Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.597
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Jøss, holdt på å gå på en smell. Åpnet en flaske øl jeg hyggelig nok fikk av @ivarlo, og hadde lyst på en pekkanes liten akevitt på siden. Tok heldigvis en sjekk av styrken på ølet først, og ekskluderte raskt akevitten 😄

    Vis vedlegget 763199
    Jøss.. Så pinglete du har blitt🙂?
    Hilsen fra indre strøk av Innlandet 😅

    M
     

    srtorp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Innlegg
    555
    Antall liker
    1.101
    Torget vurderinger
    11
    Tror folk du har blitt tungnem ? Regner med du har fått med deg hvem pressing av folk singer som duger og ikke duger nå :) Ellers…. Veldig hyggelig å drikke opp noen øl sammen med deg forrige helg.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.309
    Antall liker
    16.927
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Heeeelt innafor :cool:

    Til og med Blackmore hadde en fase (som jeg sikkert har nevnt før) hvor han mer eller mindre spilte kun ABBA, og prøvde sågar å få Agnetha med som vokalist på et Rainbow album.
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.214
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tror folk du har blitt tungnem ? Regner med du har fått med deg hvem pressing av folk singer som duger og ikke duger nå :) Ellers…. Veldig hyggelig å drikke opp noen øl sammen med deg forrige helg.
    Hehe, fortoner seg litt som foring av gås for å oppnå best mulig gåselever 😄
    Takk det samme! Veldig hyggelig. Hadde vært kjekt om du hang deg med R på en tur til Bergen, så kan vi gjøre alle de tingene turister ikke gjør 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.214
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Heeeelt innafor :cool:

    Til og med Blackmore hadde en fase (som jeg sikkert har nevnt før) hvor han mer eller mindre spilte kun ABBA, og prøvde sågar å få Agnetha med som vokalist på et Rainbow album.
    Helt klart en grisegutt med skitne fantasier om blondiner 😄
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.214
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tomasmesse er en nydelig juleøl ;) Har noen sånne stående i kjelleren... 😛
    Litt usikker på om den ikke var litt i overkant for en sart Bergenser som meg. Minnet litt om å drikke en av de engelske julekakene som selges i store blikkbokser 😊 Drakk den uten noe tilbehør, men det er nok helt klart en øl som kler noe mat på siden.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Jøss, holdt på å gå på en smell. Åpnet en flaske øl jeg hyggelig nok fikk av @ivarlo, og hadde lyst på en pekkanes liten akevitt på siden. Tok heldigvis en sjekk av styrken på ølet først, og ekskluderte raskt akevitten 😄

    Vis vedlegget 763199
    I alle dager.... Hva skjedde med Ole Brum og "ja, takk, begge deler"? :unsure:
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Da er dagens oppgave ivaretatt. Lunket opp på posten, og hentet et eksemplar av Folk Singer, sendt fra det store utland via Discogs. Tøffe tak, men nå kan jeg heldigvis hvile. Jeg innser jo at dette albumet på vinyl er ukjent østenfor folkeskikken der alle tydeligvis kun spiller den på mastertape. Men, vi gutta på gølvet må være nøysomme, og hvis kommentarene på Discogs er noenlunde etterrettelig er denne utgaven en liten juvel til pølsepris 😊

    Vis vedlegget 762814
    Dette udødelige albumet fra den champagne elskende hedersmannen Muddy Waters har vi da lyttet til østenfor regn og fuktige benklær i utmerket digital kvalitet fra Chess records siden 1996. Altså i hele 25 år før cafteinen fikk drillet ut ørevoksen, og somlet seg til å kjøpe en dårlig utgave av skiva ;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.214
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Dette udødelige albumet fra den champagne elskende hedersmannen Muddy Waters har vi da lyttet til østenfor regn og fuktige benklær i utmerket digital kvalitet fra Chess records siden 1996. Altså i hele 25 år før cafteinen fikk drillet ut ørevoksen, og somlet seg til å kjøpe en dårlig utgave av skiva ;)
    Du vet tiden går litt senere her ute i landlige strøk. Bare vi får pumpet opp litt mer olje slik at dere kan fortsette å flytte papirer østenfor velstandsveksten, så kanskje nøysomme meg får råd til en bedre utgave 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.214
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hadde en plan om å lese gjennom tråden fra begynnelse til slutt når jeg ble pensjonist……og det er jeg jo blitt. Kan ta litt tid, og må nok deles opp. En roman på 586 sider med fjas hadde jo også blitt litt i overkant å ta i ett jafs 😄
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.202
    Antall liker
    101.670
    Torget vurderinger
    23
    Litt usikker på om den ikke var litt i overkant for en sart Bergenser som meg. Minnet litt om å drikke en av de engelske julekakene som selges i store blikkbokser 😊 Drakk den uten noe tilbehør, men det er nok helt klart en øl som kler noe mat på siden.
    De julekakene er noen fæle greier....... 😖 😖
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hadde en plan om å lese gjennom tråden fra begynnelse til slutt når jeg ble pensjonist……og det er jeg jo blitt. Kan ta litt tid, og må nok deles opp. En roman på 586 sider med fjas hadde jo også blitt litt i overkant å ta i ett jafs 😄
    Har du kanskje tenkt å få åndsverket utgitt?
    Her får man innblikk i et ellers lukket og nokså obskurt miljø. Tviler på at det er blitt gjort tidligere.
    En slags old boys- versjon av Nick Hornbys High Fidelity, bare at her handler det mer om hifi, øl og musikk, og mindre om lister, damer og musikk? 😆
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.819
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Vel hjemme igjen ser jeg, måtte lese x - antall kapitler i denne tråden😮…… før jeg kom hit da men🤣
    Hyggelig å treffe deg igjen, alt for lenge mellom hver gang. Fint å ta noen øl og mat i ditt hyggelige nærvær unge mann👍🏼
    Ang messe og lyd så forblir jeg taus…..lite å mase med for en pensjonist….. Det gamle og brukte rælet var vel best…….😎🤣

    4CA8F5C0-BC55-41F0-9DC2-511CD64C6B10.jpeg


    gismo
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.214
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Vel hjemme igjen ser jeg, måtte lese x - antall kapitler i denne tråden😮…… før jeg kom hit da men🤣
    Hyggelig å treffe deg igjen, alt for lenge mellom hver gang. Fint å ta noen øl og mat i ditt hyggelige nærvær unge mann👍🏼
    Ang messe og lyd så forblir jeg taus…..lite å mase med for en pensjonist….. Det gamle og brukte rælet var vel best…….😎🤣

    Vis vedlegget 763789

    gismo
    Takk det samme, gismoen 😊 Altfor lenge siden!
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.214
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har du kanskje tenkt å få åndsverket utgitt?
    Her får man innblikk i et ellers lukket og nokså obskurt miljø. Tviler på at det er blitt gjort tidligere.
    En slags old boys- versjon av Nick Hornbys High Fidelity, bare at her handler det mer om hifi, øl og musikk, og mindre om lister, damer og musikk? 😆
    Hehe, hadde jeg fått gitt boken ut gratis, kunne salget kanskje akkurat generert nok til en anstendig versjon av, Folk Singer 😄

    Fin dag. Skulle få maler på besøk (må jo gjøre det klart til dere kommer 😄), men sønnen trynte i gymmen på skolen, så han ble opptatt på Legevakten. Det neste på programmet var en treningstur, men en kikk på været gjorde at jeg tok til vet. Har derfor blitt kaffe og musikk samt oppstart av lesing av tråden fra starten. Kjekke ting 😊 Mye som kunne vært gjentatt, men et par famous last words i fart:

    - for mange er det naturlig å starte med transistor, rett og slett for det man ikke vet bedre (HCS, 2014).

    Og ikke minst 😄

    - Wimp er en perversjon (Bluesbreaker, 2014).
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    😊 Mye som kunne vært gjentatt, men et par famous last words i fart:

    - for mange er det naturlig å starte med transistor, rett og slett for det man ikke vet bedre (HCS, 2014).

    Og ikke minst 😄

    - Wimp er en perversjon (Bluesbreaker, 2014).
    Fy faen, - jeg var bra!
    Må bare sørgelig registrere at jeg har tapt meg.
    🤪😆
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.214
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    De gangene jeg streamer Tidal for tiden må det gjøre på Bluetooth mellom iPad og DAC. Stabil og grei forbindelse så praktisk sett fungerer det riktig så bra. Men, jeg synes ikke det låter så bra som jeg er vant til, uten at jeg kan sette fingeren hva som låter annerledes eller hvorfor. Er det en teknisk forklaring som gjør at det kan låte dårligere med Bluetooth enn når jeg benytter dedikert streamer, eller er det bare hodet som spiller meg et puss?
     

    metallirus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.12.2017
    Innlegg
    122
    Antall liker
    185
    De gangene jeg streamer Tidal for tiden må det gjøre på Bluetooth mellom iPad og DAC. Stabil og grei forbindelse så praktisk sett fungerer det riktig så bra. Men, jeg synes ikke det låter så bra som jeg er vant til, uten at jeg kan sette fingeren hva som låter annerledes eller hvorfor. Er det en teknisk forklaring som gjør at det kan låte dårligere med Bluetooth enn når jeg benytter dedikert streamer, eller er det bare hodet som spiller meg et puss?
    Hei Karmana,

    Fin tråd du har, en av de jeg følger med på og koser meg med.
    Jeg skal ikke påstå jeg har den største tekniske kompetansen, men spørsmålet ditt handler om databytes pr sekund. Trur eg. Det vil sikkert komme flere kyndige svar, men blåtannbruk slipper altså mindre informasjon gjennom enn en dedikert streamer, og det betyr forringelse i opplevd lyd.
    Et moment er hvilken kodek blåtannen bruker, der Aptx HD skal visstnok være tilnærmet høydefinert lyd, men det blir uansett ikke det samme som en dedikert streamer.
    Selv bruker jeg streameren i Lyngdorf forsterkeren min, gjennom Tidal og MQA. Jeg syns det låter bra, og har ikke planer om å teste ut Qobus.
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.214
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hei Karmana,

    Fin tråd du har, en av de jeg følger med på og koser meg med.
    Jeg skal ikke påstå jeg har den største tekniske kompetansen, men spørsmålet ditt handler om databytes pr sekund. Trur eg. Det vil sikkert komme flere kyndige svar, men blåtannbruk slipper altså mindre informasjon gjennom enn en dedikert streamer, og det betyr forringelse i opplevd lyd.
    Et moment er hvilken kodek blåtannen bruker, der Aptx HD skal visstnok være tilnærmet høydefinert lyd, men det blir uansett ikke det samme som en dedikert streamer.
    Selv bruker jeg streameren i Lyngdorf forsterkeren min, gjennom Tidal og MQA. Jeg syns det låter bra, og har ikke planer om å teste ut Qobus.
    Takker, metallirus! Veldig hyggelig at du følger med på og liker tråden. Ser det er en del som er innom, men ikke så mange som gir seg til kjenne. Desto hyggeligere at du tok deg tid! Selv har jeg ikke peiling på hvilken kodek blåtannen bruker her hos meg, men kjenner på utålmodigheten på å få streameren min tilbake fra reperasjon.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.965
    Antall liker
    81.743
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Hei Karmana! Jeg tror nok at Blåtannen "dreper" mye av dynamikken i musikken. Passer nok best til mobiltlf og til ørepropper når man er på farten eller driver med trening. Sikkert noen som både har målt og har bedre kompetanse om temaet. Mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.214
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hei Karmana! Jeg tror nok at Blåtannen "dreper" mye av dynamikken i musikken. Passer nok best til mobiltlf og til ørepropper når man er på farten eller driver med trening. Sikkert noen som både har målt og har bedre kompetanse om temaet. Mvh
    Takker, TT! Blåtann er definitivt ikke noe jeg skal bruke i anlegget når streameren er tilbake, foruten at det kan være litt praktisk når noen legger ut en Youtube link som jeg ønsker å høre på høyttalerne istedenfor iPaden.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.464
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    50/50 aptx og hodet, tenker jeg.
    Men hva har det å si? Hjelper det å vite om det sitter i hodet eller andre steder når det låter dårligere?
    Spør for en venn.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.214
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    50/50 aptx og hodet, tenker jeg.
    Men hva har det å si? Hjelper det å vite om det sitter i hodet eller andre steder når det låter dårligere?
    Spør for en venn.
    Det er jo interessant å vite om det er en teknisk forklaring eller kun noe jeg surrer til selv 😊
    For min egen del lever jeg generelt sett godt med noe som kun låter bedre i mitt eget hode, uavhengig av om det er reelt eller ikke. Omvendt, som her, da må noe gjøres.……..eksempelvis en teknisk forklaring som kan gjøre at jeg får endret på en vrangforestillingen, eller som her, enklere…….bare vente på at streameren kommer tilbake 😊
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.464
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    En gang, for en stund siden, lyttet jeg blindt til en sånn blåtanndings inn i RegaDACen min.
    Mener bestemt den låt dårligere enn Squeezeboxen inn i den samme DACen.
    Så da er vi i alle fall to 👍 Æ og dæ, eg og du. Så godt som bevis, det.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.214
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    En gang, for en stund siden, lyttet jeg blindt til en sånn blåtanndings inn i RegaDACen min.
    Mener bestemt den låt dårligere enn Squeezeboxen inn i den samme DACen.
    Så da er vi i alle fall to 👍 Æ og dæ, eg og du. Så godt som bevis, det.
    Ja, når vi har opplevd det samme går hypotese, teori og vitenskapelig konklusjon opp i en høyere enhet 😄
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.819
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    En gang, for en stund siden, lyttet jeg blindt til en sånn blåtanndings inn i RegaDACen min.
    Mener bestemt den låt dårligere enn Squeezeboxen inn i den samme DACen.
    Så da er vi i alle fall to 👍 Æ og dæ, eg og du. Så godt som bevis, det.
    Ja….. da var jo det spørsmålet løst☺🤣🤣

    gismo
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.214
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg burde komme i en eller annen rekordbok. En times treningstur, uten regn og attpåtil med litt sol innimellom. Kom meg akkurat i hus tidsnok før nok et skybrudd inntok Drotningsvik 😊

    Ser de Acapella høyttalerne jeg var tilbudt å kjøpe tidligere i høst nå har blitt lagt på Torget av ny eier. Han gjør vel slik jeg hadde tenkt 😳😄 Nå litt lading før det blir litt sosialt på byen med inntak av Persetorsk, noe av det beste jeg spiser. Hvis noen lurer litt på hva de skal spille og liker Americana, gjør som meg…. 😃

    A20BF412-458C-41C9-AE14-DDD27407CB9C.jpeg
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    630
    Antall liker
    1.902
    Torget vurderinger
    1
    God kveld Karmana!

    Det er godt å se at Bergens beste mikroanlegg fortsatt tilfredsstiller……
    Kjenner det rykker litt i ocd’en, er redd dac’en skal ramle av føttene og bakom racket. Pre står ikke midt på og høyre monoblokk er litt off center. Kjennes godt å få det ut…..

    Anyway, mye hifivær for tiden og mer i vente. Skulle snart vært sosial igjen. Kanskje en tur til Tønnes og telle pickuper?

    mvh Atle
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn