Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hvordan vet jeg at jeg begynner å bli en gammel gymsokk 🤔 Jo, kona er bortreist, og jeg kan spille allverdens musikk på røslig volum på formiddagen. Hva ender jeg opp med…….Manu Katche 😳 Jaja, det låter nå så behagelig at det ikke er så halvgærnt å bli eldre 😊

    678C3879-6CA4-4339-9AF5-5945A2A153DE.jpeg
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.388
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Liker Manu Katché som trommis. Synes nok soloalbumene hans er litt for pene og pyntlige, men liker albumet Neighbourhood. Han er jo en av de trommeslagerene som kan spille det meste og har vel fått litt pepper for det av die hard jazz folka😆 For meg har han den egenskapen at han får det meste til å høres lekkert ut!
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Ett sunnhets tegn! MK er definitivt hørbart, jazzen for meg begynte mye med ham for 30 år siden :)

    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Liker Manu Katché som trommis. Synes nok soloalbumene hans er litt for pene og pyntlige, men liker albumet Neighbourhood. Han er jo en av de trommeslagerene som kan spille det meste og har vel fått litt pepper for det av die hard jazz folka😆 For meg har han den egenskapen at han får det meste til å høres lekkert ut!
    Da får jeg se om ikke Neighbourhood ligger på Tidal.
    Uten at jeg husker den, ser jeg at jeg jaggu også har en plate med mannen. Hm, kanskje jeg skal friskmelde meg helt, og skifte fra streaming til vinyl 😊

    E79B7ED2-D2A2-48FA-80E8-1E2D6F5DCE03.jpeg
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Liker Manu Katché som trommis. Synes nok soloalbumene hans er litt for pene og pyntlige, men liker albumet Neighbourhood. Han er jo en av de trommeslagerene som kan spille det meste og har vel fått litt pepper for det av die hard jazz folka😆 For meg har han den egenskapen at han får det meste til å høres lekkert ut!
    Godt skrevet, jeg er helt enig! Alle kan lære teknikken, bare man er tålmodig nok. Men så er det disse som har det litt ekstra, det udefinerbare som gir gåsehud og godfølelse. Jeg mener det er ekstra følsomhet og musikalitet. Manu Katché har dette.
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Det albumet var perfekt søndagsmusikk for en sliten nestenpensjonist 😊 Takk 👍
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Måtte flire litt nå. Så akkurat Sportsrevyen hvor det var en reportasje om en ung rytmisk sportsgymnastikk utøver som måtte gi seg på grunn av sykdom. Jeg rykket litt i stolen da den mannlige reporteren uttalte at det var synd hun måtte gi seg og «legge dusken på hyllen» 😳😄
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    En aktuell bok. Som egentlig alle burde lese.
    0.png

    Lena Lindgren EKKO.
    Nå som du er blitt politisk aktiv på Facebook, med høy frekvens av innlegg og likes, vil jeg tro at du kan synes den er interessant. 😎
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    En aktuell bok. Som egentlig alle burde lese.
    Vis vedlegget 754539

    Lena Lindgren EKKO.
    Nå som du er blitt politisk aktiv på Facebook, med høy frekvens av innlegg og likes, vil jeg tro at du kan synes den er interessant. 😎
    Nå er vel ikke jeg i nærheten av deg når det gjelder frekvens på FB 😎 Men, det er helt klart, Sophie Elise og jeg bøyer oss mot samme gud; Narcissus 🤣 Det går jo dårlig med min ambisjon om økonomisk verdensherredømme ved hjelp av platesalg, så kanskje jeg skal flytte fokus mot å oppnå oppmerksomhets verdensherredømme 🤔
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Neida, og det var selvsagt Ironic, men du ser hva jeg holder på med på Facebook. Newfoundlandshund , Newfoundlandshund, Newfoundlandshund, Newfoundlandshund, Newfoundlandshund.
    Men boka er skremmende bra.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Etter å ha vært innom musikksidene ble jeg trigget til et gjenhør av Fluorescent med den «gamle» The Dream Syndicate nestoren, Steve Wynn. Like bra som da jeg spilte den for mange år siden. Hadde deretter lyst på en tur i tidsmaskinen og spille Dazzling Display, men her sa Tidal stopp, men Kersone Man er nå et fullgodt substitutt. Vet ikke hvorfor, men Steve Wynn fikk meg til å tenke på at det er langt på overtid for et gjenhør med Paul Westerberg. Mye som må høres, så jeg kjenner godt til tidsklemmen som småbarnsforeldre snakker om 🤪😄
     

    Vedlegg

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Registrerer at det er bra konserter på gang på østsiden av fjellene. Konsert-sommeren i Bergen begynner også å ta form.

    E974E41C-B7E8-4515-A728-3F294D05193B.jpeg


    Blir nok et skikkelig haraball!!!

    C617F43C-E8C2-4318-82EB-2E2D7A38F86E.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Begynner å bli sprute gal av å råtne her i huset uten voksenkontakt 😳 Hva har jeg gjort i dag; lagt inn bud på tre plater jeg ikke er i nærheten av å ha lyst på (og attpåtil streamet meg gjennom dem), skrevet i en av de mest meningsløse trådene på HFS (ja sett bort fra denne da 😄), lagt inn bud på enda et persisk teppe og har attpåtil testet om det fremdeles er riktig at jeg synes Dream Theather er utrolig kjedelig høre på (liker coverne 😄). Det mest gledelige i dag var vel at det siste fremdeles medfører riktighet, så jeg er ikke blitt sprute gal enda 😎😄

    Heldigvis er det noe guttegreier på gang på torsdag. Da skal hverken kuling eller bøtteregn stoppe meg fra å stille forventningsfull i sentrum. Har nå fått mer enn nok av shait-musikk, og satser derfor på et sikkert kort, så jeg slipper flere negative overraskelser i dag 😊

    95063B9D-17D8-4C4D-96F5-74842D94832E.jpeg
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    At du ikke sa i fra at du kjedet deg! Vi kunne tilbudt deg en god dugnadsøkt i tkr Towers med maling av kjøkken og stue. Du hadde garantert ikke kjedet deg. :)
    Mvh
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Tilværelsens uutholdelige letthet.
    Den guttegreia kommer sikkert til å få deg til å kjenne deg levende igjen.
    (Få strekt litt på costafrakturen)
    Er nysgjerrig på hvilke plater du trekkes mot?
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    At du ikke sa i fra at du kjedet deg! Vi kunne tilbudt deg en god dugnadsøkt i tkr Towers med maling av kjøkken og stue. Du hadde garantert ikke kjedet deg. :)
    Mvh
    Takker! Livet fortonte seg plutselig atskillig bedre 😄 Jeg skal også male kjøkken og stue (+ et par andre rom). Eller jeg er vel ikke helt presist……..la det akkurat ut for grab på småjobber. Viktig å støtte næringslivet i disse tøffe tider! Du skulle skamme deg 🤪😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tilværelsens uutholdelige letthet.
    Den guttegreia kommer sikkert til å få deg til å kjenne deg levende igjen.
    (Få strekt litt på costafrakturen)
    Er nysgjerrig på hvilke plater du trekkes mot?
    Nja, de tre som skal selges billig her i nærheten og jeg la inn bud på var, Queen - The Miracle, Pink Floyd - The Piper at the Gates of Dawn og The Who - Radio Sessions 1965. Men, som sagt, kun i et anfall av kjedsomhet, og ingen av dem hører til i hyllene her!

    De andre jeg har på innkommende (fra Italia, Tyskland og USA) er mer representativ for min musikksmak.


    A681D684-25DD-4B42-B62A-2B44807ED7E0.jpeg 3D048683-F59C-4E1C-A5F1-4AA10DC8E94C.jpeg DC4AC9F3-4479-4E74-B497-BA4C204983BB.jpeg 5B6F9BB6-E37C-47A0-A1EA-F6639BF2ED9D.jpeg 31AA226B-C29A-47DC-8329-3BBF5865358B.jpeg 1A82540D-A004-450E-BF3E-F055FD44B1D4.jpeg
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.388
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Nja, de tre som skal selges billig her i nærheten og jeg la inn bud på var, Queen - The Miracle, Pink Floyd - The Piper at the Gates of Dawn og The Who - Radio Sessions 1965. Men, som sagt, kun i et anfall av kjedsomhet, og ingen av dem hører til i hyllene her!

    De andre jeg har på innkommende (fra Italia, Tyskland og USA) er mer representativ for min musikksmak.


    Vis vedlegget 754888 Vis vedlegget 754889 Vis vedlegget 754890 Vis vedlegget 754891 Vis vedlegget 754892 Vis vedlegget 754893
    Judas Priest med Living after midnight burde få deg på beina igjen🤘;)
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    At du ikke sa i fra at du kjedet deg! Vi kunne tilbudt deg en god dugnadsøkt i tkr Towers med maling av kjøkken og stue. Du hadde garantert ikke kjedet deg. :)
    Mvh
    Å så så godt det hadde vært å male kjøkken og stue med 3 brukne ribbein :eek:
    Det hadde blitt mye sjømannsgloser det!

    Men du caftein, det er sunt å kjede seg i blant.
    Men jeg har ennå til gode å kjede meg, da det er alt for mye som opptar meg og min tid.
    På den annen side skjønner jeg at rekonvalesens etter skade med begrensede bevegelsesmuligheter kan avstedkomme en smule utålmodighet og irritasjon.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Bildet av han i rullestolen er en av mine favoritter. Pur livsglede, som deles med andre, høy på livet og musikk.. Det er når en ser slike bilder kjedsomhet ikke lenger føles nært.. For det er ofte sammen med andre en kan virkelig være seg selv, eller mer blir til seg selv .. :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du får melde når det dukker opp noe bra da ;)
    Alt er jo best i Bergen, så sannsynligvis kommer Sting til å levere langt langt over evne, uten at det gir meg noen grunn til å dra til Koengen den kvelden 😊 Forøvrig glad ikke musikkpolitiet har kommet på besøk og sett Sting platene mine. Jeg må få satt dem i salgsavdelingen i andre etasje så jeg ikke går på en smell 😄
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Bildet av han i rullestolen er en av mine favoritter. Pur livsglede, som deles med andre, høy på livet og musikk.. Det er når en ser slike bilder kjedsomhet ikke lenger føles nært.. For det er ofte sammen med andre en kan virkelig være seg selv, eller mer blir til seg selv .. :)
    Lyrisk, særdeles lyrisk 😊
     
    • Love
    Reaksjoner: HCS
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn