Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.056
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Er ellers i tenkeboksen på om jeg skal kjøpe meg en ny RIAA. Har ikke helt bestemt meg og har heller ikke bestemt meg for modell. Greit å ha noe å fintenke på og eventuelt glede seg til :)
    -Kanskje på tide å få inn noe med rør?

    mvh
    Karmana virker nå til å ha ett velfungerende annlegg som han synes å være fornøyd med. De siste postene hans har tatt en skummel vending mot musikk, drikke og generell velstand. Helt upassende at han skal holde på slikt.
    Det han burde skaffet seg var en rør riaa, konstruert i en garasje på Jylland av en selvoppnevt ekspert. Gjerne med en sterk odør av gammel snadde og linolje;)
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.422
    Antall liker
    12.983
    Når du enda bestillte fra Kompaniet så hade dem visst svart pris på ECP2 i dag til pølsepris?:eek: Selv var jeg bare inom polet idag der var det ikke noe tilbud:p
    Hmmmm, var vel Soundgarden antar jeg. Har jo hørt så mye positivt om den fra folk jeg har troen på, så hadde nok vært fristet hvis jeg fikk det med meg. Selv synes jeg den svarte fredagen bare er fjas, hvis det da ikke er noe spesielt man har ventet på som blir lagt ut til god pris. Polet derimot finnes det ofte en god grunn å stikke innom :)
    Electrocompaniet tok endelig til vettet, men selvfølgelige lenge etter at de hadde "skviset ut" mannen som virkelig kunne og kan konstruere strømforsyninger, og konstruerte ECP2 RIAAen. Dvs. det ble vel mer kopiering av høvding Ernstsens balanserte DP DPR 2.2 RIAA med ekstern strømforsyning. EC har laget større chassie, og lagt strømforsyningen inn i. Dog er ettersigende mangt og meget hentet fra Ernstsens siste RIAA. Noe som burde borge for god lyd Karmana. Tester tyder på at dette kan stemme. Så er det jo gøyalt med litt norsk hifi isenkram/historie i hylla skulle jeg mene. Hulen min er jo full av hifi relikvier fra en svunnen tid, men du og du som det formidler musikk den dag i dag.

    "Good RIAA hunting"
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.422
    Antall liker
    12.983
    Alternativt fremviste luksus RIAAen til Rega svært vanedannende takter under høymessen i Gøteborg i september.
    Ad rør RIAA uten å ha den ringeste peiling på pris fremstår nlykkes Allnic å være vidunderlig dynamisk, fintfølende, attackvillig og lyrisk i hans oppsett.

    Dog finnes det jo bøttevis med alternativer.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.347
    Antall liker
    63.209
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Karmana restituerer nå etter en ytterst hard gårsdag (som ikke hadde noe med julebord og bryllup å gjøre). Husets katt og Karmana søker derfor nå å benytte dagen i de samme positurer :D

    D8F30722-5F3B-47EA-963E-7B7EFB55B52B.jpg


    Mange gode forslag og anbefalinger på RIAAer i forskjellige prisklasser. Karmana har ingen ambisjon om å søke mot stjernene, men holder seg til å vurdere to RIAAer av samme merke, begge i mellomklassen, hvorav den ene er dobbelt så dyr som den andre og er foreløpig ikke kommet på markedet. Hans gode venn Tom, hevder Karmana er så snobbete at han ikke vil ha en RIAA som finnes i for mange hjem :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.347
    Antall liker
    63.209
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ble ikke noe Black Friday på meg, men endte opp med Black Week og Black Sunday handel. Hele greien er vidunderlig sløkket ;) Kjøpte etter tips her inne to par trådløse ørepropper til kona og ungdommen i huset. Slipper i hvertfall å røre rundt i byen etter akkurat disse to julepresangene :) Kjempegodt tilbud med 20% avslag på Platekompaniet. Med den reduksjonen kostet de stort sett det samme som vanlig pris i diverse nettbutikker :rolleyes:;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.347
    Antall liker
    63.209
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kona kom akkurat hjem med en masse snadder fra Nederlandene. Innimellom alle godsakene drysset det inn litt milde gaver til far i huset. Kjenner det begynner å bli på tide å kvitte seg med forkjølelsen, og leke litt med gavene :D

    DB46E222-8D5E-4448-A002-3D75474899DE.jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.347
    Antall liker
    63.209
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Banna forkjølelse, slipper ikke taket :mad: Når jeg ikke har klart å ta knekken på forkjølelsen med arbeid, gjenstår bare et forsøk på å drukne den. Tenker en pekkanes liten Tripel og litt rødvin må gjøre nytten. Dr. Karmana foreskriver utmerkede medisiner :)

    Hadde lave forventninger til Trofaste Marianne sin siste plate. Har gått et par runder, og gjør absolutt nytten her nå. Har vanskelig for å være kritisk når Mester Cave og Mark Lanegan er medvirkende på utgivelsen :)

    3D73B626-2801-4776-BD83-F8684D980686.jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.347
    Antall liker
    63.209
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kult bilde :) ha en flott helg og god bedring

    mvh
    Takker! Ingen bønn her. Må bli bra til i kveld. Da skal Karmana og hans unge lovende på Elektrisk Regn konsert.

    Registrerer at ingen kasse med hummer er på vei til Bergen :mad:;) Husk, jeg vet hvor du bor og har tidligere vært leder for operasjonsavdelingen til Kystvakten i Sør-Norge....:cool:;)
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.837
    Antall liker
    38.556
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Kult bilde :) ha en flott helg og god bedring

    mvh
    Takker! Ingen bønn her. Må bli bra til i kveld. Da skal Karmana og hans unge lovende på Elektrisk Regn konsert.

    Registrerer at ingen kasse med hummer er på vei til Bergen :mad:;) Husk, jeg vet hvor du bor og har tidligere vært leder for operasjonsavdelingen til Kystvakten i Sør-Norge....:cool:;)
    God morgen karmana, jeg skal holde utkikk etter deg utover kvelden ;) Kos dere på konsert i kveld og håper helsa blir bedre :)

    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.347
    Antall liker
    63.209
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kjekk kveld med smått legendariske Elektrisk Regn i går. Jeg var på deres 30-års jubilieum konsert, og i går var det 40-års jubileum. Selv om vi var strategisk plassert var lyden altfor dårlig, men noen ganger gjør ikke det så mye :)

    Litt av den gamle besetning.....

    92D3DDCF-506E-4893-BE98-FE02F064C32C.jpg


    .....og litt av den nye besetningen.

    931AB720-5EA9-4852-A969-D126C305156A.jpg


    Hvem som spiller er egentlig litt underordnet. Elektrisk Regn er Dennis Reksten. Mannen har vel levd rockelivet i en mannsalder, men er imponerende vital på scenen selv om han er rundt 70 år gammel.

    E8776C41-49CF-4CE5-831A-CEACA6A392F5.jpg


    Min sønn og meg måtte bort å kjøpe litt effekter etter konserten. Der ble det også tid til et bilde med en av gruppens yngre fans :D

    A133A378-BF91-432A-8E21-95A13B6A5B44.jpg
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Åh, så koselig bilde av far og sønn! :-*
    Drømmer om at jeg engang kan dra på fluefisketur med mine to gutter, men litt langt i tid når de er ikke kommet lenger enn 3 og 6 år. Det er vel ulempen med å reprodusere seg først i overmoden alder.:p
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.347
    Antall liker
    63.209
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Åh, så koselig bilde av far og sønn! :-*
    Drømmer om at jeg engang kan dra på fluefisketur med mine to gutter, men litt langt i tid når de er ikke kommet lenger enn 3 og 6 år. Det er vel ulempen med å reprodusere seg først i overmoden alder.:p
    Godt å ha noe å glede seg til vettu :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.347
    Antall liker
    63.209
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fremdeles litt forkjølet og har nå toppet denne gleden med en rotfylling. Tannlegen og min kone anbefaler Ibux og Paracet. Hørt slikt tøys! Dr. Karmana vet da godt selv hvilken medisin som trengs.

    CCFE17BD-8D81-43D1-80EC-0CA199DFB981.jpg


    I tillegg var et par plater jeg hatt i rest ankommet den lokale postbensinstasjonen. Først to av verdens beste utgivelser på platespilleren i perfekt harmoni med et krus Jura for deretter å runde av med et par episoder av siste sesong med Narcos. Jeg forventer en folkeaksjon for å innstifte Dr. Karmana til president i legeforeningen!

    23A89603-4DB0-450B-9BFA-709C920577A1.jpg
     

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.635
    Antall liker
    4.061
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Fremdeles litt forkjølet og har nå toppet denne gleden med en rotfylling. Tannlegen og min kone anbefaler Ibux og Paracet. Hørt slikt tøys! Dr. Karmana vet da godt selv hvilken medisin som trengs.

    Vis vedlegget 520229

    I tillegg var et par plater jeg hatt i rest ankommet den lokale postbensinstasjonen. Først to av verdens beste utgivelser på platespilleren i perfekt harmoni med et krus Jura for deretter å runde av med et par episoder av siste sesong med Narcos. Jeg forventer en folkeaksjon for å innstifte Dr. Karmana til president i legeforeningen!

    Vis vedlegget 520230
    Vad är det som står längst till vänster av de tre?
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.141
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    God bedring - rotfylling er litt kjipe greier. Tok nå en øl i sofa kroken - i sympati med pasienten naturligvis.
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Askøy eller Sotra? E du tidig?? :mad::p
    Men greit, å bruke uttrykket "på andre siden av broen" når det var puddissen jeg hadde i tankene ble feil. Jeg tar det til meg ;)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Selv medisinering er ikke det dummeste du kan gjøre karmana ;) God bedring og kos deg med ny musikk

    mvh
    Rotfyllingen var ikke så ille. Verre var musikken med noe P4ish julesanger. Hadde så mye greier i kjeften at jeg ikke fikk stoppet faenskapet :mad:
    Urk, min sympati! Bringer tilbake vonde minner fra tannlegebesøket i Vietnam. Lå hjelpeløst i drøye tre timer med "Despacito" på repeat:'(
     

    aircanada

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.07.2012
    Innlegg
    636
    Antall liker
    318
    Sted
    Ørsta
    Torget vurderinger
    3
    Selv medisinering er ikke det dummeste du kan gjøre karmana ;) God bedring og kos deg med ny musikk

    mvh
    Rotfyllingen var ikke så ille. Verre var musikken med noe P4ish julesanger. Hadde så mye greier i kjeften at jeg ikke fikk stoppet faenskapet :mad:
    Urk, min sympati! Bringer tilbake vonde minner fra tannlegebesøket i Vietnam. Lå hjelpeløst i drøye tre timer med "Despacito" på repeat:'(
    Ai ai ai...varige men? ;D
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.651
    Antall liker
    58.454
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Ikke enig med motoren.
    Jeg mener selvmedisinering ER noe av det verste du kan gjøre.

    eec680ce445775232f1934c2443763e0.jpg


    Han typen fra Elektrisk Regn hadde passet fint inn i en rå kjeller i et slott i "Game of Thrones", -dessuten hadde han ei utrolig kul T skjorte !
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.347
    Antall liker
    63.209
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ikke enig med motoren.
    Jeg mener selvmedisinering ER noe av det verste du kan gjøre.

    Vis vedlegget 520298

    Han typen fra Elektrisk Regn hadde passet fint inn i en rå kjeller i et slott i "Game of Thrones", -dessuten hadde han ei utrolig kul T skjorte !
    Hehe, du har sikkert et poeng, men siden du er utdannet i Helsevesenet, velger Dr. Karmana å overhøre deg med den største selvfølgelighet :cool:;)

    Har ikke sett Game of Thrones, men min sønn var klar på at Dennis Reksten må ha vært rollemodell for Gollum i Ringenes Herre :D
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.347
    Antall liker
    63.209
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    En liten whisky i går medførte bestilling av en ny RIAA fra Oslo og en voksen bunke LPer fra en hyggelig kar i Mo i Rana. Litt usikker på om jeg burde slutte å drikke eller drikke oftere og mer :D
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Selv medisinering er ikke det dummeste du kan gjøre karmana ;) God bedring og kos deg med ny musikk

    mvh
    Rotfyllingen var ikke så ille. Verre var musikken med noe P4ish julesanger. Hadde så mye greier i kjeften at jeg ikke fikk stoppet faenskapet :mad:
    Urk, min sympati! Bringer tilbake vonde minner fra tannlegebesøket i Vietnam. Lå hjelpeløst i drøye tre timer med "Despacito" på repeat:'(
    Ai ai ai...varige men? ;D
    Ja, ikke til å unngå :(
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.141
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Hmmm...... se det. Blir det neste en Karmana som appellerer til min godhet og ber om å få kjøpe et av mine :cool:DP trinn?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn