Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.241
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kontekst er viktig her:

    Ramle i fylla er greit. Ribbeinsbrudd etter slåsskamp med en polsk hallik er noe mer iffy. Uansett hvordan det skjedde, vil jeg tviholdt på historien om å ramle i fylla.

    Mvh
    Bare gi meg litt tid, så skal jeg nok finne en historie som gjør meg aktuell til tittelen som årets Bergenser 2021 😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.241
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Heller plagget enn den cheesy musikken.. God bedring :)
    Takker! Ting tyder på at det på Biri er en litt uvøren tilnærming til både klesstil og musikk 😎 Jeg er ingen fan av The Cardigans, men akkurat dette albumet er riktig så bra 😃
     
    • Haha
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Takker! Ting tyder på at det på Biri er en litt uvøren tilnærming til både klesstil og musikk 😎 Jeg er ingen fan av The Cardigans, men akkurat dette albumet er riktig så bra 😃
    Nei, du kan så si. Men nå har jeg fått meg tweed blazer, strålende fornøyd. "Benklærne" er nok fortsatt dongeri, som den enkle fyren jeg er.. :). Når ankommer du messen, om jeg tør spørre?
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Leit m/pinnekjøttet. Håper godstolen, prog (!) og rikelig med pjolter forkorter/forbedrer reknovalisensen og at vi får glede oss over ditt blide åsyn i Horten :)
    God bedring og aksepter en cardigan (med liten c) fra fruen. Passe seg for trekken vet du…
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.241
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nei, du kan så si. Men nå har jeg fått meg tweed blazer, strålende fornøyd. "Benklærne" er nok fortsatt dongeri, som den enkle fyren jeg er.. :). Når ankommer du messen, om jeg tør spørre?
    Har hotell fra fredag til søndag. Planen er å kjøre, og skal sannsynligvis innom Asker før Horten. Satser på greit nok vær over fjellet, hvis ikke blir jeg nok i Bergen.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det var ikke så bra.
    Jeg tør ikke gjette hva du har holdt på med,
    men jeg sa du ikke skulle gå på fotballkamp i Polen. 🙈
    Mye tyder på at du ikke har nådd peak mht smerter ettersom du ikke vil bruke cardiganjakka. Som kjent blir ribbensbrudd bare vondere i minst 14 dager fra ulykken fant sted. Heldigvis er de fleste slike skader ukompliserte og en kommer et stykke videre med Paracet.
    Det Cardigansalbumet er hvertfall veldig bra.
    Låter godt også.
    Ønsker deg riktig god bedring min venn.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.893
    Men i all verden :oops:
    Kunne du ikke fått noen andre yngre personer til å klatre på de bryggerpannene i pubene dere frekventerte?
    Du trenger ikke prøvesmake fra toppen vet du, men bruke krana i bunn.

    For øvrig aldeles enig i at cardigan genser utgår.
    Det er gubbe plagg.
    MAKAN - scherpen sie bitte Fraüline ;)

    God bedring caftein!
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.241
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det var ikke så bra.
    Jeg tør ikke gjette hva du har holdt på med,
    men jeg sa du ikke skulle gå på fotballkamp i Polen. 🙈
    Mye tyder på at du ikke har nådd peak mht smerter ettersom du ikke vil bruke cardiganjakka. Som kjent blir ribbensbrudd bare vondere i minst 14 dager fra ulykken fant sted. Heldigvis er de fleste slike skader ukompliserte og en kommer et stykke videre med Paracet.
    Det Cardigansalbumet er hvertfall veldig bra.
    Låter godt også.
    Ønsker deg riktig god bedring min venn.
    Positive prognoser fra folk som jobber i helsevesenet………glem det 😄 Jeg satser på at du tar litt feil (har litt erfaring med ribbein fra tiden hvor jeg løp rundt etter en ball med 21 andre). Har et håp om å frekventere sengen litt tidligere enn det. På den annen side kan jeg jo nå høre musikk på anlegget hele natten 😊

    F720CB53-A6D5-404E-A900-0490C372905C.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.241
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er vel litt for sjeldent musikk-anbefalinger her i tråden. Får gjøre noe med det. The Felice Brothers blir jo veldig veldig sjeldent feil. Da er det vel på sin plass at, Karmana, kvalitetsmusikkens yppersteprest legger ut en smakebit fra årets skive 😊


    62328649-40C7-468E-9717-1695A206227F.jpeg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Positive prognoser fra folk som jobber i helsevesenet………glem det 😄 Jeg satser på at du tar litt feil (har litt erfaring med ribbein fra tiden hvor jeg løp rundt etter en ball med 21 andre). Har et håp om å frekventere sengen litt tidligere enn det. På den annen side kan jeg jo nå høre musikk på anlegget hele natten 😊
    Jeg hadde glemt at jeg på en måte representerer helsevesenet. 🙈
    Vi begynner på nytt :
    Det går nok over skal du se! 😊
    Screenshot_20211005_164529.jpg
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Du har min fulle medlidenhet! Krysser fingre for at du ikke blir smittet med en høstforkjølelse de neste ukene!
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Ribbeinsbrudd er vondest fra uke 4 til 8...
    Hilsen en som hadde 11 samtidig.

    M
    Ikke heeeelt enig i prognosen Morten, men smerteopplevelse er subjektivt.
    Det kan jo hende det går tomt for morfin og ParalginF etter 4-5 uker og da blir det vondt.🙈

    Var det ÆLJ?
    Sint kjærring?
    Single malt?
    VW?
    eller noe annet?
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det er lenge til messa.
    Går bra dette, bare Karmana ikke er så dust og ikke hører på den velmenende kloke ektefellen.
    Dvs, kaste forfengeligheten over bord, og bruke Cardiganjakka og matchende anti-sklisokker.
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    630
    Antall liker
    1.902
    Torget vurderinger
    1
    Her øser det på med sympati! Du får gi en lyd hvis du trenger noe hjelp til tunge tak, som å snu en lp eller jekke en trippel…..

    Dette går nok fint, håper bare det ikke gjør vondt å le.

    Riktig god bedring fra en som vet hvordan det kjennes

    mvh Atle
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.599
    Antall liker
    4.124
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Ikke heeeelt enig i prognosen Morten, men smerteopplevelse er subjektivt.
    Det kan jo hende det går tomt for morfin og ParalginF etter 4-5 uker og da blir det vondt.🙈

    Var det ÆLJ?
    Sint kjærring?
    Single malt?
    VW?
    eller noe annet?
    Hehe..
    Det var VW mot 50 tonn Volvo trailer... Ujevnt parti, rått spill. Inn fra venstre i et kryss, og dyttet meg 70 m bortover asfalten..
    Måtte skjæres ut av bilen. Heldigvis gikk det veldig bra med sønnen som da var 9 år. Bare jeg som ble hardt skadd.
    Smertepumpe i ryggen og 12 dager på intensiven på Riksen..
    13 år siden nå, og har minimale senskader. Var heldig ;)

    M
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.241
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    var det en sånn "tapt "helg?

    Hehe, jeg har nok hatt helger som har vært atskillig «våtere», dog kanskje ikke i nærheten av herrene Stuart/Wynn 😄 Forøvrig et knakanes godt album jeg har streamet noen ganger, og en god påminnelse om at jeg enda ikke har hanket inn solo-skivene til Dan Stuart på vinyl.

    Ribbensbrudd indikerer vel som oftest hard skjenking, men denne turen var mest fokusert på det gastronomiske, her eksemplifisert med en av 5-retterne vi mesket oss med (i tillegg ble det drysset inn små tilleggsretter fra chefen) 😊

    86F652E7-8E15-40B7-BAF4-4CF534664EA2.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.241
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er lenge til messa.
    Går bra dette, bare Karmana ikke er så dust og ikke hører på den velmenende kloke ektefellen.
    Dvs, kaste forfengeligheten over bord, og bruke Cardiganjakka og matchende anti-sklisokker.
    En herre kaster ikke verdigheten på båten selv om han er litt uggen i overkroppen 😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.241
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Her øser det på med sympati! Du får gi en lyd hvis du trenger noe hjelp til tunge tak, som å snu en lp eller jekke en trippel…..

    Dette går nok fint, håper bare det ikke gjør vondt å le.

    Riktig god bedring fra en som vet hvordan det kjennes

    mvh Atle
    Hehe, det er heldigvis kun på venstre side, så høyrehånden er noenlunde inntakt. Satser derfor på at jeg raskt blir i stand til det meste, men er nå særdeles glad for at jeg har et oppegående streaming-anlegg 😊
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Lekker meny. 🤩
    Antar at man får litt mer for pengene i Polen enn her hjemme?
    Uansett, du prøver vel ikke å innbille oss at du har SPIST på deg ribbensbrudd? 🙈🥴
    Som Evo, sier. Håper vi får møtes igjen i Horten. Take care.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.393
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Hehe, det er heldigvis kun på venstre side, så høyrehånden er noenlunde inntakt. Satser derfor på at jeg raskt blir i stand til det meste, men er nå særdeles glad for at jeg har et oppegående streaming-anlegg 😊
    Ikke sippe nå gutt😁
    Jeg gikk (nesten) rett i fra operasjons bordet med ny hovepulsåre til båtmesse på Aker Brygge😂.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.241
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Lekker meny. 🤩
    Antar at man får litt mer for pengene i Polen enn her hjemme?
    Uansett, du prøver vel ikke å innbille oss at du har SPIST på deg ribbensbrudd? 🙈🥴
    Som Evo, sier. Håper vi får møtes igjen i Horten. Take care.
    Det fine med å reise et stykke østover er at du føler du tjener penger når du bruker penger 🤪 Regner med du hadde noenlunde samme følelse da du var i Warzhava. Hvis jeg ikke husker helt feil, kostet menyen med vinpakke ca 850 kroner 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.241
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ikke sippe nå gutt😁
    Jeg gikk (nesten) rett i fra operasjons bordet med ny hovepulsåre til båtmesse på Aker Brygge😂.
    Jeg mener nå selv at jeg er langt unna sipping 😃 Har ikke en gang tenkt tanken på at noen utfordringer med pinnekjøttet skal stoppe meg fra en tur til Horten (det er det kun fjellovergangene som kan gjøre). Hadde nok vært mer på sipperen med de problemene du hadde, og da hadde jeg nok holdt meg langt unna messe 🥰
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Au, ribbeinsbrudd er vondt. God bedring!

    Forøvrig liker jeg cardigans. Har ikke hatt en slik på over 20 år, men det var favorittplagget i studietiden. Får se meg etter en snart!
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det fine med å reise et stykke østover er at du føler du tjener penger når du bruker penger 🤪 Regner med du hadde noenlunde samme følelse da du var i Warzhava. Hvis jeg ikke husker helt feil, kostet menyen med vinpakke ca 850 kroner 😊
    Med slike priser er det penger å spare ved å bruke litt. Godt tenkt. 👌😊
    Det var absolutt ikke dyrt å spise og drikke i Warszawa, men jeg tror kanskje at der og Krakow er dyrest i Polen. Vi spiste ikke på gourmetrestauranter, men så vidt jeg husker var alt vi hadde i oss både bra og godt. 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.241
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg sitter nå en gang bare her, så da kan kvalitetsmusikkens yppersteprest igjen stige ned til almuen og dele rundhåndet av sine musikalske tips. Gud er god, men Karmana er større!

    De som har fulgt med i tråden har nok fått med seg at jeg har en musikalsk forkjærlighet for karer som er litt rustne i røret. Ingen regel uten unntak. Simone Felice er en veldig god låtskriver med en gudbenådet stemme. Jeg har fått med meg at han kommer ut med et nytt album på nyåret. Det fikk meg til å huske at jeg flere ganger har tenkt å få hanket inn hans selvtitulerte første album. Det ble effektuert i dag. Faktisk mitt første kjøp på Discogs. Denne bør bare sjekkes ut av dem som ikke har hørt mannen. Selv om han ikke er rusten i røret, tar han det heldigvis igjen på et rufsete utseende (ses best på det kommende albumet).

    63D4601A-9D7E-4034-BB03-3F5483427048.jpeg 5C5CFFB9-47C7-4A86-B8A0-352D9A644148.png

    Selgeren fra Tyskland var så hyggelig at jeg bestemte meg for å kikke gjennom det andre han hadde for salg. Der kom jeg over The Best of dobbeltalbumet til mine gamle britpop-helter, Suede. Ingenting å tvile på, spesielt siden både Simon Felice og Suede er nye forseglede plater.

    5B1DFC29-1FE3-4FF3-B5AA-A4FF7C9868B2.jpeg

    Men, han hadde enda litt mer forseglet snadder til salgs for en sympatisk pris. Å kalle The Damned for helter er vel å strekke det litt langt, men de var definitivt viktige i unge Karmanas liv på slutten av 70-tallet. Denne samleskiven skal ha de fleste av de gamle schlagerne jeg gikk og trallet på med piggsveis og lekesint oppsyn. Gleder meg veldig til å få den i hus.

    99CA6CA6-5CFC-4727-BC53-9CD2BEFA4D37.jpeg

    Har vært på konsert med to av disse artistene i verdensmetropolen, Bergen. Dessverre ikke, The Damned, men som Meat Loaf viselig uttrykte, Two Out of Three Aint Bad 😊
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Det fine med å reise et stykke østover er at du føler du tjener penger når du bruker penger 🤪 Regner med du hadde noenlunde samme følelse da du var i Warzhava. Hvis jeg ikke husker helt feil, kostet menyen med vinpakke ca 850 kroner 😊
    Voldsomt så prisene har godt (intentional) opp i østerled. På 70 tallet fikk man en helaften med ventende taxi (fryktelig vanskelig å få tak i en når man behøvde den), for - ca 125 NOKer... ganske nær nada om man hadde en dorraru eller 2 eller et par silke damestrømper/longs å gjøre opp for seg med..
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn