Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.214
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ser man det ;)
    Ja, jeg var ALT for sent ute hva billetter til Tool konserten i OS angår (sammen med tusenvis av andre).
    Konsertarr ble vist "utsolgt" i rekordfart (ikke uventet mtp. hvor ofte Tool er på turne).
    For egen del var jeg så heldig å snuble over en billett til solid elevert pris, men det er nå man lever.
    Det blir tross alt mye billigere enn å reise til De Forenklede Stater for å bivåne et av verdens beste band.

    Apropo billetter, så må vi kanskje få Skranglefant til å følge opp svartebørsen mhp billetter til Rammstein konserten i juli 2022?!
    Der ble også billettene revet bort på et blunk.
    Kan informere om at Tools dagene 2-3 november i Bergen er gratis 🤪
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.214
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    I dag ble streameren innlevert på Duet, koordinert av OHC.

    Lenge siden jeg har vært der, og benyttet naturlig nok anledning til en liten demo. Demo var det vel egentlig ikke. Fikk et nettbrett og volumkontroll i hånden og kunne kose meg litt helt på egen hånd.

    Staselig oppsett med Piega Masterline 2 og noen fjonge blålys fra De Enfoldige Stater.

    81E4CE2F-9A84-4209-8CE9-6A682CC1A327.jpeg


    Litt nærmere elektronikken.

    878692BB-EDA8-4365-8647-81F1C478D0D1.jpeg


    Preamp på bordet…….

    C6A68C82-39B0-41E4-89B6-DBCB78DBA15F.jpeg


    ……..og monstrøse monoblokker på siden.

    31EF6FC6-FCEF-49D7-BE66-F76394998174.jpeg


    7211A3D7-C076-474A-9564-348753DA0851.jpeg


    8F5FEE3F-CADD-40FC-9277-135CAB5CFD46.jpeg


    Elektronikken var knyttet sammen med noen greier fra Chord……for de som interesserer seg for slikt.

    6DDDF78B-3342-46DA-AA06-DBB44CE4A7AD.jpeg


    Hovedinntrykket mitt var vel at det låt luftig og silkemykt med en stor scene (naturlig nok). Etter min smak kunne nok bassen vært litt strammere og nyansert. Det låt i det hele tatt så bra som det strengt tatt burde gjøre. Jeg hadde likevel følelsen av å kjøre med håndbrekken på da jeg ikke fikk skru opp mer enn til 50% på preampen (gav et lydtrykk i lytteposisjonen på rundt 84dB). Skulle gjerne testet hvordan anlegget låt med litt mer røslig volumutslag. Det var en ny kar som styrte butikken, og jeg fikk vel egentlig ikke et skikkelig svar på hvorfor de hadde satt denne begrensningen. Ikke plage naboene, begrensninger med rommet/ampen(e)……..hvem vet. Det var i hvert fall kjekt å leke seg litt med et staselig oppsett 😃
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Pensjonist + gjenglemt høreapparat = you do the math... :cool:

    Seriøst, de forsterkere var smått brutale. Og pene høyttalere. Artig å høre litt andre ting, som vanlig :)
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.156
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Vet om en som ikke liker Nick Cave. Måtte fjerne vedkommende fra julekortlisten🤪
    Fornuftig å fjerne ham! Det er jo totalt useriøst å ikke like Nick Cave, men han forsøkte sikkert bare igjen å gjøre seg interessant 😄
    Fåkk U2! 🖕

    Hender jeg leser denne pensjonisttråden, så det nytter faen ikke baksnakke meg! Dessuten visste ikke jeg at Nick Cave fans feiret jul, så hadde aldri forventet kort!😤
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.214
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Pensjonist + gjenglemt høreapparat = you do the math... :cool:

    Seriøst, de forsterkere var smått brutale. Og pene høyttalere. Artig å høre litt andre ting, som vanlig :)
    Brutalt passer veldig bra på de forsterkerne, ja!
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.214
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fåkk U2! 🖕

    Hender jeg leser denne pensjonisttråden, så det nytter faen ikke baksnakke meg! Dessuten visste ikke jeg at Nick Cave fans feiret jul, så hadde aldri forventet kort!😤
    Jeg er vel ikke uenig med deg angående U2, men forsøker selv å holde meg unna slike kraftuttrykk 😄
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.389
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    I dag ble streameren innlevert på Duet, koordinert av OHC.

    Lenge siden jeg har vært der, og benyttet naturlig nok anledning til en liten demo. Demo var det vel egentlig ikke. Fikk et nettbrett og volumkontroll i hånden og kunne kose meg litt helt på egen hånd.

    Staselig oppsett med Piega Masterline 2 og noen fjonge blålys fra De Enfoldige Stater.

    Vis vedlegget 756647

    Litt nærmere elektronikken.

    Vis vedlegget 756648

    Preamp på bordet…….

    Vis vedlegget 756649

    ……..og monstrøse monoblokker på siden.

    Vis vedlegget 756652

    Vis vedlegget 756653

    Vis vedlegget 756654

    Elektronikken var knyttet sammen med noen greier fra Chord……for de som interesserer seg for slikt.

    Vis vedlegget 756655

    Hovedinntrykket mitt var vel at det låt luftig og silkemykt med en stor scene (naturlig nok). Etter min smak kunne nok bassen vært litt strammere og nyansert. Det låt i det hele tatt så bra som det strengt tatt burde gjøre. Jeg hadde likevel følelsen av å kjøre med håndbrekken på da jeg ikke fikk skru opp mer enn til 50% på preampen (gav et lydtrykk i lytteposisjonen på rundt 84dB). Skulle gjerne testet hvordan anlegget låt med litt mer røslig volumutslag. Det var en ny kar som styrte butikken, og jeg fikk vel egentlig ikke et skikkelig svar på hvorfor de hadde satt denne begrensningen. Ikke plage naboene, begrensninger med rommet/ampen(e)……..hvem vet. Det var i hvert fall kjekt å leke seg litt med et staselig oppsett 😃
    Fett👍 Neste gang så får du be de koble opp MLS 1 sammen med Soulution🔊🙌
     

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.634
    Antall liker
    4.243
    Sted
    Bartistan
    Nick og alle hans fans feirer jul.
    Vis vedlegget 756684
    Tror jeg. Denne boka er en av de få jeg har gitt opp. Sammen med Joyce'- Ulysses og Proust; På sporet av den tapte tid.
    Bunny Munros død var 'enklere' men likevel verre å komme seg gjennom, men for meg er Hr Cave så langt likforbanna mer en mann for (det lesende) øyet enn for øret :p

    Edit - Bøker jeg har gitt opp, fullstendig liste tror jeg:
    Solsjenitsjyn - Gulag arkipelet (som 16åring)
    Joseph Heller - Gud vet (på svensk)
    Kerouac - Visions of Cody
    + enellerannen roman av John Fante
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.214
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nick og alle hans fans feirer jul.
    Vis vedlegget 756684
    Tror jeg. Denne boka er en av de få jeg har gitt opp. Sammen med Joyce'- Ulysses og Proust; På sporet av den tapte tid.
    Bunny Munros død var 'enklere' men likevel verre å komme seg gjennom, men for meg er Hr Cave så langt likforbanna mer en mann for (det lesende) øyet enn for øret :p

    Edit - Bøker jeg har gitt opp, fullstendig liste tror jeg:
    Solsjenitsjyn - Gulag arkipelet (som 16åring)
    Joseph Heller - Gud vet (på svensk)
    Kerouac - Visions of Cody
    + enellerannen roman av John Fante
    Skranglemannen, burde skamme seg!
    Jeg har begge bøkene til Mester Cave i bokhyllene. Ser den med at Bunny Munros Død var enklere, men verre enn Eselet så Herrens Engel. Selv er jeg vel av den formening at noen burde ta pennen fra mannen når han forsøker å skrive noe mer enn teksten til en låt 😊

    Det finnes nok mange bøker man burde gi opp istedenfor å ferdiglese. For min del var livet altfor kort til å ferdiglese, Ulysses. Litt nysgjerrig på hvilken bok det gjaldt av, John Fante. Jeg har lest noen av ham (på norsk), uten at jeg husker innholdet i farten, men likte det, det gjorde jeg. Etter hva jeg husker blir han sammenlignet med Bukowski. Skranglemannen, man kan da ikke påstå å like rock, og ikke være fan av Bukowski og Fante 🤔 Begge er jo rocka så det holder 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.214
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Simone Felice la i går ut denne fra platen som kommer i januar. Gir meg ingen grunn til å la være å kjøpe platen 😊

     

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.634
    Antall liker
    4.243
    Sted
    Bartistan
    ^^ Ser i hylla at jeg har 4 John Fante på norsk og 1 på engelsk med Dan Fante, som jeg (etter husken) tror er sønnen. Det kan ha vært Jr. jeg ga opp. Jeg kunne styre meg for dem begge 🤪

    Jeg gikk løs på Fante Sr pga at Bukowski gjentatte ganger oppga ham som en inspirasjonskilde.
    Jeg har alt jeg har kommet over av Bukowskis noveller, romaner og artikkelsamiinger men har ikke saumfart butikkene for å komplettere med alle diktsamlingene selv om det står noen slike her også. 😇

    Om det er greit for deg så venter jeg litt med skamminga :p
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.214
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det har kanskje noe med at pensjonsalderen inntrådte brått med påfølgende permanent Kongbergknekk, samt mangel av rullator at platespilleren står lavt i racket i Drotningsvik?
    Pøh, i motsetning til hva som er tilfelle i øssfold, er ikke ryggen den stiveste delen av kroppen i Drotningsvik 😎😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.214
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Øltimen(e) er offisielt innledet ved å sprette en hjemmelaget IPA. Ganske sterke saker, men en dannet Bergenser som jeg, nipper selvfølgelig kun forsiktig til den!

    Veldig veldig fornøyd med oppgradering av RIAA. Kort oppsummert; dynamikkbombe med saftig bassfundament 😊

    Stones startet vinyl-ettermiddagen med et forsøk på å redde meg emosjonelt. Emosjonell redning av meg er jo en umulighet, men det gikk heller ikke videre bra med musikken. Det er ikke så mange spor som får foten til å gå på den platen, men noen er det da. Fungerer bedre nå med en øl i hånden og Nokken Jenter fra samme gruppe 😃

    E6709C8E-4F40-47F8-9254-DC89478CD402.jpeg
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Pøh, i motsetning til hva som er tilfelle i øssfold, er ikke ryggen den stiveste delen av kroppen i Drotningsvik 😎😄
    Nei, den gamle sjøulken på vestsiden av Bregen i Drotningsvik er vel mest stiv i nakken, sveisen og høyre hånd som henholdsvis tviholder rundt flasker og fjernkontroller. Send over en hjemmelaget IPA ASAP din grinebiter ;)

    Til mandag setter jeg kurs for Alta, og håper på en tur innom PUSKAS vinyl platebar i løpet av uka.
    Den som har lever får se!
     
    Sist redigert:

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.389
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Stusselig på topphyllen for tiden 🙁 Men, litt vinyl og øl senere i dag skal nok alltids klare å løfte stemningen 😊

    Vis vedlegget 757129
    Vet det har blitt nevnt før, men er det ikke naturlig å plassere mediumet til venstre på bilde der? Du er kanskje en sånn hard core lefty mann (ref. terrengsykkel);)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.214
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Man kan ikke la Bukowski og andre rennesteinsmørkemenn råde grunnen alene, man må ha litt sprøyt også.
    Høstjakta foregikk på PK og slaktet kom hjem denne uka, så nå kan den mørke årstia bare komme 🤩

    Vis vedlegget 757209
    Nice! Tristesse og mørke må kombineres med fliring. Selv er jeg for tiden midt i Shuggie Bain. Veldig bra skrevet, men foreløpig er det lite sollys som har sluppet inn.

    7135101B-721F-42BC-8A94-ACB59EA12596.jpeg


    Seriene dine får meg til å huske at jeg har husket ut å få Arne And blader/bøker i huset. På tide å gjøre noe med det! 😃

    0D55B694-6E6D-46CD-93A9-A10F33972628.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.214
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Vet det har blitt nevnt før, men er det ikke naturlig å plassere mediumet til venstre på bilde der? Du er kanskje en sånn hard core lefty mann (ref. terrengsykkel);)
    Hard core i sin alminnelighet, det er meg det…………ja med en teddybjørn-kjerne selvfølgelig 😄
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.808
    Antall liker
    26.407
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Nice! Tristesse og mørke må kombineres med fliring. Selv er jeg for tiden midt i Shuggie Bain. Veldig bra skrevet, men foreløpig er det lite sollys som har sluppet inn.

    Vis vedlegget 757217

    Seriene dine får meg til å huske at jeg har husket ut å få Arne And blader/bøker i huset. På tide å gjøre noe med det! 😃

    Vis vedlegget 757219
    Arne And liksom🤔 som vinyl er original press best😁
    Socker Conny anbefales😎
    20211022_180141.jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.214
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Som Bergenser sliter jeg som kjent med ydmykhet. Likevel må det være greit å innrømme at jeg har en suveren platespiller, verdens beste RIAA, klodens beste 300B forsterker og universets beste fulltonere. I all ydmykhet selvfølgelig 😊
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.782
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    :p :)
    Som Bergenser sliter jeg som kjent med ydmykhet. Likevel må det være greit å innrømme at jeg har en suveren platespiller, verdens beste RIAA, klodens beste 300B forsterker og universets beste fulltonere. I all ydmykhet selvfølgelig 😊
    Skal si det var futt i det hjemmebrygget ditt😅
     

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.634
    Antall liker
    4.243
    Sted
    Bartistan
    Nice! Tristesse og mørke må kombineres med fliring. Selv er jeg for tiden midt i Shuggie Bain. Veldig bra skrevet, men foreløpig er det lite sollys som har sluppet inn.

    Vis vedlegget 757217
    Shuggie Bain fant jeg omtrent like lystig som finsk fjernsynsteater *. Humoren som tross alt er der er så mørkesvart at den egentlig ikke finnes. Alt håp ligger i at han pga retrospektive kapitler åpenbart har overlevd.

    * Eksempel:
    Scene 1 - skumring, svart/hvitt, langsomt dvelende action uten musikk/lyd;
    Statisk kamera står på ene enden av en frossen, snødekt myr.
    På andre siden, ut av et bjørkeskogholt, kommer en mann (uten ski/truger) trekkende på en diger kiste på en kjelke.
    I kista ligger kone og barn, døde. Pestofre.

    Etter denne etter forholdene lystige starten går alt bratt nedoverbakke....
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Som Bergenser sliter jeg som kjent med ydmykhet. Likevel må det være greit å innrømme at jeg har en suveren platespiller, verdens beste RIAA, klodens beste 300B forsterker og universets beste fulltonere. I all ydmykhet selvfølgelig 😊
    Har vi vært ute og skjenket oss igjen nå "on the restaurant at the end of the Universe" sammen med Douglas Adams?
    Det var vel helst dette hjemmebrygget deres de var lettere salongberuset av min gode mann.
    Ser meg ut som en full tone de ;)
     

    duc916

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    2.235
    Antall liker
    2.415
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Har vi vært ute og skjenket oss igjen nå "on the restaurant at the end of the Universe" sammen med Douglas Adams?
    Det var vel helst dette hjemmebrygget deres de var lettere salongberuset av min gode mann.
    Ser meg ut som en full tone de ;)
    Sikkert fått seg for mange Pan Galactic Gargle Blasters...
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.949
    Antall liker
    16.433
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Som Bergenser sliter jeg som kjent med ydmykhet. Likevel må det være greit å innrømme at jeg har en suveren platespiller, verdens beste RIAA, klodens beste 300B forsterker og universets beste fulltonere. I all ydmykhet selvfølgelig 😊
    Som Bergenser, så synes jeg du var forsiktig. De jeg kjenner mener at de bor i verdens beste by, flotteste drivvedbygg(bryggen) har verdens beste dialekt, flotteste regn, beste fotball lag, beste nachspiel, heftigste svevestøvs lokk, størst forplantningsorgan, verden mest irriterende Rune Larsen, verdens mest talentløse trafikkavvikling(danmarkplass)…. Listen er lang, håper ikke svigers leser denne😜 God helg😀
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn