Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Går for tiden sent med utstyret jeg har for salg, men nå ble i hvert fall min ekstra RIAA solgt. Da gjenstår bare en SACD/CD spiller og en integrert forsterker. Vanskelig å vite hvorfor det går så trått, kanskje grunnen er min ambisjon om økonomisk verdensherredømme gjennom salg av brukt haifai 😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg jobbet mye i høyden da jeg var yngre, men kjenner at jeg nå har blitt en pingle. Får sug i magen når jeg ser dem klargjøre for morgendagens kutting av høyspentkablene i nabolaget.
    13340019-1B55-4E83-9546-FD23DCE77DB4.jpeg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.515
    Antall liker
    57.384
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Kanskje det er ei jente bak spakene?
    Uansett, dyktige og rutinerte folk som kan gjøre slikt arbeid. Sjøl blir jeg svimmel av å stå på en stubbe. 🙈
    Så slipper du også å kjede deg i dag som du har Mission Impossible gående i nabolaget. 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kanskje det er ei jente bak spakene?
    Uansett, dyktige og rutinerte folk som kan gjøre slikt arbeid. Sjøl blir jeg svimmel av å stå på en stubbe. 🙈
    Så slipper du også å kjede deg i dag som du har Mission Impossible gående i nabolaget. 😊
    Ja, jenter er jo flinke til å dra i spakene 🤪

    Har egentlig et avslappet forholdt til den lokale innspillingen av Mission Impossible. Tok heller kona på tur før de stengte veiene og det sto på som værst. Ah, sjelefred 😊

    9789442E-01CE-4C42-9B4A-078577BB00FA.jpeg


    Har akkurat nå en albaner i jobb på sørsiden av hagen, mens jeg for den resterende del av hagen, prøver å få kona til å forstå at løvetann er en edel blomst som bør få stå i fred for min gressklipper 😄

    0FE37116-EF71-4A81-9B61-A2F1A1CA30AF.jpeg
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.408
    Antall liker
    12.894
    Har akkurat nå en albaner i jobb på sørsiden av hagen, mens jeg for den resterende del av hagen, prøver å få kona til å forstå at løvetann er en edel blomst som bør få stå i fred for min gressklipper 😄

    Vis vedlegget 723454
    Det at Løvetann får stå i fred NÅ er SVÆRT VIKTIG for våre små pollinator venner humlene, og indirekte oss.
    Løvetann er også en utmerket plante hva tilskudd i kosten angår. Ja, man kan sågar benytte selve blomsten til å sette vin.
    Drikken blir slettes ikke vond om man har håndlaget.
    Be fagre fru Z om å lese denne linken er du snill :)
    Den vil også gi cafteinen ennå mer tungtveiende argumenter for at løvetannen må får stå i ro på plenen av miljømessige og allmennyttige årsaker ;)

     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det at Løvetann får stå i fred NÅ er SVÆRT VIKTIG for våre små pollinator venner humlene, og indirekte oss.
    Løvetann er også en utmerket plante hva tilskudd i kosten angår. Ja, man kan sågar benytte selve blomsten til å sette vin.
    Drikken blir slettes ikke vond om man har håndlaget.
    Be fagre fru Z om å lese denne linken er du snill :)
    Den vil også gi cafteinen ennå mer tungtveiende argumenter for at løvetannen må får stå i ro på plenen av miljømessige og allmennyttige årsaker ;)

    Jeg simpelthen bare elsker at jeg kan legge hendene bak hodet, småslumre litt, og vite at jeg i hvert fall gjør noe godt for miljøet 😄

    Kona er behørig info/imponert!
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.544
    Antall liker
    3.040
    Sted
    Oslo
    Det at Løvetann får stå i fred NÅ er SVÆRT VIKTIG for våre små pollinator venner humlene, og indirekte oss.
    Løvetann er også en utmerket plante hva tilskudd i kosten angår. Ja, man kan sågar benytte selve blomsten til å sette vin.
    Drikken blir slettes ikke vond om man har håndlaget.
    Jeg ble sendt ut som barn for å fylle en tilitersbøtte med løvetannblomster (stilkene skal IKKE brukes) fordi min mor skulle lage vin. Den ble visstnok søt og god, men det ble med den gangen.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Det at Løvetann får stå i fred NÅ er SVÆRT VIKTIG for våre små pollinator venner humlene, og indirekte oss.
    Løvetann er også en utmerket plante hva tilskudd i kosten angår. Ja, man kan sågar benytte selve blomsten til å sette vin.
    Drikken blir slettes ikke vond om man har håndlaget.
    Be fagre fru Z om å lese denne linken er du snill :)
    Den vil også gi cafteinen ennå mer tungtveiende argumenter for at løvetannen må får stå i ro på plenen av miljømessige og allmennyttige årsaker ;)

    Vi har spurvereir, meisereir og humlebol oppe under takmønet her i tkr Towers. Løvetannen og engkarse har fått stå i fred på store deler av plenen t.o.m. i dag. Nå måtte jeg ta det, ellers hadde det blitt for tungt å komme igjennom villniset med plenklipperen. Vi kan fremdeles tilby humlene rikelig med annen blomst inkl. røsslyng , plomme- og epleblomster.

    Regner med at de overlever videre. :)

    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nærmer seg snart øltime 😊

    Ingen skal si jeg sitter rolig i high end båten. I går kom denne SOTA spilleren i hus.

    FB49B1E6-F060-4380-A9AD-A92829D5A2B3.jpeg


    Hovedgrunnen til kjøpet var strengt tatt at jeg kjedet meg, og det fulgte 70 LPer usett med platespilleren. Alltid spennende å se om man finner gull. Det var stort sett bare ræl, men har nå vasket fire av dem som skal få snurre senere i dag 😃

    227BC520-9850-41F8-8B54-7A5406E4BB1F.jpeg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.515
    Antall liker
    57.384
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Neppe hverken SOTA eller State of The Art dessverre. Tror du ble lurt. 🤣
    Med DEN armen tror jeg nesten man må sortere ut hvilke plater man ikke har lyst til å ødelegge... 🙊🙈
    Hadde sikkert gått an å bruke den til å lage platevasker hvis du hadde fått med en industristøvsuger i neste lott. 😊

    Høres litt spennende ut å kjøpe plater usett så det må være bot for tilværelsens uutholdelige letthet. 🥴

    På tide med en liten hund i huset, kanskje?
    IMG_20210521_113011.jpg
    God helg til Z og deg. 👍😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da var det endelig øltime(r). Gamle folk liker rutiner. I anledning mai og nok en avlyst messe i München, drikkes det et glass hveteøl. Liker den best dunkel, men skal vel stå han av. Louis Armstrong platen låter strålende. Passe variert mellom sløy og swing, noe som får godfoten i bevegelse. Me like 😊

    A52467B5-22EA-455D-8D45-3866CA805CAB.jpeg


    Fikk luftet meg litt på torsdag. Djevelen og eg med Frode Grytten. Hvorvidt det var en konsert, musikal eller teater......vettafaen. Frode Grytten er i alle fall en stor ordsmed. Selve hovedhistorien i hans monologer som pågikk i nærmere to timer var vel heller grunn, men med hans beat poesi, skråblikk og anekdoter ble det riktig så bra. Musikken som ble spilt var Nick Cave, Tom Waits, Stones, John Campbell, PJ Havey, Talking Heads osv. Bare krem altså. Lyden sugde dessverre lut, og den mannlige vokalisten hadde passet bedre i et bulgarsk danseband. Han ødela det meste av den musikalske opplevelsen for meg, dessverre. Den kvinnelige vokalisten var av et helt annet kaliber, og var akkurat så «farlig» at hun kledde musikken. Alt i alt en grei opplevelse, men det er tross alt fem måneder siden min forrige live opplevelse, så sånn sett var det en smått legendarisk forestilling 😃

    743DE349-7750-44DA-847D-AE78CFF8CE3D.jpeg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Er det ikke bilen din som står på scena, slik gamlis teater mon tro? Fikk følelse av intellektuellt seppuku,, men du skal ha for gjennomføring og evne. Burde gi mulighet for mye øl, for å "reparere".. :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Neppe hverken SOTA eller State of The Art dessverre. Tror du ble lurt. 🤣
    Med DEN armen tror jeg nesten man må sortere ut hvilke plater man ikke har lyst til å ødelegge... 🙊🙈
    Hadde sikkert gått an å bruke den til å lage platevasker hvis du hadde fått med en industristøvsuger i neste lott. 😊

    Høres litt spennende ut å kjøpe plater usett så det må være bot for tilværelsens uutholdelige letthet. 🥴

    På tide med en liten hund i huset, kanskje?
    Vis vedlegget 723729
    God helg til Z og deg. 👍😊
    Lurt 😳 Dette er jo fantastiske greier. Bare å plugge til strøm og spille. Har til og med utgang for hodetelefoner og USB for digitalisering av platesamlingen. Hva mer trenger man lissom. Når man gjør så tunge investeringer venter man ikke tyn, men et overstrømmende, gratulerer så mye 😡🤣 Den ble forøvrig kun funksjonstestet og lagt på Finn 😊

    Skulle gjerne hatt en hund, og gjerne noe røslig som en nuffe. Dessverre har jeg ikke råd til å betale min albanske gartner for turene, og det blir så kilent når vi igjen skal ta noen magadrag på reisingen igjen. 😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Den bilen på scenen lignet fælt på min fars gamle Morris Marina. :) Fælt på mange måter når jeg tenker meg om.....

    Mvh
    Hvis så er tilfelle ber jeg deg om å forstørre nummerskiltet. I min sedvanlige godhet skal jeg spare deg for det. Det står 666. Jeg vil mene du er kommet godt fra det, mens onde tunger hevder det forklarer mye 😄
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Hvis så er tilfelle ber jeg deg om å forstørre nummerskiltet. I min sedvanlige godhet skal jeg spare deg for det. Det står 666. Jeg vil mene du er kommet godt fra det, mens onde tunger hevder det forklarer mye 😄
    Vel,
    Det var nå opphavet som både kjøpte den og kjørte den, da, ikke jeg. På den tiden hadde jeg en VW 1302 boble.

    En slik gjerning skal iflg. bibelen hjemsøkes inntil det syvende slektsledd, men til min fars forsvar må sies at han etterpå uttrykte " Aldri mer engelsk bil!". Noe han innfridde hele livet ut. Etter den opplevelser gikk det utelukkende i tyske fabrikater.

    Mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Virker å regne i Oslo for tiden. Folk holder seg innendørs og konsentrerer seg om pissekonkurranser i vår lokale andedam 😎 Heldigvis har jeg helt andre problemer. Min sønn kjøpte en Hansa Ananas IPA til meg. En noe ambivalent følelse. Jeg liker at min sønn tenker på meg, men anser ananas til mat og drikke å være djevelens verk.

    Jaja, jeg er jo nordmann, så jeg tvinger skvipet ned. Det hjelper å akkompagnere ølen med å sprette en Lou Reed Record Store Day utgivelse. Lou Reed er jo sjef, og i tillegg er lyden knakanes bra. Objektivt sett kan ikke Lou Reed gjøre ananas IPA bedre, men subjektivt i Drotningvik er jeg helt sikker på at ølen nå nesten begynner å smake godt 😊

    1BAFABD7-0F3D-4E43-9519-593C7271E528.jpeg
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.523
    Antall liker
    6.655
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Jøje meg, Jon, jeg er redd jeg hadde trengt mange Lou Reed skiver hvis jeg skulle forsøkt meg på dette 😄
    God helg tilbake 😃
    Ja tror vi hadde trengt hele katalogen. Har bare en boks med de 6 tidlige soloalbumene her så jeg lar minnene om da jeg smakte Pina Colada en gang i ungdommen bli noen år eldre i stedet.
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    630
    Antall liker
    1.902
    Torget vurderinger
    1
    Ja det er ganske fantastisk hvor det slår til. Var under broen med fiske stangen klar da det ble rask retur til fortøyningen.
    Har besøk og lytterommet er utlånt. Ganske kummerlige forhold....
    18D00657-44D7-4A72-9E0F-F9BBA6D19AF8.jpeg


    mvh Atle
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har så smått begynt å tenke at jeg burde ha meg noen sympatisk prisede stativhøyttalere til hverdags i stuen. Ble trigget av et par SF Extrema som ble lagt ut til en usedvanlig sympatisk pris forleden. Prisen var dessverre så sympatisk at de kun lå ute i 17 minutter, og det er jo ikke så mye man får tenkt på noen minutter. Jaja, tenkeprosessen er jo også litt av gøyen. Leter nok videre i billigere prisklasser. Må jo trene på fremtidig mindre bopæl 😃

    Gårsdagens snurring av Lou Reed sin Magic and Loss avsluttet litt overraskende. De to platene hadde bare musikk på tre av sidene, men den siste siden var nå litt kul den og 😃

    7B20FF7F-FC29-4FF8-ADC8-A9EA75E3CAB7.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Vekkerklokke påslått og opp kl 0715 for å levere bilen på reparasjon. Følte meg nesten som en arbeidstaker igjen. Veldig ubehagelig. Heldigvis tilbake i stuen igjen nå. Et par kopper kaffe og den nye til The Reigning Sound får forhåpentligvis vekk den vonde følelsen 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er sjeldent jeg fester meg ved kvinnelige vokalister. Ingen regel uten unntak. Allison Russell sitt debutalbum, Outside Child er bare utrolig bra. Damen har hatt en særdeles tøff oppvekst og synger om dette. Misbruk, sove utendørs rundt om i Montreal (føltes tryggere enn hjemme) musikalsk pakket inn i smakfull folk americana tradisjon. Hun har hatt befatning med Rhiannon Giddens i karrieren, noe som merkes godt på albumet. Denne damen er vel verdt å sjekke ut enten det er for musikken eller kun tekstene!

    0A755369-BFAA-4A2B-BD02-70174E74BCFD.jpeg
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.419
    Antall liker
    14.408
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Det er sjeldent jeg fester meg ved kvinnelige vokalister. Ingen regel uten unntak. Allison Russell sitt debutalbum, Outside Child er bare utrolig bra. Damen har hatt en særdeles tøff oppvekst og synger om dette. Misbruk, sove utendørs rundt om i Montreal (føltes tryggere enn hjemme) musikalsk pakket inn i smakfull folk americana tradisjon. Hun har hatt befatning med Rhiannon Giddens i karrieren, noe som merkes godt på albumet. Denne damen er vel verdt å sjekke ut enten det er for musikken eller kun tekstene!

    Vis vedlegget 724822
    Kjøpte albumet i hires i helgen, men jeg ser det skal bli tilgjengelig på vinyl etterhvert. Foreløpig releasedato 2021-06-04.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Vekkerklokke påslått og opp kl 0715 for å levere bilen på reparasjon. Følte meg nesten som en arbeidstaker igjen. Veldig ubehagelig. Heldigvis tilbake i stuen igjen nå. Et par kopper kaffe og den nye til The Reigning Sound får forhåpentligvis vekk den vonde følelsen 😊
    det var da voldsomt til klaging.
    du tar den nye statusen på alvor.
    men jeg savner mer syting mot ungdommen i denne tråden.
    alltid morsomt når pensjonister disser ungdommen nå til dags.
    null peiling på hva ungdommen driver med, men kjefter som faen likevel, og projiserer sine egne drømmer og behov inn tiradene.
    "ungdommen nå til dags tror de kan sitte på halvorsens konditori og kose seg med kaffe og fyrstekake hele dagen!".
    "lakrisbåter og kamferdrops vokser ikke på trær, vettu!".
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn