Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.112
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Siden jeg ikke har vært i kjøpemodus på lenge (og sannsynligvis ikke vil bli det på en stund), kunne jeg ikke motstå fristelsen for å leke litt interessant før jeg krøp i bingen :) Spennende når HC spør MEG om det er 6922 på utgangen ;) Er vel 8 smårør som gløder vakkert bak gitteret på toppen, og alle er etter hva jeg kan lese meg til av typen 6H30, uten at det sier meg allverden.....egentlig ingenting når jeg tenker meg om :)

Quizmeisteren fra Blåskogen var definitivt på skiven denne gangen også. Det er en Ayon CD-3sx, definitivt en relativt dyr sak som ikke skal få varig oppholdstillatelse hos meg: CD-3sx : Ayon Audio

Hadde besøk av en distributør/forhandler i går som jeg etter hvert har begynt å definere som en kamerat. Etter hva jeg forstår vurderer han å starte import av Ayon, og i den forbindelse hadde han denne spilleren i bilen. Han spurte om jeg ville låne den en stund og sammenligne den med mitt øvrige oppsett. Slikt er selvfølgelig bare gøyalt, og ikke noe man sier nei til :) I tillegg inviterte kona hans min kone på Madonna-konsert i Amsterdam. Dryppet litt på begge. Bra besøk! :D

Koblet Ayonen balansert, direkte i effektforsterkeren min. Låt selvfølgelig ullent å kjipt første halvtimen, men det løsnet riktig så bra etter hvert. Har ikke tenkt å gjøre noen seriøs sammenligning. Spiller et par cder jeg har bestemt meg for gjentatte ganger, og sammenligner hvordan det låter ift. Tidal med min egen DAC og preamp innkoblet. Selvfølgelig blir dette en sammenligning som sier......stort sett ingenting, men kjekt nok for meg :)

Takk for tilbakemelding om skjevheten, gismoen, sånn skal det faen meg ikke være! :mad:;)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    71.127
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1

Ayon CD 3sx
    En pen sak med prislapp på ca 70.000 her på berget.
    (Mankerer en femtilapp i prislista til Duet)

Bør låte bedre enn X-pressen med den prislappen synes jeg, men fy fader så fin:)
    Det er jo også ganske mye mer enn en CD spiller ser jeg, Pre, DAC ++

På internettet finner man:
    "THIS IS ONE OF THE BEST SOUNDING CD PLAYERS YOU CAN BUY....." Alan Sircom - hi-fi+ (on their CD3s)
    The CD3sx is the CD PLAYER of the FUTURE a REFERENCE DIGITAL HUB for your Audio System, offering an Elegant, modern solution, use Preamp section to plug direct into an amplifier, accepts a computer for down loaded music or plug in a phonostage for vinyl, all without compromise, an awesome outcome that will deliver the best for the rest of your gear.
    - Reference Top-Load Tube CD PLAYER
    - High-End Tube DAC 24/192 PCM & DSD
    - High-End Tube Analog PREAMP (switch by-passable if not required).

"I was never able to get it to surpass the exactitude and involvement of the CD-3s I have not found another player which has bettered the CD-3s in terms of putting me in a state of rapture when listening. When I am finished with a listening session of the CD-3s, my spirit feels restored from being in touch with the music. Gerhard has indeed done outstanding work".
    …...Doug Schoeder - Dagogo

"I own the Ayon CD-1 and have owned the Audio Research, Aye, Reimo, Bluenote Stibbert, Oracle, & EMM CD players. my partner has the CD-3s and the sound is even better, a magical experience, you can actually hear the instruments in their own space, it is uncanny. We went to 2 shops in LA and listened to the Ayon CD-3s, the Meridian, Audio Research, Mac and the AMR777 player. When compared .....the Ayon CD-3 swas again more musical, woody and much more three dimensional, not edgy and very refined, front row centre, the Ayon's CD are hard to beat".
    .....MLK - audio forum member

The CD-3sx is also prepared for computer playback and general DSD professional audio use. The CD-3sx is in many respects another ground-breaking CD-Player design with a new advanced technology like a new 6H30 output stage, new magnetic clamp system with separate CD-LID, new DAC, new analog volume control system and a special tube based power supply.

SÅ DA SÅ.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    40.398
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    21
    Lekker sak den der Karmana.....upper class;);)

gismo

Edit: Penger er som møkk, de gjør ikke nytte for seg før de spres, så kjør på:p

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.112
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nei, se der var et skikkelig bilde av den nye gjesten :)

Den var atskillig større enn jeg trodde, både i volum og vekt (17kg). Selv synes jeg den er råstilig, og den gir definitivt et eksklusivt preg. Får skikkelig godfølelse når jeg legger i en cd og setter på magnet-clampen. Fjernkontrollen er også av den gode massive typen :) Selvfølgelig ikke av den billige typen, men den blir jo mer sympatisk i prisen hvis en kan kvitte seg med preamp og ekstern DAC. Ikke noe jeg skal tenke på, jeg skal bare leke meg litt :)

Har foreløpig kun benyttet den direkte koblet mot ampen min. Førsteinntrykket var veldig bra etter at jeg hadde fått skikkelig lunk i den. Skal fortsette å spille litt sånn før jeg bytter til Tidal, egen DAC og preamp.

Helt klart interessant å koble den mot preampen min, og se hva det medfører av eventuelle endringer i lydbildet. Et av de største hakasleppene jeg har fått på hjemmebane innen haifai var da jeg byttet EC 4.8 med nåværende preamp. Får se hva jeg får tid til (og gidder). Neste uke tilbringes i Finland og uken etter i Spania så jeg får bare krysse fingrene for at eieren er av den tålmodige typen :)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    40.398
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    21
    Nydelig boks Karmana, ser du har det "greit" på kabelfronten;)
    Blir artig å høre hva du tycker om detta:)
    (rør å greier...:cool:)

Ut med 3 Naim bokser og en Karan boks:rolleyes:
    Inn med Ayon, drivverk, dac, pre og rør i kjeden i en boks + Karan bamsen i bunn;);)
    Nå begynner jeg virkelig å få trua på deg min gode mann!!!

gismo

Sist redigert:

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Teste med flinkis- musikk ja...Skjer neppe noe som helst. Karmana sier jo han ikke hører noe forskjell. Og da skjer det jo ikke noe.. :cool:. Tror vi må skylde på lyttepanelet... Fikk bilde av det på pm, og skjønner at ting blir som de blir.. ;)

karmana11.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.112
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Inn med Ayon, drivverk, dac, pre og rør i kjeden i en boks + Karan bamsen i bunn;);)

gismo
    Hadde strengt tatt blitt ut med 2 Karan bokser. In your dreams my friend :mad:;) Låter nå riktig så bra da :rolleyes:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Synnes du skal bytte ut all elekronikk og selge Karan til meg:cool:

roeng2
    Hehe, hadde blitt dyrt for deg. Karan er for tiden en knapp ressurs med 5 mnd bestillingstid :D
    Ja, sikkert ikke så lett å få smuglet ut av østblokk-mafians klør.. 8)... Serbisk hifi, hmm...

Men dæven så lekre... ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.112
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Teste med flinkis- musikk ja...Skjer neppe noe som helst. Karmana sier jo han ikke hører noe forskjell. Og da skjer det jo ikke noe.. :cool:. Tror vi må skylde på lyttepanelet... Fikk bilde av det på pm, og skjønner at ting blir som de blir.. ;)
    Blir snevre lytteseanser når for mye skal påklistres flinkis-merkelappen :)

Ikke hører forskjell :mad: Nå må du ikke oute meg på HFS :mad:;) Har faen meg gullører, og ikke slike som dine som rullet av på 11kHz i Putten :cool:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.112
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Forstår egentlig ikke hvorfor jeg trykker liker på slike innlegg?:rolleyes::D
    CD er jo SÅ UT
    Nå står ikke ræven til påske, vi er faktisk enige om noe :D Nå er nå forøvrig denne tassen kapabel til å spille litt mer enn Redbook da :rolleyes:

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.147
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9

roeng2
    Hehe, hadde blitt dyrt for deg. Karan er for tiden en knapp ressurs med 5 mnd bestillingstid :D
    Tengte du kunne ta de med deg i toalett vesken i mai:cool:
    Nei da er vel ikke i en slik kjøpe modus om dagen, jeg nedgraderer jo,. He-he. Men når valget da vil stå i mellom konebilen og utstyr i Karans pris klasse. Vinner nok intressen for bil.

roeng2

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.112
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

roeng2
    Nei da er vel ikke i en slik kjøpe modus om dagen, jeg nedgraderer jo,. He-he. Men når valget da vil stå i mellom konebilen og utstyr i Karans pris klasse. Vinner nok intressen for bil.

roeng2
    Blir vanskelig. Jeg er ikke så fjollete som deg at jeg benytter disse størrelsene på toalettvesken :cool:;)

image.jpg

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.147
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9

roeng2

roeng2
    Blir vanskelig. Jeg er ikke så fjollete som deg at jeg benytter disse størrelsene på toalettvesken :cool:;)

Vis vedlegget 343583
    Hehe.
    Du har faktisk et anlegg jeg kunne tengt meg å få oppleve. Virkelig vakert og sammensatt av krem utstyr:cool:
    Skal prøve og huske på og legge litt musikk på en minnepinne til mai, slik at det blir som lovet.

roeng2

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.112
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

roeng2

Vis vedlegget 343583
    Hehe.
    Du har faktisk et anlegg jeg kunne tengt meg å få oppleve. Virkelig vakert og sammensatt av krem utstyr:cool:
    Skal prøve og huske på og legge litt musikk på en minnepinne til mai, slik at det blir som lovet.

roeng2
    Takker :) Ta med deg kona (eller ikke) på en weekend i Amsterdam så fikser vi det :)

Hadde vært gøyalt med en minnepinne, og brent på en cd enda bedre :rolleyes: Du gjorde jo et godt forsøk sist gang, men slasken fra Grue har sviktet to ganger :cool::)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    71.127
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    roeng nedgraderer...

Ja, da har han gitt seg med de rette folka:p

Om man ikke vet hva man vil sjøl,-er det alltids et par andre forståsegpåere i denne gjengen.
    ingen nevnt , -ingen glemt.:cool:;)

Har du denne på CD kan du gjøre et forsøk kaptein.

Går på snobbesnurrer her nu. Bare 33rpm da, men det går da visst fort nok.

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.147
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9
    roeng nedgraderer...

Om man ikke vet hva man vil sjøl,-er det alltids et par andre forståsegpåere i denne gjengen.

Nei da det innfallet uteble og sideforflytning/oppgraderinger vil nok forekomme:rolleyes:

roeng2

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.112
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    roeng nedgraderer...

Makan tenk å foreslå den musikken som tok rotta på keramikken :mad: Skamme seg (igjen) ;)

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.646

Vis vedlegget 343572
    Det har ikke lyktes meg å finne ut hvilken kategori demon som sitter mellom damene, eller hvilken demon det eri min utgave av Demonlogica satanis illuminati expelienza fra 1516 B.P. Men noe pønsker den på.
    Kan du opplyse oss litt nærmere HCS hvem vi har å gjøre med før vi finner frem vievann, gullkorset, sølvkuler, kappen, støvlene og treplugger av kristorn?

Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    71.127
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det er ikke nødvendig med vievann, gullkors, sølvkuler, kappe, støvler og treplugger av kristorn.
    Holder med et par drammer St Halvard, -da blir kjerringene så blide at man t.o.m. får lov å ha platespiller.
    Klosterlikør er undervurdert til slikt bruk.

BAHAMA MAMA -skikkelig basskjerring.

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.112
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Blodig urettferdig disse kjerringgreiene. Her logger man av for å se på Norske Talenter og Senkveld, og hva møter man......bli kalt kjerring. Skjønne det den som kan ;)

Det spiller nå så inn i hampen bra med Ayonen at jeg er seriøst bekymret for å sette på mitt eget for sammenligning.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    40.398
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    21
    Blodig urettferdig disse kjerringgreiene. Her logger man av for å se på Norske Talenter og Senkveld, og hva møter man......bli kalt kjerring. Skjønne det den som kan ;)

Det spiller nå så inn i hampen bra med Ayonen at jeg er seriøst bekymret for å sette på mitt eget for sammenligning.
    Rør i signalveien, hva annet skulle det være...:cool::cool:
    Husk at du har alderen inne nå kjære venn;)

gismo

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.147
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9

Du utfordrer den berømte oppgradering syken. Husk det er ingen kjent kur på denne svært så utbrette syken i hifi miljøet. Det svir enten i lomma eller evig grubling på om det var rett og ikke handle:cool:

roeng2

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Har hatt rør i en eller annen konfigurasjon i 15 år....Prøver du å si at jeg er gammel gismo ? :p:)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    40.398
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    21

gismo
    Hadde strengt tatt blitt ut med 2 Karan bokser. In your dreams my friend :mad:;) Låter nå riktig så bra da :rolleyes:
    Ja ja ....drømmer kan ga i oppfyllelse ...:cool:;)

gismo

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn