Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.167
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg er heller ikke spesielt fan av coverband, annet enn på FÆST.;)

MEN, -når man har mulighet til å høre og SE Pink Floyds musikk framført i konsertformat er dette det beste alternativet.
    I år får man nok også mye stoff fra DSOTM, som inneholder noe av det beste.

Det er bare å være kjapp, så du får gode billetter til deg og fruen. (+guttungen?)
    Jeg går faktisk mye heller på dette enn Roger Waters på Telenor arena.
    ^^^ Blasfemi!!!

O
    Jeg er jo ikke å regne som troende...
    Er det ikke bra at musikken blir spilt og holdt levende?:rolleyes:

Eneste som hadde fått meg inn på Telenor-arena hadde vært en reunion med TALKING HEADS.
    Det samme sa jeg om Spectrum, men har vært på både Fleetwood Mac og Radiohead,
    nettopp der,-etter at det ble uttalt.

Altså en prinsippsvak agnostiker.:( Vurderer nå å kutte ut HFS, da det neppe er rom for slike her...:cool:

Alltid befriende med litt Elvis-moro :) Så filmen om da han møtte Nixon for å bli spesialagent for noen år siden. Elvis underholder fremdeles, ergo kan vi konkludere med at Elvis lever ;)

Det er litt pussig at vi i populærmusikken har tribute band og coverlåter og slikt, mens de ikke opererer med slikt i klassisk musikk. Kan jo heller ikke bare ha med at komponisten/artisten er død da det finnes flere tribute band for døde artister. Rart det der egentlig :)

Jeg har hverken vært i Telenor Arena eller Spektrum og kan derfor ikke si mye om lyden der. Registrerer jo at mange er misfornøyd. Hvis man er opptatt av god lyd tror jeg likevel som et generelt prinsipp det er viktigere å sjekke ut hvem som skrur lyd, enn hvor det spilles......noe som dessverre er litt vanskeligere å få til :)

Er det mulig å være en prinsippsterk agnostiker? Tror egentlig ikke det, men jeg vet det hadde vært kjedeligere på HFS hvis du tok en gismo :cool::D

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.016
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Bo-Day-Shus!!! av Mojo Nixon og Skid Roper befinner seg et sted i hyllene, kanskje ikke et genialt album men et svært underholdende sådan. Elvis-låten var umulig å komme utenom på siste halvdel av åttitallet. ;)

pellesmil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.04.2005
    Antall liker
    350
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    4
    Takk for musikktips Karmana.
    Har du tenkt på lister?
    Altså musikklister, var visst veldig populært på 90 tallet men trenger ikke å gått av moten.

Jeg har ofte "ledig" tid på vei til jobb der jeg sjekker ut musikk men glemmer hva jeg skal høre på og havner ofte tilbake på standard lista.

Deler du musikken feks på Spotify kan vi nyte den enkelt mens ve er på farten?

Mvh

Per
    Hei Per. Rotet med noen spillelister på Tidal for eget bruk for et par tre år siden. Gikk fort lei, så det blir nok i overkant ambisiøst å skulle lage noe som andre gidder å høre på. Stikkordet her er vel latskap ;)

Det er jo også endel spillelister tråder her på HFS som du kan gresse fra....:)
    Jepp får lete litt,
    ligger jo mye på Spotify også må bare finne de.

Laget en liten spilleliste for dagens "ledigtid"

How the west was won og Breakfast in hell fikk mye spilletid :)

P

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.167
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Følger litt med på haifai som legges ut for salg i nærområdet. Mye ræl, men dette virket som noen voksne og spennende monitorer.

90567591-BF60-4B3C-B25B-978B1805CA36.jpg

Neste bilde viste med all tydelighet at jeg hadde gått på en visuell blemme ;)

0B5B387D-80D2-4C00-BC2C-00D2215263EE.jpg

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Tror det var akustikk tiltakene du tente på... Nei vent nå litt, det er jo deg vi snakker om karmana.. Da må det være duftlysene... Vanilje med hint av uttørket høy og råtten tang kanskje? :cool:;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.167
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tror det var akustikk tiltakene du tente på... Nei vent nå litt, det er jo deg vi snakker om karmana.. Da må det være duftlysene... Vanilje med hint av uttørket høy og råtten tang kanskje? :cool:;)
    Det må ikke være duftlys selv om det er mus på bordet ;)

• Liker
    Reaksjoner: HCS

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det må ikke være duftlys selv om det er mus på bordet ;)
    Men det hjelper, sies det..Ihvertfall om en skal studere "anatomi".. ;).

pellesmil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.04.2005
    Antall liker
    350
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    4
    Snasent hakkebrett da,
    Duftlys, rent og pent og tastatur tilpasset mentalt stabile mennesker.
    Tipper disse monitorene kun har fått vennlige ord og sart musikk.

Kjempekjøp

Angry-Posts-1_resize.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.167
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg var så heldig å få meg en lytt til OMF sitt oppsett i går kveld (system er vel kanskje et bedre ord) :) Fantastisk opplevelse når man får oppleve oppsett som hører hjemme i eliteserien. Skrev noen ord i tråden hans, så jeg skal ikke gjennta det her.

31A484FA-464E-4FBA-B711-AA0BF8FD483A.jpg

Rett før jeg skulle til OMF fikk jeg los på litt spennende vinyl til pølsepris. Da var det bare å hive seg i bilen og høgge til før muligheten forsvant :)

Det ene var en Metallica boks. Death Magnetic på fem plater for 45 snurring.

B3AD852F-4763-4CAD-9792-34CD5C44E509.jpg

Forseglet dobbel med Seigmen på rød vinyl.

FB99E980-7EF9-4822-87CF-B21A68EE89B0.jpg

En forseglet maxi klassikker på japansk pressing.

59F4A3ED-8AAC-4B69-81C8-098FC32B97DE.jpg

Et forseglet dobbeltalbum med en sinna-gruppe fra Nederlandene.

C5C5C288-23B0-4516-995D-EEB1DF33F278.jpg

Og en picture disk med en fantastisk fyr. Marc Bolan hadde vel sine høydepunkt mens jeg gikk i knebukse, men jeg har alltid hatt sansen for ham. Glam rock er en strålende greie. Rocke-konserter skal også handle om underholdning!

8BD0B3BB-5051-44C8-A65E-38257E8F5684.jpg

God fangst :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Skal du senke pris på Marten nå da? :). Tror det systemet er veldig bra. Kjekt å høre forskjellige anlegg.

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.646
    Anbefalt lesning under avnytelse av nylig innkjøpt vinyl er Keith Richards - Life selvbiografi på orginalspråket.
    Ja, å så hans to år gamle soloalbum Crosseyed Heart som efter min mening går utenpå herr Jaggers fomlete og uredlige forsøk på solokarriære. Keiths beskrivelse av Micks behandling av bandet i forbindelse med å gå solo er fornøyelig lesning.
    Men du milde for et pulver forbruk. At mannen lever er og blir et under.
    Dog har jeg fått veldig sansen for den gamle piraten på mine eldre dager.
    Ha en strålende laugardag :cool:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.167
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Skal du senke pris på Marten nå da? :). Tror det systemet er veldig bra. Kjekt å høre forskjellige anlegg.
    Å plassere noe sånt i stuen hadde raskt blitt et valg mellom kona og stereo. Da er valget enkelt med klar margin :)

• Liker
    Reaksjoner: HCS

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.167
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Anbefalt lesning under avnytelse av nylig innkjøpt vinyl er Keith Richards - Life selvbiografi på orginalspråket.
    Ja, å så hans to år gamle soloalbum Crosseyed Heart som efter min mening går utenpå herr Jaggers fomlete og uredlige forsøk på solokarriære. Keiths beskrivelse av Micks behandling av bandet i forbindelse med å gå solo er fornøyelig lesning.
    Keith Richards er helt klart min og Johnny Depp sin favoritt-sjørøver :) Leste selvbiografien hans når den kom ut, om enn på norsk. Mick Jagger er for meg musikken i Stones, men Keith er sjelen. Litt artig hvordan the glimmer twins fremdeles slenger med leppa til hverandre, og senest denne uken. Jeg er vel mer imponert av genene og Stones-gitaristen, Keith, enn hans solokarriere, men han er vel det nærmeste jeg kommer til å være fan av en musiker nå i midten av 50-årene. Bare tullete egentlig, men Keith er og forblir ekte rock’n’roll :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.167
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Første glass rødvin og vinylspilling på åtte dager. Strengt tatt er det vel rødvinen jeg har savnet mest, men begge deler har sine fortrinn :)

Hadde tidligere en samle- og drikkeinteresse for viner fra Ribera del Duero. Interessen ble vekket rundt 2003 av Pesquero og Condado de Haza. Disse to merkene mistet jeg relativt raskt interessen for da de ble mer og mer eiket utover 2000-tallet. Har ikke drukket noe fra Condado de Haza de siste 10 årene, men gir en crianza fra dem en ny sjanse i dag :)

6C387193-6499-47B8-B3A6-7880EB5A4AF8.jpg

Hanket inn noen gamle plater av nostalgisk interesse i dag. Poco og America var sammen med Eagles midpunktet når jeg hadde min Westcoast-periode på 70-tallet. Min far mente og mener fremdeles at Creedence var verdens beste rockeband, og jeg er egentlig ikke uenig med ham. Steve Forbet er en kanonbra artist som dessverre har fått et mindre publikum enn han fortjener. Foreløpig litt peiskos, men det plager meg forbausende lite når jeg spiller plater :)

8D5D5382-ABD9-4AFE-B96A-6981DC3A0C64.jpg

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.646
    Keith Richards er helt klart min og Johnny Depp sin favoritt-sjørøver :) Leste selvbiografien hans når den kom ut, om enn på norsk. Mick Jagger er for meg musikken i Stones, men Keith er sjelen. Litt artig hvordan the glimmer twins fremdeles slenger med leppa til hverandre, og senest denne uken. Jeg er vel mer imponert av genene og Stones-gitaristen, Keith, enn hans solokarriere, men han er vel det nærmeste jeg kommer til å være fan av en musiker nå i midten av 50-årene. Bare tullete egentlig, men Keith er og forblir ekte rock’n’roll :)
    Ingen problemer med å være enig i det du skriver, men Keith er definitivt limet i Stones, men som han er så ærlig og sier så fungerer det ikke uten Mick.
    Derav mye frustrasjon, men det er jo hevet over tvil at Mick Jagger utviklet et enormt ego som til slutt gav seg utslag i "Mick Jagger and the Rolling Stones" annonseringen på et par konserter. Da våknet gutta, og spesielt Keith. Scenen med the Glimmer twins på fylla hvor Mick ringer Charlie Watts midt på natta, og lurer på hvor trommeslageren HANS er, er jo fornøyelig. Speseilt når Charlie dukker opp korrekt antrukket i dress, går rett bort til Mick og sier tydelig behersket "NEVER call my your drummer again!", fulgt opp av en venstre hook som nesten sender det tynne spetakkelet ut av hotellvinduet, og ned i kanalen på utsiden = endex Sones. Ja, og så forhandlingen om en egen karriære bak ryggen på de andre gutta i Stones med et stort plateselsakp. På den annen side kan vel Keith takke seg selv gitt hans abnorme narkotikaforbruk og forhold til femme fatale Anita mhp å følge med i timen. Nok om det.

Så jeg er ikke imponert over solokarriæren til Keith (Mick sin er jo bare tragikomisk), den dyrker han jo som en reaksjon på Micks svik og kjedsomhet. Keff har jo ADHD i n`te potens.
    Gruppa Xpensive Winos har jeg null forhold til, men jeg lar meg sjarmere av Keith Richards - Crosseyed Heart skiva. Men det er meg. Alt er jo ikke pur fryd på den skiva heller, men den inneholder mye levd liv og humor.

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.167
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Han jeg kjøpte noen plater på fredagen mente jeg burde stikke innom å kikke på litt annet han hadde til salgs. Klarte selvfølgelig ikke å la være, og dro bort til ham i går :)

Litt gammel og god rock’n’roll trengs innimellom haifai-musikken. Hovedgrunnen til at jeg tok turen var vel fristelsen av at han hadde Rainmakers og Thin Lizzy til meg. Vurderte også en bråte med plater med Saga, men ett sted må jo grensen gå :cool::)

CDA17EA2-2A25-4384-AED4-ACB0785ABDA9.jpg

Litt annet dro jeg også med meg. I tillegg to plater med gammel spansk rock til min sønn. I motsetning til faren kan han språket og liker spansk musikk. Gøyalt å se fasinasjonen når han får vinyl i klypene :)

2D1032CB-3334-45A9-9919-44D6D081B794.jpg

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    19.821
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Ingen problemer med å være enig i det du skriver, men Keith er definitivt limet i Stones, men som han er så ærlig og sier så fungerer det ikke uten Mick.
    Derav mye frustrasjon, men det er jo hevet over tvil at Mick Jagger utviklet et enormt ego som til slutt gav seg utslag i "Mick Jagger and the Rolling Stones" annonseringen på et par konserter. Da våknet gutta, og spesielt Keith. Scenen med the Glimmer twins på fylla hvor Mick ringer Charlie Watts midt på natta, og lurer på hvor trommeslageren HANS er, er jo fornøyelig. Speseilt når Charlie dukker opp korrekt antrukket i dress, går rett bort til Mick og sier tydelig behersket "NEVER call my your drummer again!", fulgt opp av en venstre hook som nesten sender det tynne spetakkelet ut av hotellvinduet, og ned i kanalen på utsiden = endex Sones. Ja, og så forhandlingen om en egen karriære bak ryggen på de andre gutta i Stones med et stort plateselsakp. På den annen side kan vel Keith takke seg selv gitt hans abnorme narkotikaforbruk og forhold til femme fatale Anita mhp å følge med i timen. Nok om det.

Så jeg er ikke imponert over solokarriæren til Keith (Mick sin er jo bare tragikomisk), den dyrker han jo som en reaksjon på Micks svik og kjedsomhet. Keff har jo ADHD i n`te potens.
    Gruppa Xpensive Winos har jeg null forhold til, men jeg lar meg sjarmere av Keith Richards - Crosseyed Heart skiva. Men det er meg. Alt er jo ikke pur fryd på den skiva heller, men den inneholder mye levd liv og humor.
    Nå synes jeg du er litt urettferdig mot Mick. Wandering Spirit fra -93 er jo godkjent.
    Og denne sammen med Lenny Kravitz er jo tøff.

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.646
    Nå synes jeg du er litt urettferdig mot Mick. Wandering Spirit fra -93 er jo godkjent.
    Og denne sammen med Lenny Kravitz er jo tøff.

Tja....jeg finner nå i hovedsak måten han annonserte sin solokarriære for å være uredlig.
    Men ja, noen tøffe låter inn i mellom, dog hovedsaklig kalkfyll i min bok.
    Men kos deg du Largo, jeg skal ikke ta fra deg gleden :cool:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    71.184
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    SKIKKELIG på kjøret.
    Vinylkjøret.
    Det er hvertfall ikke pga lydmessig overlegenhet på vinylformatet at de nyinnkjøpte titlene havnet hos deg.
    Bare MÅ ha det...:p

Litt kultur fra Tidal for å balansere?
    Veldig fin attåt rauvin.

CS679186-01A-BIG.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.167
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    SKIKKELIG på kjøret.
    Vinylkjøret.
    Det er hvertfall ikke pga lydmessig overlegenhet på vinylformatet at de nyinnkjøpte titlene havnet hos deg.
    Bare MÅ ha det...:p

Litt kultur fra Tidal for å balansere?
    Veldig fin attåt rauvin.

Vis vedlegget 485302
    Litt på kjøret er nok en god oppsummering :p:)

Blir nok å roe meg etter hvert. Har ikke planer om å ha annet enn hva jeg liker å spille i hyllene. Lett for å hoppe på når det er kjære klassikere fra ungdomstiden, og bedre blir det når poden er interessert i greiene. Han skal jo også overta platespilleren jeg bruker i dag. Tror ikke jeg holder på interessen hans hvis det bare er haifai, jazz og klassisk han kan gresse i hos meg :D

Jeg kommer aldri til å hive meg inn i diskusjoner om det enkelte formats fortreffelighet eller mangel på sådan, men at det følelsesmessig er noe eget med vinyl....jepp :)

Skal sjekke ut plateanbefalingen. Ser ut som en reklameplate for Cardas ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.167
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da har en retippet Ortofon Rohmann startet sin reise fra UK. Med tanke på et passende oppholdssted i Drotningsvik virker det ikke som om den trenger å forte seg over Nordsjøen. Jaja, blir sikkert fin å hvile blikket på :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.167
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Godt å høre. Hvordan går det med armen?
    Godt å høre. Hvordan går det med armen?
    Det lurte jeg også på. Er den fremdeles hos Roald?

Mvh
    Roald har fremdeles armen, og har lovet å teste den på en Micro Seiki spiller han har i butikken før demoen på mandag. Jeg har vel vært sterkere i troen. Begynner kanskje å bli tid for å sjekke ut hvilke armer som passer i armbordet mitt.....

Foreløpig koser jeg meg med budsjettspilleren min. Fungerer veldig ålreit på fornuftige lydtrykk :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.167
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kremt...

Først Lovell-jentene, og nå Saga...

M
    Nja, hvis dere ikke hadde vært så frenetisk gira på fortreffeligheten til pikebarna, hadde dere sikkert fått med dere at jeg har spilt den siste platen deres flere ganger og jaggu meg hatt glede av det :D

Har ikke hørt så mye på Saga oppover, men faller ikke det i båsen for........

B69F2FC4-5D1B-44D7-95F5-3EAFEEE0B8CF.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.167
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Är det Dynavector-armen som är till service? Vad feilet den?
    Jepp. Long story short. Har en vakkelfeil med forskjellige gain ut på høyttalerne når jeg bruker Micro Seiki spilleren med DV 505 armen. Etter litt tid med feilsøking er jeg tett opp mot sikker på at utfordringen er internkablingen/kontaktene i armen. Roald på Renaissance her i Bergen har kikket på den, uten å ha funnet de helt store feilene, men skal nå teste den på sin egen Micro Seiki spiller. Deretter er det vel egentlig bare to utfall. Det virker hos han og forhåpentligvis da også hos meg. Fremdeles vakkelfeil, og han kan da forhåpentligvis skifte internkablingen med godt resultat til en fornuftig pris. Det tredje og fjerde alternativet gidder jeg ikke tenke på foreløpig :D

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Så, så... Saga hadde sine sider... Trommesolo'n var artig. Selv skal jeg på YES konsert. Andre får dra å høre pikebarn, misforståtte sinte hvite menn uten rytmesans eller smektende damestemmer med null konsensus a'ka Barber.. ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.167
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Så, så... Saga hadde sine sider... Trommesolo'n var artig. Selv skal jeg på YES konsert. Andre får dra å høre pikebarn, misforståtte sinte hvite menn uten rytmesans eller smektende damestemmer med null konsensus a'ka Barber.. ;)
    Funfact;

Saga ble dannet av en gjeng Rush-blodfans..
    De hadde lyst på å lage noe minst like bra(noe jeg mener de ikke var i nærheten av..)

M
    Veien til musikalsk nirvana er kronglete med mange store og små stier man kan følge :D

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.167
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kona og jeg koser oss med vin og Dire Staits sitt live dobbeltalbum, Alchemy. Har ikke hørt den platen før. Jeg liker Dire Straits og Mark Knoplers gitarplukking, men makan til affektert vokal. Shait! :mad:

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.646
    Han jeg kjøpte noen plater på fredagen mente jeg burde stikke innom å kikke på litt annet han hadde til salgs. Klarte selvfølgelig ikke å la være, og dro bort til ham i går :)

Litt annet dro jeg også med meg. I tillegg to plater med gammel spansk rock til min sønn. I motsetning til faren kan han språket og liker spansk musikk. Gøyalt å se fasinasjonen når han får vinyl i klypene :)

Vis vedlegget 485238
    Den øverste platen i midten må du bare si i fra om du ikke orker å beholde :rolleyes:
    Santana - Lotus trippel LP.
    Er alt stæsjet innvendig inntakt?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn