen.Tror jaggu jeg skal spille litt Ledfoot i kveld 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.212
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ledfoot fra bakre rekke. Smal sweetspot i lyttestolen og mye mer tilgivende lenger bak. Akkurat som i forrige bolig. Rare greier det der……men som med det meste har det sikkert en fornuftig forklaring.

    475999BE-7FED-4F49-BCAE-6FDD77469783.jpeg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ledfoot fra bakre rekke. Smal sweetspot i lyttestolen og mye mer tilgivende lenger bak. Akkurat som i forrige bolig. Rare greier det der……men som med det meste har det sikkert en fornuftig forklaring.

    Vis vedlegget 870099
    Spredningen i rommet fra horna kan muligens ha noe konstant ved seg?

    PS har du juletrebelysning på utsiden av huset? 🙄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.212
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Spredningen i rommet fra horna kan muligens ha noe konstant ved seg?

    PS har du juletrebelysning på utsiden av huset? 🙄
    Ikke vet jeg.
    Har satt opp sånne lysgreier både foran og på siden av huset. I tillegg kjører kona på lys på innsiden av vinduene 😳 Foreslo røde lys slik at naboene kunne lure på om det var kommet ny næringsvirksomhet til Foldnes, men det ble hvite 😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.212
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg legger merke til at doggen har fått sitt eget teppe. 🐶
    Er det etter egne dyrkjøpte erfaringer, eller har du sett denne?
    Hehe, dette er monden og dannet hund som naturligvis blir tørket med våtserviett etter han har gjort sitt fornødne 😆
    Men, med tanke på «dra-leking» fra lyttestolen, er det bedre at han spinner på sitt eget teppe enn et 50 år gammelt persisk teppe 😊
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn