Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.216
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Takk for svar. Jeg spurte fordi jeg har de samme blokkene ifra Eximus selv og er på jakt etter en god forforsterker til de. Fungerer overraskende bra med ProJect`n min, men jeg må ha analog(e) inngang(er).
    Ja, innganger er ikke det man står til knes i med S1. Jeg trenger heldigvis ikke så mange. Viktigere for meg er at den ledige RCA utgangen kan kjøres samtidig som XLR utgangen og gi signal til subben min.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.216
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Dagen begynte bra. Kona ble sendt på en ukes tur med barnebarna, og jeg skal regjere huset alene i en uke. Forsovet gøyest de to første dagene, men jeg skal nok også klare å komme meg helskinnet gjennom de fem siste på noenlunde verdig vis 😊

    Etter å ha druknet skrotten i kaffe var det tid for litt fysisk aktivitet. Dro til Totland i Fana (hvor jeg hadde oppveksten). Dette da sauehviskeren i sedvanlig mangel på visdom har bannlyst meg fra Periferien. Fana leverte selvfølgelig varene. Irland, den grønne øya. Pøh! Det er Fana som gjelder.

    CA23250C-5E36-4749-8E8D-A634EA6905CC.jpeg


    Litt slakk etter hjemkost, men det eneste som sto på planen var tapping av hjemmebrygg med noen tjommier.…….helt til det slo meg at jeg hadde lovet kona å gjemme terrassebordene med noe oljebeis. Ser stusselig smått ut på bildet, men den terrassen er altfor mange kvadrat for meg……ja, kun når den skal vedlikeholdes da. Fikk jaffal begynt. Får surre videre med det i morgen med noe øl på en armlengs avstand 😊

    B664D1FF-2670-4F2F-BF87-C57105AED3B9.jpeg


    Nå er øl ferdig tappet. Resten av kvelden skal vies til høy musikk og rødvin. Oh lykke! Jeg har for lenge siden spilt meg lei av det meste som faller inn under kategorien blues. Men, etter å hatt nesa dypt nedi en mengde glass hos Rognlien, må jeg innrømme at Walther Trout er en mann som leverte varene. Han spilte mange ganger i Bergen da jeg gikk i knebukser, og fikk han derfor aldri med meg. Funker også på haifaien i Drotningsvik 40 år+ senere 😊
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    630
    Antall liker
    1.902
    Torget vurderinger
    1
    Fy f… du har det godt! Alenetid i en uke?. Sjøl blir jeg stresset av alene tid, så mye som skulle vært gjort at det går i ball for meg, så er alenetiden plutselig over og man våkner på sofaen og har egentlig ikke fått utrettet noe som helst. Streameren har slått seg av og platene som ble dratt frem blir stående uspilt. Hadde gått et par dager før roen hadde senket seg hos meg.

    Nå har er saueshviskeren gressenkemann, du også og jeg er hjemme og trenger et påskudd til å finne på noen guttegreier. Det burde være mulig å få til et møte. Trenger second opinion angående noen høyttalere og Tønnes trenger påfyll så det burde være mulig å få komme over broen en tur.

    mvh Atle
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Totland er faktisk et veldig flott stykke Norge.
    Fy f… du har det godt! Alenetid i en uke?. Sjøl blir jeg stresset av alene tid, så mye som skulle vært gjort at det går i ball for meg, så er alenetiden plutselig over og man våkner på sofaen og har egentlig ikke fått utrettet noe som helst. Streameren har slått seg av og platene som ble dratt frem blir stående uspilt. Hadde gått et par dager før roen hadde senket seg hos meg.

    Nå har er saueshviskeren gressenkemann, du også og jeg er hjemme og trenger et påskudd til å finne på noen guttegreier. Det burde være mulig å få til et møte. Trenger second opinion angående noen høyttalere og Tønnes trenger påfyll så det burde være mulig å få komme over broen en tur.

    mvh Atle
    Høres ut som en grei plan.

    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.216
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Totland er faktisk et veldig flott stykke Norge.


    Høres ut som en grei plan.

    mvh
    Fy f… du har det godt! Alenetid i en uke?. Sjøl blir jeg stresset av alene tid, så mye som skulle vært gjort at det går i ball for meg, så er alenetiden plutselig over og man våkner på sofaen og har egentlig ikke fått utrettet noe som helst. Streameren har slått seg av og platene som ble dratt frem blir stående uspilt. Hadde gått et par dager før roen hadde senket seg hos meg.

    Nå har er saueshviskeren gressenkemann, du også og jeg er hjemme og trenger et påskudd til å finne på noen guttegreier. Det burde være mulig å få til et møte. Trenger second opinion angående noen høyttalere og Tønnes trenger påfyll så det burde være mulig å få komme over broen en tur.

    mvh Atle
    Eg e selvfølgelig med. Hadde vært gøyalt å høre nyervervelsene, Atle. Men, for å være litt vanskelig. Jeg er nok ikke kjørbar etter noen timer med beising i morgen, lørdag skal jeg til byen med en tjommi og søndag truer min sønn med at vi skal røre rundt med oppblåsbare kajakker i deres nærområde. Blir mandag for sent?
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    630
    Antall liker
    1.902
    Torget vurderinger
    1
    Vi tar det som det kommer. Om nødvendig kan herren hentes, i en ordentlig bil naturligvis, og leveres på egnet adresse når det passer. Har ikke kontroll selv så vi får improvisere. Var mye enklere med ferie før når man var på i syden eller ikke.….

    Vi snakkes plutselig.

    mvh Atle
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.216
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Noen bilder fra Hifi Guiden på Hamar. For et sted! Er det en haifai sjappe, et verksted eller et museum 🤔 Skjønner godt at jorwed ble våt i blikket da han vandret rundt her. Den idelle sjappen for ham å overta (noe han sikkert allerede har tenkt på), men det er nok ikke få kronasjer som skal til for å kjøpe ut varelageret til, Arild.

    De eneste høyttalerne vi hørte var disse her. Var visst noen gamle franske høyttalere som hadde fått strålende kritikker en gang i hine hårde dager. Arild fikk hanket inn det eneste paret som var laget. Etter å ha solgt dem videre, ønsket han flere, men konstruktøren hadde blitt alvorlig skadet i en bilulykke, så det ble ikke flere høyttalere tilgjengelig. Arild har nå fått hanket inn høyttalerne igjen, og de spilte riktig så bra. Hvordan de ser ut innvendig eller hvordan delefilteret er aner han ikke. Elementene har aldri vært skrudd av. I tillegg til at de spilte bra så de riktig så kul ut. Kunne godt hatt dem i stuen jeg 😊

    AF9D46EE-3ABC-4234-8A64-E83211497014.jpeg


    28D8E8F5-4842-4D6D-B9B5-5AE281D56C27.jpeg


    Skulle gjerne hørt dette oppsettet, man kanskje sluppet å ha det i egen stue 😊

    861B9EB0-512A-4AFA-B746-01C6B2D6A5FF.jpeg


    Et bittelite inntrykk av alle greiene i forretningen.

    48C5324B-8E5D-44AA-9680-FECE1B671EB7.jpeg


    C15BABF2-EE39-41CC-97D4-52EF6A346D98.jpeg


    D86C3C7F-4276-462E-8E9C-83AB57B322FC.jpeg


    Casta høyttalerne til høyre var jeg en hårsbredd fra å kjøpe for et par år siden av en kar på Djeveløya her utenfor Bergen.

    D06BE709-7658-42C7-936E-FEFA6FA93A66.jpeg


    For et sted 😃
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Man fornekter seg ikke i Drotningvik.
    Tur i bratte hellinger, beising i halvfylla (av platting), tapping av øl og etter hvert besudling av oppblåsbare redskaper :rolleyes:
    Hva blir det neste? Tøffelutveksling og pjolter i tkr Towers?
    MAKAN til livsnyter :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.216
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Å småskjenke seg uten selskap er høyst undervurdert 😃 Tenkte å krype til køys, men så la jeg merke til at den siste klunken på Ardbeg flasken var så fryktelig alene, Det er meg en gåte hvordan jeg har klart å drikke opp denne branntomten (heldigvis ikke i dag 😄). Mulig det handler om at jeg synes navnet er så kult, Wee Bestie (lille jævel, eller noe lignende). Sammen med dagens verdens beste plate smaker det i hvert fall helt konge 😊

    DD72FECC-F1FA-4F69-8D38-EDDB6BD9081D.jpeg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Morsomt at du tok noen bilder fra HiFi Guiden og deler.
    Aspirerer man til tittelen "audioarkeolog" slik som @jorwed_ , må man gå til kilden.Den ligger på Hjellum. 😊
    Hadde jeg tenkt meg om et par dager før, så kunne vi fått Arild til å koble opp Casta.
    Jeg kan love at de låter adskillig bedre enn de sære franske møbelsnekkerkreasjonene vi hørte. Morsomme historier får man ofte, og det helt gratis. 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.216
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Man fornekter seg ikke i Drotningvik.
    Tur i bratte hellinger, beising i halvfylla (av platting), tapping av øl og etter hvert besudling av oppblåsbare redskaper :rolleyes:
    Hva blir det neste? Tøffelutveksling og pjolter i tkr Towers?
    MAKAN til livsnyter :)
    Ja, er dessverre kommet i den alderen at man må nøye seg med å beise terrassen istedenfor å beise småpikene 😄
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.950
    Antall liker
    16.439
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Har fri fra kone og barn i en uke her og. Får ikke rørt dråpen. Vakt på jobb. Snakk om dårlig timing😔 Skal uansett sol tilbringe møte tid i hulen. Teste div riaa trinn osv. Tipper du også klarer å nyte uken😀
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Å småskjenke seg uten selskap er høyst undervurdert 😃
    Enig og finnene har faktisk et eget ord for denne «tilstanden». Har fra sikre kilder - fruen - at underbukser ikke er en nødvendig del, slik de bruker ordet. Mer å småskjenke seg uten selskap, uten hensyn til benklær. 😊

    B21CA041-D9C2-4314-ACB9-85086E1728B4.png
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.216
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har fri fra kone og barn i en uke her og. Får ikke rørt dråpen. Vakt på jobb. Snakk om dårlig timing😔 Skal uansett sol tilbringe møte tid i hulen. Teste div riaa trinn osv. Tipper du også klarer å nyte uken😀
    Høres bra ut, selv om kombinasjonen med vakt selvfølgelig er i overkant urutinert 😄 Lykke til med testingen 😃
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.216
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Enig og finnene har faktisk et eget ord for denne «tilstanden». Har fra sikre kilder - fruen - at underbukser ikke er en nødvendig del, slik de bruker ordet. Mer å småskjenke seg uten selskap, uten hensyn til benklær. 😊

    Vis vedlegget 735898
    Finsk er øyensynlig et rikt språk, men her i Drotningsvik er det uaktuelt å småskjenke seg uten benklær i en eller annen form 😄 Forøvrig er småskjenking i Drotningsvik definert som at man skal huske og stå inne for det som ble skrevet på tastaturet kvelden i forveien 😄
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.782
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Me
    Finsk er øyensynlig et rikt språk, men her i Drotningsvik er det uaktuelt å småskjenke seg uten benklær i en eller annen form 😄 Forøvrig er småskjenking i Drotningsvik definert som at man skal huske og stå inne for det som ble skrevet på tastaturet kvelden i forveien 😄
    Med andre ord legge fra seg tastaturet etter den første vinflasken :ROFLMAO:
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Finsk er øyensynlig et rikt språk, men her i Drotningsvik er det uaktuelt å småskjenke seg uten benklær i en eller annen form 😄 Forøvrig er småskjenking i Drotningsvik definert som at man skal huske og stå inne for det som ble skrevet på tastaturet kvelden i forveien 😄
    Hehe, så at det kunne misforstås, men det å sitte i underbuksa er ikke en nødvendighet for at ordet brukes. Vanlig bukse går helt fint. Uten noe nedentil; kanskje ikke helt så fint, ihvertfall hvis man ønsker å dele opplevelsen via bilder på HFS. 😉
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.216
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Må i et svakt øyeblikk innrømme at en kald øl smaker bedre når man har jobbet litt for den. Jeg har få album lagret som favoritter på Tidal. Noen har jeg da, og deriblant to jazzalbum. Begge har på strålende vis akkompagnert dagens arbeid.
    Red Norvo Quintet; The Forward look og The Dave Brubeck Quartet at Carnegie Hall. Ikke rart at smartere menn enn meg har definert dem som klassikere 😃

    1940775E-C213-4E6E-B579-FBA3E873AC0B.jpeg
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.782
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Siden det nå later til at du er ferdig med å olje terassen så kan jeg tipse om hvordan jeg pleide å gjøre det :ROFLMAO:
    Dengang jeg hadde en relativt stor treterasse så brukte jeg rulle påmontert ett kosteskaft. Det sparte meg for både såre knær og rygg. Muligens har du brukt samme metode ?
    Nå har jeg skifer på utearealene, så en runde med høytrykksspyleren av og til er tilstrekkelig.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.216
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Siden det nå later til at du er ferdig med å olje terassen så kan jeg tipse om hvordan jeg pleide å gjøre det :ROFLMAO:
    Dengang jeg hadde en relativt stor treterasse så brukte jeg rulle påmontert ett kosteskaft. Det sparte meg for både såre knær og rygg. Muligens har du brukt samme metode ?
    Nå har jeg skifer på utearealene, så en runde med høytrykksspyleren av og til er tilstrekkelig.
    Hehe, takker for tips, men som selvtitulert latkuk og gammel sjømann, var jeg innom Biltema og hanket inn rulle og teleskopskaft før jeg gikk i gang 😊 Ferdig med det meste for et par timer siden, men selv med hjelpemidler til arbeidet var det ekstra godt å sette seg ned nå 😃
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Hehe, takker for tips, men som selvtitulert latkuk og gammel sjømann, var jeg innom Biltema og hanket inn rulle og teleskopskaft før jeg gikk i gang 😊 Ferdig med det meste for et par timer siden, men selv med hjelpemidler til arbeidet var det ekstra godt å sette seg ned nå 😃
    Må være et sers hardt liv med seg selv og kona som formen på jobben, føler det er greit at jeg har en stund til jeg får det like ille🤣😂
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.782
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Hehe, takker for tips, men som selvtitulert latkuk og gammel sjømann, var jeg innom Biltema og hanket inn rulle og teleskopskaft før jeg gikk i gang 😊 Ferdig med det meste for et par timer siden, men selv med hjelpemidler til arbeidet var det ekstra godt å sette seg ned nå 😃
    Det er som oftest de lateste som finner de mest effektive løsningene👍
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.216
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    I dag bør være en merkedag for dem som har et snev av peiling på musikk 😎 Grunnen, The best of skiva til salige Jackie Leven (Straight Outta Caledonia) kom ut. Fascinerende nok er vel dette en mann som var større i Norge enn i sitt hjemland. Vi som har fulgt karrieren hans vil vel ikke hevde at det burde vært andre låter med på albumet, men at det burde vært mange flere. Albumet gir i hvert fall et innblikk i katalogen hans og hvor bra denne mannen var. Parental Advisory; albumet inneholder sekkepipe 😎😄

    51B9CA19-0386-4DB3-B916-2C6BBF099677.jpeg
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.125
    Antall liker
    5.070
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Noen bilder fra Hifi Guiden på Hamar. For et sted! Er det en haifai sjappe, et verksted eller et museum 🤔 Skjønner godt at jorwed ble våt i blikket da han vandret rundt her. Den idelle sjappen for ham å overta (noe han sikkert allerede har tenkt på), men det er nok ikke få kronasjer som skal til for å kjøpe ut varelageret til, Arild.

    De eneste høyttalerne vi hørte var disse her. Var visst noen gamle franske høyttalere som hadde fått strålende kritikker en gang i hine hårde dager. Arild fikk hanket inn det eneste paret som var laget. Etter å ha solgt dem videre, ønsket han flere, men konstruktøren hadde blitt alvorlig skadet i en bilulykke, så det ble ikke flere høyttalere tilgjengelig. Arild har nå fått hanket inn høyttalerne igjen, og de spilte riktig så bra. Hvordan de ser ut innvendig eller hvordan delefilteret er aner han ikke. Elementene har aldri vært skrudd av. I tillegg til at de spilte bra så de riktig så kul ut. Kunne godt hatt dem i stuen jeg 😊

    Vis vedlegget 735875

    Vis vedlegget 735876

    Skulle gjerne hørt dette oppsettet, man kanskje sluppet å ha det i egen stue 😊

    Vis vedlegget 735877

    Et bittelite inntrykk av alle greiene i forretningen.

    Vis vedlegget 735878

    Vis vedlegget 735879

    Vis vedlegget 735880

    Casta høyttalerne til høyre var jeg en hårsbredd fra å kjøpe for et par år siden av en kar på Djeveløya her utenfor Bergen.

    Vis vedlegget 735881

    For et sted 😃
    Mye godsaker. Hvordan syntes du Casta høyttalerne låt? Virker som en spennende høyttaler etter det jeg har lest på nett.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.216
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Mye godsaker. Hvordan syntes du Casta høyttalerne låt? Virker som en spennende høyttaler etter det jeg har lest på nett.
    Har også bare lest om dem, og i butikken var de dessverre ikke oppkoblet.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.216
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Lang nok fjelltur i dag til at halvgamle Karmana er nokså slakk i skrotten. Har sånn passe lyst på rødvin, men registrerer at det trengs påfyll når den billigste i skapet (i en nyere årgang) koster 330 spenn. Sikkert mer fornuftig, gitt dagens fysiske utskeielser å medisinere med litt Albariño til pizzaen. Hadde store planer om rørforsterker og vinyl i helgen, men har foreløpig ikke kommet lenger enn streaming og T. Yamamoto Trio. Jaja, kunne vært mye verre 😊

    Kan ikke annet enn å la meg imponere over folkene østenfor folkeskikken. Kameraten jeg tok turen med i dag hadde med seg bikkja. Alt er liksom større østafor 😄

    08FAEA78-BAC7-4353-BE7E-739B2A7CE120.jpeg
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.216
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nipper til et glass hvitvin mens jeg lytter til trio-jazz. Hvor i helvete var det det gikk galt 😡

    931FA2EC-DED2-467B-BF99-52A1EED45112.jpeg


    Det er flere fallgruver i livet. Legger derfor ut denne som en påminnelse til meg selv og andre.

    85D5D353-DBD2-4779-A2B0-EC96B1497AB3.jpeg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn