Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fa’an! jeg som tenkte at nå har Bergenseren holdt kjeft behagelig lenge,så gjemmer du deg bare bak ny tråd tittel🤬🤬😂

    O
    Vi Bergensere fortsetter sikkert kaklingen også etter at vi er død 😄

    Registrerer at også du mangler den nødvendige sansen for kvalitet til å trykke følg på tråden min 😡😄
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Vet ikke hvordan det er med deg kompis, men "fortreffelighet" er ikke første ord-assosiasjon jeg tenker når mitt kefir-blå legeme dras hen for inspeksjon etter morgen-dusjen. Snarere forfall, tyngdekraft, alder og nesehår... Men vi er alle forskjellige i vår tilnærming.. 🤪
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Vet ikke hvordan det er med deg kompis, men "fortreffelighet" er ikke første ord-assosiasjon jeg tenker når mitt kefir-blå legeme dras hen for inspeksjon etter morgen-dusjen. Snarere forfall, tyngdekraft, alder og nesehår... Men vi er alle forskjellige i vår tilnærming.. 🤪
    Fortreffelighet går greit. Mentalt er det uproblematisk så lenge hjernen fungerer som en pubertal fjortis, men man bør selvfølgelig også unngå speil og heller ikke se ned når man bruser med fjærene i Adams drakt 😄
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    Så i har bygget en beskjeden platting i haven for at innta aftensteen?
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nå har det vel aldri vært arkitekturen som har gjort Bergen litt vanskelig å svelge ;)
    I går skrev jeg følgende til en kamerat fra Haugesund:

    "Du må ikke snakke negativt om Os. Vi trenger osingene da tettstedet er å betrakte som en fortifisering av kysten for å beskytte oss mot "the utter madness", Haugesund".

    Your call :giggle:
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.783
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    I går skrev jeg følgende til en kamerat fra Haugesund:

    "Du må ikke snakke negativt om Os. Vi trenger osingene da tettstedet er å betrakte som en fortifisering av kysten for å beskytte oss mot "the utter madness", Haugesund".

    Your call :giggle:
    Det skal du ha. Du evner å se det positive i det meste :D
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tid for helg! Brygget øl for et par dager siden. Kjøpte i dag samme øl som vi har brygget. Må jo teste hvordan det smaker, og forhåpentligvis er vårt brygg sånn noenlunde i nærheten. På tide også å smake på platen som står høyt i kurs hos gæmlisene med et rikt indre liv 😎

    C8B3CEF9-471E-4BC8-800A-2A5DB93A3235.jpeg


    Hvis det buklander er det jo bare å sette på mer kommersiell musikk for oss halvgamlinger.....og andre.

    65847F44-EAD1-4711-8C66-63376A372CD8.jpeg


    Blir vel kanskje litt i overkant, men REM kan være et alternativ.

    48CF8337-4413-4E4F-8660-96E441E5F4D1.jpeg


    Registrerer ellers at hertuger og annen rekende fant fortsetter å disse Rega. Utseende kan absolutt diskuteres, men et lite søk på nettet gir kanskje noen perspektiver på at det nok kan låte riktig så bra. Kanskje en liten lytteøkt kunne overrasket og dradd de samme herrer ned fra skylaget......😊

    2CD05E92-6769-4837-A48E-8B3E04B034CF.jpeg
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.393
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Skjønner jo at de som eier folkespillerene(Rega) blir snurte men det får så være😂. Han(det vil si meg) er jo glad i litt friskere design😂.
    Ha ellers en fortreffelig helg,Karmis👍😁

    O
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ha en riktig fin helg karmana :) ikke la deg lede i i fristelse 😌

    mvh
    Kona har dradd på jentetur for helgen, så jeg burde stått til knes i fristelser. Men, er blitt så halvgammel og sløkk at når musa er borte, gidder ikke katten å dra seg opp på bordet for å danse 😄

    God helg til Fjordflekken!
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Skjønner jo at de som eier folkespillerene(Rega) blir snurte men det får så være😂. Han(det vil si meg) er jo glad i litt friskere design😂.
    Ha ellers en fortreffelig helg,Karmis👍😁

    O
    Hehe, sa hertugen med EC 😄 Onde tunger vil hevde at du ikke har tid til å bli glad i ting 😎

    God helg til den Nordre fjolle 😊
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.893
    Ja, Rega 10 kverna tross sitt moderanes uttrykk med sparsom bruk av gods til skroget, Rega arm og spiker, koblet opp mot Aura Audiophile + RIAAen er aldeles ikke er å kimse av.
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har hørt rykter om at opptil flere ikke har kjøpt dette geniale testamentet over musikalitet, bredbeint positur og uforfalsket rocke-glede. Jaja, verden er full av surmagete byttinger!

    CE6F95CB-043D-4AED-88FC-03CB858233D2.jpeg


    Har ellers sett ferdig dokumentaren, Punx. Litt morsomt å se likhetstrekkene med ungdomsopprøret til Black Metal, og noen kjenninger fra hine hårde dager. Mye god nostalgi i Punx, men for meg blir dokumentaren etter hvert en litt illeluktende gymsokk. Alt som har kommet i ettertid kommer liksom med røtter i punken. Alarmen begynner å gå når de benytter ordet punkete. Dokumentaren tar etter hvert form av en eksklusiv single malt iblandet mengder av vann og isbiter. Jaja, minner meg i hvert fall om noen store hull i the soundtrack of my life. Ellers er det bare en ting å si 🖕
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.783
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Slade rocker. Alle som sier noe annet er enten proggere, eller de vet rett og slett ikke bedre :LOL: Men hvilken utgivelse er det du har fått tak i nå. Det er litt vanskelig å se på bildet.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Slade rocker. Alle som sier noe annet er enten proggere, eller de vet rett og slett ikke bedre :LOL: Men hvilken utgivelse er det du har fått tak i nå. Det er litt vanskelig å se på bildet.
    Cum On Feel the Hitz, The Best of Slade. Dobbeltalbum som kom ut for noen uker siden.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Aaaahhh, jeg tok til vettet... "Perfect Strangers" på helt original LP slapp ut av skapet. Hvilket gjenhør etter alle disse år! Det der var et magisk band, ferdig pratet.

    Og dere som ikke vet hvilket band det er snakk om: Gå direkte ut på toalettet for selvpåført buksevann, og selv om dere passerer START får dere ikke 2000 kroner!
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Aaaahhh, jeg tok til vettet... "Perfect Strangers" på helt original LP slapp ut av skapet. Hvilket gjenhør etter alle disse år! Det der var et magisk band, ferdig pratet.

    Og dere som ikke vet hvilket band det er snakk om: Gå direkte ut på toalettet for selvpåført buksevann, og selv om dere passerer START får dere ikke 2000 kroner!
    Du holdt deg på 80-tallet, mens jeg klarte ikke å rykke forbi 70-tallet. Ungdommelig 😄 En liten tur til byen med en tjommi snart, og så får jeg deretter se om jeg får spilt noe musikk som gjør at jeg kan lyge på alderen 😄
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Aaaahhh, jeg tok til vettet... "Perfect Strangers" på helt original LP slapp ut av skapet.
    Synd det er så skrall lyd på originalpressingen. Jeg kjøpte BTB 2016 pressingen i tillegg når den kom ut, og det ble en noe bedre (lydmessig) opplevelse.

    Men plata - musikken! Den (dog korte) gleden de hadde ved å igjen produsere ei plate sammen resulterte i et alldeles glimrende album :).

    Så bør man kanskje få rota seg til a kjøpe re-issue CD´n (fra 99) så man også har Sons of Alerik i fysisk format. Alternativet er 12" Maxi´n (B-siden av Perfect Strangers) denne ble utgitt på i full lengde.
     
    Sist redigert:

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Synd det er så skrall lyd på originalpressingen. Jeg kjøpte BTB 2016 pressingen i tillegg når den kom ut, og det ble en noe bedre (lydmessig) opplevelse.

    Men plata - musikken! Den (dog korte) gleden de hadde ved å igjen produsere ei plate sammen resulterte i et alldeles glimrende album :).

    Så bør man kanskje få rota seg til a kjøpe re-issue CD´n (fra 99) så man også har Sons of Alerik i fysisk format. Alternativet er 12" Maxi´n (B-siden av Perfect Strangers) denne ble utgitt på i full lengde.
    Jeg har Son of Alerik på en 45 RPM single, faktisk.
    Jeg lever veldig bra med lyden også på originalskiva Perfect Strangers, har dessverre aldri hatt noe Purple-stoff med noe jeg kan karakterisere som god lyd, men musikken veier opp med vanvittig god margin.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.893
    Slutt å klag.. Sitter å ser på Elvis på NRK2 og synes det er helt ok... Går på medisiner for tiden, men kanskje ikke så mye.. M 🤪
    .....eller muligens ikke nok medisiner HCS ;)
    Bare kødder! Elvis hadde så vist sine øyeblikk.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Såklart han hadde sine øyeblikk salige Elvis. Problemet er jo mer det ble av Elvis jo mindre ble det på en måte. De siste årene var han mer Delvis presley..
    Forsåvidt ikke Elvis sin skyld det hele, tragisk historie. Men han blir nok stående i musikken som en av de store, selv om det holdt lenge med 60 minutter på meg i går..
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Når jeg i sin tid startet min egen tråd her på HFS var Elvis en del av mitt startinnlegg.

    Det var i overført betydning Welcome to my world med YT-video av Elvis´ fremføring - med påfølgende setning:
    Om det er opp til meg, så blir det neppe særlig mer Elvis enn dette i denne tråden ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn