Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.810
    Antall liker
    26.413
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Det verste er at jeg som nordmenn flest ikke kaster brennevin 😳 Men, har brynt meg på litt på tøffe whiskyer tidligere, så jeg skal nok få det ned i sadomasochistisk rus 😄

    God helg! 😃
    Nå har vel Bergensere blitt utvannet gjennom generasjoner🙄 ikke rart dette blir for skarpt da😲 Hansa sier litt om smaksansene over der😳😊
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.782
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Nuvel, det er tid for Duvel. Greit øl, men dårligere språkblødme blir det vanskelig å finne 😄

    Platespilleren har stått stille siden forrige helg. Cairn og streaming med slanging på sofaen har vært greien i Drotningsvik denne uken (også). Den siste platesamlingen jeg kjøpte er sortert. Noe er plukket ut for vurdering om oppholdstillatelse. De fleste på gulvet blir med videre, mens noen må vurderes etter gjennomspilling. Nå Steve Forbert. Bra Mann! Alive on Arrival skal selvfølgelig med videre, og så dukkert sikkert Jackrabbit Slim opp en gang 😃
    Fin pakke, så vidt jeg kan se så står syv av dem i hylla mi (y)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.216
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Strålende start på dagen. Vi har klart å bli enige om hvilken bruktbil vi skal anskaffe. Foreløpig kun enig om merke og modell, men forhåpentligvis klarer vi da også resten uten å gå i strupen på hverandre 😄

    Har ellers også fått meg en musikalsk overraskelse i dag. Alle vet jo at Wall of Voodoo var en fantastisk bra gruppe og at Stan Ridgway var den beste av de to vokalistene som regjerte gruppen. Barnelærdom selvfølgelig 🤪 The Big Heat med sistnevnte herre er et strålende album som jeg spilte mye på CD da den kom ut (mange husker sikkert låten Camouflage). I dag hørte jeg skikkelig på albumet på vinyl (mange år siden sist). Det er utrolig mye mer som skjer i lydbildet enn hva jeg fikk med meg på 80-tallet, og innspillingen er rett og slett bare j..... bra! Rett og slett en skikkelig positiv overraskelse (som har ingenting å gjøre med vinyl Vs. CD).

    Som om ikke det var nok fikk poden i dag somlet seg til å ta sertifikatet. Slutt på taxi-regninger etter sene besøk på byen eller hos venner 😊 Da er det bare å legge Jura tilbake i hyllen og dra frem noe Champagne. Slipper å dele med poden. Han er selvfølgelig ute og kjører 😄

    2DD750FF-6C3E-4628-9C20-74C53F2ADC06.jpeg
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Har ellers også fått meg en musikalsk overraskelse i dag. Alle vet jo at Wall of Voodoo var en fantastisk bra gruppe og at Stan Ridgway var den beste av de to vokalistene som regjerte gruppen. Barnelærdom selvfølgelig 🤪 The Big Heat med sistnevnte herre er et strålende album som jeg spilte mye på CD da den kom ut (mange husker sikkert låten Camouflage). I dag hørte jeg skikkelig på albumet på vinyl (mange år siden sist). Det er utrolig mye mer som skjer i lydbildet enn hva jeg fikk med meg på 80-tallet, og innspillingen er rett og slett bare j..... bra! Rett og slett en skikkelig positiv overraskelse (som har ingenting å gjøre med vinyl Vs. CD)
    Enig. «The big heat» er ett av de mest gjennomførte, flotte albumene jeg vet. 9 underfundige, tonesatte historier.
    «Walking home alone» er et lite mesterverk. 😊
     
    Sist redigert:

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Neida, blir unge lovende sin bil 😃
    Gratulerer!

    Det er ikke noen selvfølge at avkommet tar lappen lenger. Poden har den, og han trenger den der han bor i Kirkenes. Datteren bor urbant til i Stavanger, og hun har ikke følt behovet ennå. Helt greit for meg så lenge hun oppholder seg der, men det er blitt noen kjøreturer på henne når hun er på Strilelandet, ja. 🙄

    mvh
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.810
    Antall liker
    26.413
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Trur ikke jeg har den Stan.R plata men flere med Wall of W, hvilken syns du er den beste der?
    Husker jeg såg Wall of W i Stockholm 86/87? bra live band😎
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.216
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Trur ikke jeg har den Stan.R plata men flere med Wall of W, hvilken syns du er den beste der?
    Husker jeg såg Wall of W i Stockholm 86/87? bra live band😎
    Tviler ikke på at de var et bra live band. Fikk dem dessverre ikke med meg. Hørte Stan Ridgway i Oslo for en ca 9 år siden. Veldig langt over middagshøyden, dessverre. Skal ikke være for bråkjekk når det gjelder WoV. Seven Days in Sammystown regnes vel ikke som deres beste, men helt klart platen for meg 😃
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.216
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Trur ikke jeg har den Stan.R plata men flere med Wall of W, hvilken syns du er den beste der?
    Husker jeg såg Wall of W i Stockholm 86/87? bra live band😎
    Ingen vei tilbake med den Ridgway skiva, Cash! Vet jo at det er musikk for deg, og når innspillingen er så bra, er det bare å hive seg på Discogs. Ingen vei tilbake! 😃
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.810
    Antall liker
    26.413
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Ingen vei tilbake med den Ridgway skiva, Cash! Vet jo at det er musikk for deg, og når innspillingen er så bra, er det bare å hive seg på Discogs. Ingen vei tilbake! 😃
    Må rote litt i back katalogen her og se vad som står der🙄 vet jeg har den Sammystown nån clown på coveret? Passer sikkert fint for meg også😃
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.597
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Strålende start på dagen. Vi har klart å bli enige om hvilken bruktbil vi skal anskaffe. Foreløpig kun enig om merke og modell, men forhåpentligvis klarer vi da også resten uten å gå i strupen på hverandre 😄

    Har ellers også fått meg en musikalsk overraskelse i dag. Alle vet jo at Wall of Voodoo var en fantastisk bra gruppe og at Stan Ridgway var den beste av de to vokalistene som regjerte gruppen. Barnelærdom selvfølgelig 🤪 The Big Heat med sistnevnte herre er et strålende album som jeg spilte mye på CD da den kom ut (mange husker sikkert låten Camouflage). I dag hørte jeg skikkelig på albumet på vinyl (mange år siden sist). Det er utrolig mye mer som skjer i lydbildet enn hva jeg fikk med meg på 80-tallet, og innspillingen er rett og slett bare j..... bra! Rett og slett en skikkelig positiv overraskelse (som har ingenting å gjøre med vinyl Vs. CD).

    Som om ikke det var nok fikk poden i dag somlet seg til å ta sertifikatet. Slutt på taxi-regninger etter sene besøk på byen eller hos venner 😊 Da er det bare å legge Jura tilbake i hyllen og dra frem noe Champagne. Slipper å dele med poden. Han er selvfølgelig ute og kjører 😄

    Sjekk ut plata "Mosquitos" med Rigdway også 😉👍🎶

    M
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.464
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Først trodde jeg det var sånn at du skulle ha poden til å kjøre hjem fra sine egne byturer, men så skjønte jeg at stakkaren skal måtte hente fulle faderen 😅😁
    Får håpe for podens skyld at du holder deg heime i the plysjrør dome og drikker myrvann så han kan kjøre merce dit han vil, når han vil. 😎

    🚙💨💨💨💨💨

    Grattis med lappen til poden, mellomste her i heimen fikk lappen på tirsdag.
    Har ikke sett henne siden 😀😀😀

    mvh
     

    Olav E

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.01.2009
    Innlegg
    593
    Antall liker
    725
    Torget vurderinger
    4
    Har ellers også fått meg en musikalsk overraskelse i dag. Alle vet jo at Wall of Voodoo var en fantastisk bra gruppe og at Stan Ridgway var den beste av de to vokalistene som regjerte gruppen. Barnelærdom selvfølgelig 🤪 The Big Heat med sistnevnte herre er et strålende album som jeg spilte mye på CD da den kom ut (mange husker sikkert låten Camouflage). I dag hørte jeg skikkelig på albumet på vinyl (mange år siden sist). Det er utrolig mye mer som skjer i lydbildet enn hva jeg fikk med meg på 80-tallet, og innspillingen er rett og slett bare j..... bra! Rett og slett en skikkelig positiv overraskelse (som har ingenting å gjøre med vinyl Vs. CD).
    Vis vedlegget 678690
    God formiddag!

    Scroller tråden din og ser at mye har skjedd siden sist jeg la inn en kommentar her. Vedr. bil så har ikke jeg klart å kvitte meg med min eminente transportkasse for Hifi og rullende lytterom. Så kan jeg lokke med en XF Sportbrake med en herlig V6 så gi meg et hint...

    Det som fikk meg til å logge meg inn var Stan Ridgway. Den har hedersplass i samlingen her. Kjøpt da den kom ut. Jeg skvetter til hver gang jeg hører låter fra albumet eller ser coveret. Camouflage ble spilt på Popquiz for noen få runder siden. Rene filmatiserte novellen spilles i hodet når den kommer på. Får ikke helt sjampis til å passe inn der, men der på andre siden av fjellet har dere vel noen særheter?

    Ønsker deg en forrykende god søndag!

    Mvh Olav E
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.216
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    God formiddag!

    Scroller tråden din og ser at mye har skjedd siden sist jeg la inn en kommentar her. Vedr. bil så har ikke jeg klart å kvitte meg med min eminente transportkasse for Hifi og rullende lytterom. Så kan jeg lokke med en XF Sportbrake med en herlig V6 så gi meg et hint...

    Det som fikk meg til å logge meg inn var Stan Ridgway. Den har hedersplass i samlingen her. Kjøpt da den kom ut. Jeg skvetter til hver gang jeg hører låter fra albumet eller ser coveret. Camouflage ble spilt på Popquiz for noen få runder siden. Rene filmatiserte novellen spilles i hodet når den kommer på. Får ikke helt sjampis til å passe inn der, men der på andre siden av fjellet har dere vel noen særheter?

    Ønsker deg en forrykende god søndag!

    Mvh Olav E
    Hyggelig å se at du er i gang igjen, Olav 😊 Var akkurat innom tråden din og ser at vi startet morgenen med samme album. At sjampis ikke passer til Stan Ridgway? Du er jo en vinkjenner og vet jo da selvfølgelig at champagne passer til alt 😄

    Jaguaren kunne nok vært fristende på et tidligere tidspunkt, men ikke som stasjonsvogn. Nå er vi mentalt låst på merke og modell. Driveren i bestemmelsen er at kona ønsker å sitte høyt og tråkke inn og ikke ned i bilen. Hva gjør man ikke for at kona skal bli fornøyd. Jeg er blitt en tøffel 😊
     

    Olav E

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.01.2009
    Innlegg
    593
    Antall liker
    725
    Torget vurderinger
    4
    Hyggelig å se at du er i gang igjen, Olav 😊 Var akkurat innom tråden din og ser at vi startet morgenen med samme album. At sjampis ikke passer til Stan Ridgway? Du er jo en vinkjenner og vet jo da selvfølgelig at champagne passer til alt 😄

    Jaguaren kunne nok vært fristende på et tidligere tidspunkt, men ikke som stasjonsvogn. Nå er vi mentalt låst på merke og modell. Driveren i bestemmelsen er at kona ønsker å sitte høyt og tråkke inn og ikke ned i bilen. Hva gjør man ikke for at kona skal bli fornøyd. Jeg er blitt en tøffel 😊
    Takk for det! Ja det med medbestemmelse kan være utfordrende. Nå med leilighet i sentrum og gange til jobb for begge og alt annet, er behovet for bil begrenset til langtur. Er i sterk vurderingsfase nå. Fruens XC90 og undertegnedes XF er nok på vei ut nå. Å sitte høyt og trygt med firehjulsdrift paret med ønske om rekkevidde i motbakke, kuldegrader og fullt utnyttet lastekapasitet, for å ikke snakke om sju brukbare seter, utfordrer ønsket om skjøteledningbil. Dog prøvde man en E-tron 55 i går. ikke så galt det...

    Mvh Olav E
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.216
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Et glass rødvin smaker egentlig enda bedre på en hverdag 😊 Da passer det jo ualminnelig bra at jeg i dag sa opp jobben i Forsvaret. Må passe meg nå så jeg ikke ender opp med rødvinsnese om noen måneder 😄 Akkompagnert med litt streaming av Al Deloner blir kvelden ikke verre. Stemmen hans har sine begrensninger, men for en låt-snekker den mannen er! Har den også usprettet på vinyl, men det blir for mye arbeid med vinylavspilling i dag 😊

    Driver ellers og prater med litt forskjellige folk på Finn i et forsøk på å få hanket inn en ny bil til helgen. Idiotene skjønner ikke at de bør selge så billig at det svir. Faen, kongeriket er fylt med egoister 😎😄 Trodde det var i boks i dag, men det kom jaggu en forhandler (av alle ting) inn i bildet og kjøpte doningen. Hadde vært et bra kjøp for meg 😡 Jaja, kommer alltid nye muligheter.

    Ser at mange kjøper fjonge streamere som ikke har skjerm som viser bilde av coveret på hva som spilles. E det mulig 😎😄

    0F6E73EF-5A1A-4F4D-BE07-E600F77E6FFE.jpeg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer med status som PENSJONIST. Det vil nok kle deg etterhvert. Må forøvrig være et lite mareritt for deg å drive med automobilia når interessen for firhjulinger er så der, lykke til :)
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    nyt livet som pensjonist, ja.
    klart, for en som er vant til å prute på to banankasser med lp’er til kr 220 inkludert en platespiller på kjøpet, så tar det litt tid å finne et godt bilkjøp.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.216
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    nyt livet som pensjonist, ja.
    klart, for en som er vant til å prute på to banankasser med lp’er til kr 220 inkludert en platespiller på kjøpet, så tar det litt tid å finne et godt bilkjøp.
    Gratulerer med status som PENSJONIST. Det vil nok kle deg etterhvert. Må forøvrig være et lite mareritt for deg å drive med automobilia når interessen for firhjulinger er så der, lykke til :)
    🤣🤣🤣 Ja, jeg satser på å være bilkjøperen fra helvete. Har en kamerat som er deleier hos merkeforhandleren her i Bergen, men også han falt steinhardt gjennom på pris 😄

    Tar ennå litt tid før det blir fyrstekake og mokkabønner. Må først gå ut oppsigelsestiden.
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Dæven, så du tok den avgjørelsen! Er fortsatt i tenkeboksen om jeg skal gjøre det samme i februar 🤔
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.216
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Grattis med ny yrkesbetegnelse. :)

    Kjenner jeg deg rett, vil du ikke kjede deg et sekund. Ta pensjonisttilværelsen som den velsignelsen den er. Vel unt!

    Mvh
    Takker, skal nok finne på noe som gjør hverdagen innholdsrik nok :giggle:
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    JØSS, så du sa opp jobben nå i stedet for å bli båret ut sprellende om en 5-10 års tid.
    Jeg må si at jeg går i tanker om å gjøre det samme i 2022.
    Det er grenser for hva man skal finne seg i fra dårlige mellomledere.

    Men si meg min gode mann, skal du da begynne som heltids vinyl-, og vintage elektronikk oppkjøper ut på nyåret?
    Uansett, har jeg for meg at dette har du vært klar for en stund.
     
    Sist redigert:

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.309
    Antall liker
    16.929
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Da passer det jo ualminnelig bra at jeg i dag sa opp jobben i Forsvaret.
    Kjenner på et lite snev av misunnelse der. Har mer enn nok å henge fingrene i til å kunne fylle ukedagene med annet enn jobb. Men, det får drøye noen år til. Du får trå opp løypa så lenge ;)
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.810
    Antall liker
    26.413
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Trudde vi var på samme alder🤔 men her venter ingen pensjons avgang nå😝 jaja det blir flere og fø på fremover😱 Hade gjort det samme selv på dagen om tilbudet hade kommet.🥳
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn