Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Naboene er bortreist til over nyttår, mens kona er opptatt av lange tv-serier og benytter hodetelefonene med aktiv støydemping som jeg tilfeldigvis :rolleyes: kjøpte til henne. Selv konsentrerer jeg meg om Townes sine favorittalbum fra 2015, og kjører på med romslig volumvridning mot høyre. Livet kunne vært så jævlig mye verre :D

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Naboene er bortreist til over nyttår, mens kona er opptatt av lange tv-serier og benytter hodetelefonene med aktiv støydemping som jeg tilfeldigvis :rolleyes: kjøpte til henne. Selv konsentrerer jeg meg om Townes sine favorittalbum fra 2015, og kjører på med romslig volumvridning mot høyre. Livet kunne vært så jævlig mye verre :D

Så du har snart kl 0900 på volumet ? Noe mer tåler jo disse keramikk greiene ikke..Det vet vi jo... :). Men seriøst, høres godt ut..Selv er det langt mer trivielle sysler som gjelder ifht stereo om dagen.. :)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.562
    Torget vurderinger
    24
    Koser meg med Eclipsen som nå har fått skikkelig arbeidshøyde for rørbytter :)

Ingen tvil om at dette låter riktig så staselig. Gidder for øyeblikket ikke å bytte frem og tilbake med Karan preampen, men koser meg heller med musikken. Forsøker heller ikke å tenke mer på "duringen" i det ene mellomtone-elementet (tidligere beskrevet), men har sendt en mail til Audio Valve. Tilbakemeldingen derfra skal få være med på å bestemme hvor langt liv Eclipsen får ha i stuen min.

Lar meg fremdeles fasinere over hvor godt den passer inn med juletreet ;) På fronten er ett rødt lys, et oransje (som for sikkerhets skyld blinker), ett grønt og ett blått, og innvendig lyses hele greien opp av to røde led-lys. Nevnte jeg at lysene for sikkerhets skyld er med skikkelig lysstyrke ;) Må være laget for et asiatisk marked eller noe sånt.

Vis vedlegget 357004

Nå en tur til banken med oppgjøret for HDXen som ble betalt i cash. Viktig å få dem på haifai-kontoen før kona begynner å gresse i bunken :)
    Det apparatet der er laget for "nesten blind" test :D

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    17.822
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Seriøst at det er et blinkende lys på fronten av preampen?

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Så du har snart kl 0900 på volumet ? Noe mer tåler jo disse keramikk greiene ikke..Det vet vi jo... :). Men seriøst, høres godt ut..Selv er det langt mer trivielle sysler som gjelder ifht stereo om dagen.. :)
    Faens så tøff når du er langt vekke eller godt gjemt i en stridsvogn :mad:;) Har fremdeles elementet liggende så jeg ikke skal glemme deg når jeg kommer oppover :mad:;) Trivielle sysler. Trodde du hadde stått med ræven som høyeste punkt og skapt skikkelig fremdrift de siste par dagene?

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

Faens så tøff når du er langt vekke eller godt gjemt i en stridsvogn :mad:;) Har fremdeles elementet liggende så jeg ikke skal glemme deg når jeg kommer oppover :mad:;) Trivielle sysler. Trodde du hadde stått med ræven som høyeste punkt og skapt skikkelig fremdrift de siste par dagene?
    Ja, slipper ihvertfall å "padle" meg i land på et argument som jeg ikke har ifht elementets beskaffenhet.. 8)

Jupp, elektriker er ferdig, fått ryddet endel og koblet til. Nå er det bare å få mørnet det som mørnes skal.. Og må innse at jeg har lagd meg bass for voksne, det buldrer lite , bare såvidt det rører seg i elementene.. Hmm.. Vil jeg ha det slik, korrekt, eller mer utflytende.. Ok, kjenner harry-genet klå litt... 8)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jepp, hele greien er som et jævlig juletre ;) Bare Ray Charles og hans like som kan hvile blikket på den :mad: I stand by mode lyser det rødt i det ene og blinker oransje ved siden av. Heldigvis slukkes begge når jeg kobler den inn og blir erstattet av et ekstra grønt lys. De to grønne er til å leve med. Verre med det blå power-lyset og de to røde på innsiden som alle kan brukes som leselys. Det er en guds lykke at jeg har øynene igjen når jeg lytter konsentrert ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Ja, slipper ihvertfall å "padle" meg i land på et argument som jeg ikke har ifht elementets beskaffenhet.. 8)

Jupp, elektriker er ferdig, fått ryddet endel og koblet til. Nå er det bare å få mørnet det som mørnes skal.. Og må innse at jeg har lagd meg bass for voksne, det buldrer lite , bare såvidt det rører seg i elementene.. Hmm.. Vil jeg ha det slik, korrekt, eller mer utflytende.. Ok, kjenner harry-genet klå litt... 8)
    Kjekt at det går seg til :) Bare venter på at du kommer krypende og sier at du er begynt å lese deg litt opp på DSP.....:cool:

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    17.822
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Jepp, hele greien er som et jævlig juletre ;) Bare Ray Charles og hans like som kan hvile blikket på den :mad: I stand by mode lyser det rødt i det ene og blinker oransje ved siden av. Heldigvis slukkes begge når jeg kobler den inn og blir erstattet av et ekstra grønt lys. De to grønne er til å leve med. Verre med det blå power-lyset og de to røde på innsiden som alle kan brukes som leselys. Det er en guds lykke at jeg har øynene igjen når jeg lytter konsentrert ;)
    Det finnes verre.....

Speaker Cable Review Bt03l Skateboard Scooter Design Colorful Led Light Speaker Bluetooth Mini Wireless Stereo Speakers Fm Radio Stereo Mp3 Music Player Speaker Deals From Share_shop, $11.52| Dhgate.Com

V

vinyl-mannen

Gjest
    Trodde ett øyeblikk at jeg var kommet til en hjørnekro i Red Light District.
    :rolleyes:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Sålangt er dette prosjektet så komplekst at jeg ikke vil begynne med dsp. Det låter ikke slik jeg vil, og det er her jobben begynner. Men slik det er lagt opp er dsp en utopi basert på usannsynligheter. Streaming derimot, etter å ha sortert noen tusen skiver, det er veldig forlokkende.. 8)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Sålangt er dette prosjektet så komplekst at jeg ikke vil begynne med dsp. Det låter ikke slik jeg vil, og det er her jobben begynner. Men slik det er lagt opp er dsp en utopi basert på usannsynligheter. Streaming derimot, etter å ha sortert noen tusen skiver, det er veldig forlokkende.. 8)
    Ja, vi får se....:cool: Det viktigste er nå likevel at du koser deg med tuningen din :)

Ja, noe av det kjekkeste med streaming er den lille flittige karen som til stadighet rydder og sorterer. Må likevel si at jeg savner en musikksamling i hylla som viser hvem jeg er og jeg kan hvile blikket på :) Nok melankoli, tilbake til streamingen ;)

• Liker
    Reaksjoner: HCS

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ja, det må jeg si. På kanten av 2015 er vår kjære Karmana iferd med å gå inn i 2016 som bling'ens far. Med flere lys enn en middels hytte-grend så er overgangen ifra det mørke, det sobre til det mer lystllige slaget som påkaller epilepsi, fot-vorter og munnånde som gjør en flodhest bedrøvet... Ja, livet har sine overganger... Eller hur ? 8)

karmana2.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Takk skal dere ha, x-cell og HC :mad:;)

Dere er like urettferdig mot meg som sambygdingene var mot Ola :mad:

Han Ola rodde rundt med turistene i fjorda oppe i nord.
    Så kom de til ei flott brygge. Ola: "Denne her har Æ bygd. Men trur du dæm kaller meg Ola Bryggebygger førr det? -Nei!"
    Etter en stund passerte de en rekke nydelige sjarker. Ola: "Desse her har Æ bygd. Men trur du dæm kaller meg Ola Sjarkbygger førr det? Nei!"
    Og så gled de forbi flere strøkne fiskenaust. Ola: "Desse her har Æ bygd. Men trur du dæm kaller meg Ola Naustbygger førr det? -Nei!

Men puler du EN sau....."

Jaja, den hviler nå på noe så lite bling som fire dørstoppere
    ;)

image.jpg

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Nå som det med sauen var på det rene...Har faktisk og eid en pre med tilnavn Eclipse. Sett ifra samme vinkel som det over så den slik ut. Og hadde rett mengde lys , ikke mye pling der i gården. Synd de gikk konk. Tror G har noe stående ifra disse gutta ennå.

karmana3.jpg

U

utgatt25555

Gjest

Så kom de til ei flott brygge. Ola: "Denne her har Æ bygd. Men trur du dæm kaller meg Ola Bryggebygger førr det? -Nei!"
    Etter en stund passerte de en rekke nydelige sjarker. Ola: "Desse her har Æ bygd. Men trur du dæm kaller meg Ola Sjarkbygger førr det? Nei!"
    Og så gled de forbi flere strøkne fiskenaust. Ola: "Desse her har Æ bygd. Men trur du dæm kaller meg Ola Naustbygger førr det? -Nei!

;)

Vis vedlegget 357341
    Få den stakkarn ned på noe som flytter alt der det skal være, noe mykt!!! ;-)

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

;)

Vis vedlegget 357341

mvh
    Ikke vær redd. Kjedet meg i går og måtte jo forsøke disse dørstopperne som jeg betalte en formue for på Clas Ohlson. Hører ikke forskjell (ikke at jeg lyttet så nøye etter heller) og det ser jo bare helt døvt ut ;)

U

utgatt25555

Gjest

;)

Vis vedlegget 357341

mvh
    Ikke vær redd. Kjedet meg i går og måtte jo forsøke disse dørstopperne som jeg betalte en formue for på Clas Ohlson. Hører ikke forskjell (ikke at jeg lyttet så nøye etter heller) og det ser jo bare helt døvt ut ;)
    Kjære vene, man kan godt være døv, men man trenger jo ikke rope det ut alt for public, den dagen man kan se det døvt så er jeg nesten ikke med mer ;) kast fordommene overbord og ta deg tiden å lytte nøye neste gang!! ;)

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

;)

Vis vedlegget 357341

mvh
    Kjære vene, man kan godt være døv, men man trenger jo ikke rope det ut alt for public, den dagen man kan se det døvt så er jeg nesten ikke med mer ;) kast fordommene overbord og ta deg tiden å lytte nøye neste gang!! ;)

mvh
    Nyttårsforsett: kun lytte til musikk og makroforskjeller! :cool:

U

utgatt25555

Gjest

mvh
    NEI NEI!! For oss halvgale, micro detaljer!! ;)

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

mvh

mvh
    Må jo det når det bare går i Keith Jarrett og østerriks dansemusikk :cool:;)

U

utgatt25555

Gjest

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

mvh
    Hehe...nå er vi faktisk langt inne i Tysk/Österiskt synth, det går laaangt utenfor i min trygge musikkverden, vet ikke helt om jeg vil på inn siden heller ;):cool:
    ..

mvh
    På innsiden vil du nok....men når det gjelder den musikken vil jeg anbefale fokus på makrodetaljer og ikke forville seg inn på mikrodetaljer.......eller forresten, fokusere på mikrodetaljer og glem helheten :cool:;)

U

utgatt25555

Gjest
    Hehe...nå er vi faktisk langt inne i Tysk/Österiskt synth, det går laaangt utenfor i min trygge musikkverden, vet ikke helt om jeg vil på inn siden heller ;):cool:
    ..

mvh
    På innsiden vil du nok....men når det gjelder den musikken vil jeg anbefale fokus på makrodetaljer og ikke forville seg inn på mikrodetaljer.......eller forresten, fokusere på mikrodetaljer og glem helheten :cool:;)
    Hehehe, ta deg en tur til Gbg o jeg vil eksponere deg for forskjellen på höyttaler og livs underlag! det vil väre tydelig :D ...

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ha en god nyttårsfeiring, Tomz

Og siden Lemmy overraskende nok ikke levde evig, er det denne karens verden vi må tenke på

Vis vedlegget 357373
    Hehe :) Har en følelse av at det skjer raskt når det først skjer, men forhåpentlig fortsetter Keith å lure oss i enda mange år fremdeles. Eneste mannen i levende live jeg kan huske å ha giddet å lese biografien fra :) Virker som litt for mange ender opp med penaltjeneste for tiden, men det handler sikkert mest om egen alder :mad:

Godt nyttår tilbake, united! :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    En gruppe som gjør en sløy Gloria Gaynor versjon kan være verdt å sjekke ut. Satt akkurat på året utgivelse og ble overrasket :rolleyes:

Et riktig godt nyttår til deg og dine, BB! Her gjør vi klar for nederlendernes totalt uansvarlige omgang med fyrverkeri :mad:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    40.415
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    21
    Sender deg varme tanker ned til disse "krigssoner", pass deg for rakettene:cool:
    Du er et bekjentskap som varmer Tom, oppriktighet mot deg selv er noe man virkelig setter pris på;)
    Ønsker deg og alle dine et riktig Godt Nyttår fra oss i de regulerte krigssoner på Botilsrud:)

mvh
    Dag og Helene

V

vinyl-mannen

Gjest
    Må få lov til å slenge meg på her, ser frem til å møte deg neste år, eneste bekymring
    er denne guttunge som har tatt på seg rollen som reiseleder, Vi får vel leien rundt, De voksne er eldst:rolleyes::cool:
    Ellers må du ha fin siste dag iår også må jeg få lov til å ønske deg og dine ett godt nytt år.
    mvh
    vinyl-mannen

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Sender deg varme tanker ned til disse "krigssoner", pass deg for rakettene:cool:
    Du er et bekjentskap som varmer Tom, oppriktighet mot deg selv er noe man virkelig setter pris på;)
    Ønsker deg og alle dine et riktig Godt Nyttår fra oss i de regulerte krigssoner på Botilsrud:)

mvh
    Dag og Helene
    Takker :) Et riktig så godt nyttår tilbake til deg og jenteflokken din, gismo! Det er kjekkest å møtes i levende live, men HFS er jaggu meg et bra substitutt. Synd det ikke blir Munchen på deg, men forhåpentligvis ses vi ved en annen korsvei til neste år.

Den nederlandske krigssonen overgår vi foreløpig lett med en formiddagsforestilling av Star Wars, men først en haifai-demo på Rhapsody :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Må få lov til å slenge meg på her, ser frem til å møte deg neste år, eneste bekymring
    er denne guttunge som har tatt på seg rollen som reiseleder, Vi får vel leien rundt, De voksne er eldst:rolleyes::cool:
    Ellers må du ha fin siste dag iår også må jeg få lov til å ønske deg og dine ett godt nytt år.
    mvh
    vinyl-mannen
    Takk skal du ha, VM :) Blir kjekt å treffes til våren, det ser jeg frem til :) Vi får sammen styre reiselederen med de voksnes input fra siden. Går som oftest bra før midnatt, og ellers er han vel sånn noenlunde stuerein bare man får revet tastaturet fra ham :cool: Et riktig godt nytt år til deg og dine sendes fra litt down under :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ja, godt nyttår du gamle bardun. Blir trivelig å sees. Tar meg et glass i kveld og tenker på deg :)

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.646
    Ha en god nyttårsfeiring, Tomz

Og siden Lemmy overraskende nok ikke levde evig, er det denne karens verden vi må tenke på

Vis vedlegget 357373
    Denne mannen er så godt impregnert med forskjellige hallusinogener, olje-, og tjæreprodukter, samt alkohol at han ikke bør dø.
    Dør han, så bør han ekstraheres før han enten blir gravd ned eller fyrt opp pga overhengende forurensningsfare av jordsmonn og/eller atmosfæren.
    Men for all del, jeg ønsker ikke at gode gamle Keith skal dø fra oss på lenge ennå.
    Hvis jeg har noen medbestemmelsesrett ovenfor Knut og Båsusjernet da!?

Benytter anledningen til å ønske herren i Nederland et godt nytt år.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn