Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.215
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du får ta de med til Lasse neste år, han har rør tester. Så selger du de og kjøper den bilen kona fortjener... ;D

    Kjekt å vite! Har et lite ekornlager med rør jeg har gått surr ift tilstand og hva som er hva :)

    Hvilken bil kona fortjener er et minefelt, og hva hun har lyst på er skremmende ;)
    Det er bare hun som har god smak... Du er jo egentlig ikke interessert i bil, kan tyde på det når den autofile gleden består av en pakkis-mustang.. :)
    Jepp, så lenge jeg fraktes mykt og behagelig fremover og kan kjøre forbi folk når jeg gidder er jeg happy. Har vel egentlig sansen for fine biler og litt effektoverskudd, men har minimal interesse og kompetanse på det som er under panseret. Ikke ulikt haifai-interessen min ;)
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.691
    Antall liker
    37.923
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Du får ta de med til Lasse neste år, han har rør tester. Så selger du de og kjøper den bilen kona fortjener... ;D

    Kjekt å vite! Har et lite ekornlager med rør jeg har gått surr ift tilstand og hva som er hva :)

    Hvilken bil kona fortjener er et minefelt, og hva hun har lyst på er skremmende ;)
    Det er bare hun som har god smak... Du er jo egentlig ikke interessert i bil, kan tyde på det når den autofile gleden består av en pakkis-mustang.. :)
    Jepp, så lenge jeg fraktes mykt og behagelig fremover og kan kjøre forbi folk når jeg gidder er jeg happy. Har vel egentlig sansen for fine biler og litt effektoverskudd, men har minimal interesse og kompetanse på det som er under panseret. Ikke ulikt haifai-interessen min ;)
    Nå må du ikke undervurdere deg selv karmana :)

    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.215
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er bare hun som har god smak... Du er jo egentlig ikke interessert i bil, kan tyde på det når den autofile gleden består av en pakkis-mustang.. :)
    Jepp, så lenge jeg fraktes mykt og behagelig fremover og kan kjøre forbi folk når jeg gidder er jeg happy. Har vel egentlig sansen for fine biler og litt effektoverskudd, men har minimal interesse og kompetanse på det som er under panseret. Ikke ulikt haifai-interessen min ;)
    Nå må du ikke undervurdere deg selv karmana :)

    mvh
    Hehe :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.215
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Livet går fremdeles i expressfart i Drotningsvik. Etter å ha vært på farten siden i morges har jeg nå gått til en sitt ned streik. Har ikke til hensikt å flytte meg fra stereoen foruten for påfyll av kaffe og kakemenn. Deretter blir det vel en glidende overgang til litt sterkere saker :)

    7E6CA652-EB0D-4556-9473-7185DFBBA3E2.jpg


    Det var vel ikke alle platene jeg kjøpt sist som satt like godt i 2018 som jeg hadde trodd. Dette dobbelt-albumet med Rolling Stones Live var derimot en innertier. Strøkent eksemplar fra utgivelsesåret. Det regnes vel ikke som en bauta i RS-katalogen, men står likevel fjellstøtt med telemarks-nedslag i Drotningsvik. Et deilig stort lydbilde med luft mellom instrumentene, men samtidig låter det like rått og rufsete som en rocke-konsert skal gjøre. Hvis jeg skulle låne et ord fra et HFS medlem for å kategorisere denne platen måtte det bli plutoniumsfett :D

    E81250E0-B318-4C1B-B756-4816CB79F177.jpg
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.691
    Antall liker
    37.923
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Kos deg med kakemann og kaffe karmana, kanskje litt musikk også :)
    Ha en fortsatt strålende helg

    mvh
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Tror det må kraftigere lut til.
    Muligens en tur over Vidden, men stopp innom Rundemannen i selskap med yngstebror Steinfelt etterfulgt av fiskekaker hos Søstrene Hagelin er det som må til. Som en begynnelse.
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.215
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tror det må kraftigere lut til.
    Muligens en tur over Vidden, men stopp innom Rundemannen i selskap med yngstebror Steinfelt etterfulgt av fiskekaker hos Søstrene Hagelin må til. Som en begynnelse.

    Tror du er på god vei av bare å tenke på kakemenn og skillingsboller. Hvis ikke hadde du nok skrevet, Vidda. Men klart, et par klassiske fiskekaker fra søstrene skader aldri. Med Steinfeldt brødrene er faren for en overdose på vår iørefallende dialekt dessverre overhengende ;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.215
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

    Foruten prosenten er den ølen litt wow, ja. Den er vel av forståsegpåere kåret til verdens beste øl. Kommer sikkert litt av eksklusiviteten gjennom at den bare kan kjøpes på bryggeriet hos munkene eller i en butikk tett ved. Fikk et par flasker av Mister G som tok turen ned og hanket med seg litt. Personlig er jeg mer imponert av virkningen enn smaken ;)
     

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.602
    Antall liker
    3.947
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.215
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tenk på pocenten Helge:D prøver denne som blev med hjem over kjølen idag.
    Vis vedlegget 514000
    Hmm burde kanske vært en trippel dette?
    Skål, Mr. Cash! Tenkte litt svulstig og annerledes enn deg rundt «If the kids are United....». Etter å ha sett bilder av det sosiale etegildet hos United, og vennskap på tvers av musikalske preferanser, blir den samlingen å betrakte som motpolen til smålighet og kabelgnål. Lett omskrevet blir resten av teksten da «HFS will never be divided....». Svulstig, I know :)

    Westmalle blir aldri feil i Drotningsvik. Undertegnede har et par besøk i Westmalle hakket inn i revolverskjeftet. Strålende kombinasjoner av øl og haifai-messe. Kan det bli bedre! Må likevel si at jeg er betraktelig mer glad i Tripelen enn Dubbelen deres :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.215
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nu jævlar, nu kør vi (i den grad man kan skrive noe sånt når jeg hører på Joan Armatrading) ;)

    Vis vedlegget 513998
    Ser ut som en rejäl buttplug.
    Fantastisk med kulturforskjeller! Svensker ser en buttplug, mens nordmenn ser en ølkork :cool:;)
    Inte kapsylen utan förlängningen på glasfoten.;)
    Så det, men det var en strålende anledning til å tulle litt med en svenske :D
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.309
    Antall liker
    16.927
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Er personlig ikke spes glad i sterkt øl. Når det bikker over 10% begynner det å skinne igjennom en smak av alkohol synes jeg.
    Er målet å bli full fort har jeg bedre alternativer enn sterkt øl:cool:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.215
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Er personlig ikke spes glad i sterkt øl. Når det bikker over 10% begynner det å skinne igjennom en smak av alkohol synes jeg.
    Er målet å bli full fort har jeg bedre alternativer enn sterkt øl:cool:
    Ikke uenig med deg på det, ptb. Selv liker jeg mye øl som ligger mellom 8-10 prosent. Trikset er vel likevel å drikke det mer som vin enn som en tørstedrikk :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Har en innrømmelse å komme med... Håper Brann tar det i år.. For egen del er det lett resignasjon over en elendig sesong.. Ikke at Brann har imponert i det siste... Men det hadde faktisk vært helt greit. Har du bestilt allerede til turen til våren?
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.215
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har en innrømmelse å komme med... Håper Brann tar det i år.. For egen del er det lett resignasjon over en elendig sesong.. Ikke at Brann har imponert i det siste... Men det hadde faktisk vært helt greit. Har du bestilt allerede til turen til våren?
    Tar dette som litt feighet, og frykt for at jeg skal hovere kraftig neste søndag :)

    Ikke kommet så langt at jeg har bestilt tur enda.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Trodde du var med "admiral Tåkeheimen på Mt Whitney" om dagen? :). Mer resignasjon, samt litt irritasjon over hvor dårlig ting drives der oppe. Hovere skal du få lov til, men det kan fort slå begge veier dette...

    Ok.. Vurderer å hanke inn snart. Ihvertfall fly.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.215
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Trodde du var med "admiral Tåkeheimen på Mt Whitney" om dagen? :). Mer resignasjon, samt litt irritasjon over hvor dårlig ting drives der oppe. Hovere skal du få lov til, men det kan fort slå begge veier dette...

    Ok.. Vurderer å hanke inn snart. Ihvertfall fly.
    Det viktigste for tiden er selvfølgelig Trident Juncture 2018, men noen må også ta utfordringen med å spise gåselever ;)

    Det går jo alltids et tog sies det, men det er kanskje lurt å begynne å tenke på booking av fly likevel :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.215
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har gått meg vill! I tillegg er det mørkt og så ubehagelig varmt at man er nødt til å holde seg utendørs. Ikke noe kjekt å finne på her! Bare restauranter og drikkebuler i området, og som ikke det var nok, har en eller annen gjøk fyrt opp et svært juletre i oktober. Håper jeg finner hjem så jeg slipper mer av dette.

    C7D92016-169C-4583-890C-613AC9C2703C.jpg


    Varseltrekant: kan være tilløp til ironi i innlegget.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    stikk opp til clichy.
    fyll magen med østers og annet fingerfood.
    sett deg på en bar med rælete livemusikk og brukbar henry miller-faktor.
    drikk tett, nyt livet.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.215
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    stikk opp til clichy.
    fyll magen med østers og annet fingerfood.
    sett deg på en bar med rælete livemusikk og brukbar henry miller-faktor.
    drikk tett, nyt livet.
    Tilværelsens uutholdelige letthet :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.215
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    En kar har foreslått Franck cheng tango høyttalere som delbetaling for mine Marten Bird 2 høyttalere. Noen som har vært borti dem og/eller har noen synspunkter?
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Ja, Tango er blitt solgt av HiFi-Guiden på Hamar, så det har jeg vært borti både i butikk og hos privatpersoner.
    Sender deg Pm.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.215
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ja, Tango er blitt solgt av HiFi-Guiden på Hamar, så det har jeg vært borti både i butikk og hos privatpersoner.
    Sender deg Pm.
    Takk skal du ha, BB! Ga kjøtt på beinet og underbygger mine egne tanker om høyttalerne :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.215
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Takker for den! :)

    Her er det snart full fest! Kaffen skal flyte, og det skal ikke spares på hverken fyrstekake, mokkabønner eller kamferdrops!
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn