Ikke så veldig lenge siden jeg kom inn døra hjemme. Sklir merkelig nok innom HFS og tråden din
@Karmana .
Først, - takk for et par strålende fine dager.
Og da mener jeg ikke været, selv om det faktisk ikke var så verst. Det er spennende for en innlending å komme helt ut i havgapet for å se den uendelige horisonten og ane hvilke naturkrefter havet representerer.
Mektig og flott. Super sightseeing med høyt kvalifisert guiding.
Raspeball med kålrotstappe, salt kjøtt og grov pølse, var et uvanlig og eksotisk måltid for meg.
Et veldig hyggelig sted vi var på, og maten var skikkelig laget fra bunnen av.
Det smakte nydelig, og antagelig slik en veldig dreven, matflink, vestlandskone kan tilberede og servere.
Det er jo god tradisjon for å poste matbilder her på sentralen, og her er det virkelig på sin plass!
Hvis noen lurer, så ble jeg mett!
Vi fikk oss noen gode øl i løpet av oppholdet også. Både lokalt og medbragt
Var forresten helt nydelig den Salikatten.
@tkr tok godt i mot oss, og ga oss en meget spennende demo av 3 ulike topp-pickuper på en MASKIN av en Verdier-spiller.
Vi fikk høre Dynavector Te Kaitura, Ortofon Anna og Decca London Reference (tror jeg)
Etter mitt valg, spilte vi stort sett samme sporene fra kun to ulike plater for å sammenligne. Lou Reed Transformer og Lyle Lovett, Joshua Judges Ruth.
Skal si det var forskjeller!
Det mest bemerkelsesverdige var hvor ulik mengde støy fra rillene man hørte ved avspilling med de ulike plogene. En skulle tro at det var tre ulike eks av platene som ble spilt. Men det var altså samme.
Så stor forskjell altså.
Veldig lærerikt og et tankekors for meg.
Stor takk til
@tkr som var så hyggelig og tok seg tid.
På kvelden var vi som omtalt over her, på besøk hos
@OMF.
Karmanas omtale over her bør vel nomineres til en Nobelpris i litteratur...
Jeg gir min tilslutning til det som står skrevet. Ikke fordi jeg er lat eller uberørt. Tvert i mot. Hva mer skal man egentlig si?
Jeg nøyer meg med å rette en stor takk til
@OMF som tok i mot oss og ga oss en fantastisk lydopplevelse.
Et uvanlig oppsett (med Maggies) som er svært vellykket.
Godt gjort! Tror jeg vil huske dette lenge.
Hvis man kikker på bildet fra seansen som Karmana har satt inn over her, så ser de som er gode observatører at Ted Nugent er tiltrodd styring av Tidal via Roon på paden.
Verten lot oss få holde på som vi ville, og det meste av all slags musikk ble prøvd ut.
Verten ga også flere morsomme tips som jeg har med meg hjem på Shazam. Bl a et konsertopptak med Lou Reed og Kris Kristofferson ( sammen ! ).
Her på HFS er det mange kunnskapsrike og hyggelige folk som åpner opp dørene og "bjuder på".
Her hadde vi to gode eksempler.
Takk til alle involverte. Ikke minst vertens hustru og sønn, som lot oss store guttunger få fritt spillerom.
Albus også, for god underholdning.
Maken til artig krabat av en energibombe!
Vel verdt turen.
PS Jeg har hørt OM 16 Horsepower, men du satte meg fast på gjettekonkurransen.
Jeg har lagt merke til at det blir vanskeligere spørsmål for hver gang vi møtes, så jeg skjønner at du har moro når jeg sliter. Tok Ricochets og Christer Falck! Må være fornøyd med meg sjøl, tenker jeg.
Kan ikke vinne hver gang.