Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • srtorp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Innlegg
    555
    Antall liker
    1.101
    Torget vurderinger
    11
    Hvor lenge skal du være nedi der ? Nå kommer kona og hennes mor nedover til lørdag, så bare lure om jeg må be de se opp for en lystig Bergenser med flipp skjegg, eller røk det hos frisøren også ?
    Spøk til side, er det "greit" på Granka ang korona, eller er det mye som er stengt ?
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.206
    Antall liker
    62.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hvor lenge skal du være nedi der ? Nå kommer kona og hennes mor nedover til lørdag, så bare lure om jeg må be de se opp for en lystig Bergenser med flipp skjegg, eller røk det hos frisøren også ?
    Spøk til side, er det "greit" på Granka ang korona, eller er det mye som er stengt ?
    Takk for sist 😃 Blir å røre rundt her med både flippskjegg og Genny Savastano light look frem til 2. februar. Din kones mor kan nok føle seg trygg, men be gjerne kona passe litt ekstra på hvis hun hører småkåt skarring. Min sønn skrev noe om at det var mye Korona her nede, uten at jeg har brydd meg noe særlig om det. Har safet med en suite så vi har litt plass å være syk på hvis uhellet skulle være ute 😄 Virker som det meste er åpent, men det er munnbind påbud også utendørs. Overholdes av alle og gir litt perspektiv på norsk sutring ved påbud om å bruke munnbind på bussen.
     

    srtorp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Innlegg
    555
    Antall liker
    1.101
    Torget vurderinger
    11
    Takk for sist 😃 Blir å røre rundt her med både flippskjegg og Genny Savastano light look frem til 2. februar. Din kones mor kan nok føle seg trygg, men be gjerne kona passe litt ekstra på hvis hun hører småkåt skarring. Min sønn skrev noe om at det var mye Korona her nede, uten at jeg har brydd meg noe særlig om det. Har safet med en suite så vi har litt plass å være syk på hvis uhellet skulle være ute 😄 Virker som det meste er åpent, men det er munnbind påbud også utendørs. Overholdes av alle og gir litt perspektiv på norsk sutring ved påbud om å bruke munnbind på bussen.
    Kos deg videre, så får vi fattige arbeids folk holde ut i snø og kulde ;-)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.206
    Antall liker
    62.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Etter stranden tok vi i dag en liten runde innom matmarkedet i Las Palmas. Der fikk vi fylt på med litt energi før en times gåtur tilbake til hotellet. Ble satt tilbake til Bilbao da jeg så hva de serverte. Minnet veldig om hvordan man velger ut pintxos der. Et par av disse til hver med et glass vin, og turen videre gikk som en lek. Nå litt lading før etegildet fortsetter 😊

    20005636-97C2-45D9-BF63-D4937C3D042B.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.206
    Antall liker
    62.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kos dere i varmen! 🙌
    Bodde selv på Gran Canaria i 2 år (Arguineguin) Savner det på denne årstiden…. :cry:
    Takker! Deilig å tasse rundt i 21 grader, og spise og drikke godt, utendørs. Vi er vel av dem som holder oss unna skandinaviske kolonier, og spiser der spanjolene spiser. So far so good 😃
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.206
    Antall liker
    62.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Las Palmas er stedet for store mysterier og de dype eksistensielle spørsmål. Hvem er jeg, hvor skal jeg, hvor kan oppnå dypere forståelse og hva er den større meningen………………………………..med at The Weather Channal melder sol og Yr melder regn.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.408
    Antall liker
    12.896
    Ja, det er et slit å være pensjonist i utlendighet når ikke en gang været kan gi en forutsigbarhet :confused:
    Da er det greit å kunne ty til selvstudier i religionshistorie :rolleyes:
    Eller man kan vegetere over et langt måltid med småretter og opptil flere glass rødvin, og gi fullstendig faen i den digitale verdens schizofreni.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.206
    Antall liker
    62.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ja, det er et slit å være pensjonist i utlendighet når ikke en gang været kan gi en forutsigbarhet :confused:
    Da er det greit å kunne ty til selvstudier i religionshistorie :rolleyes:
    Eller man kan vegetere over et langt måltid med småretter og opptil flere glass rødvin, og gi fullstendig faen i den digitale verdens schizofreni.
    Ja, det er tøffe tak! 😄 Kjekt nok var det Yr som bommet 😊
    Boken virker veldig interessant så langt, og er heldigvis ualminnelig mye mer enn kun religionshistorie. Anbefales! (med forbehold da jeg kun har lest 50 sider 😊).
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.408
    Antall liker
    12.896
    Varme og en kald øl på stranden, men kjenner jeg er litt misunnelig på dem som koser seg med musikk foran anlegget……………………..kødda! 🤪😄
    Kan ikke de være så senil å drikke dem full, og legge nettbrettet igjen på hotellrommet? :cautious:
    Det er ikke det at jeg unner dere dette, men her er det 2 grader og tett tåke, nær sagt både inne og ute 😜
    Ta en øl for meg også, og pell deg ut i vannet din landkrabbe 😚
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.206
    Antall liker
    62.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kan ikke de være så senil å drikke dem full, og legge nettbrettet igjen på hotellrommet? :cautious:
    Det er ikke det at jeg unner dere dette, men her er det 2 grader og tett tåke, nær sagt både inne og ute 😜
    Ta en øl for meg også, og pell deg ut i vannet din landkrabbe 😚
    Jeg sliter med å komme meg ut i vannet. Tror det bare er en 20-22 grader. Brrrrr 🥶
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.408
    Antall liker
    12.896
    Jeg sliter med å komme meg ut i vannet. Tror det bare er en 20-22 grader. Brrrrr 🥶
    Ferie på sydlige breddegrader og ikke bade når vannet holder nette små 20-22 pluss grader.
    Pinglete er fornavnet, og aldeles forkastelig mtp tidligere yrkeskarriere.
    På pluss siden vil jo den strandnære vannsøylen være noe mindre kontaminert uten deg ute i bølgene :unsure:
    Nå ble det vanskelig ;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.206
    Antall liker
    62.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ferie på sydlige breddegrader og ikke bade når vannet holder nette små 20-22 pluss grader.
    Pinglete er fornavnet, og aldeles forkastelig mtp tidligere yrkeskarriere.
    På pluss siden vil jo den strandnære vannsøylen være noe mindre kontaminert uten deg ute i bølgene :unsure:
    Nå ble det vanskelig ;)
    Nuvel! Jeg tenker heller med frykt på forurensings-nivået når demses ruller rundt som en steinkobbe i stampen i hagen 😄 Å kom nå ikke her å kjed meg med beskrivelse av renseanlegget i stampen! Fakta har som kjent ingen plass i denne tråden 😄
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.408
    Antall liker
    12.896
    Jeg tror nok vi begge går i spesialavfallskategorien caftein mtp den dagen vi på en eller annen måte skal bisettes.
    De med tanke på alle de kjemikaliene marinen har benyttet på deres skip under deres opphold om bord, og jeg som har snublet rundt i mer enn 35 år og tatt prøver av forurenset jord, sediment og vann fra gamle og nye utslipp. Så ja, det er godt den gamle hvalrossen ikke er med dem på standen, og forurenser både havet og substratet i strandsonen lokalt ;) det skulle tatte seg ut.

    For orden skyld så renser ikke renseanlegget til stampen verken tungmetaller eller organiske mikroforurensninger, kun partikler og alger, dessverre.
    Vannfasen i stampen innfiltreres i grunn lokalt via Raet, og kommer gullende rent ut i Isesjø om en 15-20 års tid 😚
    Se så skal de få kjede dem i fred for meg.
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.206
    Antall liker
    62.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Var i dag litt lei av spennende retter, og vi begge hadde lyst på en burger. Fant et litt rocka sted med en masse ølsorter. Kona er ikke glad i øl, men var klar for en Corona eller Sol. Det hadde de ikke så hun ba servitøren finne noe som lignet. Ikke lignet det og mer enn nok var det. Heldigvis har hun en mann som kan støtte oppunder på øldrikkingen hennes 😄 Min red ale fra et lokalt mikrobryggeri var riktig så god.

    57E078D0-1C94-485E-82F8-6C3B580A5C4C.jpeg


    Det er lite aktuelt å bytte noe ut i haifaien den nærmeste tiden. Kjekt da å optimalisere på det jeg har av musikk i hyllene. Det ligger noen plater og venter på meg når jeg kommer hjem etter at vår musikk-influencer, Bluesbreaker 😄 tipset om Jeff Beck. I går hugget jeg til på en cd-boks på Finn med Roger Waters. Har de fleste av disse på LP, men jeg må jo fore den «nye» cd-spilleren innimellom. Roger Waters er alltid stas, og kan sikkert lure mange til å tro de er kommet til et dannet og fornuftig hjem når de ser den i hyllene i stuen 😄

    AF13A90D-3583-4912-9206-7829590CC430.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.206
    Antall liker
    62.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg tror det er best du kommer deg hjem før noen tømmer postkassen din for hentelapper ;)
    Drar ut denna tur’n syns je, men kos dere lell😎😉🤣
    Har vel enda halvannen uke igjen på Kanarifugløyene. Det er innafor før Posten returnerer platene fra PM Audio, og de to andre kjøpene er i Bergen hvor avtalen er at jeg henter når jeg kommer hjem. Med andre ord, ingenting som haster 😃
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.206
    Antall liker
    62.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har i dag vært innom katedralen i Las Palmas. Litt studering av utsmykningen viste at historien bør skrives om. De første helsestudioene kom med all tydelighet for mer enn 2000 år siden!

    8096E313-DC3B-4546-9B54-987F1B90508C.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.206
    Antall liker
    62.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    I dag døde Ove Thue (vi slipper å lete, så han har ikke gått bort). Mange bergensere hadde et sterkt forhold til ham, både gjennom Saft og lokalt udødelige Brann-sanger. Jeg antar mange på min alder og eldre husker at Saft som første norske rockeband gikk til topps på Europatoppen. Passer godt å spille den i dag. RIP

     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Piipel in mousion. Han hadde en fjong bergengelsk, den gode Thue. Og han har satt store spor i norsk musikkliv, han er kjent helt inn i siviliserte strøk i ØstNorge, faktisk, ingen liten bragd for en kort herre med en usedvanlig fornuftig hårfrisyre.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.206
    Antall liker
    62.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Piipel in mousion. Han hadde en fjong bergengelsk, den gode Thue. Og han har satt store spor i norsk musikkliv, han er kjent helt inn i siviliserte strøk i ØstNorge, faktisk, ingen liten bragd for en kort herre med en usedvanlig fornuftig hårfrisyre.
    Den frisyren var bare imponerende/sjokkerende. Så ut som en høysåte. Hadde det vært mitt hår hadde jeg bevegd meg med forsiktighet i nærheten av hester og kuer. Skjønner godt han er kjent også på deres side av fjellene. Foruten at dere klipper håret til hverandre og selger melk og brød, er det vel stort sett import som gjelder 😎😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.206
    Antall liker
    62.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    så kort? trodde du skulle være der frem til sommeren, jeg.
    ikke uten grunn at du har en trekkfugl i profilbildet.
    Her er du på ville veier, rama! Profilbildet er da slett ikke en trekkfugl, men en Zardoz Bird. Det finnes meg bekjent kun en fugl av denne typen i landet, og den oppholder seg sommer som vinter i Drotningsvik. Vi kunne nok vært her nede lengre, men må hjem nå og mate fuglen min med kvalitetsmusikk 😊
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.515
    Antall liker
    57.393
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hvis det skulle være en spesiell art, er det nok en høne……jeg har å plukke med deg 😡😄
    Vi tåler en morsomhet begge to, så du må bare plukke høner når du ser noen. 🐔😊
    Staselig med fjærkre på våpenskjoldet! 👍
    Jeg kunne jo kosta på meg avatar med TWA-kråka, - jeg som har ordentlig platespiller...
    I stedet holder jeg tradisjonen ved like ved å vaie fanen høyt med Deliveance som referanse. Minner meg på at jeg må komme meg på kino og se Nicolas Cage og grisen hans.
    God aften og hils din gode hustru. 💃😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.206
    Antall liker
    62.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Litt sånn neverending story med min Auralic Aries G1 streamer som trengte reparasjon. Det har tatt laaang tid, men har vært ganske så uproblematisk da OHC, hvor jeg kjøpte den, var så hyggelige at de sendte meg en streamer av samme type til låns. Duet som er importør og ansvarlig for garanti-reparasjonen ringte meg i går. Auralic, som mange andre i disse tider, sliter med å skaffe deler, innbefattet det som trengs å byttes i min streamer. De tilbød meg derfor å ta min i innbytte og gi meg streameren de har hatt stående i butikken, noe jeg takket ja til. Så da står det streamer og venter på meg på Posten når jeg kommer hjem 😊
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    630
    Antall liker
    1.902
    Torget vurderinger
    1
    Ser herren dobbelt i dag? Kanskje på tide å komme hjem og ta en runde covid for laget. Her er det fullt frislipp. Tre sprøyter ingen hindring. Heldigvis har jeg vært dårligere etter en drøy vinkveld. Nærkontakt karantene fulgt av isolasjon, til sammen nesten 2 uker uten å forlate hjemmet sammen med kone og barn. Er det mulig å få litt alenetid på blå resept? Sentralen er et viktig bidrag til audiofiles mentale helse i disse dager. Ser at karmana er så rutinert at om ulykken skulle skje ved hjemkomst så har han vel nok å henge fingrene i med å pakke opp og leke seg med at det skulle gå bra.

    mvh Atle
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn