Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Hifi-girl77

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Antall liker
    2.613
    Sted
    Bergen
    Mye gull i Karmana-heimen nå ser jeg. Du handlet sort gull tidligere i år også hvorpå det endte med mulige doblinger av enkelte album du allerede hadde. Sortert ut? ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.118
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Grattis, Karmana!
    Er imponert over hvordan du snuser opp slike kjøp. Gi meg et kurs, da! ;D
    Hehe, tror jeg fremdeles er en rookie ift deg når det gjelder gode platekjøp :) Har heldigvis blitt mer selektiv så jeg ikke havner opp med gammelt ræl. God bunke fra Mo i Rana denne gangen hvor over halvparten var nye og forseglet :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.118
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Mye gull i Karmana-heimen nå ser jeg. Du handlet sort gull tidligere i år også hvorpå det endte med mulige doblinger av enkelte album du allerede hadde. Sortert ut? ;)
    Dessverre, frøken R. Tenker på sortering til stadighet, men er for sløkk. Har heller ikke en gang testet platevaskeren jeg kjøpte for noen måneder siden :)

Hifi-girl77

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Antall liker
    2.613
    Sted
    Bergen
    Dessverre, frøken R. Tenker på sortering til stadighet, men er for sløkk. Har heller ikke en gang testet platevaskeren jeg kjøpte for noen måneder siden :)
    Forstår meg ikke på all denne tålmodigheten som finnes her HFS noen ganger. Du har helt tydelig dratt en baluba. Dvs. jeg håper ikke du drar det like langt som han, da snakker vi tjukk smøring i bøtter og spann! ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.118
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Forstår meg ikke på all denne tålmodigheten som finnes her HFS noen ganger. Du har helt tydelig dratt en baluba. Dvs. jeg håper ikke du drar det like langt som han, da snakker vi tjukk smøring i bøtter og spann! ;)
    Tålmodighet er vel likevel ikke helt det første jeg ville tenkt om meg selv :rolleyes:;)

Hifi-girl77

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Antall liker
    2.613
    Sted
    Bergen
    Tålmodighet er vel likevel ikke helt det første jeg ville tenkt om meg selv :rolleyes:;)
    Du kunne lurt meg ;)

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    32.627
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Apropos tålmodighet: Noe nytt om armen din? Har Roald lagt den i vinskapet sitt til lagring? Evt tørket og speket den? Gravd den ned til raking?

mvh

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    71.139
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med pakkepost igjen.:)
    Få platene spredd utover gølvet! Slik entusiastene gjør!

Jeg skjønner stadig bedre hvorfor jeg klarer meg med en SpinClean...
    Det er godt å få det bekreftet:cool:;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.118
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Apropos tålmodighet: Noe nytt om armen din? Har Roald lagt den i vinskapet sitt til lagring? Evt tørket og speket den? Gravd den ned til raking?

mvh
    Ikke godt å si, men han sier den skal være klar til jul. Med mitt uskyldige og naive barnesinn, kan jeg ikke annet enn å tro på ham :D

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.118
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer med pakkepost igjen.:)
    Få platene spredd utover gølvet! Slik entusiastene gjør!

Jeg skjønner stadig bedre hvorfor jeg klarer meg med en SpinClean...
    Det er godt å få det bekreftet:cool:;)

Må etter hvert få kjørt en sedvanlig 52 plukk opp ;)

Har ventet med å debutere med platevaskeren til vi får dårlig vær her i Bergen :rolleyes::)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    19.191
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Mens vi venter på den spennende riaaen fra Aura, kan jeg spørre hvorfor du kjøper enda en i prisleiet til din nåværende, istedenfor noe som er dyrere, hvis det er en solid oppgradering som er målet, da? :) (seff kan Aura'en fortsatt slå Rega'en med i støvlene, men la oss ikke terge på oss deres disipler. Og ikke har jeg tro på det heller !;)).

En sidehistorie. Holfi hadde en modell som het Aura (som jeg har eid). De måtte bytte navnet til Audis fordi det i England fantes et forsterkermerke som het Aura, som ble senere kjøpt opp av B&W, men er nå ikke lenger i produksjon. Siden navnet Aura nå brukes, så har vel B&W gitt opp sitt kjøpte barn.

Sist redigert:

Final

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Antall liker
    5.628
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    He He ... med alt dere bergensere sparer på utgifter til solkrem har dere naturligvis stort overskudd til kjøp av sort gull.:).
    Her på Østlandet er vi utsatt for at platene slår seg i solsteken. Også der har dere en fordel.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.779
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    nå, karmana, er du interessert i å kjøpe halvannen meter usortert sort juggel som står på kontoret mitt for en slikk og ingenting?
    usett og forhåndsbetaling, naturligvis.
    jeg lover å gå igjennom og luke ut maks 20 skiver før du overtar.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.118
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Mens vi venter på den spennende riaaen fra Aura, kan jeg spørre hvorfor du kjøper enda en i prisleiet til din nåværende, istedenfor noe som er dyrere, hvis det er en solid oppgradering som er målet, da? :) (seff kan Aura'en fortsatt slå Rega'en med i støvlene, men la oss ikke terge på oss deres disipler. Og ikke har jeg tro på det heller !;)).

En sidehistorie. Holfi hadde en modell som het Aura (som jeg har eid). De måtte bytte navnet til Audis fordi det i England fantes et forsterkermerke som het Aura, som ble senere kjøpt opp av B&W, men er nå ikke lenger i produksjon. Siden navnet Aura nå brukes, så har vel B&W gitt opp sitt kjøpte barn.
    Jeg har jo planer om å bruke to armer på Micro Seikien når jeg en gang får Dynavector armen tilbake. Utfordringen er at jeg har to MC PUer. Planen var vel å benytte MC og en step up på MM på Rega Aria. Ble nysjerrig når Håkon R skrøt uhemmet av Aura, og nysjerrigheten ble enda mer pirret når MK2 av samme RIAA kom. Nå skal vel stort sett all haifai kick above its weight, så tiden vil vise hvor bra Auraen er. Planen nå er å benytte begge RIAAene med hver sin MC PU. Kunne selvfølgelig maxet på en enda bedre RIAA, men vinyl er fremdeles et sideshow, og det er alltid kjekt å ha noe å glede seg til og strekke seg etter :)

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    17.822
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Det er vel ikke verre enn at produkter fra slike foretak som Aura - og f.eks Musical Innovation - er bedre til prisen enn produkter fra større konsern som må lønne en haug av folk og bruke mye penger på markedsføring og bestikkelser av skribenter.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.118
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    He He ... med alt dere bergensere sparer på utgifter til solkrem har dere naturligvis stort overskudd til kjøp av sort gull.:).
    Her på Østlandet er vi utsatt for at platene slår seg i solsteken. Også der har dere en fordel.

Grrrr, du har for mye fritid, Final! Kom deg nå ut og måk snø ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.118
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    nå, karmana, er du interessert i å kjøpe halvannen meter usortert sort juggel som står på kontoret mitt for en slikk og ingenting?

Hehe, jeg holder på en slikk og ingenting, og venter til du igjen finner ut at du skal selge høyttalerne ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.118
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er vel ikke verre enn at produkter fra slike foretak som Aura - og f.eks Musical Innovation - er bedre til prisen enn produkter fra større konsern som må lønne en haug av folk og bruke mye penger på markedsføring og bestikkelser av skribenter.
    Jøss, ble du bestukket når du var skribent, RoDa ;)

Jeg regner med at bestikkelser av skribenter var ironi fra RoDa. Ønsker ikke en av de stusselige diskusjonene med påstander om dette i denne tråden. Bare sånn for å være føre var :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.118
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Var mye moro i esken fra Mo i Rana :)

De første tre var egentlig to sikre og ett wild card. Dexys blir aldri feil. Den andre sikre var Little Eden. Henning Kvitnes har aldri blitt min greie, men Little Eden sin første fikk masse spilletid da jeg bodde i Tromsø. En forseglet utgave av den platen var en no brainer. Climax Blues Band hørte jeg en del på sent på 70-tallet. Dette live albumet har få om noen sanger jeg hørte på i min pure ungdom. Det er nok derfor lite som tyder på at den får et langt liv i Drotningsvik.

46C31F29-84B5-4AE7-ABF4-40C9A7AF6CB0.jpg

Metallica har vel aldri helt vært min greie. Disse to albumene må vel likevel regnes som smått legendariske. Har plukket opp at Metallica ofte er befengt med dårlig lyd. Begge disse er 45RPM utgaver og førsteinntrykket etter en rask snurring av Master of Puppets i går er at det låter fett som faen.

30D119C2-0208-4505-AD3F-8A7244B790B4.jpg

I tillegg var det to jomfruelige og usprettede bokser i esken. Den første med Van Halen. En gruppe som helt klart hadde sine øyeblikk. Blir spennende å høre om de har tålt tidens tann.

FAF52473-EE00-4906-8984-ABEB13E3FD78.jpg

Den siste var en feit boks med Opeth i Royal Albert Hall. Jeg er vel litt opp og ned angående album jeg liker med Opeth. Det er vel heller ingen som har festet seg som favorittalbum hos meg. I tillegg må jeg være litt mindre av mitt utålmodige jeg for å få utbytte av gruppen. Blir spennende å høre. At Opeth er bunnsolid kvalitet er det liten tvil om.

687A6954-B2F8-4002-8B2D-7028FE3E6766.jpg

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    17.822
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Jøss, ble du bestukket når du var skribent, RoDa ;)

Jeg regner med at bestikkelser av skribenter var ironi fra RoDa. Ønsker ikke en av de stusselige diskusjonene med påstander om dette i denne tråden. Bare sånn for å være føre var :)
    Glemte visst noen smileys :) :) :)
    Lite bestikkelser, litt rabatt bare.
    Tror pris er greit retningsgivende, og at gullprodukter finnes både fra større og mindre firmaer.
    Men jeg tror Karmanas MyFi er viktigere enn bedre/mer for penga/riktigere HiFi 8)

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.779
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17

Hehe, jeg holder på en slikk og ingenting, og venter til du igjen finner ut at du skal selge høyttalerne ;)

rykket litt i forovertuten da jeg så hornsystemet til mala på børsen her om dagen.
    men så skrumpet pungen kjapt av tanken på meterlang flh stikkende ut på stuegulvet, 2 basskasser som får kombiskapet vårt til å se ut som et nusselig nattbord, samt aktiv drift og en røys av forsterkermoduler.
    da kom jeg plutselig på hvorfor jeg tross alt har valgt å gå for de enkle gleder.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.118
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

rykket litt i forovertuten da jeg så hornsystemet til mala på børsen her om dagen.
    men så skrumpet pungen kjapt av tanken på meterlang flh stikkende ut på stuegulvet, 2 basskasser som får kombiskapet vårt til å se ut som et nusselig nattbord, samt aktiv drift og en røys av forsterkermoduler.
    da kom jeg plutselig på hvorfor jeg tross alt har valgt å gå for de enkle gleder.
    Hehe, hadde stort sett samme tanker som deg da jeg så annonsen. I tillegg for min del ville det innbefattet en så bratt læringskurve, at jeg sannsynligvis hadde trynet kraftig allerede halveis :)

EiK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Antall liker
    745
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    4
    Skal bli spennende å lese hva du synes om Aura riaa, Karmana.

Har selv akkurat hatt den på lån. Fikke også hørt protypen av Audiofil-versjon når jeg leverte den inn (som den aller første:cool:.)

Kan røpe at jeg synes han absolutte at han er inne på noe....

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.118
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Skal bli spennende å lese hva du synes om Aura riaa, Karmana.

Har selv akkurat hatt den på lån. Fikke også hørt protypen av Audiofil-versjon når jeg leverte den inn (som den aller første:cool:.)

Kan røpe at jeg synes han absolutte at han er inne på noe....
    Kjekt at du er innom igjen, Eik! Med tanke på RIAAen du selv har, må det jo være veldig positivt at du mener han er inne på noe :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.118
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    12.139
    Sted
    Skien
    Sølte i meg litt rødvin forleden dag. Skar klar nye haifai og/eller platekjøp, men endte opp med fly- og hotelbestilling.

Vis vedlegget 521332

Litt usikker på om jeg tør ta meg en øl i kveld ;)
    Ble det hotell Rilano på deg karmana?

Mvh: Espen L
    Same procedure as every year :) Håper å se deg i resepsjonen om torsdagen, Espen!
    Jeg skal stå rakrygget i baren og drikker flytende kornprodukter med to hender den torsdagen :)
    Forventer og se Bergens store sønn ved min side! Dette blir fint karmana :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.118
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Sølte i meg litt rødvin forleden dag. Skar klar nye haifai og/eller platekjøp, men endte opp med fly- og hotelbestilling.

Vis vedlegget 521332

Litt usikker på om jeg tør ta meg en øl i kveld ;)
    Ble det hotell Rilano på deg karmana?

Same procedure as every year :) Håper å se deg i resepsjonen om torsdagen, Espen!
    Jeg skal stå rakrygget i baren og drikker flytende kornprodukter med to hender den torsdagen :)
    Forventer og se Bergens store sønn ved min side! Dette blir fint karmana :)

Gooood! :)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Gratulerer med ny og veldig spennende riaa, Karmana(og en pakke med skiver!! Vinyl ser ikke ut som noe sidespor hos deg, mann!)
    Jeg har hørt mange av Joaquins Aura-produkter, også tidligere utgaver av riaa-trinnet, og kan bekrefte at de har noen ganske utrolige kvaliteter og en lettflytende, umekanisk og uhyre musikalsk spillestil som er helt utenfor prisklassen. En sånn riaa hadde definitivt vært mitt valg også, om jeg skulle handlet i det segmentet.
    Svært klokt valg, spør du meg.

Jeg sitter også og lurer på Munchentur til våren. Kan se ut som om det kan bli hyggelig.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.118
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer med ny og veldig spennende riaa, Karmana(og en pakke med skiver!! Vinyl ser ikke ut som noe sidespor hos deg, mann!)
    Jeg har hørt mange av Joaquins Aura-produkter, også tidligere utgaver av riaa-trinnet, og kan bekrefte at de har noen ganske utrolige kvaliteter og en lettflytende, umekanisk og uhyre musikalsk spillestil som er helt utenfor prisklassen. En sånn riaa hadde definitivt vært mitt valg også, om jeg skulle handlet i det segmentet.
    Svært klokt valg, spør du meg.

Jeg sitter også og lurer på Munchentur til våren. Kan se ut som om det kan bli hyggelig.
    Godt at du også synes det er et bra valg, Trond. Har nå så positiv forventningsbias at det kommer til å låte bra uavhengig av kvalitet og match ;)

Hadde vært kjekt om det passet for deg i år. Jo flere hyggelig folk jo bedre vettu :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.118
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Et spørsmål før jeg må avgårde. Når jeg skal teste mine to RIAAer mot hverandre. Holder det at jeg slår av RIAAene når jeg kabler om, eller må jeg slå av ampen også? Mer lettvint og raskt hvis jeg slipper å slå av og på forsterkeren mellom hvert bytte.

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    32.627
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Et spørsmål før jeg må avgårde. Når jeg skal teste mine to RIAAer mot hverandre. Holder det at jeg slår av RIAAene når jeg kabler om, eller må jeg slå av ampen også? Mer lettvint og raskt hvis jeg slipper å slå av og på forsterkeren mellom hvert bytte.
    Det kan bli noen jævlige smell i høyttalerne dine hvis du bytter kabler uten å slå av forsterkeren. På den annen hånd kan det jo være at det er nok å bare skru velgeren til en annen inngang, f.eks. "cd" før du begynner å røske ut kabler på phono-inngangen.

Mvh

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    33.396
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Skiftet en del frem og tilbake skru ner volym holder her, men bytt inngang for sikkerhets skyld også.
    Spennende med riaa fra Aura:) var selv i kontakt med dem når jeg skulle bytte, men valget føll på ECP.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.118
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Takker for tilbakemeldinger! Glemte å skrive det, men planen er å koble opp begge RIAAene til hver sin inngang på preampen, og bare bytte frem og tilbake på inngangskabelen fra platespilleren til RIAAen. Da satser jeg på at dette går fint med ampen koblet opp, så lenge preampen er satt til en annen inngang og volumet avskrudd for sikkerhets skyld. Auraen ligger og venter på meg på posten, så forhåpentligvis får jeg lekt meg litt med den i morgen kveld :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.118
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Skiftet en del frem og tilbake skru ner volym holder her, men bytt inngang for sikkerhets skyld også.
    Spennende med riaa fra Aura:) var selv i kontakt med dem når jeg skulle bytte, men valget føll på ECP.
    Vurderte de to samme RIAAene, men havnet på andre siden av gjerdet. ECP er helt klart penere å hvile blikket på. Får bare håpe at forskjellen i lydkvalitet ikke også går like klart i favør av ECP :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.118
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nipper til et lite glass Jura etter å ha vært på kino og sett Bohemian Rhapsody. Mye jeg kunne sagt hvis jeg var i det kritiske hjørnet. Heldigvis var jeg ikke det, så det endte med gåsehud innimellom og jaggu meg også krydret med en liten klump i halsen. Så ikke den komme. Absolutt vel verdt et par timer i en kinosal på strilelandet :)

Nå har jeg akkurat funnet frem et langt strekk med Blue Jeans kabler som skal sendes østover i morgen. Et par sett med huskabler fra Mogami er også funnet frem, så alt bør være klart til å ta imot ny RIAA i morgen :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn