Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    71.175
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Sikker artig RoDa;)
    Nå er det mange som har vett på å gå på konserter her:)

Beste PF covers?

Dette er ikke et Pink Floyd Tribute Band, og de anstrenger seg altså ikke nevneverdig for å være mest mulig lik PF.
    De framfører låtene på et ærlig vis med sitt personlige preg.

Gov`t Mule gjør mange ulike prosjekt både som konserter og plate. Bl.a med Scofield, Rolling Stones og ei "DUB" skive.
    Warren Haynes, mest kjent som en av gitaristene i Allman Brothers Band er framstående medlem.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    DSOTW på Madam Felle var kanon. Fullt i folk og kjempestemning, anbefales, med øl til. 8)
    Du benytter Bergen godt! Bra :) Har vært på mange bra konserter på Madam Felle, men uten å ha fått med meg disse gutta.

Husker å ha lest at Roger Waters og saksofonisten hans fikk med seg disse gutta da han var i Bergen (en legendarisk konsert, men det er en helt annen historie :)). Han var visst imponert, og saksofonisten har vel også etterpå spilt noen ganger med DSOTW. Var nok bra ja :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ingen tvil om at det er høy kvalitet på eslene, BB :) Hvis jeg ikke husker feil er du vel så imponert av disse at du har postet om dem tidligere også. Blir dessverre ikke RW/PF tribute band på meg i dag, men forhåpentligvis blir ikke Kate Bush tributen senere i dag så gærn, selv om denne helst er på programmet for at kona og jeg kan gjøre noe sammen :)

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    17.822
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    DSOTW på Madam Felle var kanon. Fullt i folk og kjempestemning, anbefales, med øl til. 8)
    Du benytter Bergen godt! Bra :) Har vært på mange bra konserter på Madam Felle, men uten å ha fått med meg disse gutta.

Husker å ha lest at Roger Waters og saksofonisten hans fikk med seg disse gutta da han var i Bergen (en legendarisk konsert, men det er en helt annen historie :)). Han var visst imponert, og saksofonisten har vel også etterpå spilt noen ganger med DSOTW. Var nok bra ja :)
    Saksofonisten var med i går, ja, og jeg leste samme historien om da RW med band var blant publikum :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Begynner å nærme seg tid for å sjekke ut hva Nederland kan by på av Kate Bush tribute band. Ser også de har brust med fjærene i England med dette showet, og det bør jo være et kvalitetstegn :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Begynner å nærme seg tid for å sjekke ut hva Nederland kan by på av Kate Bush tribute band. Ser også de har brust med fjærene i England med dette showet, og det bør jo være et kvalitetstegn :)

Har forsøkt meg med et par gjennomspillinger av samlealbumet som ligger på Tidal. Råtten, metallisk og uengasjerende lyd. Forventninger på frysepunktet. Blir sikkert derfor en opptur :D

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    71.175
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Den jenta er i hvert fall ikke skvetten som gir seg i kast med Bush`s materiale.
    Det er stor fallhøyde, men likevel skal man ikke være for kritisk hvis man skal kose seg.
    En flott katalog og mulighetene til å oppleve mange fantastiske sanger er der.
    Jeg hadde uten tvil kjøpt billett hvis jeg hadde hatt muligheten i nabolaget.

God fornøyelse!

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Helt enig, blues :) Kritisk utgangspunkt hjelper sørgelig lite for opplevelsen. Enten det er en konsert, haifai eller resten verden, er det ikke måte på hvor bra det kan være, bare man er positivt innstilt :)

Ble litt satt ut da vi kom på Kate Bush tribute konserten. Sittekonsert :mad: Det medfører som oftest en litt daff stemning med høflig klapping. Det ble det vel også her, naturlig nok da publikum var såpass (over)modent at jeg følte meg som rene ungfolen :) Lyden var, som vanlig dessverre, tildels skandaløs til å begynne med, men etter et par tre låter fikk de skrudd det sånn noenlunde ihop, samt at ørene våres fikk tilvendt seg lyden (som vel også spiller inn). Helt bra ble det ikke, og spesielt trommisen var skrudd såpass frem i lydbildet at en skulle tro han var hovedattraksjonen. Har vanskelig å forstå at etter lydprøver så låter det plutselig så dårlig når rundt 100 personer entrer lokalet, men men jeg har aldri skrudd lyd.

Den nederlandske "look alike" utgaven av Kate Bush var riktig så bra. Hun hadde en bra stemme, dog ikke helt på Kate Bush nivå (annet var vel ikke å forvente), men hadde studert både scenekostume, mimikk og bevegelsene til Kate Bush. Dette gjorde konserten riktig så underholdene. Fasinerende opplevelse egentlig. Hvis dette var i nærheten av hvordan det var å se Kate Bush på scenen.......må hun....eh....hatt et indre liv litt i overkant av oss vanlige dødelige (sikkert på både godt og vondt). Konserten varte nesten to timer så det ble et skikkelig dypdykk i katalogen til Kate Bush, og der er det som kjent mye snop å ta for seg av. Totalopplevelsen av konserten ble derfor faktisk riktig så bra :)

image.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Søndags morgen med musikk og kaffe er et av høydepunktene i uken. Her er litt musikk som passer fint for en rolig oppstart på dagen. Begynner vel å bli formiddag nå så jeg får vel hive meg på sykkelen eller noe sånt....

image.jpeg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har ikke den lengste historikken på haifai, og har vel tidligere i tråden også skrevet at for meg er haifai kun et middel, målet er gode musikkopplevelser. Har vel blitt mer og mer interessert i middelet de siste årene, men det er selvfølgelig mye jeg enda ikke skjønner og ønsker å lære mer om :)

En ting som forundrer meg er dem som etter et nytt kjøp, skriver euforisk at lyden er helt frikoblet (kasse)høyttalerne sine. Har dette med kvaliteten og plasseringen av høyttalerne å gjøre, eller handler det egentlig mest om innspillingen? Selv opplever jeg at dette handler om begge deler. Grovt sett opplever jeg i min stue at høyttalerne forsvinner totalt og gir en stor og dyp scene på enkelte innspillinger, på noen få (heldigvis) at høyttalerne forsvinner men musikken kommer fra komponentene i racket, men som oftest har jeg vokalisten og noen av instrumentene litt spredt foran meg og i tillegg noen instrumenter som kommer fra høyttalerene. Veldig grovt forklart, og det er selvfølgelig mange avarter av dette :)

Det jeg egentlig lurer på og tror selv; musikken kan ikke totalt frikobles (kasse)høyttalerne uten at innspillingen legger til rette for dette. Alternativt har jeg svakheter i oppsettet og/eller plasseringen av høyttalerne, noe som nok kan være meget mulig. Har bevisst valgt å utelate rompåvirkning som jeg antar også har betydning på dette fenomenet.

Spørsmålet kan sikkert oppfattes som å slå inn åpne dører for mange, men for meg er det et forsøk på å skjønne mer av alle de flosklene jeg og andre benytter i denne hobbyen :) Kommentarer?

Sist redigert:

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Bildet under fikk meg til å tenke på deg..Og fått for mye frisk luft i dag til at "frikobling av kasser" er noe som opptar meg.. :cool:;)

karamana1.jpg

Nå litt musikk.,..Som kanskje du og liker..

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Skikkelig Kinderegg det der, HC :) I høyeste grad innertier alle tre!

• Liker
    Reaksjoner: HCS

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Dette e jo mobbing. Dokkar skulle hatt i ræven :mad:;)

Du har, som vanlig, helt rett Blues, Final 600i. Så noen brukte til salgs hos Rhapsody. Kanontøffe, trigget må ha genet. Er en kar i en av nabobyene som har noen til salgs enda billigere. Regner med at det burde være mulig å få dem for rundt 1K €. Hadde vært gøyalt å lekt seg med noe sånt her hjemme. Tar vel ca 5 min etter at man har fått lyd i noe sånt før man begynner å tenke på hvilke(n) subber en skal supplere med :)

Blir i tilfelle snakk om et supplement og ikke et høyttalerbytte, men kona sier hun allerede har bestemt meg. Av en eller annen merkelig grunn mener hun at jeg bør kunne nøye meg med preampen som er på inngående :)

V

vinyl-mannen

Gjest
    Dette e jo mobbing. Dokkar skulle hatt i ræven :mad:;)

Du har, som vanlig, helt rett Blues, Final 600i. Så noen brukte til salgs hos Rhapsody. Kanontøffe, trigget må ha genet. Er en kar i en av nabobyene som har noen til salgs enda billigere. Regner med at det burde være mulig å få dem for rundt 1K €. Hadde vært gøyalt å lekt seg med noe sånt her hjemme. Tar vel ca 5 min etter at man har fått lyd i noe sånt før man begynner å tenke på hvilke(n) subber en skal supplere med :)

Blir i tilfelle snakk om et supplement og ikke et høyttalerbytte, men kona sier hun allerede har bestemt meg. Av en eller annen merkelig grunn mener hun at jeg bør kunne nøye meg med preampen som er på inngående :)
    Merkelig hvor mange ganger man leser om disse damene som bestemmer alt, min kone
    vet ikke og får ikke vite hva jeg bruker på vinyl eller utstyr
    Ellers registrerer jeg at strilen er smått hårsår;);):D

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Er faktisk stril (om enn ikke helt iht. definisjonen), Fanastril, men etter hvert måtte vi jo flytte bygrensen litt for å holde bartebyen bak oss :)

Ja bass blir vel mer og mer viktig når man begynner å bli så gammel at det er det eneste man hører.... :cool:

Sist redigert:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    40.415
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    21

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    11.101
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Nå får du rør i hus... neste da skal være HORN... ikke kast bort tid på sånne "høytalere" som bare er oppspent gardinstoff i noen rammer ;)

• Liker
    Reaksjoner: HCS

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hehe, kommer nok noe horn i huset en eller annen gang før jeg legger på røret og kjører penaltjeneste :)

• Liker
    Reaksjoner: TT.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hehe, kommer nok noe horn i huset en eller annen gang før jeg legger på røret og kjører penaltjeneste :)
    Vi får ta en liten dannelses-reise for deg til våren når du dukker opp. Vil jo ditt beste. Selv om du ikke er så gammel ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.148
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hadde skikkelig sansen for debutalbumet til Tracy Chapman fra 1988. Gode melodier og en kul stemme. Hun har vel gjort mye forglemmelig etter debuten, uten at jeg har fulgt noe særlig med på det. Nå har hun akkurat kommet ut med et samlealbum. Et veldig hyggelig gjenhør med damen. Bonusen er at det er velprodusert (etter mine ører) og lyder riktig så bra her i stuen :)

image.jpeg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn