Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Så bra at du tar til fornuften og går tilbake til røttene.
    Godt og høre Marten ikke tvinger deg helt ut i uløka:)
    I et svakt øyeblikk må det vel innrømmes at jeg tenderer mot å bli en gammel haifai-nisse når det gjelder musikksmak. Må vel likevel innimellom få spilt litt av de gamle greiene som i større grad evner å rense opp i ørekanalene :D
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.309
    Antall liker
    16.927
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Få fatt på Aerosmith Toys in the Attic så blir det enda mere morroa;)
    Har vel ikke bare et hull, men mer av et krater når det gjelder kjennskap til gammel Aerosmith. Må få sjekket ut om det blir litt fart og spenning med denne :)
    Aerosmith er ikke noe unntak. Som for mange andre band - det gamle var best;).
    Toys in..., Rocks, Draw the line og ikke minst Get Your Wings må du få inn i porteføljen. Etter Done With Mirrors synes jeg det dalte ganske brått.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Idiotene skulle «ta vannet» i morges, men har i sin visdom funnet ut at det er bedre å gjøre det på fredagskvelden :mad: Jaja, så lenge jeg har øl og vin og de ikke tar strømmen bør det gå bra. Slipper kanskje tannpussen ;)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Du får ha en god helg karmana:)
    Har jeg fått med meg rett at du nå bor i moderlandet. Regner med at det er i samme region som er hott på nyhetene nå?
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    23.998
    Antall liker
    32.026
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Idiotene skulle «ta vannet» i morges, men har i sin visdom funnet ut at det er bedre å gjøre det på fredagskvelden :mad: Jaja, så lenge jeg har øl og vin og de ikke tar strømmen bør det gå bra. Slipper kanskje tannpussen ;)
    godt å høre at du ikke sitter i kakebua for fyllekjøring med fregatt.
    Go'hælj!
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.764
    Antall liker
    50.370
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Idiotene skulle «ta vannet» i morges, men har i sin visdom funnet ut at det er bedre å gjøre det på fredagskvelden :mad: Jaja, så lenge jeg har øl og vin og de ikke tar strømmen bør det gå bra. Slipper kanskje tannpussen ;)
    Du får sitte og lytte på den lekkre(not!) micro Seiki isteden for og dusje Karmis :):)

    O
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du får ha en god helg karmana:)
    Har jeg fått med meg rett at du nå bor i moderlandet. Regner med at det er i samme region som er hott på nyhetene nå?
    Jepp, vi flyttet visst begge nordover.......men jeg tok med meg anlegget :D Lykke til med jakten på ny godlyd! Følger med :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Idiotene skulle «ta vannet» i morges, men har i sin visdom funnet ut at det er bedre å gjøre det på fredagskvelden :mad: Jaja, så lenge jeg har øl og vin og de ikke tar strømmen bør det gå bra. Slipper kanskje tannpussen ;)
    Du får sitte og lytte på den lekkre(not!) micro Seiki isteden for og dusje Karmis :):)

    O
    Til å være så hyggelig, har du jævla dårlig smak ;)
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Du får ha en god helg karmana:)
    Har jeg fått med meg rett at du nå bor i moderlandet. Regner med at det er i samme region som er hott på nyhetene nå?
    Jepp, vi flyttet visst begge nordover.......men jeg tok med meg anlegget :D Lykke til med jakten på ny godlyd! Følger med :)
    Forsøker og ha litt is i maven for å se om det dukker opp noe på bruk markedet. Heller dårlig så langt, kun noen få ting som frister, men de koster:) Har i alle fall bestemt, at ingen handel før den sortefredag er over oss eller unnagjort.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Idiotene skulle «ta vannet» i morges, men har i sin visdom funnet ut at det er bedre å gjøre det på fredagskvelden :mad: Jaja, så lenge jeg har øl og vin og de ikke tar strømmen bør det gå bra. Slipper kanskje tannpussen ;)
    godt å høre at du ikke sitter i kakebua for fyllekjøring med fregatt.
    Go'hælj!

    Satser heller på litt fyllelytting :) Plukket opp fra deg at Hugh Cornwell var ute med ny skive. Tror ikke jeg har hørt på ham siden han gav ut Guilty (foruten en skikkelig bra konsert). Litt lunken på første gjennomlytting, men foten begynner å gå mer og mer. Good shait, selv om de første årene med Stranglers dessverre aldri kommer med tilbake :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Synes dette utklippet fra en salgsannonse på Torget var litt morsom!


    Dette er en forsterker for deg som ser etter din siste forsterker hvor du aldri igjen vil tenke på å bytte ut. Her har du forsterker hele livet ut.


    Nevnte jeg at selger er fjerde eier ;)
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.782
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Synes dette utklippet fra en salgsannonse på Torget var litt morsom!


    Dette er en forsterker for deg som ser etter din siste forsterker hvor du aldri igjen vil tenke på å bytte ut. Her har du forsterker hele livet ut.


    Nevnte jeg at selger er fjerde eier ;)
    Må være en skummel forsterker siden den allerede har tatt livet av tre eiere :)
     

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.634
    Antall liker
    4.242
    Sted
    Bartistan
    Aerosmith er ikke noe unntak. Som for mange andre band - det gamle var best;).
    Toys in..., Rocks, Draw the line og ikke minst Get Your Wings må du få inn i porteføljen. Etter Done With Mirrors synes jeg det dalte ganske brått.
    Done With Mirrors var vel - i likhet med Draw The Line - ingen höjdare akkurat den heller, i mine ører.
    Fremragende enkeltlåter men ikke mye til album.
    Pump overkjører glatt disse, men deretter dalte det ganske brått :)
    Derimot finner jeg de allment ignorerte skivene Nights In The Ruts og Rock And A Hard Place overraskende friske.
    Nuvel. Meg om det.

    Toys, Rocks og Get Your Wings er must-haves :cool:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Aerosmith er ikke noe unntak. Som for mange andre band - det gamle var best;).
    Toys in..., Rocks, Draw the line og ikke minst Get Your Wings må du få inn i porteføljen. Etter Done With Mirrors synes jeg det dalte ganske brått.
    Done With Mirrors var vel - i likhet med Draw The Line - ingen höjdare akkurat den heller, i mine ører.
    Fremragende enkeltlåter men ikke mye til album.
    Pump overkjører glatt disse, men deretter dalte det ganske brått :)
    Derimot finner jeg de allment ignorerte skivene Nights In The Ruts og Rock And A Hard Place overraskende friske.
    Nuvel. Meg om det.

    Toys, Rocks og Get Your Wings er must-haves :cool:
    Spilte Toys in.... i går. Skjønner godt at Tannlegene Cash 63 og ptb mener at gammel Aerosmith er hull som må fylles i Drotningsvik. Blir nok etter hvert også en runde med Rocks, men tror det stopper der. Positivt på Toys in... var også at Herr Tyler ikke var like anstrengende i vokalen, selv om han aldri kommer til å nå veldig høyt opp på min liste over gudbenådede vokalister. Nå over til De Musikalske Dvergene :)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.764
    Antall liker
    50.370
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Idiotene skulle «ta vannet» i morges, men har i sin visdom funnet ut at det er bedre å gjøre det på fredagskvelden :mad: Jaja, så lenge jeg har øl og vin og de ikke tar strømmen bør det gå bra. Slipper kanskje tannpussen ;)
    Du får sitte og lytte på den lekkre(not!) micro Seiki isteden for og dusje Karmis :):)

    O
    Til å være så hyggelig, har du jævla dårlig smak ;)
    Hehe,kjent for det ;)

    O
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.807
    Antall liker
    26.393
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Aerosmith er ikke noe unntak. Som for mange andre band - det gamle var best;).
    Toys in..., Rocks, Draw the line og ikke minst Get Your Wings må du få inn i porteføljen. Etter Done With Mirrors synes jeg det dalte ganske brått.
    Done With Mirrors var vel - i likhet med Draw The Line - ingen höjdare akkurat den heller, i mine ører.
    Fremragende enkeltlåter men ikke mye til album.
    Pump overkjører glatt disse, men deretter dalte det ganske brått :)
    Derimot finner jeg de allment ignorerte skivene Nights In The Ruts og Rock And A Hard Place overraskende friske.
    Nuvel. Meg om det.

    Toys, Rocks og Get Your Wings er must-haves :cool:
    Spilte Toys in.... i går. Skjønner godt at Tannlegene Cash 63 og ptb mener at gammel Aerosmith er hull som må fylles i Drotningsvik. Blir nok etter hvert også en runde med Rocks, men tror det stopper der. Positivt på Toys in... var også at Herr Tyler ikke var like anstrengende i vokalen, selv om han aldri kommer til å nå veldig høyt opp på min liste over gudbenådede vokalister. Nå over til De Musikalske Dvergene :)
    Har flere hull selv i Aerosmith katalogen:p men gjorde noe med det og bestillte ett ex Rocks fra amazon:) Får vel klikke inn en bestilling på Hugh.C også, virker lovende det lille jeg hørt stemmen hans er omtrent som i gamle dager:cool:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Her er litt easylistening for eldre herrer :rolleyes:

    God hælj til deg Karmana Baruna :cool:

    Helt klart ikke den værste trudelutten jeg har hørt fra Sverige dette.
    Burde selvfølgelig vært strammere produsert og kuttet med tre minutter og syv sekunder :cool:
    Ha en fin helg, JJ! :)
     
    2

    2xJ

    Gjest
    ................................... Du har for dårlig tid... stress gavner ingen :cool:

    Det bør ligge mellom 10 og 15 minutter på en låt.... musikere skal ha noe og fortelle, om dem skal klare det på 3 minutter og 27 sekunder, så er det relativt stille og rolig i toppen på dem :cool: :cool: :cool:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Dagen i dag har blitt tilbragt i sentrum av Norges rettmessige hovedstad. Som seg hør og bør måtte i vi selvfølgelig også en tur innom Apollon.

    E226010F-AFDF-4DD3-94D1-2D68BCD296A1.jpg


    Litt øl hører jo selvfølgelig også med. Den siste, som er en Apollon spesial (eller noe sånt), smakte heldigvis bedre enn den så ut, men et halvt glass var egentlig helt greit.

    4D8AB709-97BF-454F-BEFA-30CFAAA59B00.jpg


    Etter noen øl erdet jo vanskelig å ikke kjøpe noen plater, i den grad det å avstå fra musikkkjøp skulle være et mål :)

    9CDDDD41-61FC-4971-9482-9187DE6BF802.jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Dagens lille guttetur i sentrum startet med en øl på «Folk og Røvere». Aldri feil! :)

    Deretter bøyde vi hodet og tok beina fatt oppover bakkene mot en av de hyggeligste haifai-butikkene i kongeriket. Vi holdt på å bli forledet av diverse vannhull, men motso fristelsen og traff Roald i full vigør. I tillegg en gjeng med andre hyggelige karer som også selvfølgelig er belemret med å ødelegge fritiden sin her inne :)

    44CC2B32-BF86-4FD2-A2EB-16D429A02F50.jpg


    Mye flott å hvile blikket på og ørene til på Renaissance Audio!

    D1EC8BA9-A20D-4335-8062-267189934534.jpg
    5AFF85CB-036C-414F-BD24-E13C5D5B597D.jpg
    18FAE65F-93B0-4C6E-A980-F71596C7C181.jpg


    Vi lyttet litt i fart på Cabasse (som foreløpig ikke var optimalt oppsatt). Visuelt henger ikke jeg helt med i svingene, men syntes det låt mer haifai enn fantomene til Devaliet som for meg er mer av en gøytaler med imponatoregenskaper.

    4C21FD8B-560F-4AC2-9E0F-BD717E0F5F0F.jpg


    Litt bilder av platespillere tåler vi.

    88C193F5-6EA0-4101-882F-E407818F4E14.jpg
    690B5A31-BFFB-4B0E-8A28-BEE315F18147.jpg
    1BB75012-8AA5-4E28-BE35-A3EDB5CE5EDD.jpg


    Hardnakkete rykter i butikken vil ha det til at Dynavector-armen min skal spille julen inn i Drotningsvik :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Deretter bar det bort til nyåpningen til Duet på Nordnes.

    Lokalene er strøkne med mange flotte rom, men det er fremdeles mye å gjøre før lokalene er ferdigstilt.

    F60EF046-E91B-4D3D-912C-8295C90B4C4A.jpg
    2302551E-E3B9-4F34-924F-21A0A343EDCB.jpg
    0D6D2F3A-A689-46AE-84D0-ECEB87B59C4F.jpg
    8D897C13-7676-4518-96AA-1491FA4E021A.jpg
    C9F1F9CB-7785-41A3-9439-D4A90C99BFF3.jpg


    Martin er en særdeles hyggelig og driftig kar som det er lett å forholde seg til og kjøpe haifai av. Lydmessig bar vel de to rommene vi hørte preg av å ikke være ferdigstilt. Blir sikkert veldig bra til slutt :)
     

    gooner4ever

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.02.2008
    Innlegg
    834
    Antall liker
    830
    Sted
    Mysen
    Torget vurderinger
    1
    Utrolig stilige lokaler hos Duett. Tilsvarende mengde sikleobjekter hos Roald.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Travle dager? Hele admiral staben er vel inne på kurs for å kunne knyte båtmannsknop? Evt sin egen renneløkka etter "suksessen" med vaiere kontra kjetting og avslag på hjelp pga pris? Draft og basic radio rtx blir kanskje og et emne.. Hmmm.. :p;). Håper du ikke sliter deg helt ut, sender deg en tanke fra en landkrabbe som knapt kan å ro...

    FB_IMG_1542010678388.jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg vet det ikke er vondt ment, men ber dere om å ta morsomhetene og synspunktene om dette andre steder enn i tråden min. Det er mye som kunne blitt sagt, diskutert og synset (som mange gjør), men akkurat nå er det havariet og bergingen som har fullt fokus hos oss på jobben, og det er både gode kollegaer og gode venner involvert.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ser den, beklager. Måtte ting ordne seg til beste for alle de involverte, uavhengig av årsak og sammenheng.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Hei jeg vurderer og gå til innkjøp av Auralic, hvordan er denne og sette opp og bruke? Tenker på minste utgaven men regner med grensesnitt og oppsett er bygget på det samme:)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hei jeg vurderer og gå til innkjøp av Auralic, hvordan er denne og sette opp og bruke? Tenker på minste utgaven men regner med grensesnitt og oppsett er bygget på det samme:)
    Har ikke vært borti den minste utgaven, roeng2, men regner det er like plug and play som med min Aries. Så lenge du ikke har andre Aries produkter bruker du den medfølgende fjernkontrollen kun til å slå den av og på, alt annet styres med Lightning-appen til Auralic. Oppsettet gjøres også på Lightning-appen, og den tar deg gjennom en selvforklarende meny. Veldig enkel i bruk, selv om det sikkert er andre apper som presenterer informasjonen på en mer fancy og visuell pen måte, men den gjør nytten og blir stadig forbedret. For meg har Auralic Aries vært et godt kjøp :)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Takk for tilbakemelding, klør etter og få skikkelig lyd i hus igjen. Og skal en tur til tigerstaden nå de siste dagene i uka. Så håper å ha noe med meg når jeg reiser hjem.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn