Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det er noen poster over her som er særs upassende i denne tråden, og burde vært slettet.

    Heldigvis blir det fremdeles spilt mye bra musikk rundt omkring.
    Ryman i Nashville er legendarisk. Isbell har gitt ut skive fra et knippe utsolgte konserter der.
    Kanskje er denne noe for deg? Fåes på GRØNN vinyl:)
    2000.jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er noen poster over her som er særs upassende i denne tråden, og burde vært slettet.

    Heldigvis blir det fremdeles spilt mye bra musikk rundt omkring.
    Ryman i Nashville er legendarisk. Isbell har gitt ut skive fra et knippe utsolgte konserter der.
    Kanskje er denne noe for deg? Fåes på GRØNN vinyl:)
    Vis vedlegget 517306
    Hehe, spiller nå den siste til Roger Waters (igjen). Tror jeg må spille den maaange ganger før den skal bli bedre enn kun «ålreit» :) Den er jo også spygrønn, så bare det kan være god nok grunn til å holde seg unna den siste Jason Isbell skiva :) Jason er en mann som står høyt i kurs i Drotningsvik. Har vært på et par konserter med ham. Platen før Ryman var vel også en samlesak, så jeg tror jeg avventer til neste ordinære utgivelse. Det er så mye god musikk i verden at man avogtil må ta tøffe valg :D
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Vurderte om jeg skulle bestille tannlegetime. Kom heldigvis til sans og samling, og gjorde det billigere. Tror ikke jeg har gjort noen stunt på denne svarte fredagen tidligere, men nå er i hvert fall noen plater, som hører med i et noenlunde møblert hjem, på vei til Drotningsvik. Gjorde godt! Altfor lenge siden den late karen i postbil måtte stoppe her nå :)
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.787
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Godt du holder postmannen i aktivitet. Ingen grunn til at han skal ha det lett.
    Men den svarte fredagen er vel neste fredag :eek:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Godt du holder postmannen i aktivitet. Ingen grunn til at han skal ha det lett.
    Men den svarte fredagen er vel neste fredag :eek:
    Der ser du hvor lite peiling jeg har på disse greiene her! Faen, dette kan bli dyrt :mad:;)
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.938
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.938
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Se det ja, er ikke helt med for tiden men selvfølgelig er det Stevie Ray :p
    Ha en fin helg i alle fall og kos deg karmana

    mvh
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    En definerer vel ikke et hjems beskaffenhet ved hvilke plater det innehar? Forekommer meg temmelig materialistisk og snevert.. Sikkert fordi jeg aldri får nok musikk selv, hehe..
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.408
    Antall liker
    12.893
    Godt du holder postmannen i aktivitet. Ingen grunn til at han skal ha det lett.
    Men den svarte fredagen er vel neste fredag :eek:
    Der ser du hvor lite peiling jeg har på disse greiene her! Faen, dette kan bli dyrt :mad:;)
    I følge reklamen fra Plateonaniet, så skulle det være mørkt som i hælvete fra i dag, og hele neste uke frem til påfølgende lørdag kl:10 :confused:
    Eller har jeg glemt å pusse brillene når jeg leste :rolleyes:
    De hadde selvfølgelig ikke det jeg hadde lyst på hæstpeisan.

    Amazon er jeg i ferd med å gi opp. Først bruker dem 1 mnd på å sende meg 2 av 5 digital ølbrikker. Så blir det totalt stille i over 1 mnd.
    Så får man mail om at "leverandøren" ikke har funnet frem til min adresse etter mer enn 2 mnd :confused:
    Hælvetes tullprat. Jeg bor da for faen ikke et eller annet sted mellom utløpet av Amazonas og Andesfjellene?!
    Så da annulerte amazon.cum den første ordren, og kunne "glædelig" fortelle meg for en uke siden at de rebestilte ordren vil være meg i hende 12 desember 2018.
    Hvafornoe???...
    Jeg sier som en kjær god venn bruker å si "hælvetes vattnissa!" :mad:

    Hrumffff....black friday my ass!
    SKÅL! Like blid ;)
     
    Sist redigert:

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.635
    Antall liker
    4.246
    Sted
    Bartistan
    Godt du holder postmannen i aktivitet. Ingen grunn til at han skal ha det lett.
    Men den svarte fredagen er vel neste fredag :eek:
    Der ser du hvor lite peiling jeg har på disse greiene her! Faen, dette kan bli dyrt :mad:;)
    Hahaha ;)
    Jeg vil ha billig men god RIAA, så i går måtte jeg nettsøke opp fasit på når denne mørkefredagen egentlig inntreffer.
    Jeg er en elendig shoppeshopper, men Skranglejedda lusker herved i sivet
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hvor har du handlet, og hva har du kjøpt?

    Bare noen småting som hører med i the soundtrack of my life. Tre første til Midnight Choir, samlealbumet til Nick Cave og andre-skiven til SRV. Platekompaniet var billigere enn Skvis.
    De tre først til MC, nå snakker vi, du er på vei :cool:

    mvh
    På vei handler i så tilfelle kun om format :) Debuten til Midnight Choir ble kjøpt da den kom ut i 1994, og resten ble kjøpt på cd med en gang de var tilgjengelig. De tre første utgivelsene til MC tapetsere pallen over de beste norske utgivelsene for meg.....ja og så var det den med Kjøtt da....og hvis jeg tenker litt mer.... Har både minner og et spesielt forhold til MC :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Godt du holder postmannen i aktivitet. Ingen grunn til at han skal ha det lett.
    Men den svarte fredagen er vel neste fredag :eek:
    Der ser du hvor lite peiling jeg har på disse greiene her! Faen, dette kan bli dyrt :mad:;)
    I følge reklamen fra Plateonaniet, så skulle det var mørkt som i hælvete fra i dag, og hele neste uke frem til påfølgende lørdag kl:10 :confused:
    Eller har jeg glemt å pusse brillene når jeg leste :rolleyes:
    De hadde selvfølgelig ikke det jeg hadde lyst på hæstpeisan.

    Amazon er jeg i ferd med å gi opp. Først bruker dem 1 mnd på å sende meg 2 av 5 digital ølbrikker. Så blir det totalt stille i over 1 mnd.
    Så får man mail om at "leverandøren" ikke har funnet frem til min adresse etter mer enn 2 mnd :confused:
    Hælvetes tullprat. Jeg bor da for faen ikke et eller annet sted mellom utløpet av Amazonas og Andesfjellene?!
    Så da annulerte amazon.cum den første ordren, og kunne "glædelig" fortelle meg for en uke siden at de rebestilte ordren vil være meg i hende 12 desember 2018.
    Hvafornoe???...
    Jeg sier som en kjær god venn bruker å si "hælvetes vattnissa!" :mad:

    Hrumffff....black friday my ass!
    SKÅL! Like blid ;)
    Det er jo fristende å skrive at kanskje det å bo mellom Sykkulven og Svinsund lett fortoner seg en tanke eksotisk og fjernere for den jevne amerikaner enn mellom Andesfjellene og Amazonas :cool:

    Skål tilbake fra en Karmana som smaker på litt rødvinog livets fortreffelighet :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Godt du holder postmannen i aktivitet. Ingen grunn til at han skal ha det lett.
    Men den svarte fredagen er vel neste fredag :eek:
    Der ser du hvor lite peiling jeg har på disse greiene her! Faen, dette kan bli dyrt :mad:;)
    Hahaha ;)
    Jeg vil ha billig men god RIAA, så i går måtte jeg nettsøke opp fasit på når denne mørkefredagen egentlig inntreffer.
    Jeg er en elendig shoppeshopper, men Skranglejedda lusker herved i sivet
    RIAA.....spennende! Vattfanten, eller mer høflig, Wattfanten kan gjerne være mer spesifikk... Selv har jeg også lyst på en RIAA, men tror dessverre ikke den blir innlemmet i et eller annet luresalg på den svarte fredagen :)
     

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.635
    Antall liker
    4.246
    Sted
    Bartistan
    Jeg har sobre, uekstravagante ønsker/tanker/fantasier/teorier, så pr. akkurat nUh er siktet innstilt på en Rega Fono MM.
    Har ingen high end snurre, så min Technics 1610 Mk II, kjøpt ny i '82, får værsgo' levere det mine gamle rammel-skrammelvinyler måtte kreve.

    Et tilstrekkelig fromt ønske?
    Yesh, methinks :cool:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Uavgjort i sjakk og fotball, men da er det jo ekstra deilig å registrere at Simon Felice logger inn en overlegen hjemmeseier :)

    582EA7F0-146C-494B-8285-16E16DFF6D4E.jpg


    Ellers har min kone funnet ut at hun er ferdig med mitt selskap for i kveld. Da er det jo genialt å kunne lukke tre dører mellom stuen og soverommet, trekke seg litt bak lyttestolen og vri røslig med klokken på volumkontrollen. Wish you Were Here spiller, men er strålende fornøyd med å være alene.....ja sammen med rødvinen da selvfølgelig. Den skarpe leser vil registrere at de siste posters omtalte vattnisse har sneket seg med på bildet :)

    350A0A9E-56A8-4F5D-8E4A-D6E4143A092F.jpg
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.929
    Antall liker
    27.650
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Godt du holder postmannen i aktivitet. Ingen grunn til at han skal ha det lett.
    Men den svarte fredagen er vel neste fredag :eek:
    Der ser du hvor lite peiling jeg har på disse greiene her! Faen, dette kan bli dyrt :mad:;)
    I følge reklamen fra Plateonaniet, så skulle det var mørkt som i hælvete fra i dag, og hele neste uke frem til påfølgende lørdag kl:10 :confused:
    Eller har jeg glemt å pusse brillene når jeg leste :rolleyes:
    De hadde selvfølgelig ikke det jeg hadde lyst på hæstpeisan.

    Amazon er jeg i ferd med å gi opp. Først bruker dem 1 mnd på å sende meg 2 av 5 digital ølbrikker. Så blir det totalt stille i over 1 mnd.
    Så får man mail om at "leverandøren" ikke har funnet frem til min adresse etter mer enn 2 mnd :confused:
    Hælvetes tullprat. Jeg bor da for faen ikke et eller annet sted mellom utløpet av Amazonas og Andesfjellene?!
    Så da annulerte amazon.cum den første ordren, og kunne "glædelig" fortelle meg for en uke siden at de rebestilte ordren vil være meg i hende 12 desember 2018.
    Hvafornoe???...
    Jeg sier som en kjær god venn bruker å si "hælvetes vattnissa!" :mad:

    Hrumffff....black friday my ass!
    SKÅL! Like blid ;)
    Hmm, dette er foruroligende Power'n, vi bor jo bare en håndfull postkasser fra hverandre. De skivene Retro Vinyl mener jeg like gjerne kan bestille
    annensteds selv, hentes gjerne inn fra Amazon, da selvfølgelig Amazon.co.uk, alle andre Amazoner overses i det lengste. Service derfra har gjennomgående vært
    aldeles upåklagelig, rekorden deres er to dager, og det har skjedd to - tre ganger. To dager, så har DHL stått på døra med bestilt vinyl. Vel og merke UTEN at jeg har bedt om, eller betalt for noen "express delivery" .

    / Morten
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.408
    Antall liker
    12.893
    Jeg sier som en kjær god venn bruker å si "hælvetes vattnissa!" :mad:
    Betviler at det er min ringe person du sikter til her, men likevel:
    Min aller, Aller beste Dr. T - vattnissa staves selvsagt med W. Og særlig her inne :cool:
    Nei, det var deg jeg siktet til :cool:
    Det er ingenting som kjærlighet mellom menn vet du Skranglefant, men det er kanskje ikke gjensidig :rolleyes:

    Oig sefogelig skulle Wattnisse staves med dobbelt V her inne.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.408
    Antall liker
    12.893
    Godt du holder postmannen i aktivitet. Ingen grunn til at han skal ha det lett.
    Men den svarte fredagen er vel neste fredag :eek:
    Der ser du hvor lite peiling jeg har på disse greiene her! Faen, dette kan bli dyrt :mad:;)
    I følge reklamen fra Plateonaniet, så skulle det var mørkt som i hælvete fra i dag, og hele neste uke frem til påfølgende lørdag kl:10 :confused:
    Eller har jeg glemt å pusse brillene når jeg leste :rolleyes:
    De hadde selvfølgelig ikke det jeg hadde lyst på hæstpeisan.

    Amazon er jeg i ferd med å gi opp. Først bruker dem 1 mnd på å sende meg 2 av 5 digital ølbrikker. Så blir det totalt stille i over 1 mnd.
    Så får man mail om at "leverandøren" ikke har funnet frem til min adresse etter mer enn 2 mnd :confused:
    Hælvetes tullprat. Jeg bor da for faen ikke et eller annet sted mellom utløpet av Amazonas og Andesfjellene?!
    Så da annulerte amazon.cum den første ordren, og kunne "glædelig" fortelle meg for en uke siden at de rebestilte ordren vil være meg i hende 12 desember 2018.
    Hvafornoe???...
    Jeg sier som en kjær god venn bruker å si "hælvetes vattnissa!" :mad:

    Hrumffff....black friday my ass!
    SKÅL! Like blid ;)
    Hmm, dette er foruroligende Power'n, vi bor jo bare en håndfull postkasser fra hverandre. De skivene Retro Vinyl mener jeg like gjerne kan bestille
    annensteds selv, hentes gjerne inn fra Amazon, da selvfølgelig Amazon.co.uk, alle andre Amazoner overses i det lengste. Service derfra har gjennomgående vært
    aldeles upåklagelig, rekorden deres er to dager, og det har skjedd to - tre ganger. To dager, så har DHL stått på døra med bestilt vinyl. Vel og merke UTEN at jeg har bedt om, eller betalt for noen "express delivery" .

    / Morten
    "Exactly my thoughts, dear Lagga."
    Jeg skal straks ned å ha en prat med innehaveren av Retro vinyl her i Sarpsborg for og opprette en intensjonsavtale.
    Amazon ligger syltynt an for å si det mildt :mad:

    Ikke en gang mine lenge etterlengtede sci-fi paperbacks klarte kjøtthuene å levere i fjor :p
    Da ordnet jeg meg prompte annensteds.

    Karmana, når du nevner Svinesund rinner det meg i hu at det ligger en liten perle av en musikksjappe i Strømstad.
    Hehehehehe...mumlemumle....moahahahaha....:cool:
    Så det så!
     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    En definerer vel ikke et hjems beskaffenhet ved hvilke plater det innehar? Forekommer meg temmelig materialistisk og snevert.. Sikkert fordi jeg aldri får nok musikk selv, hehe..
    Jeeez, er du begynt å kjede deg i Etiopia allerede ;)
    Bare kort innom. Afrika er fantastisk, særdeles alle hyggelige mennesker en møter. Øl er ikke all verden, men det er så rett.

    20181116_124027.jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Livets letthet slår som vanlig inn med full styrke i helgen, men ikke uten utfordringer. Jeg har fremdeles kun øl av det som må kunne karakteriseres som lettøl sammenlignet med det som vanligvis drikkes i Drotningsvik. I tillegg driver jeg å spiller noe plysjmusikk med Ray Charles som sikkert også er en slik snobbeinnspilling. Ikke har jeg lyst på ny haifai når jeg ser på bruktmarkedet heller. Dette begynner å bli bekymringverdig. Hvis toppen av bakken er fødsel og målområdet er døden, begynner denne bakken å minne om the Streif i Kitzbuhel.

    0C3399E4-049D-4E91-903B-6EAD6DFC24FC.jpg


    Advarsel; denne posten leses best med en liten klype salt :)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hvor har du handlet, og hva har du kjøpt?

    Bare noen småting som hører med i the soundtrack of my life. Tre første til Midnight Choir, samlealbumet til Nick Cave og andre-skiven til SRV. Platekompaniet var billigere enn Skvis.
    Ikke helt med i kveld men SRV? :)

    mvh
    Er nok ikke den vanligste forkortelsen å lese det der :)

    Vis vedlegget 517651
    Siste dyret mitt heter COULDN`T STAND THE WEATHER , eller Maja til daglig.;)

    srv.jpg
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    En definerer vel ikke et hjems beskaffenhet ved hvilke plater det innehar? Forekommer meg temmelig materialistisk og snevert.. Sikkert fordi jeg aldri får nok musikk selv, hehe..
    Jeeez, er du begynt å kjede deg i Etiopia allerede ;)
    Bare kort innom. Afrika er fantastisk, særdeles alle hyggelige mennesker en møter. Øl er ikke all verden, men det er så rett.

    Vis vedlegget 517803
    kos deg storveis i etopia, hcs.
    finner du frem der nede?
    har hørt at det er noen fine vinylsjapper nede ved brygga.


    IMG_7183.JPG
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    En definerer vel ikke et hjems beskaffenhet ved hvilke plater det innehar? Forekommer meg temmelig materialistisk og snevert.. Sikkert fordi jeg aldri får nok musikk selv, hehe..
    Jeeez, er du begynt å kjede deg i Etiopia allerede ;)
    Bare kort innom. Afrika er fantastisk, særdeles alle hyggelige mennesker en møter. Øl er ikke all verden, men det er så rett.

    Vis vedlegget 517803
    kos deg storveis i etopia, hcs.
    finner du frem der nede?
    har hørt at det er noen fine vinylsjapper nede ved brygga.


    Vis vedlegget 517808
    På bakrunn av denne og kaktus-posten til rama, er det tydelig at mannen har noen undertrykte freudianske drømmer :cool:;)

    Fortsatt god helg til begge :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn