Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Siden du har hatt en viss betinget suksess med å sende ting i dasspapir tenker jeg å prøve samme firma. Aner ikke noe om pu, sikkert bare noe skrot. Uansett, greit å ha ting iorden :)

Vis vedlegget 485966
    Var ikke mye på nettet på den der, nei. Ser det er en til salgs på ebay. Spennende likevel. Du har jo en viss forkjærlighet for å spille på ting som det gjennomsnittelige norske hjem ikke er overfylt av :D

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Noen ideer om armer som kunne passet i dette armbordet?

E4AE093B-CC70-4C19-97DA-476AD4B9F04A.jpg

9EBCDD4D-AAEA-45D3-8D87-056AF80997C3.jpg

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    19.144
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Hvilen diameter er det på hullet? Det er avgjørende. Antagelig er det svært mange armer som kan passe. Ett sikkert kort er jo Jelco sin 750D.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hvilen diameter er det på hullet? Det er avgjørende. Antagelig er det svært mange armer som kan passe. Ett sikkert kort er jo Jelco sin 750D.
    Jelco støttes. Mye for pengene.
    Var nok et litt prematurt spørsmål siden jeg ikke har armbordet her nå og vet diameteren på hullet. Forsøkte å google diameteren på «arm standen» på DV 505 uten hell. Jeg får smøre meg med litt tålmodighet. Jelco er notert bak øret. Takker :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Lørdagskvelden ringes inn. Har jekket noen etterlatenskaper fra en tjommi som var innom for en stund siden. Surøl fra 2013, men skal visst være holdbart til 2036. Kan øyensynlig drikke langsomt. Friskt og godt :)

B30A8905-5C49-4B5D-8481-6153A51DA2EA.jpg

Kona var nettopp i Tyrkia for å hilse på en iransk kusine for første gang. Kusinen hadde kjøpt denne esken med en pipe til meg. Det er veeeldig langt fra min stil, men kjenner at det gir meg masse glede å hvile å blikket på den. Håndarbeidet på esken og utsøkt, men viktigere, et fremmed menneske fra Iran har kjøpt den til meg, og brukt for henne veldig mye penger på en gave til en kar i «sølvskje i ræva land». Gjør meg litt ydmyk, og det trenger jeg :)

AC0289D6-8781-4159-8DDE-967A7EB245EC.jpg

Det spilles musikk, og foten beveger seg uanstrengt. Et lite gjennhør med New Jerseys store sønn er sjeldent feil, men nå har jeg startet på en trippel med verdens beste gøyalt-rocke-band, Rainmakers. Livet kunne vært verre :)

69FE36BC-7122-43BE-A3A4-4460F4B537C8.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Avsluttet lørdagskvelden i lett rødvinsrus med Santana sitt trippelalbum fra 1974, Lotus. Klarte halvannen plate før jeg gikk helt i knestående. Foruten Black Magic Woman og Samba Pa Ti er dette noe av det jævligste jeg har vært innom av musikk! Hvordan er det mulig å lage to så flotte sanger og sause resten inn i en massiv syretrip. Fikk streng beskjed av kona om å skru volumet ned, og for første gang i mitt liv var jeg glad for å gjøre dette!

Kjenner jeg har lyst å spille musikk, men har denne greien med at ting skal spilles og leses ferdig, uavhengig av om jeg liker det eller ikke. Det frister derfor lite med halvannen plateside med mer lidelse. Tror jeg gir faen, og suger heller litt mer på Brann-karamellen :)

AA5C3B57-0C38-4922-9633-9F249F353DF3.jpeg

Hifi-girl77

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Antall liker
    2.613
    Sted
    Bergen
    Å pine seg gjennom musikk er oppskrytt. Jeg er noen ganger oppriktig glad i "neste track knappen"!

Hyggelig tråd du har Karmana. Leser den med ujevne mellomrom og trekker på smilebåndet rett som det er. Ha en strålende mandag ettermiddag!

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Å pine seg gjennom musikk er oppskrytt. Jeg er noen ganger oppriktig glad i "neste track knappen"!

Hyggelig tråd du har Karmana. Leser den med ujevne mellomrom og trekker på smilebåndet rett som det er. Ha en strålende mandag ettermiddag!
    Kjekt at du er innom og synes tråden er hyggelig, Hifi-girl77! Slikt er gøy å høre. Er en sucker for skryt og gode tilbakemeldinger :D

Sikkert fornuftig å bruke next track, men her sliter jeg altså litt. Mange påstår at de ikke vil streame da man da hopper frem og tilbake mellom låtene. Jeg får være den som gir det omvendte et ansikt ;) Det hender jo selvfølgelig at jeg ikke hører et album ferdig, men da handler det som oftest om at typen musikk ikke treffer meg. Man vet jo aldri, plutselig dukker det opp en liten perle mellom gråsteinen, eller man må bryne seg litt før det sitter. Meg om det :)

Hifi-girl77

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Antall liker
    2.613
    Sted
    Bergen
    Den ser jeg. Men neste track trykkes jo bare på etter at du har konstatert at det faktisk er gråstein. :rolleyes:
    Personlig bruker jeg også strømming for å høre gjennom og finne ut av om jeg liker noe godt nok til å kjøpe inn på fysisk format. Og ikke alt treffer, selvsagt, så det forklarer nok mitt lille forhold til neste track knappen :)

skranglefant

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Antall liker
    5.348
    Sted
    Bartistan
    Jeg har egentlig blitt litt av en frafallen når det kommer til fysisk format (Pledge/crowdfunding er unntatt) og strømmer villig vekk.
    Det hender forj*vlige remastere på Tidal jager meg ut på hysteriske raid i mine fysiske arkiver, men det skjer ikke særlig ofte.
    Men når jeg først finner gull, eller i det minste ikkegråstein, så står jeg som oftest løpet ut og hører gjennom hele.
    Spillelister bruker jeg aldri men har noen ganger lurt bittebittelitt på å lage noen personlige best-of skiver med folk som f.eks Ola Kvernberg, der jeg finner en del gull men likevel syns skivene i sin helhet kan bli litt vel drøye å komme gjennom.

Hmm... skikkelig i-landsproblematikk dette ;)

Hifi-girl77

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Antall liker
    2.613
    Sted
    Bergen
    I-landsproblemer er også problemer ;)
    Men jeg er enig, det funker greit å trekke ut perlene fra album som ørene ikke liker alle tracks på. Jeg gjør det selv noen ganger.

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.646
    Avsluttet lørdagskvelden i lett rødvinsrus med Santana sitt trippelalbum fra 1974, Lotus. Klarte halvannen plate før jeg gikk helt i knestående. Foruten Black Magic Woman og Samba Pa Ti er dette noe av det jævligste jeg har vært innom av musikk! Hvordan er det mulig å lage to så flotte sanger og sause resten inn i en massiv syretrip. Fikk streng beskjed av kona om å skru volumet ned, og for første gang i mitt liv var jeg glad for å gjøre dette!

Kjenner jeg har lyst å spille musikk, men har denne greien med at ting skal spilles og leses ferdig, uavhengig av om jeg liker det eller ikke. Det frister derfor lite med halvannen plateside med mer lidelse. Tror jeg gir faen, og suger heller litt mer på Brann-karamellen :)

Vis vedlegget 486297
    Hæhæhæhæhæ....nå fikk jeg meg en god latter.
    Jeg trodde jeg hadde insinuert såpass direkte at her bør lytter være relativt nedsauset av sentralstimulerende midler for å komme igjennom.
    Det holder med en plateside ad gangen, vi er tross alt fremdeles godt innenfor de glade hippiers dager med lomma full av alternativ tørket klorofyll, frimerker med substanser som det amerikanske forsvaret hadde mye moro med og kong Alkohol.
    Selv ikke jeg orker alle 6 sidene i en svelg. Det beste er nok å kjøpe de 3-4 første albummene Karmana, og arkivere Lotus.
    Humre...humre...men jeg er ikke så feig at jeg driver med strømning av digitull :rolleyes:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    I dag er kvelden benyttet på demo hos Rennassaince Audio :)

Det var relativt mange som kjente sin besøkelsestid.

96F93563-FDA0-4BA9-B878-857EC5F9A467.jpg

Det var ARC som hadde hovedfokus i kveld. I tillegg ble det streamet fra Aurender og spilt på noen godsaker fra Sonus Faber. Skriver ikke mer om modeller. De som er interessert finner det på invitasjonen til Renassiance som er lagt ut på HFS.

13E75449-DD5B-47E2-A930-36728916AD10.jpg

Fra USandA var brand ambassdor, David Gordan kommet for å fortelle om filosofien til ARC. Skikkelig interessant å høre på ham, selv om han nok fokuserte vel mye på ørene ift. måling i forhold til utvikling av produktene. Jeg satt innimellom med en litt sånn «du kødder» følelse av ting han sa, men man er jo voksen nok til å selektere gull fra gråstein i uttalelsene :) Alt i alt gav han et godt inntrykk og var vel verdt å høre på. Visuelt er det nye designet et godt stykke fra hva jeg liker å hvile blikket på, men her er vi heldigvis forskjellige :)

CA49C091-F4F1-44EF-8EEA-7849FE2B39B0.jpg

Godsakene fra Sonus Faber var voksne på strømpelesten.

E154A289-901E-4C09-93AA-AF56EB2E6398.jpg

Andre voksne Sonus Faber høyttalere så plutselig ut som puslinger :)

B5E98F09-E2C4-40B1-99E8-07593236B128.jpg

Elementer var det nok av både her og der.

103F8232-6A6D-4F52-B916-C161802FED7C.jpg

Noen korte linjer om lyden hører jo med. Jeg var egentlig litt skeptisk til demoen. Litt for romantisk rørlyd er egentlig ikke my cup off tea. Da mangler det gjerne litt friskhet i lydbildet, noe jeg trenger for å bli entusiastisk. Uavhengig av fordommer. Dette låt veeeldig bra!!! En nydelig oppløsning med flott makro og vel så imponerende, mikrodynamikk. De låt nok litt slankere i lyden enn mange andre rørforsterkere jeg har hørt. Det slo meg at de plasserte seg mellom en romantisk rørlyd og det moderne høyoppløste (som ofte har en tendens til å låte litt hardt og sterilt). Her var det oppløsning i bøtter og spann, uten at det på noen måte ble klinisk og hardt. Friskheten var også så absolutt tilstede. Ble nesten fanboy jeg :D Sitter nå hjemme og spiller litt av de samme låtene. Synes egentlig det låter betryggende bra i Drotningsvik også, så jeg har kanskje skrevet alt dette kun for å skryte av mitt eget oppsett ;)

Renassaince Audio i Bergen er en skikkelig high end sjappe med en kunnskapsrik og hyggelig innehaver som pusher produktene sin på en balansert og tillitsvekkende måte. Forretning er full av godsaker som får sikkelet til å renne og visakortet til å skjelve. Et par tilfeldige bilder sånn i farten.

Monoblokkene til ML er noe av det kuleste jeg kan hvile blikket på.

5920EAAE-6170-42D9-BDBB-754BECE8DDE3.jpg

Det samme gjelder også Einstein (må jo smiske litt med gismo) :)

9C7518CA-A1CB-4196-BBD6-1A816E610455.jpg

Voksne saker som satte rumpen litt snurt mot meg. Kan det være Ayon.

2826B0BD-589F-4016-8C69-E644942CE291.jpg

Et bilde som definitivt ikke yter en flott platespiller rettferdighet.

5D49113A-8ADD-4074-818A-E8CD0B6F47B7.jpg

Et smykke fra Micro Seiki som nylig har blitt brukt til å teste min DV 505.

6F0169C9-2318-464F-A4F1-C629EBEE800B.jpg

Og i et hjørne av butikken, rosinen i pølsen, min egen platespillerarm ;)

3F7DF66B-9061-4CFC-BCBF-D5833D9E60A9.jpg

Fin kveld!

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Vis vedlegget 486297
    Hæhæhæhæhæ....nå fikk jeg meg en god latter.
    Jeg trodde jeg hadde insinuert såpass direkte at her bør lytter være relativt nedsauset av sentralstimulerende midler for å komme igjennom.
    Det holder med en plateside ad gangen, vi er tross alt fremdeles godt innenfor de glade hippiers dager med lomma full av alternativ tørket klorofyll, frimerker med substanser som det amerikanske forsvaret hadde mye moro med og kong Alkohol.
    Selv ikke jeg orker alle 6 sidene i en svelg. Det beste er nok å kjøpe de 3-4 første albummene Karmana, og arkivere Lotus.
    Humre...humre...men jeg er ikke så feig at jeg driver med strømning av digitull :rolleyes:
    Haha - jeg er så feig at jeg finner hele formatdiskusjonen meningsløs. Whatever rocks yer boat osv
    Jeg har da ingen tradisjon for å lytte til erfarne fjellfolk. Her skal det jaggu trynes på egen hånd ;) Skal nok tvinge meg gjennom den halvannen siste platen, men motivasjonen er foreløpig ikke kommet :)

Ikke digitalis. Du er da en mann som nyter de gleder livet har å by på, så her har du gått glipp av noe. Litt digitalis hadde nok vært til hjelp, kunne gitt deg nye impulser og dradd deg ut av den progtåken som innsauser deg :cool:;)

Angående formater er vi rørende enig, skranglefant. Du skal likevel ikke se bort ifra at Herr Powerpoint stri-streamer når lyset er avslått og ingen kikker ham over skulderen :D

skranglefant

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Antall liker
    5.348
    Sted
    Bartistan
    @ powern:
    Litt digitalis hadde nok vært til hjelp, kunne gitt deg nye impulser og dradd deg ut av den progtåken som innsauser deg :cool:;)
    ;) ;) ;)

Angående formater er vi rørende enig, skranglefant. Du skal likevel ikke se bort ifra at Herr Powerpoint stri-streamer når lyset er avslått og ingen kikker ham over skulderen :D
    Høhø - han har (ubevisst?) kommet med noen svake, og ikke minst vaaage, innrømmelser på andre tidligere militante holdninger, om jeg husker riktig (noe det aldeles ikke er særlig sikkert at jeg gjør), så hvorfor ikke? ;)

Sist redigert:

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.646
    Haha - jeg er så feig at jeg finner hele formatdiskusjonen meningsløs. Whatever rocks yer boat osv
    Du må ikke tro at jeg bryr meg så mye jeg heller herr Ranglefant :rolleyes:
    Jeg gidder foreløpig ikke å rote med den digitalplatformen de herrer Skranglefant og Karmana ynder å leke med :cool:
    Men en dag jeg går med overskudd kunne en Aurrender spilledåse passet.
    På den annen side får jeg vel en annen vakker dag koble opp de spilledåsene jeg har, før jeg anskaffer meg noe nytt.
    God Jul!

Sist redigert:

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.646
    Jeg har da ingen tradisjon for å lytte til erfarne fjellfolk. Her skal det jaggu trynes på egen hånd ;) Skal nok tvinge meg gjennom den halvannen siste platen, men motivasjonen er foreløpig ikke kommet :)

Ikke digitalis. Du er da en mann som nyter de gleder livet har å by på, så her har du gått glipp av noe. Litt digitalis hadde nok vært til hjelp, kunne gitt deg nye impulser og dradd deg ut av den progtåken som innsauser deg :cool:;)

Jeg er full av digitalis Karmana, nærmere bestemt digitale ølbrikker, og du ville bli forbauset over hvor mye forskjellig musikk jeg avnyter.
    Jeg lager meg sågar fortløpende en håndskrevet liste over musikk jeg skal undersøke nærmere, men progen vil jeg ALDRI forlate.
    Så her sjekkes i hue og ræva på digitale og analoge plattformer før det investeres.
    Men noen ganger buklander man så det synger, men blødmene går i bunken gis bort til nevøer man har en høne å plukke med eller resirkuleres.

Godt å høre at herremannen er såpass sta at han skal finne ut av tingene selv :cool:

"Næhæeiiii, ække full jeg så! Men de 3 som bahr mhei hhhjem, deeeeeeee va fuhhlle diiii....mista meg 3 ganger i asfalten ghjorde diii...mhøkkafholkj!"

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Artig beskrivelse av opptreden hos Roald. Ører kontra målinger? Tja, tror mye av aversjon imot målinger går på to ting. Latskap og manglende kunnskap. Skal en smøre ei skive brød vil en ikke bruke en teskje fordi den ser bedre ut enn en smørekniv? Underforstått at dessto flere verktøy en forstår og kan bruke, dess mer kan en faktisk forme lyden selv. Og evt la være. Kunnskap er aldri feil, selv om noen gjerne vil slippe å forholde seg til mulighet for kunnskap. Og våre ører degenereres hele veien, mens "erfaring" skal veie opp for det? Noe sier meg at det er et knekkpunkt,et punkt som endel ikke vil innrømme...

PS fin arm ja... :)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    71.176
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg tror samme seansen med Gordon fra ARC finner sted i Oslo denne uka.
    Jeg har dessverre ikke mulighet til å det med meg.

At Audio Rersearch, -en av markedets største og mest velrenommerte produsenter av high-end utstyr for reproduksjon av lyd, ikke bruker målinger pga latskap og/eller mangel på kunnskap? Det tviler jeg på.
    Målinger er viktig ved produksjon av utstyr, og kan ha stor verdi ved oppsett og sammensetting av anlegg, vel og merke hvis det blir gjort av kyndige folk. At noe måler bra, hjelper likevel ingenting hvis man ikke blir følelsesmessig berørt av det en hører.

Jeg har ikke hørt dette foredraget, men vil vel heller tro at det forholder seg slik at ARC lytter seg fram til en "huslyd", og ikke bare følger målinger blindt ved produksjon av nye modeller.

Jeg er klar over at mange tror at rør i anlegget skaper overdrevent fokus på det mjuke, romantiske. fløte og fløyel.
    Som du har erfart er ikke nye ARC skrudd sammen til det formålet. Rørene er der for å skape liv og nerve i musikken, som vanskelig lar seg lokke fram på annet vis enn med rør.

Ellers, MEGET BRA, at du deler fine bilder og personlig tekst karmana.
    Vi er jo litt bortskjemt med reportasjer fra dine besøk på messer og forhandlere i utlandet,
    men det er like velkomment fra lokalt evenement.

Jeg har hørt SF Lilium på ARC og Tech Das tidligere, og jeg synes også at det låt bra.

Er selvsagt TOTALT uenig med deg mht ARC-design!;)

IMG_8271.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    I forhold til hva jeg mente med innlegget er nok bluesbreaker mer på skiva (min skive :)) enn deg denne gangen, HC. Det jeg reagerte på i går var at Gordon nokså ensidig hevdet at ARC baserte sin utvikling og kvalitetssikring på lytting (fra erfarne gullører). Tror nok dette handlet litt mer om hvordon Gordon fremla det (eller hvordan jeg forsto det). ARC er nok atskillig mer old school i sin tilnærming enn mange andre (noe jeg har sansen for), og fokuserer nok mye på lytting i sin utvikling og kvalitetssikring av deler og komponenter. Jeg føler meg likevel ganske så sikker på at dette kombineres mer med målinger enn hva jeg opplevde Gordon fikk frem i går. Ellers var han vel også ganske tydelig på at det ikke hjelper om noe måler godt hvis man ikke blir følelsesmessig engasjert. Amen til det siste :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Dere tar feil begge to :). Arc måler nok opp og ned i mente. Og bra er det. Når jeg snakker om målinger er det oss her inne som muligens ikke har kunnskap eller tiltak til å iverksette målinger. Å lytte med ørene er fint det, men gjerne etterprøve med målinger om en vil.

At arc i noen av sine forsterkere bruker rør som kun har en produsent må jeg innrømme at det er noe søkt. Søkt fordi tuberolling er en av fordelene med rør.

Så er det ingen motsetning i lidenskap kontra kunnskap. Ensidighet er et valg en tar utifra de forutsetninger en har.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Dere tar feil begge to :). Arc måler nok opp og ned i mente. Og bra er det. Når jeg snakker om målinger er det oss her inne som muligens ikke har kunnskap eller tiltak til å iverksette målinger. Å lytte med ørene er fint det, men gjerne etterprøve med målinger om en vil.

At arc i noen av sine forsterkere bruker rør som kun har en produsent må jeg innrømme at det er noe søkt. Søkt fordi tuberolling er en av fordelene med rør.

Så er det ingen motsetning i lidenskap kontra kunnskap. Ensidighet er et valg en tar utifra de forutsetninger en har.
    Jeg vet du snakket om oss her på HFS, men nå var det ikke det jeg hadde tatt opp, men nettopp hva Gordon sa om utvikling og kvalitetssikring i ARC :)

At vi tar feil begge to :confused::) Jeg skriver vel at ARC nok måler atskillig mer enn hvordan Gordon fremla det i går, og BB poengterer viktigheten av målinger :) Don't flog a dead horse.....:D

Lytting, målinger og kompetanse eller mangel på sådan, synes jeg passer bedre i din egen, eller en ny tråd.....:)

• Liker
    Reaksjoner: HCS

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Sant nok, du har helt rett. Hesten er død og begravet :). Fiffig igrunn, hvor lett en snakker forbi hverandre i skriftlig form. Enda en søker å ta det i beste mening.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det var mye snasen musikk på gårsdagens demo på Renassaince Audio. Liberty med Anette Askvik er sjeldent feil, og i tillegg fikk jeg med meg Beyonce, Enrico Rava, Vilde Frang, The Real Group og Bjørn Berge. Foruten Beyonce og The Real Group skal de andre få streamingstid i Drotningsvik.

Tilbake til Bjørn Berge. Jeg hørte på ham for mange år siden og har vel også fått med meg en pubkonsert eller to med mannen. Han gikk i den store glemmeboken etter hvert som min interesse for blues forsvant mer og mer. Da var desto gøyere når Roald spilte coveren hans av, I can’t Quit You Baby. Råfett, og jeg ble sittende og tenke på salige SRV og Tin Pan Alley. Anbefales fra Drotningsvik :)

4661C1B8-4978-4E5E-ABE0-493AE1379726.jpeg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Roald på Renassiance hadde nå fått sjekket armen min på sin Micro Seiki spiller i butikken. Han har gått over armen, men han opplevde de samme problemene som meg når han testet den. Det positive er vel at det nå er 100% sikkert at problemene sitter i armen og ikke andre steder i kjeden. Det negative er selvfølgelig at dette kan ta tid. Han hadde visst et par ting til han skulle sjekke for å se om han fikk skikk på den, hvis ikke lukter det vel skifte av internkablingen. Krysser fingrene :)

39F9DFB4-42A3-489D-B7F8-D5B8F9FFCF81.jpg

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.646

At Audio Rersearch, -en av markedets største og mest velrenommerte produsenter av high-end utstyr for reproduksjon av lyd, ikke bruker målinger pga latskap og/eller mangel på kunnskap? Det tviler jeg på.
    Målinger er viktig ved produksjon av utstyr, og kan ha stor verdi ved oppsett og sammensetting av anlegg, vel og merke hvis det blir gjort av kyndige folk. At noe måler bra, hjelper likevel ingenting hvis man ikke blir følelsesmessig berørt av det en hører.

Jeg har ikke hørt dette foredraget, men vil vel heller tro at det forholder seg slik at ARC lytter seg fram til en "huslyd", og ikke bare følger målinger blindt ved produksjon av nye modeller.

Jeg er klar over at mange tror at rør i anlegget skaper overdrevent fokus på det mjuke, romantiske. fløte og fløyel.
    Som du har erfart er ikke nye ARC skrudd sammen til det formålet. Rørene er der for å skape liv og nerve i musikken, som vanskelig lar seg lokke fram på annet vis enn med rør.

Vi er jo litt bortskjemt med reportasjer fra dine besøk på messer og forhandlere i utlandet,

Jeg har hørt SF Lilium på ARC og Tech Das tidligere, og jeg synes også at det låt bra.

Vis vedlegget 486450
    Jeg må nok også skuffe skipper`n i Drotningvik. De Galileo produktene til ARC er til å rane bestemora si for. Kunne jeg plukket fritt på øverste hylle, så ville ARC Galileo pre og power være ett av svært få sett forsterkere å plukke med seg hjem. Meg om det!

Gutta i OAS er med som støttekontakt for meg i morgen på StereoFil.
    Jeg kunne jo finne på å bli langfingret og vanskelig å ha med å gjøre :rolleyes:

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.646
    Det var mye snasen musikk på gårsdagens demo på Renassaince Audio. Liberty med Anette Askvik er sjeldent feil, og i tillegg fikk jeg med meg Beyonce, Enrico Rava, Vilde Frang, The Real Group og Bjørn Berge. Foruten Beyonce og The Real Group skal de andre få streamingstid i Drotningsvik.

Tilbake til Bjørn Berge. Jeg hørte på ham for mange år siden og har vel også fått med meg en pubkonsert eller to med mannen. Han gikk i den store glemmeboken etter hvert som min interesse for blues forsvant mer og mer. Da var desto gøyere når Roald spilte coveren hans av, I can’t Quit You Baby. Råfett, og jeg ble sittende og tenke på salige SRV og Tin Pan Alley. Anbefales fra Drotningsvik :)

Vis vedlegget 486481
    Men i all verden! Hva har skjedd med herr Berge???..
    For ikke mange år siden var han maaaaaaaange nummer større på vei til å bli en ruslebiff.
    Skremmende, dog takk for musikktipset Karmana.
    Kanskje på tide å kjøpe en ny Bjørn Berge skive, så de 5 andre ikke føler seg ensomme og forlatt :rolleyes:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Æsj, litt kjipt med armen. Skifte av intern kabling kan la seg gjøre, også i England. Har du sendt mail til Dynavector selv for å høre hva de foreslår?

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Vis vedlegget 486450
    Jeg må nok også skuffe skipper`n i Drotningvik. De Galileo produktene til ARC er til å rane bestemora si for. Kunne jeg plukket fritt på øverste hylle, så ville ARC Galileo pre og power være ett av svært få sett forsterkere å plukke med seg hjem. Meg om det!

Jeg kunne jo finne på å bli langfingret og vanskelig å ha med å gjøre :rolleyes:
    Har fått med meg tidligere at du og bluesbreaker har en pussig estetisk smak :cool::)
    Kos deg på Stereofil :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Vis vedlegget 486481
    For ikke mange år siden var han maaaaaaaange nummer større på vei til å bli en ruslebiff.
    Kanskje på tide å kjøpe en ny Bjørn Berge skive, så de 5 andre ikke føler seg ensomme og forlatt :rolleyes:
    Ja, jeg reagerte også på at mannen var blitt skrinn. Han ser jo riktig så sprek ut. Blir rent misunnelig. Jaja, smålubben og makelig eller svettende på en tredemølle. Selv får jeg fortsette å lage sittemerker i lyttestolen :D

Du har nok tatt større sjanser i ditt liv enn å sjekke ut den Berge-skiva :)

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.646

Vis vedlegget 486481
    Ja, jeg reagerte også på at mannen var blitt skrinn. Han ser jo riktig så sprek ut. Blir rent misunnelig. Jaja, smålubben og makelig eller svettende på en tredemølle. Selv får jeg fortsette å lage sittemerker i lyttestolen :D

Ja, du skulle bare vist.
    Jeg har sågar prøvd flere ganger å leve sammen med quinder.
    O`skræk og gnu!

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Æsj, litt kjipt med armen. Skifte av intern kabling kan la seg gjøre, også i England. Har du sendt mail til Dynavector selv for å høre hva de foreslår?
    Jepp, men ingen overraskelse. Egentlig greit at jeg i hvert fall har fått isolert problemet. Sitter foreløpig rolig i båten, og satser på at Roald enten får mekket den til, eller klarer å skifte internkablingen. Alternativet er selvfølgelig ellers å sjekke framandlands, men har en følelse av at det lett kommer til å koste mer enn det smaker. På den annen side er det kjipt å kaste kortene når en har røra med dette en stund.....

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Vis vedlegget 486481

Ja, du skulle bare vist.
    Jeg har sågar prøvd flere ganger å leve sammen med quinder.
    O`skræk og gnu!
    Hehe, livets store spørsmål det; en utfordring å leve med, men verre å leve uten ;)

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.646

Vis vedlegget 486450

Har fått med meg tidligere at du og bluesbreaker har en pussig estetisk smak :cool::)
    Kos deg på Stereofil :)
    Hææææææææ....pussig estetisk smak?
    Det blir`a vel for fanker`n ikke mer strømlinjeformet enn detta!

DSC06201.jpg

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    71.176
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har den Berge-skiva på vinyl, og det er ei stund sida den kom ut. 2013.
    Har sett ham spille 2-3 ganger for noen år sida, og det er mulig han har tatt av omtrent det samme som jeg har gått opp på de åra, og det kan umulig være noe sunt tegn.
    Håper det er igjen NOE av mannen. Han blir litt puslete her han står sammen med bl.a. Marc Bolan.
    Han var ikke akkurat fet han heller.

plater feb 18 brukt.jpg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn