Mye gull i Karmana-heimen nå ser jeg. Du handlet sort gull tidligere i år også hvorpå det endte med mulige doblinger av enkelte album du allerede hadde. Sortert ut? 
|
Hehe, tror jeg fremdeles er en rookie ift deg når det gjelder gode platekjøpGrattis, Karmana!
Er imponert over hvordan du snuser opp slike kjøp. Gi meg et kurs, da! ;D
Dessverre, frøken R. Tenker på sortering til stadighet, men er for sløkk. Har heller ikke en gang testet platevaskeren jeg kjøpte for noen måneder sidenMye gull i Karmana-heimen nå ser jeg. Du handlet sort gull tidligere i år også hvorpå det endte med mulige doblinger av enkelte album du allerede hadde. Sortert ut?![]()
Forstår meg ikke på all denne tålmodigheten som finnes her HFS noen ganger. Du har helt tydelig dratt en baluba. Dvs. jeg håper ikke du drar det like langt som han, da snakker vi tjukk smøring i bøtter og spann!Dessverre, frøken R. Tenker på sortering til stadighet, men er for sløkk. Har heller ikke en gang testet platevaskeren jeg kjøpte for noen måneder sidenMye gull i Karmana-heimen nå ser jeg. Du handlet sort gull tidligere i år også hvorpå det endte med mulige doblinger av enkelte album du allerede hadde. Sortert ut?![]()
![]()
Tålmodighet er vel likevel ikke helt det første jeg ville tenkt om meg selvForstår meg ikke på all denne tålmodigheten som finnes her HFS noen ganger. Du har helt tydelig dratt en baluba. Dvs. jeg håper ikke du drar det like langt som han, da snakker vi tjukk smøring i bøtter og spann!Dessverre, frøken R. Tenker på sortering til stadighet, men er for sløkk. Har heller ikke en gang testet platevaskeren jeg kjøpte for noen måneder sidenMye gull i Karmana-heimen nå ser jeg. Du handlet sort gull tidligere i år også hvorpå det endte med mulige doblinger av enkelte album du allerede hadde. Sortert ut?![]()
![]()
![]()
Du kunne lurt megTålmodighet er vel likevel ikke helt det første jeg ville tenkt om meg selvForstår meg ikke på all denne tålmodigheten som finnes her HFS noen ganger. Du har helt tydelig dratt en baluba. Dvs. jeg håper ikke du drar det like langt som han, da snakker vi tjukk smøring i bøtter og spann!Dessverre, frøken R. Tenker på sortering til stadighet, men er for sløkk. Har heller ikke en gang testet platevaskeren jeg kjøpte for noen måneder sidenMye gull i Karmana-heimen nå ser jeg. Du handlet sort gull tidligere i år også hvorpå det endte med mulige doblinger av enkelte album du allerede hadde. Sortert ut?![]()
![]()
![]()
![]()
Ikke godt å si, men han sier den skal være klar til jul. Med mitt uskyldige og naive barnesinn, kan jeg ikke annet enn å tro på hamApropos tålmodighet: Noe nytt om armen din? Har Roald lagt den i vinskapet sitt til lagring? Evt tørket og speket den? Gravd den ned til raking?
mvh
Gratulerer med pakkepost igjen.
Få platene spredd utover gølvet! Slik entusiastene gjør!
Jeg skjønner stadig bedre hvorfor jeg klarer meg med en SpinClean...
Det er godt å få det bekreftet![]()
Jeg har jo planer om å bruke to armer på Micro Seikien når jeg en gang får Dynavector armen tilbake. Utfordringen er at jeg har to MC PUer. Planen var vel å benytte MC og en step up på MM på Rega Aria. Ble nysjerrig når Håkon R skrøt uhemmet av Aura, og nysjerrigheten ble enda mer pirret når MK2 av samme RIAA kom. Nå skal vel stort sett all haifai kick above its weight, så tiden vil vise hvor bra Auraen er. Planen nå er å benytte begge RIAAene med hver sin MC PU. Kunne selvfølgelig maxet på en enda bedre RIAA, men vinyl er fremdeles et sideshow, og det er alltid kjekt å ha noe å glede seg til og strekke seg etterMens vi venter på den spennende riaaen fra Aura, kan jeg spørre hvorfor du kjøper enda en i prisleiet til din nåværende, istedenfor noe som er dyrere, hvis det er en solid oppgradering som er målet, da?(seff kan Aura'en fortsatt slå Rega'en med i støvlene, men la oss ikke terge på oss deres disipler. Og ikke har jeg tro på det heller !
).
En sidehistorie. Holfi hadde en modell som het Aura (som jeg har eid). De måtte bytte navnet til Audis fordi det i England fantes et forsterkermerke som het Aura, som ble senere kjøpt opp av B&W, men er nå ikke lenger i produksjon. Siden navnet Aura nå brukes, så har vel B&W gitt opp sitt kjøpte barn.
Det er vel ikke verre enn at produkter fra slike foretak som Aura - og f.eks Musical Innovation - er bedre til prisen enn produkter fra større konsern som må lønne en haug av folk og bruke mye penger på markedsføring og bestikkelser av skribenter.Mens vi venter på den spennende riaaen fra Aura, kan jeg spørre hvorfor du kjøper enda en i prisleiet til din nåværende, istedenfor noe som er dyrere, hvis det er en solid oppgradering som er målet, da?(seff kan Aura'en fortsatt slå Rega'en med i støvlene, men la oss ikke terge på oss deres disipler. Og ikke har jeg tro på det heller !
).
He He ... med alt dere bergensere sparer på utgifter til solkrem har dere naturligvis stort overskudd til kjøp av sort gull..
Her på Østlandet er vi utsatt for at platene slår seg i solsteken. Også der har dere en fordel.
nå, karmana, er du interessert i å kjøpe halvannen meter usortert sort juggel som står på kontoret mitt for en slikk og ingenting?
usett og forhåndsbetaling, naturligvis.
jeg lover å gå igjennom og luke ut maks 20 skiver før du overtar.
Jøss, ble du bestukket når du var skribent, RoDaDet er vel ikke verre enn at produkter fra slike foretak som Aura - og f.eks Musical Innovation - er bedre til prisen enn produkter fra større konsern som må lønne en haug av folk og bruke mye penger på markedsføring og bestikkelser av skribenter.Mens vi venter på den spennende riaaen fra Aura, kan jeg spørre hvorfor du kjøper enda en i prisleiet til din nåværende, istedenfor noe som er dyrere, hvis det er en solid oppgradering som er målet, da?(seff kan Aura'en fortsatt slå Rega'en med i støvlene, men la oss ikke terge på oss deres disipler. Og ikke har jeg tro på det heller !
).
Glemte visst noen smileysJøss, ble du bestukket når du var skribent, RoDaDet er vel ikke verre enn at produkter fra slike foretak som Aura - og f.eks Musical Innovation - er bedre til prisen enn produkter fra større konsern som må lønne en haug av folk og bruke mye penger på markedsføring og bestikkelser av skribenter.Mens vi venter på den spennende riaaen fra Aura, kan jeg spørre hvorfor du kjøper enda en i prisleiet til din nåværende, istedenfor noe som er dyrere, hvis det er en solid oppgradering som er målet, da?(seff kan Aura'en fortsatt slå Rega'en med i støvlene, men la oss ikke terge på oss deres disipler. Og ikke har jeg tro på det heller !
).
Jeg regner med at bestikkelser av skribenter var ironi fra RoDa. Ønsker ikke en av de stusselige diskusjonene med påstander om dette i denne tråden. Bare sånn for å være føre var![]()
nå, karmana, er du interessert i å kjøpe halvannen meter usortert sort juggel som står på kontoret mitt for en slikk og ingenting?
Hehe, jeg holder på en slikk og ingenting, og venter til du igjen finner ut at du skal selge høyttalerne![]()
Hehe, hadde stort sett samme tanker som deg da jeg så annonsen. I tillegg for min del ville det innbefattet en så bratt læringskurve, at jeg sannsynligvis hadde trynet kraftig allerede halveisnå, karmana, er du interessert i å kjøpe halvannen meter usortert sort juggel som står på kontoret mitt for en slikk og ingenting?
Hehe, jeg holder på en slikk og ingenting, og venter til du igjen finner ut at du skal selge høyttalerne![]()
rykket litt i forovertuten da jeg så hornsystemet til mala på børsen her om dagen.
men så skrumpet pungen kjapt av tanken på meterlang flh stikkende ut på stuegulvet, 2 basskasser som får kombiskapet vårt til å se ut som et nusselig nattbord, samt aktiv drift og en røys av forsterkermoduler.
da kom jeg plutselig på hvorfor jeg tross alt har valgt å gå for de enkle gleder.
Kjekt at du er innom igjen, Eik! Med tanke på RIAAen du selv har, må det jo være veldig positivt at du mener han er inne på noeSkal bli spennende å lese hva du synes om Aura riaa, Karmana.
Har selv akkurat hatt den på lån. Fikke også hørt protypen av Audiofil-versjon når jeg leverte den inn (som den aller første.)
Kan røpe at jeg synes han absolutte at han er inne på noe....
Ble det hotell Rilano på deg karmana?Sølte i meg litt rødvin forleden dag. Skar klar nye haifai og/eller platekjøp, men endte opp med fly- og hotelbestilling.
Vis vedlegget 521332
Litt usikker på om jeg tør ta meg en øl i kveld![]()
Same procedure as every yearBle det hotell Rilano på deg karmana?Sølte i meg litt rødvin forleden dag. Skar klar nye haifai og/eller platekjøp, men endte opp med fly- og hotelbestilling.
Vis vedlegget 521332
Mvh: Espen L
Jeg skal stå rakrygget i baren og drikker flytende kornprodukter med to hender den torsdagenSame procedure as every yearBle det hotell Rilano på deg karmana?Sølte i meg litt rødvin forleden dag. Skar klar nye haifai og/eller platekjøp, men endte opp med fly- og hotelbestilling.
Vis vedlegget 521332
Mvh: Espen LHåper å se deg i resepsjonen om torsdagen, Espen!
Gooood!Jeg skal stå rakrygget i baren og drikker flytende kornprodukter med to hender den torsdagenSame procedure as every yearBle det hotell Rilano på deg karmana?Sølte i meg litt rødvin forleden dag. Skar klar nye haifai og/eller platekjøp, men endte opp med fly- og hotelbestilling.
Vis vedlegget 521332
Mvh: Espen LHåper å se deg i resepsjonen om torsdagen, Espen!
Forventer og se Bergens store sønn ved min side! Dette blir fint karmana![]()
Mvh: Espen L
Godt at du også synes det er et bra valg, Trond. Har nå så positiv forventningsbias at det kommer til å låte bra uavhengig av kvalitet og matchGratulerer med ny og veldig spennende riaa, Karmana(og en pakke med skiver!! Vinyl ser ikke ut som noe sidespor hos deg, mann!)
Jeg har hørt mange av Joaquins Aura-produkter, også tidligere utgaver av riaa-trinnet, og kan bekrefte at de har noen ganske utrolige kvaliteter og en lettflytende, umekanisk og uhyre musikalsk spillestil som er helt utenfor prisklassen. En sånn riaa hadde definitivt vært mitt valg også, om jeg skulle handlet i det segmentet.
Svært klokt valg, spør du meg.
Jeg sitter også og lurer på Munchentur til våren. Kan se ut som om det kan bli hyggelig.
Dette blir jo bare bedre og bedreJeg er med til München
O
Det kan bli noen jævlige smell i høyttalerne dine hvis du bytter kabler uten å slå av forsterkeren. På den annen hånd kan det jo være at det er nok å bare skru velgeren til en annen inngang, f.eks. "cd" før du begynner å røske ut kabler på phono-inngangen.Et spørsmål før jeg må avgårde. Når jeg skal teste mine to RIAAer mot hverandre. Holder det at jeg slår av RIAAene når jeg kabler om, eller må jeg slå av ampen også? Mer lettvint og raskt hvis jeg slipper å slå av og på forsterkeren mellom hvert bytte.
Vurderte de to samme RIAAene, men havnet på andre siden av gjerdet. ECP er helt klart penere å hvile blikket på. Får bare håpe at forskjellen i lydkvalitet ikke også går like klart i favør av ECPSkiftet en del frem og tilbake skru ner volym holder her, men bytt inngang for sikkerhets skyld også.
Spennende med riaa fra Auravar selv i kontakt med dem når jeg skulle bytte, men valget føll på ECP.