Jeg tror samme seansen med Gordon fra ARC finner sted i Oslo denne uka.
Jeg har dessverre ikke mulighet til å det med meg.
At Audio Rersearch, -en av markedets største og mest velrenommerte produsenter av high-end utstyr for reproduksjon av lyd, ikke bruker målinger pga latskap og/eller mangel på kunnskap? Det tviler jeg på.
Målinger er viktig ved produksjon av utstyr, og kan ha stor verdi ved oppsett og sammensetting av anlegg, vel og merke hvis det blir gjort av kyndige folk. At noe måler bra, hjelper likevel ingenting hvis man ikke blir følelsesmessig berørt av det en hører.
Jeg har ikke hørt dette foredraget, men vil vel heller tro at det forholder seg slik at ARC lytter seg fram til en "huslyd", og ikke bare følger målinger blindt ved produksjon av nye modeller.
Jeg er klar over at mange tror at rør i anlegget skaper overdrevent fokus på det mjuke, romantiske. fløte og fløyel.
Som du har erfart er ikke nye ARC skrudd sammen til det formålet. Rørene er der for å skape liv og nerve i musikken, som vanskelig lar seg lokke fram på annet vis enn med rør.
Ellers, MEGET BRA, at du deler fine bilder og personlig tekst karmana.
Vi er jo litt bortskjemt med reportasjer fra dine besøk på messer og forhandlere i utlandet,
men det er like velkomment fra lokalt evenement.
Jeg har hørt SF Lilium på ARC og Tech Das tidligere, og jeg synes også at det låt bra.
Er selvsagt TOTALT uenig med deg mht ARC-design!
Vis vedlegget 486450