Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Fine saker. Sølv ja, trodde en fikk utgaver i sort av disse og? Blir artig å høre hva du synes.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.144
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fine saker. Sølv ja, trodde en fikk utgaver i sort av disse og? Blir artig å høre hva du synes.
    Har kjøpt av en privatperson som har hatt den i et par måneder etter hva jeg forstår. Kunne jo bedt ham kjøre på med noe svart bengalakk, men vet ikke om det er noen spesielt god ide ;)

• Liker
    Reaksjoner: HCS

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    17.822
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Lydventil fra tysk gitarist? Trodde også disse kom i svart. Så lenge det ikke blir solformørkelse eller måneformørkelse når du fyrer opp så går det vel greit...

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.144
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Se der ja, ble som sagt bare en kvart RoDa :) Har jo ikke en gang hørt den, men får håpe og krysse fingrene for at det blir et lykkelig valg. Får med litt forskjellige rør på kjøpet. Tube rolling, en ekstra hobbynevrose er jo akkurat det jeg trenger ;) Kommer nok til å bli mange dumme spørsmål fra meg neste måned :)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    11.101
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Blir morro å se på liv å røre her i tråden... ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.144
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Lyttestolen min er av skinn og veldig bred i ørehøyde. Har derfor slitt skikkelig med førsterefleksjoner fra stolen!

image.jpg

Hev meg derfor i bilen i dag, kjørte til Utrecht og fikk hanket inn en ny stol.

image.jpg

At stolen plaget meg med førsterefleksjoner er selvfølgelig bare sprøyt. Grunnen for byttet er at jeg er blitt så feit at fundamentet på den gamle stolen var blitt slarkete ;)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    11.101
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Blir morro å se på liv å røre her i tråden... ;)
    Hvilket du må påta deg din del av ansvaret for :D

Når HCS og jeg setter i gang føles det veldig trygt og godt å ha en moderator med på laget ;)
    Får jeg noe av skylden?? Nei fysj.. har jo ikke engang vært i din ringe bolig og mobbet deg slik som restrn av gjenget ;)

Grattis med meget pen stol. Er på jakt etter noe slikt selv.. bruker for tiden en kontorstol å ruller imellom ;)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    40.415
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    21
    Hvilke rør bruker herligheten? Artig at du tester ut ting. Får kred hos meg for slikt. Og veien med rør i pre og transistor i effekt er det mange som bifaller. Noen bilder av tingene snart, med pre innkoblet?
    Blir vanskelig med bilde da jeg ikke skal hente den før første helgen i desember, vettu :) Ser at det skal være fire 12AU7A/6189(som selvfølgelig ikke sier meg noen ting) :)

Hadde egentlig trodd at dere som har lest kulørte haifai-blader med samme iver som jeg leste Cocktail, hadde tatt dette med det jeg har drysset ut av info :rolleyes: Topp-platen er gjennomsiktig plexiglass. Nå mener jeg at det bør være ganske så greit :)

Litt synd du ikke får den underste av disse to da Karmana, da kunne den jo ha blitt stående...:rolleyes:;)

image.jpeg

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.144
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hvilke rør bruker herligheten? Artig at du tester ut ting. Får kred hos meg for slikt. Og veien med rør i pre og transistor i effekt er det mange som bifaller. Noen bilder av tingene snart, med pre innkoblet?
    Blir vanskelig med bilde da jeg ikke skal hente den før første helgen i desember, vettu :) Ser at det skal være fire 12AU7A/6189(som selvfølgelig ikke sier meg noen ting) :)

Hadde egentlig trodd at dere som har lest kulørte haifai-blader med samme iver som jeg leste Cocktail, hadde tatt dette med det jeg har drysset ut av info :rolleyes: Topp-platen er gjennomsiktig plexiglass. Nå mener jeg at det bør være ganske så greit :)

Litt synd du ikke får den underste av disse to da Karmana, da kunne den jo ha blitt stående...:rolleyes:;)

Vis vedlegget 348813

gismo
    Helt klart!!! Er egentlig kjøpt mest for nysjerrighet og moro med en forhåpning om å ikke tape noe særlig ved et videresalg her nede.

Blir spennende å høre hvilke forskjeller det er mellom Audio Valve og Karan. Begge er jo klasse A :cool: Karan preampen var i hvert fall et skikkelig løft ift. min gamle EC 4.8, men så har vel ikke EC rykte på seg for å være like god på pre som på amper. Forsovet en urettferdig sammenligning da de hører til i to forskjellige prissegment.

Jeg skal i hvert fall stille med senkede skuldre og minst mulig med fordommer når jeg sammenligner :) Har bestemt meg, uavhengig av denne shoot-outen, å lytte mindre analytisk og mer etter helheten i lydopplevelsen. Føler meg ferdig med å strilytte 1.26 min. ut i en sang for å dissekere eventuelle forskjeller på mikronivå ;) Legger ikke merke til dette til vanlig likevel. Derfor heller lytting etter helheten og følelsen dette gir meg :)

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Kanskje det gir deg en one-piece til å matche etuiet ? :eek::cool:..

Ligger tilnærmingen , den er edruelig.. Er litt tysk bling i mine øyne, men det er uansett lyden som teller.. Og regner med at dine gode ører får med seg alt. også det over 11khz...I motsetning til denne døvhørte gnomen..

.facebook_1447608495588.jpg

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    40.415
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    21
    Se på denne sorte lekkerbisken da....
    Me like..;)
    Men nå....fotball TVN, siste mulighet...:mad:

image.jpg

gismo

• Liker
    Reaksjoner: HCS

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.144
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Interessant at det diskuteres fotball i tråden til han som ikke har tilgang til TVNorge :mad:;) Svein Grøndalen, mangler bare Frank Grønlund da. Han har vel mer eller mindre invalidisert fotballspillere tidligere.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.144
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Må få lagt disse fotballmeldingene over her død med litt kvalitetsmusikk :)

Ezra Furman er en kar jeg har sans for. Han debuterte med to plater i 2013, og kom ut med en oppfølger for noen måneder siden. De to første likte jeg godt, mens årets ikke var helt i tråd med mine forventninger, men de var tross alt høye.

Han beveger seg vel i et indie, rock, pop landskap. Her fra debutplaten, og litt på den rocka siden.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.144
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Som tidligere nevnt har jeg en Audio Valve Eclipse på inngående.

image.jpg

Denne har jo blitt produsert ganske så lenge. Den jeg har på inngående er kjøpt i år, og i motsetning til de som er avbildet tidligere i tråden, medfølger i tillegg et topplokk som på dette bildet. For alt jeg vet har dette alltid vært tilfelle? Jeg ser også at skriften på fronten er annerledes enn på de tidligere bildene.

Viktigere er selvfølgelig eventuelle endringer på innsiden. Er det noen som er innom tråden som vet om det har blitt gjort noen modifikasjoner fra fabrikanten på denne opp gjennom årene?

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    44.608
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30

Vis vedlegget 348920

Denne har jo blitt produsert ganske så lenge. Den jeg har på inngående er kjøpt i år, og i motsetning til de som er avbildet tidligere i tråden, medfølger i tillegg et topplokk som på dette bildet. For alt jeg vet har dette alltid vært tilfelle? Jeg ser også at skriften på fronten er annerledes enn på de tidligere bildene.

Viktigere er selvfølgelig eventuelle endringer på innsiden. Er det noen som er innom tråden som vet om det har blitt gjort noen modifikasjoner fra fabrikanten på denne opp gjennom årene?
    Grattis,ikke mye er penere en denne :)

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.144
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

mvh
    Takk skal du ha, motoren :) Synes den er riktig så fin jeg også. Eneste skår i gleden er at min er sølvfarget. Får satse på pose og sekk neste gang ;)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    11.101
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    En kjapp mail til hallvar hos norsk hificenter gir deg nok fort en oversikt på Eclipsen :)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    40.415
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    21
    Lekker som få den der Karmana;) Siste modell er jo ennå kulere:)

image.jpeg

Dette har je trua på, ennå i allefall:cool:
    Audio Valve har sykt mange flotte bokser!
    Skader heller ikke med tysk byggkvalitet:)

gismo

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    11.101
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Audio ventilen sender nok karran bort ;)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    40.415
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    21
    Du gikk glipp av noe i Amsterdam her om dagen....
    Flott Bilde fra Eivør sin konsert der;)

image.jpeg

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.144
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Skakkje se bort fra det.... Det kan jo også være at Brann vinner serien neste år og Stoke Champions League....

Var nok du som skulle hatt Eclipse. Navnet indikerer jo en Klipsch-høyttaler med lyset i rommet slukket :cool:;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.144
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    37.413
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2

mvh
    Takk skal du ha, motoren :) Synes den er riktig så fin jeg også. Eneste skår i gleden er at min er sølvfarget. Får satse på pose og sekk neste gang ;)
    Grattis!
    Den har jeg stor tro på, var litt på jakt etter den selv for et par-tre år sida. Endte opp med en Manley istedet, men det var tilfeldig.

Og med en kjapp spraying med denne boksen

og vips, for 145 kroner får du en sort stealth farge på godsaken. Og best av alt: det er en fullstendig reversibel upgrade, bare å dra av igjen hvis noen absolutt må ha sølv.

Jeg har planlagt å spraye de "nye" høyttalerne mine. Bytte ut pianolakk, med mattsvart. Trenger nok tre bokser til det...

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.144
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

mvh
    Grattis!
    Den har jeg stor tro på, var litt på jakt etter den selv for et par-tre år sida. Endte opp med en Manley istedet, men det var tilfeldig.

Og med en kjapp spraying med denne boksen

og vips, for 145 kroner får du en sort stealth farge på godsaken. Og best av alt: det er en fullstendig reversibel upgrade, bare å dra av igjen hvis noen absolutt må ha sølv.

Jeg har planlagt å spraye de "nye" høyttalerne mine. Bytte ut pianolakk, med mattsvart. Trenger nok tre bokser til det...
    Hmmm, ingen dum ide, eller kanskje noe klistregreier som bruker ifm. reklame. Da har jeg noe å tenke på. Får ikke ikke frem lenken til boksen. Fint hvis du hadde redigert den inn.

Så du har kjøpt høyttalerne. Gratulerer! Kanonstilige! Gleder meg til å høre mer når du blir bedre kjent med dem.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    11.101
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Skakkje se bort fra det.... Det kan jo også være at Brann vinner serien neste år og Stoke Champions League....

Var nok du som skulle hatt Eclipse. Navnet indikerer jo en Klipsch-høyttaler med lyset i rommet slukket :cool:;)
    Det hadde ikke vært meg imot å ha rikelig med rørwatt på klipsch.. det er jo en magisk kombinasjon ;)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn