Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Fikk ikke med meg navnet på musikeren som sto for «underholdningen» i går kveld. Kanskje noen drar kjensel på ham. Mener å huske han hadde vunnet noen priser, uten at jeg husker hvilke. Underholdningsmessig ble det dessverre en kraftig buklanding. Et feststemt publikum hadde begrenset interesse for hans improvisasjoner. Sikkert riktig sted, men helt feil tid 😊

    Vis vedlegget 767789

    Underholdningen i dag er atskillig mer vellykket. Disse små tassene fra Heco, som jeg fikk til nesten gi bort pris med stativer, imponerer veldig (sammen med sub). Et luftig lydbilde, uten skarpe kanter og med en forbausende stor scene er det første som slår meg. Planen er å selge unna disse da jeg har et par andre stativhøyttalere som jeg skal leke meg med (når jeg finner tiltak til å sette sammen stativene), men nå lurer jeg faktisk på om jeg skal beholde Heco. De forsvinner vel likevel sikkert ut etter hvert. Synes små høyttalere på stylter er lite pent, og her i Drotningsvik må vi (som oftest) også like å hvile blikket på utstyret for at det skal få oppholdstillatelse 😊

    Vis vedlegget 767792
    Håper du evner løfte blikket litt og, sitte å glo på "utstyret" kan bli litt kjedelig i lengden.. :cool:.. Heco er fine greier.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Underholdningen i dag er atskillig mer vellykket. Disse små tassene fra Heco, som jeg fikk til nesten gi bort pris med stativer, imponerer veldig (sammen med sub). Et luftig lydbilde, uten skarpe kanter og med en forbausende stor scene er det første som slår meg. Planen er å selge unna disse da jeg har et par andre stativhøyttalere som jeg skal leke meg med (når jeg finner tiltak til å sette sammen stativene), men nå lurer jeg faktisk på om jeg skal beholde Heco. De forsvinner vel likevel sikkert ut etter hvert. Synes små høyttalere på stylter er lite pent, og her i Drotningsvik må vi (som oftest) også like å hvile blikket på utstyret for at det skal få oppholdstillatelse 😊
    Direkte inspirert av det ovenstående, har jeg i dag, for første gang siden jeg bestemte meg for at nå har jeg skrevet min siste hifi-artikkel, satt inn et par høyttalere jeg strengt tatt ikke har noen nytte av å flytte på. For sikkert et år siden kjøpte jeg disse for en fornuftig sum av en kar 500 meter nede i veien, men jeg har ikke en gang prøvd dem.... :oops:

    P1040696.JPG


    Jeg kjenner tross alt disse høyttalerne fra før, (https://rognlien.wordpress.com/2016/12/10/roksan-tr5-s2/), men har aldri hørt dem på dagens utstyr. De spiller fortsatt flott og særdeles oppløst. Noe mer nasalt enn Doxa'ene de står ved siden av, men harmonisk og fantastisk sammenhengende. Dette er sjeldne blomster, egentlig, og grunnen til at jeg ikke kunne dy meg, var vel egentlig at det ikke finnes så mange av dem, og det kommer ikke til å bli flere, heller. Selvsagt matcher de ikke Doxa på størrelse, dynamikk og effektivitet, men det sitter som ei kule til det aller meste.
    Får la dem stå her og gi litt stativglede i stua noen dager.

    Takk for inspirasjonen, Karmana! :)
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kjekt å høre det drysset inn litt inspirasjon i Asker! Forandring fryder, og det er kjekt å leke seg litt 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hmmm, småtassene fungerer fremdeles veldig bra på jazz, men på rock…..not so much. Ikke veldig overraskende egentlig. Jaja, det er greit å være et ekorn på samling av musikk. Høyttalere er litt mer upraktisk 😊

    F399C996-A5CC-42D6-8F8F-E2D352C667A3.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er selvfølgelig nå unntakstilstand i Bergen i påvente av litt snø. Alle bilførere har fått melding om å være særdeles aktpågivende i ettermiddagsrushet.

    28F857FF-326C-49E2-9674-B07A8BCA503F.jpeg


    Ellers plages jo vi som har haifai av strømprisene. For ikke å havne helt bakpå i min ambisjon om økonomisk verdensherredømme har jeg koblet inn min klasse D forsterker, men for at ikke mandagen skal bli alt for tøff, flotter jeg meg litt med innkoblet klasse A/B sub. Kona har fått beskjed om å ta på yttertøyet inne, så kanskje vi kan ta oss råd til å fyre opp rørforsterkeren til helgen. Selv om hun er fra et møblert hjem viste hun meg den berømte fingern. Skjønn det den som vil!
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.288
    Torget vurderinger
    4
    Takker! Marius Neset ligner veldig, og han er jo født ikke så langt fra Bergen. Får sjekke når jeg treffer noen andre av festdeltakerne.
    Marius Neset ja. Tror han hadde vunnet Spelemannspris i kategorien Innadvendt Improvisasjon eller noe.
    Han var knallgod, deilig varm lyd i saxen, men jeg var den eneste på bordet vårt som fikk fot...
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Marius Neset ja. Tror han hadde vunnet Spelemannspris i kategorien Innadvendt Improvisasjon eller noe.
    Han var knallgod, deilig varm lyd i saxen, men jeg var den eneste på bordet vårt som fikk fot...
    Se så, det er flere fra HFS som bedriver toppidrett 😄 Jeg skal teste Marius Neset ut her hjemme når jeg får streameren min tilbake fra reparasjon. For min del tror jeg det blir atskillig mer vellykket enn i Grieghallen 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da fikk jeg endelig rotet meg til byen og resirkulert gamle plater. Kvalitetsmusikkens yppersteprest er godt fornøyd med innbyttet 😎 Seks nye plater og en brukt i strøken tilstand 😊

    James McMurtry har gitt ut noe av det bedre jeg har hørt i år. Thåstrøm har gitt ut bedre plater, men det ekskluderer jo ikke at årets også er veldig bra. Jeg er en Roger-Waters-Pink-Floyd-mann, men A Momentary Lapse of Reason er jo også en ålreit plate. Dexter Gordon for det jeg er blitt komfortabel med at hard-bop i dag som oftest fenger meg mer enn hard-rock. Jeg får som oftest ikke fot for vare pikestemmer, men Loreena McKennitt fikk meg til å tenke på Alhambra. Paul Rodgers fra Bad Company er jo en vokalist av guds nåde, og jeg buklandet jo nylig på en Muddy Waters skive. Hvorfor ikke forsøke det beste fra to verdener. Skambankt? Fikk dårlig tid, og kona ventet i bilen 😄

    EB00778D-13F3-4B0C-BC2F-35010F32E66D.jpeg
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.523
    Antall liker
    6.654
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Dette lukter eksistensiell krise, Jon. Skal du ha den på Kolbotn eller i Sverige (med de andre svenske platene dine) 🤔 Håper du kjøpte to 😄
    Måtte komplettere Thåström samlingen. Den er jo ellers komplett. Tipper den testes i Sverige i julen
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da er dagens treningstur unnagjort, og både peisovn og rørforsterker er varme 😊

    Fin tur! Hyggelig å hilse på mennesker i naturen, i motsetning til de tomme innadvendte blikkene man får i mer urbane strøk. Dyrene jeg traff bør vel også føle seg glad. Disse overlever vel juletidens etegilder 😃

    86AF9969-C495-4317-ACB6-58CE48E98133.jpeg


    Loreena er så stemningsfull på haifaien at jeg tror jeg må skjenke meg et lite glass rødvin. Lite glass, nei det hørtes ut som
    en dum ide 😊
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Da er dagens treningstur unnagjort, og både peisovn og rørforsterker er varme 😊

    Fin tur! Hyggelig å hilse på mennesker i naturen, i motsetning til de tomme innadvendte blikkene man får i mer urbane strøk. Dyrene jeg traff bør vel også føle seg glad. Disse overlever vel juletidens etegilder 😃

    Vis vedlegget 768472

    Loreena er så stemningsfull på haifaien at jeg tror jeg må skjenke meg et lite glass rødvin. Lite glass, nei det hørtes ut som
    en dum ide 😊
    -Har du vært i Alvøen?

    Mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Jepp, ikke overraskende at sauehviskeren fikk med seg det. Liker ikke turer frem og tilbake samme veien. Her fra Drotningsvik kan jeg variere rundturen fra kort til lang nok 😃
    Ja, den turen gjennom Alvøyskogen er veldig fin. Og så får du utegangerne og det idylliske smalabeitet på kjøpet.

    Mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Black Fraudday kjøpet ble raskt levert av Høvdingen 😊

    Alltid kjekt med haifai duppedingser man nødvendigvis ikke trenger. Lever man i et i-land og ønsker å få inn pensjonen frem til man ikler seg furudress, er det jo viktig å holde den kapitalistiske veksten vedlike 🤪😄

    61BCC717-696C-4555-8B6B-899F5B8E3835.jpeg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Black Fraudday kjøpet ble raskt levert av Høvdingen 😊

    Alltid kjekt med haifai duppedingser man nødvendigvis ikke trenger. Lever man i et i-land og ønsker å få inn pensjonen frem til man ikler seg furudress, er det jo viktig å holde den kapitalistiske veksten vedlike 🤪😄

    Vis vedlegget 768511
    Gratulerer, slike har jeg og lagret en lite lager av. Alltid kjekt om nevroser, jordskjelv, eller pest skulle inntreffe. Alle tre vil avhjelpe, med disse gummi greiene, med lik effekt 😄. Og som du helt rett nevner, kapitalismen må smøres..
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer, slike har jeg og lagret en lite lager av. Alltid kjekt om nevroser, jordskjelv, eller pest skulle inntreffe. Alle tre vil avhjelpe, med disse gummi greiene, med lik effekt 😄. Og som du helt rett nevner, kapitalismen må smøres..
    Hadde rund baut av disse vibrasjonsdemperne tidligere. Sikkert langt fra de værste, og noenlunde sympatisk priset. Det ene paret skal under Topping DACen, ikke for demping av vibrasjoner, men for å få litt luft mellom den og streamer når de etter hvert skal stå oppå hverandre lenger nedi racket. Forsovet bare nevroser det også 😄 Det andre paret under RIAAen. Greit at hybelkaninene får lettere spillerom 😄 Topping Isolatoren for å leke meg litt med. Tror ikke jeg trenger det hos meg, som ikke bruker PC, men noe skal man jo slå ihjel litt tid med innimellom 😊
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.808
    Antall liker
    13.466
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Har sånne under serveren på loftet, fungerer meget bra for å stoppe vibrasjoner ned i hyllen og videre i veggen.
    Ikke det de er ment for, men hadde de nå liggende og slenge. 👍
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.156
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Har vel alltid skrytt av din estetiske sans, foruten en litt usunn dragning mot turkis lyssetting 😄
    Vi har tydeligvis begge fargepreferanser... 🤠

    Kanskje vi skulle gå inn i julfreden med et gjenkjennende nikk og i stillhet beundre hverandres måte å omfavne og forhøye kitch på? Høres det pretensiøst nok ut for en pensjonert Admiral? 😁
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.974
    Antall liker
    81.779
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Nytt gammelt ur i morgen. Jeg er av og til vidunderlig harry. Tenker jeg bruker det på Osterøy på søndag. Det må jo bare bli slossing 😄

    Vis vedlegget 768842
    Ha, vi har nesten samme klokke. Jeg kjøpte til meg selv på 40års dagen, så den har gått av moten for lenge siden, på denne siden av folkeskikken.

    62F871FA-AACA-4D2C-93C2-34B00B4E51B5.jpeg
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.927
    Antall liker
    27.632
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jeg får som oftest ikke fot for vare pikestemmer, men Loreena McKennitt fikk meg til å tenke på Alhambra.
    Loreena McKennitt er fabelaktig! Alhambra står på to-do-listen til fruen og meg, og det er jammen McKennitts fortjeneste.
    Jeg antar at du har, og har kost deg med, damens live-DVD fra Alhambra, men om ikke; skaff deg den!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    /Morten
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Loreena McKennitt er fabelaktig! Alhambra står på to-do-listen til fruen og meg, og det er jammen McKennitts fortjeneste.
    Jeg antar at du har, og har kost deg med, damens live-DVD fra Alhambra, men om ikke; skaff deg den!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    /Morten
    For meg kom Alhambra først. Var på en konferanse i Grenada og fikk en omvisning på Alhambra, inkludert palasset hvor de har hatt/har konserter. Husker ikke om det var her de skrøt av opptredenen til Loreena eller jeg hørte om det i etterkant på HFS. Jeg må med skam melde at jeg i etterkant kun sjekket ut litt av hennes konsert på en iPad. Burde helt klart hørt mer på skikkelig vis.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Loreena McKennitt er fabelaktig! Alhambra står på to-do-listen til fruen og meg, og det er jammen McKennitts fortjeneste.
    Jeg antar at du har, og har kost deg med, damens live-DVD fra Alhambra, men om ikke; skaff deg den!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    /Morten
    Enig med Lagga. Nærmest magisk dette.
    Har ikke DVD selv, men dobbel-LP. Meget bra lyd. Slukk lyset så er man i Alhambra da også. 🙂

    IMG_20211204_100650.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn