Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.172
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da kan jeg rapportere at jeg har lært meg å laste opp videoer på Youtube, og samtidig ivaretatt mitt ansvarsområde i den ukentlige rengjøringen av huset :D

sundkoien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Da kan jeg rapportere at jeg har lært meg å laste opp videoer på Youtube, og samtidig ivaretatt mitt ansvarsområde i den ukentlige rengjøringen av huset :D

Virker som om denne pre*en har et sterkt Tourette-anfall...
    Voldsomme Tic's.. ?

M

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    40.424
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    21

Hva i svarte var det for en melodi....:rolleyes::confused: Hmmmm....
    Eller har dere lagt den i bløtt.....ikke helsosamt om det har skjedd...:cool:

gismo

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.172
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hehe, mye gode forslag gutta ;) Trodde dere alle tre hadde svart belte i rørforsterkere, men dere er vel bare noen uskyldige noviser hele gjengen :cool: Videosnutten viser jo selvfølgelig rensing av forsterkerens kontakter, noe som anbefales å gjøre i 10 minutter en gang i uken :cool:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    40.424
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    21
    Hehe, mye gode forslag gutta ;) Trodde dere alle tre hadde svart belte i rørforsterkere, men dere er vel bare noen uskyldige noviser hele gjengen :cool: Videosnutten viser jo selvfølgelig rensing av forsterkerens kontakter, noe som anbefales å gjøre i 10 minutter en gang i uken :cool:
    image.jpeg

Hva tar du oss FOR!!!

EiK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Antall liker
    745
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    4
    Hvis dere skulle lure, så er det ikke tilfeldig at det ikke er noen "liker" under innleggene deres :mad:;)
    Ikke hør på dem!

Litt tung periode nå. Mange kamper, og med mye skader spesielt i forsvaret.
    Men når vi banker Everton på lørdag er alt glemt:) Og vi er på vei til Europaligaen.
    Go Potters!

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.172
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hvis dere skulle lure, så er det ikke tilfeldig at det ikke er noen "liker" under innleggene deres :mad:;)
    Ikke hør på dem!

Men når vi banker Everton på lørdag er alt glemt:) Og vi er på vei til Europaligaen.
    Go Potters!
    Ah, EiK, vakkert! :) Det er godt det er noen innom med sans for kvalitet!
    Ser ut som om Shawcross sin skade ikke er så ille som fryktet. Viktig når vi (igjen) starter klatringen. Goarn you Mighty Potters!

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    40.424
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    21
    Ikke hør på dem!

Go Potters!
    Ah, EiK, vakkert! :) Det er godt det er noen innom med sans for kvalitet!
    Ser ut som om Shawcross sin skade ikke er så ille som fryktet. Viktig når vi (igjen) starter klatringen. Goarn you Mighty Potters!
    Å er det dø prater om....å attpå tell på utenlandsk..:rolleyes::cool:

gismo

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    71.195
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    @gismo
    Potters,-det er en hemmelig klubb for de som er glade i pot.
    Naturligvis har de tilhengere i Nederland.:p;)

God helg Karmana.

Tidaltips.
    Begynn med sporet EL CAMINO
    Prøv denne på fuglane:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.172
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    @gismo
    Potters,-det er en hemmelig klubb for de som er glade i pot.
    Naturligvis har de tilhengere i Nederland.:p;)

God helg Karmana.

Tidaltips.
    Begynn med sporet EL CAMINO
    Prøv denne på fuglane:

Denne tydelige sammenhengen mellom Stoke og Nederlandene har ikke slått meg tidligere ;)

Takk for tipset. Jeg synes ofte pianomusikk lett kan bli litt kjedelig, men med den ryggtavlen gjør jeg helt klart et unntak :) Du har jo drysset henne ut både her og der på HFS så hun må øyensynlig har gjort inntrykk i Blåskogen. Hun skal få spilletid i helgen. Lave forventninger gir de beste overraskelsene :) En riktig god helg tilbake!

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.172
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Dæven, El Camino var jo nesten litt rocka, BB :) Kjørte på med litt lite konevennlig volum og holdt på å sette middagshvilen i vrangstrupen på avslutningen ;)

V

vinyl-mannen

Gjest
    Siden det er fredan og du er alternativ både her og der.:rolleyes:
    Denne passer vel til meditasjonstimen??
    mvh
    Musikk Til Folket

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.172
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    mvh
    Musikk Til Folket
    Du er faen ikke sann! Kor tar du det fra ;) Det hadde endt med målfoto hvis HC og du skulle konkurrere i obskur musikk Vs. obskure bilder ;) Alternativ???.......jeg jobber i Forsvaret, og det er jo opplest og vedtatt at mer A4 blir det bare ikke!!! Forøvrig helt ålreit, hvis alternativet er radbrekking av Stones :D Ha en fin helg, VM! :)

V

vinyl-mannen

Gjest
    mvh
    Musikk Til Folket
    Du er faen ikke sann! Kor tar du det fra ;) Det hadde endt med målfoto hvis HC og du skulle konkurrere i obskur musikk Vs. obskure bilder ;) Alternativ???.......jeg jobber i Forsvaret, og det er jo opplest og vedtatt at mer A4 blir det bare ikke!!! Forøvrig helt ålreit, hvis alternativet er radbrekking av Stones :D Ha en fin helg, VM! :)
    Denne er fra egen samling, her er det ikke lefling med lettvinte løsninger som enkelte av dere tyr til:rolleyes:
    Obskur, er vel ett spørsmål om ståsted???
    God helg til deg og fruen
    mvh:)

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Fa til sutring. Her bidras det kun bilder til oppbyggelse ifht gitte forutsetninger.. Synes plata under ble spilt vel mye hos deg sist karmana, men høflig som jeg er, sa jeg ikke så mye..

FB_IMG_1454714555029.jpg

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.172
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fa til sutring. Her bidras det kun bilder til oppbyggelse ifht gitte forutsetninger.. Synes plata under ble spilt vel mye hos deg sist karmana, men høflig som jeg er, sa jeg ikke så mye..

Vis vedlegget 364163
    Hehe, det er godt å se du fokuserer på det oppbyggelige og sømmelige ;)

Litt usikker på hva som er best, navnet på gruppen eller platetittelen. Det store eksistensielle spørsmålet er kanskje: hvor har det blitt av den fjerde kukskallen :confused:;)

Kanutus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Antall liker
    775
    Sted
    Nesodden

Vis vedlegget 364163
    Hehe, det er godt å se du fokuserer på det oppbyggelige og sømmelige ;)

Litt usikker på hva som er best, navnet på gruppen eller platetittelen. Det store eksistensielle spørsmålet er kanskje: hvor har det blitt av den fjerde kukskallen :confused:;)
    Henger vel høyt et sted og nynner "Always look on the bright side ..." :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.172
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kjekk start på dagen med litt ekstra søvn i banken, kaffe og liflige fiolintoner på stereoen fra Charlie Siem. Nederlenderne i den sørlige delen av landet feirer i dag karneval, noe som betyr en fridag på meg. Kos dokkar på jobb :cool:

image.jpeg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.172
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    En liten bokanmeldelse på en ellers rolig tirsdag. Jeg er akkurat ferdig med Sverre Knudsens bok 1979. Boken handler om hans musikalske oppvekst i Oslo, punkbevegelsen og the rise and fall of The Aller Værste! Velskrevet og med musikalske referanser også langt på utsiden av punken. Med tanke på alder, tror jeg mange på HFS har/kunne hatt glede av å lese denne boken. Eneste negative er at mannen bruker nesten 300 sider på å komme seg til Bergen :mad: men dette sørgelige faktum blir heldigvis kvalitetsmessig oppveiet gjennom at jeg har klart å snike meg med som linselus i Bergens-delen av boken :cool:;)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    71.195
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Takk for fin liten anmeldelse av 1979.
    Denne forventet jeg å få til jul,,,,
    -men hadde nok ikke vært snill nok.

Det er alltid interessant å se hvordan andre skildrer sin egen ungdomstid.
    Er akkurat ferdig med boka om HAMAR-festivalen mot rus 1981.
    At det var SÅ ille kunne jeg ikke huske, men det var det nok...

1979 skal leses. Folkebibliotek er jo knall!;)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    ?Nå var det blitt dystert kjedelig her inne i tråden din Karmana ... Du som er slik lett matros , vet du hvem Gulow Gjeseth er ?

Forøvrig regner jeg med at du er klar for den STORE kjærlighetsdagen som kommer snart? :cool:. Det er ikke jeg, amerikanske forretningsideer for å lure meg til å kjøpe fjas til dama gidder jeg ikke.. Men en kan jo være snill for det.. :p

.facebook_1455042453469.jpg

Og skulle en ikke strekke til får en skaffe seg verktøy... :cool:

.facebook_1454797083777.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.172
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Skal si du hadde mye på hjertet rundt om når du ga gass igjen, HC :) Selv er jeg vel litt sånn middels interessert i HFS for tiden. Dreper tid foran den nye TVen istedenfor :)

Gulow Gjeseth klarer jeg i farten ikke helt å plassere annet enn som Heeermann. Har vel skrevet en del på sine gamle dager som vi brukte på Stabsskolen. Hmmm, hadde han en rolle i Vassdalen-ulykken?

Valentines har definitivt ikke fokus her heller, kanskje til min kones stille fortvilelse, hvem vet :D Blir for tøft med quiz på morgenen. Tenkte et øyeblikk på Jokkes legendariske sang med persille i ræva, men med nærmere ettertanke husket jeg at det var sennep ;)

• Liker
    Reaksjoner: HCS

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.172
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du vet, en do satt sammen med en dill..Osv... Eller motsatt :rolleyes:

Gjeseth er familie...Og sjømann med passe mange striper.. Noe skal en ha for å ha halve slekta mer på sjøen enn på land.. :)

Litt lesestoff..Blir puslete de fregattene våre imot denne saken her...

Englands stealth-krigsskip skal ta knekken på alt og alle | National Geographic Channel

Takk for jazz tips... Tar gjerne flere.. :)
    Hehe, den quizen hadde jeg brukt lang tid på uten hjelp ;)

Kjekt å høre at slekten ikke bare baserer seg på kvantitet, men også kvalitet :cool: Tøffe ting som kommer fra USandA og UK for tiden, selv om noen nok vil hevde at stealth er å bruke mye penger på gårsdagens teknologi med minimal nytteverdi. Hva vi andre blir sittende igjen med etter Joint Strike Fighter er mer interessant. Tror det blir lite lystig lesning når Forsvarssjefen råd er gått gjennom den politiske kvernen....

Er vel ikke den beste til å komme med jazztips. På den annen side, når jeg har tatt vare på jazzalbum så må de jo være bra ;)

Plukket opp fra Jim.I.Hendriksen
    image.jpeg

Fra AtleT

image.jpg

Fra meg selv (selv om BB sikkert vil hevde noe annet :))

image.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.172
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Vassdals ulykken... svært så dere roter dere inn på mine områder... jobber i bjerkvik så vassdaln har man jo i nærområdet.. der kan man jo også se en annen forsvarshistorisk sak forøvrig..

Naturens eget museum - NRK Nordland - Lokale nyheter, TV og radio
    Har selv vært en del borti krattet der da jeg bodde i Tromsø, selv om Bjerkvik var mer noe man kjørte forbi :) Ingen tvil om at distriktet ditt bærer minner om vår tøffeste krigshistorie, noe som satt sine tydelige spor både over og under vann.
    Var nok litt rask i avtrekkeren med Vassdalen. Jeg deltok selv på samme øvelse (sjødelen) når raset gikk. Husker at resten av øvelsen viselig nok ble kansellert.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    11.101
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Vassdals ulykken... svært så dere roter dere inn på mine områder... jobber i bjerkvik så vassdaln har man jo i nærområdet.. der kan man jo også se en annen forsvarshistorisk sak forøvrig..

Naturens eget museum - NRK Nordland - Lokale nyheter, TV og radio
    Har selv vært en del borti krattet der da jeg bodde i Tromsø, selv om Bjerkvik var mer noe man kjørte forbi :) Ingen tvil om at distriktet ditt bærer minner om vår tøffeste krigshistorie, noe som satt sine tydelige spor både over og under vann.
    Var nok litt rask i avtrekkeren med Vassdalen. Jeg deltok selv på samme øvelse (sjødelen) når raset gikk. Husker at resten av øvelsen viselig nok ble kansellert.

Ja det var jo en tragedie hele greia der desverre.

Joda, her i nærområdet ser man minnene etter krigen daglig.. men meget fasinerende.
    Snart er krigsminnemuseet også inne i nye og større lokaler :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.172
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Denne har sikkert mange fått med seg, men poster den likevel. Hvis du ikke har sett den på FB, anbefaler jeg å avsette 15 minutter til Adele og programlederen med bilkjøring og karaoke. Skikkelig feelgood sak :)

Selv har jeg knapt hørt på Adele tidligere, men fikk sansen for damen på denne videoen. Brei dialekt og rå latter. Skikkelig nabolags-jente :) I tillegg kan programlederen definitivt synge, og sammen er de riktig så bra. En veldig god start på helgen :)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    11.101
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Adele er fantastisk.. man får en feeling av ei jordnær real jente.. og hun kan absolutt rappe også ;)

Mr corden er også habil entertainer ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.172
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Adele er fantastisk.. man får en feeling av ei jordnær real jente.. og hun kan absolutt rappe også ;)

Mr corden er også habil entertainer ;)
    Enig, jordnær og real høres ut som en god oppsummering :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn