Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.214
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Sørgelig at HC tar så lett på det. Jeg forsøker fortvilet å drikke meg glad.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gismo har pyntet seg og lukter som ei dame.. Nå er det visst biff..
     
    • Liker
    Reaksjoner: RBN

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hva er " happy ending"? Blues og gismo ville visst ha en fin avslutning på kvelden..
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.214
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da er det søndag og litt mer nedpå stemning. HCS fant i sin visdom ut at å dele 1,5 liter Genever og en halvflaske Fernet Branca mellom klokken to og fire på natten var veien til et lykkelig liv. Vi andre håndterte dette helt greit, mens Heeeerens representant bare pirket litt i frokosten før han forsvant for forsatt hvile. Kanskje like greit, han deltok atskillig mer uanstrengt i samtalen tidligere på natten.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Zzz Zzz... Formen er god.. Nå.. Men roda, du laster jo opp bilder tregere enn hva bra er... Bring em on...
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Da er det søndag og litt mer nedpå stemning. HCS fant i sin visdom ut at å dele 1,5 liter Genever og en halvflaske Fernet Branca mellom klokken to og fire på natten var veien til et lykkelig liv. Vi andre håndterte dette helt greit, mens Heeeerens representant bare pirket litt i frokosten før han forsvant for forsatt hvile. Kanskje like greit, han deltok atskillig mer uanstrengt i samtalen tidligere på natten.
    Ja sånn kan det det gå. Den ungdommen. Lærer aldri. Blåste han et element også?
    Håper du kom deg gjennom dette uten for store varige men Tomz. Både mentale og fysiske.
    Regner uansett med at du har et unikt og ekstremt fyldig materiale for en sosialantropologisk avhandling. Audiophile nerder har man ikke forsket spesielt mye på, så dette er et unikt tilfelle.
    Venter i spenning på usensurerte bilder og kommentarer

    R
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ikke trekk det med elementet til stakkar Tomz igjen nå da.. Det var en guffen opplevelse som ble taklet på strak arm av eier... Faktisk låt det helt greit under nattens musikk quiz som Roda og Tomz stort sett styrte.. Synd det var bare main stream musikk... Ikke noe gøy å velge da..Hehehe...

    Og så litt seriøst. Jeg vil takk Tomz så masse får en topp helg. Mat,drikke, seng og seng med eget kosedyr. Rammene var optimale med opplevelser og mye glede. For noen var fokus litt i overkant på "man-love" uten at noen skal henges ut, men vi er alle forskjellige.. Også en takk til Mr G som bidro med sitt blide nærvær og historier ifra "ølle"-skapet. Matje-sild blir nok ingen favoritt, men noen fullførte med stil...Mens andre røpet seg som kyllinger.. Sånn er det med den saken.. Når så endelig Roda får ut fingern og får lagt ut litt bilder blir dette riktig så bra.

    Takk igjen Tomz, dette var rett og slett jæ bra! ;)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Norwegain sin sikkerhets video var temmelig døll, ispedd tegnefilmer og tull...Nei, da er det andre som har forstått det bedre... :cool:



     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.464
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Ikke trekk det med elementet til stakkar Tomz igjen nå da.. Det var en guffen opplevelse som ble taklet på strak arm av eier... Faktisk låt det helt greit under nattens musikk quiz som Roda og Tomz stort sett styrte.. Synd det var bare main stream musikk... Ikke noe gøy å velge da..Hehehe...

    Og så litt seriøst. Jeg vil takk Tomz så masse får en topp helg. Mat,drikke, seng og seng med eget kosedyr. Rammene var optimale med opplevelser og mye glede. For noen var fokus litt i overkant på "man-love" uten at noen skal henges ut, men vi er alle forskjellige.. Også en takk til Mr G som bidro med sitt blide nærvær og historier ifra "ølle"-skapet. Matje-sild blir nok ingen favoritt, men noen fullførte med stil...Mens andre røpet seg som kyllinger.. Sånn er det med den saken.. Når så endelig Roda får ut fingern og får lagt ut litt bilder blir dette riktig så bra.

    Takk igjen Tomz, dette var rett og slett jæ bra! ;)
    Har du våknet allerede?
    Ja, det stemmer, du sov jo 14 timer på dagen i går... ;D
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ikke trekk det med elementet til stakkar Tomz igjen nå da.. Det var en guffen opplevelse som ble taklet på strak arm av eier... Faktisk låt det helt greit under nattens musikk quiz som Roda og Tomz stort sett styrte.. Synd det var bare main stream musikk... Ikke noe gøy å velge da..Hehehe...

    Og så litt seriøst. Jeg vil takk Tomz så masse får en topp helg. Mat,drikke, seng og seng med eget kosedyr. Rammene var optimale med opplevelser og mye glede. For noen var fokus litt i overkant på "man-love" uten at noen skal henges ut, men vi er alle forskjellige.. Også en takk til Mr G som bidro med sitt blide nærvær og historier ifra "ølle"-skapet. Matje-sild blir nok ingen favoritt, men noen fullførte med stil...Mens andre røpet seg som kyllinger.. Sånn er det med den saken.. Når så endelig Roda får ut fingern og får lagt ut litt bilder blir dette riktig så bra.

    Takk igjen Tomz, dette var rett og slett jæ bra! ;)
    Har du våknet allerede?
    Ja, det stemmer, du sov jo 14 timer på dagen i går... ;D
    Da har døgnet flere timer enn de 24 som de fleste av oss har Roda...Hvor blir det av bilder din latsabb ?? ;)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Først tusen takk til deg Tom som tok i mot en gjeng med relativt ukjent rulleblad, og av ulike avstøpninger.
    Du er en fantastisk generøs kar som åpnet huset så alle fikk enerom og nærmest vasset i øl og genever.:)
    Takk for det!

    Hyggelig å hilse på G fra Maastricht også, En blid og energisk fyr som det er trivelig å være i festlig lag med.

    Matje ble servert til min store glede. Maten kom fra øverste hylle for en skogsmatros og landkrabbe som u.t.
    Andre bar litt mer preg av å være "VÆNNU" som det heter, Det er et dialektord som er adskillig mer nedlatende enn "kresen", da det bl.a. inneholder noen bilder om harde tider med lite mat og trusler om juling hvis man ikke spiser opp...


    Maarten, NAIM og Karan spilte selvsagt godt. Et virkelig flott anlegg. Vi likte det bedre og bedre så lenge det varte,
    Ingen problemer med skarphet i toppen. Krefter i massevis gjorde det ryddig og rent i lydbildet.
    I fht egne referanser/anlegg spilte Tomz oppsett litt i tørreste laget for meg. Altså en meget personlig ytring.
    Det er dessuten dumt å reise så langt for å høre det samme man har hjemme.
    :p
    Tom har et høy-klasse anlegg som spiller med en nøytral karakter slik jeg oppfatter det.

    Det digitale musikkarkivet var nærmest uendelig rikholdig og litt overveldende for en gammel vinylmann som meg.
    Passord utdelt og snarkurs på paden, så var det fri bane, Jeg har fått høre mye ny musikk,-noe som er en berikelse.
    Alle fant ting de likte hos Tom.

    Besøket hos Harry med Gongen bidro til at jeg aldri helt kommer til å være mitt gamle jeg (positivt!)
    En fantastisk fyr som etter mitt syn kan være et forbilde for mange i bransjen, Han driver High End butikken Rhapsody og en annen interessant gesjkeft som heter Spirit Connection i et herskapelig hus i et pent boligstrøk i byen.
    Her ringer man på døra, blir invitert inn av hyggelige mennesker, og blir servert skikkelig god kaffe, Et ordentlig BESØK.

    Gongen og bollene blir nok omtalt bredere OG dypere etterhvert tenker jeg...


    Det ble knapt nevnt hverken merkenavn eller priser under presentasjonen av et fantastask TAD anlegg som nok vil bli fyldigere omtalt når RoDa bildene kommer,

    Det ble spilt blandt annet Stravinskij.(vårofferet?), Britten (War Requiem) Marcus Miller (Jean Pierre fra Tutu Revisited) Led Zeppelin ( (I)
    Alt låt meget godt, Det tekniske,- innebefattet det obligatorske kabelpratet, får nerdene ta seg av...
    Jeg så gismo ble småblank i øya uten en eneste SF komponent innafor ører og synsvinkel. Som sagt låt det meget godt,
    Tilstedeværelse i musikken er mye viktigere for utbytte enn pris på anlegget, men roughly, et par små mill var det vel?
    :rolleyes:
    Harry sa at alle anlegg han satte opp spilte bra, men de hadde litt forskjellige måter å formidle musikk, Han brukte ordet litt.

    Harry snakket mer om å være I musikken, og tilnærming til lyd ved å være tilstede.
    Som en motsetning satte han det å sammenligne lyder og ulik klang i apparater.
    Noe han mente ikke var interessant når man hørte musikk.
    Bl.a. mente han også at vi ikke husker lyd. Vi bare tror vi gjør det.
    Jeg fikk lære litt tibetansk munkefilosofi, så herettter skal jeg minne meg sjøl og andre at vi er ingenting, -bare jeg.
    Alt det andre er vi ikke, -det er bare historie...

    Dette er en kar som har sittet ved spakene og jobbet profesjonelt med innspilling av lyd selv i mange år og har mye erfaring på området.

    Foruten High-end Hifi er han forhandler av gonger og tibetanske bønneboller en ypperlig kombinasjon av handelsvirksomhet!

    Jeg hadde lyst til å formidle noen inntrykk fra turen og dette er bare noen drypp, men både håper og regner med det kommer mer fra de medreisende i form av dypsindig tekst klekket ut fra kontemplerende ettertanke og noen skikkelig rågode bilder i kjent
    RoDa-standard.


    Hedmarkinger sier det med Prøysen:

    -Je skrasle og lo og svinge min hatt
    og dæinse og drakk den langande natt!
    Og da jeg vart edru vakne je att
    i steinrøysa neri bakken . . .

    <span style="color: rgb(0, 0, 0); font-family: Arial;"><em>
     
    Sist redigert:

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.125
    Antall liker
    5.070
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Spørs om ikke trådens tittel bør endres til "Sjøslag i Hilversum".

    "Litt for tørr lyd".Hmmffff. Det er omtrent som "litt for pen kone".


    Final
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.464
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Der slapp du gongen ut av sekken, blues 8)
    Knallbra innlegg ;)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Spørs om ikke trådens tittel bør endres til "Sjøslag i Hilversum".

    "Litt for tørr lyd".Hmmffff. Det er omtrent som "litt for pen kone".


    Final
    Er det fanden som leser bibelen eller hva er du du mener Final?

    Jeg gir ingen diagnose på at anlegget har "litt for tørr lyd".
    Jeg bare sammenligna med rakkelet jeg er vandt til å høre hjemme. Jeg mener klart jeg skriver at det er både en personlig ytring utfra hva jeg vanligvis hører, men også at det låter meget bra samt at det er dumt å ha forventninger om at det skal låte som hjemme når man er på besøk hos andre.

    Jeg er sikker på Tom har en fortryllende kone. Henne må han hvert fall få lov å ha i fred. Tom er så romslig og trygg på det han driver med, så jeg er sikker på at han tåler å høre at jeg synes hans anlegg låt meget godt, men noe tørrere enn sånn jeg oppfattet mitt eget som også har styrker og svakheter.
    At det betegnes som litt tørt betyr også for meg at det er basskontroll og god ryddighet i lydbilde.
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.125
    Antall liker
    5.070
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    :cool::cool::cool:@Blues.
    Var bare ment som en humoristisk sidekommentar fra min side. Intet annet. Skulle sikkert lagt til et smilefjes eller to.8)8).
    Bedre sent enn aldri.


    Final
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.819
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Den satt blues, her fikk du med essensen fra hele denne flotte turen/opplevelsen, Tom er en likanes , raus og snill kar og bedre enn vi hadde det der er vel itte mulig å ha det ;) En laidback stemning preget hele oppholdet og Tom sitt hjem ble fort alles hjem, her ble alle ingredienser som musikk, herlig mat og drikke, kameratskap og omsorg satt i høysete;)
    Knallbra innlegg blues:)
    Og en megastor takk og klem til deg Tom:):)

    gismo

    Kommer tilbake med mine egne opplevelser av lyden, et forrykende flott oppsett Tom har og sees her sammen med tærne til RoDa:cool::cool:
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.214
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Takk for veldig hyggelige tilbakemeldinger gutter. Blues, du har en strålende penn :) Det siste bildet fra RoDa er jo ren poesi, kabler og Genever med nydelig naturlig lyssetting. Kan jo ikke bli bedre enn det ;)

    Ellers må jeg bare henge meg på å takke for en strålende helg. Koste meg skikkelig, så forhåpentligvis vil våre veier også krysses på et senere tidspunkt. Tror G også var veldig fornøyd. Han påstår at han igjen er blitt angrepet av hifi basillen ;)

    Litt skjelven med metallsmak i kjeften i dag, men sånn skal det jo være når en har dradd til litt skikkelig i godt lag.

    Ellers har dagen godt med til litt emailing og telefonkontakt med Marten i Sverige, nederlandsk distributør og Tannoy i Nederland. Elementet er jo så billig at det både er en glede og skuffelse ;) En kan selvfølgelig begynne å snakke utviklingskostnader og alle ledd som skal ha sitt, men her er det jaggu også rom for god fortjeneste :) Skåret i gleden er at distributøren her nede kun hadde et element på lager og det hadde en liten feil i grillen. Får elementet til halv pris, men det er sikkert ikke et sjakktrekk når jeg en gang skal selge. Blir vel derfor å bestille fra Marten i Sverige. Får også 25 % rabatt da det er bytte av element :) Det kjekkeste er at det er så lett å bytte elementet at til og med jeg klarer det ;) Reperasjon av Tannoy er bare en times biltur unna :) Blir forhåpentligvis ikke så lenge til jeg er opp å går på høyttalerfronten igjen :)

    Hovedvekten av samtalen med Marten distributøren her nede endte opp med snakk om Bird og Bird 2. Skummelt ;)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.464
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Takk, takk og takk, TOMZ! Og alle dere andre, for en helg!
    Kun materielle skader, de selvpåførte på legemet repareres lett.
    Dette var så godt at det er ont å finne ord. Er nok ikke bare G som har fått blåst liv i hifigløden ;)

    Litt for sent for bursda, men gaver måtte bringes. Småtteri i forhold til hva vi besøkende har fått, men som et lite tegn på at vi setter stor pris på gjestfriheten.

    Strikketøy, treverk, drekka og litt å ete på.

    6-IMG_4094.jpg






    Så var det vår tur å få, dette var de første, men ikke de siste! 8)

    5-IMG_4095.jpg






    Hyggelige skapninger i hagen

    4-IMG_4097.jpg






    Gott och blandat ;)

    3-IMG_4099.jpg






    Et vakkert hjem TOMZ har, med takhøyde som kler hifi :)

    2-IMG_4101.jpg






    Et rørende bilde. Gammel bluesbreaker møter ny teknologi. Ett sveip og du er hekta, pad med naim app. 8) Du kledde en sånn på fanget, blues!

    1-IMG_4103.jpg

    Neida, ikke gammel. Voksen, men det passa best med gammel i setningen.

    \R
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Godt å høre at det ordner seg med elementer og super-tweeter Tomz. At det medfører kanskje større ting er jo greit ?! 8). Skal love å ikke forsøke å sprenge de...
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.819
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Gismo er som kjent en damens mann. Han lytter og ser på de med stor velvilje. Som belønning for dette fikk han en god klem av Gyda, som det er bilde av under her. Nederlandske damer er noe for seg selv...


    Vis vedlegget 287901
    Väl, det finns jo håp! om man ikke vil vedkjenne seg mener jeg, man kan jo ta denne varianten av selvfornektelse :cool:..

    Vis vedlegget 288474

    mvh
    Må du ha dette med teskje ennå en gang musicus.....
    Følg med her nå..:p
     

    Vedlegg

    M

    musicus

    Gjest
    Gismo er som kjent en damens mann. Han lytter og ser på de med stor velvilje. Som belønning for dette fikk han en god klem av Gyda, som det er bilde av under her. Nederlandske damer er noe for seg selv...


    Vis vedlegget 287901
    Väl, det finns jo håp! om man ikke vil vedkjenne seg mener jeg, man kan jo ta denne varianten av selvfornektelse :cool:..

    Vis vedlegget 288474

    mvh
    Må du ha dette med teskje ennå en gang musicus.....
    Følg med her nå..:p
    WB ser jeg, og det er alltid vakkert!! og noe horn greier, men skjönner ikke helt sammenhengen der, mot Gyda :cool: ...

    mvh
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.819
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Lyden hos TOMZ i Heltalrightigrunn......

    Jeg fikk da gleden av å besøke Tom i hans flotte hjem i Hilversum denne helgen:)
    Vi var forøvrig flere innlandsnisser der, men det blir en annen historie:cool:

    I dette huset står det et meget flott anlegg, her er skinnende blanke Marten med ditto flotte Tannoy diskanten på toppen. Et habilt flott rack som har 2 stk sorte Naim bokser på toppen og nedover fylt opp med 3 meget tiltalende sorte bokser der det lyser diskré Karan i rødt mot deg. Alt styres via et nettbrett som seg helt tidsriktig bør gjøres i 2014 ;) Tilhørende fjernkontroll for lyd er en metall-snusboks som var meget kul! Det digitale arkivet var omfattende og inneholdt noe for enhver smak. Det hele var mildt sagt dritlekkert:D

    Lyden hos Tom var meget god og kunne lett høres på over lang tid, lytte tretthet er et fremmedord i dette huset.
    Når man allikevel skal si noe om inntrykk på detaljer, som eier ønsket at vi skulle gjøre på et ærlig vis så blir det de små forskjeller som man trekker frem og som da helt naturlig har referanse i egen lyd/oppsett. Og da er det sånn at en fasit finnes heldigvis ikke og det ender opp i smak og egne ønsker om lyden i heimen. Det ene oppsettet spiller hverken bedre eller mer riktig enn det andre;)

    Toppen hos Tom er oppløst og detaljert, den er ikke spiss men balanserer godt helt oppe i øvre sjiktet. Dynamikken er flott. Jeg er for gammal til å høre disse super diskantene men føler at de påvirker totalen på en god måte.
    Mellomtonen er ren som kildevann, hurtig og dynamisk. Her kunne jeg like mine damestemmer:cool: Selv om jeg kunne ønsket litt mere fylde i nedre mellomtonen, en aning litt mer fett på damene fra midjen og ned og de kunn kanskje ha tatt et skritt nærmere meg, jeg liker dem jo litt "nærgående" og åpne i min trange hule:p
    Videre nedover var det en voldsom dynamisk hurtighet, det slo ned i gulvet både dypt og kontrollert med meget god og kraftig styring fra han Karan. Her kunne jeg også levd med litt mer fylde helt nede i bunnen men herregud....hvor flott det spilte!!

    Stikkord må være god timing og nøyaktighet selv med 4 spillende elementer mot mine egne 2, hvor jeg opplever den delen som ypperlig og nærmest som en lydkilde.
    Kan oppleve noe mere mylder av detaljer hos meg, men tror det kan være Weiss som graver noe dypere i kildematerialet enn hva Naim gjør.
    Du har volum, enorm takhøyde og "ingen" bakvegg som gjør det litt enklere enn hos meg, det eneste kunne være et vindu på ene siden og blankt hardt gulv utenom ditt teppe om jeg skal pirke litt, men du spiller jo i din stue og dette er meget bra Tom;);) Et meget velspillende anlegg som spiller de fleste musikk sjangere på en overbevisende måte! Takk for tiden i sweetspot og litt rundt omkring:D:D

    gismo
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.214
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Takk for en grundig og hyggelig tilbakemelding, gismo :) Lite å være uenig i her, og jeg ser ikke bort i fra at hvis jeg hadde hørt det i min egen stue, hadde jeg satt pris på litt ekstra fylde i mellomtonen. Vi får se hva som skjer fremover, og spesielt når vi skal hjemover til Norge. Det hadde sikkert vært en mulighet med en sub eller to, men tror ikke jeg kommer til å satse på det. Akkurat nå er det vel mer sannsynlig at et par Bird 2 havner i stuen etter hvert, men hvem vet, jeg er en ustadig jævel ;) Blir spennende å høre eventuelle forskjeller når Naim DACen kommer i hus i slutten av måneden. Kanskje den også grafser dypt :) Takk igjen for et veldig trivelig nytt bekjentskap :)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.464
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Siden alle er så opphengte i dette anlegget til TOMZ så får jeg hoppe litt i fortellingen og strene rett på det samme.

    TOMZ har strøm, ren og fin strøm

    01-IMG_4264.jpg








    TOMZ har kabler, masse kabler

    02-IMG_4296.jpg








    TOMZ har som sagt kabler, veldig veldig tynne kabler

    03-nedlast.jpg








    TOMZ har rack, svart rack, fint rack, høyt rack

    04-IMG_4157.jpg








    TOMZ har diskanter, SUPERdiskanter

    05-IMG_4293.jpg


    06-IMG_4294.jpg








    TOMZ har elektronikk, steike svarte Karan for en elektronikk!!

    07-IMG_4263.jpg


    08-IMG_4156.jpg


    09-IMG_4267.jpg


    10-IMG_4152.jpg








    TOMZ har høyttalere, blanke høyttalere, svarte høyttalere, med hvite elementer, keramiske elementer, ikke uknuselige elementer

    11-IMG_4265.jpg


    12-IMG_4153.jpg


    13-IMG_4160.jpg


    mvh
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.464
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Tror jeg har hørt sånne her Marten før, hos musicus.
    Husker de den gangen som tørre, snappy og presise musikkformidlere. Detaljerte, men ikke harske.
    Kjenner igjen noe av det samme hos TOMZ, men også med mer liv og (mye) mer trøkk.
    Jeg liker dette veldig godt, selv fra dassen, mer om det senere.

    14-IMG_4162.jpg






    Kan hende er det litt tørt, altså ikke (ekstra?) etterklang. Høyttalerne stopper raskt.
    Men det som er lett å glemme er at da starter de også raskt. Dette betyr at transienter (som jo musikk bare er en samling av?) skjer plutselig og direkte.
    Dette skaper for meg liv i musikken.

    15-IMG_4269.jpg







    Spesielt på type skitten musikk ala Rammstein eller Bonamassa så synes jeg det er gøy å sitte i lyttestolen. Det slår hardt men helt uten (for) skarpe kanter.
    Sammenlignet med TAD anlegget vi hørte på lørdag så har TOMZ sitt høyere morofaktor. Kan det være siden TAD er støvsugd for forvrengning? Mulig det, men så lenge det ikke låter like masse gøy så ja ja... ;)

    16-IMG_4167.jpg







    Bassen er så rask og ren at den nok kan oppleves litt slank. Ikke plagsomt for meg, og jeg ville ikke tenkt tanken på sub her. Både fordi jeg tror det vil være tøft å integrere, men også siden det ikke er så sjarmerende som kun et par høyttalere alene. Siden bassen er så ren og rask så låter den ikke noe når innholdet i musikken ikke tilsier det, men smeller til når det skal være bass. Så stille og kontrollert er det at noen fristes til å skru for høyt opp...

    17-IMG_4166.jpg






    Søndagen fikk jeg lyttet på lavt volum til rolig musikk. Bortsett fra noe lavere lydnivå (og litt rasling i keramikk) på venstre høyttaler, så var dette om mulig enda mer overbevisende. Dette anlegget er bare rett og slett jævli vellykket. Har ikke noe å plukke på, bortsett fra eventuelt personlig smak og behag. Jeg digger sånne tørre presise anlegg når det som her kombineres med høy oppløsning og dermed fritt for kanter i lyden. Hadde vært interessant å koble vekk superdiskantene (Ikke spilt de ned på gulvet som i helgen) for å høre hvordan det hadde endret lyden. Hvis det hadde endret lyden nevneverdig. TOMZ sitt oppsett var det av de anlegget vi hørte gjennom helgen som klarte å spire litt hifi-frø igjen. Takk for lytten.

    18-IMG_4165.jpg






    Dassen ja. Det jeg hørte fra dassen (øl må ut) var samme greia som jeg hørte fra dassen på lokalet når det var fest og live-band.
    Det låter live, ikke mye treg sagge-bass her! Kult med keramikk!! 8)
    Takk for lytten, TOMZ :)

    mvh
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.819
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Takk for en grundig og hyggelig tilbakemelding, gismo :) Lite å være uenig i her, og jeg ser ikke bort i fra at hvis jeg hadde hørt det i min egen stue, hadde jeg satt pris på litt ekstra fylde i mellomtonen. Vi får se hva som skjer fremover, og spesielt når vi skal hjemover til Norge. Det hadde sikkert vært en mulighet med en sub eller to, men tror ikke jeg kommer til å satse på det. Akkurat nå er det vel mer sannsynlig at et par Bird 2 havner i stuen etter hvert, men hvem vet, jeg er en ustadig jævel ;) Blir spennende å høre eventuelle forskjeller når Naim DACen kommer i hus i slutten av måneden. Kanskje den også grafser dypt :) Takk igjen for et veldig trivelig nytt bekjentskap :)
    Det er meget gjensidig TOMZ, du er det samme:)

    gismo
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.464
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Tidlig lørdag morgen var det ut på første utflukt for dagen. :)



    HSC og TOMZ gikk foran som gode eksemplarer av hifi-nerder ;)

    1-IMG_4109.jpg






    Flere flotte hus ble passert på vår vei

    2-IMG_4110.jpg







    Noen var mer glade enn andre for å være på fottur

    3-IMG_4111.jpg





    Framme! Hva er oppe på loftet der tru...?

    4-IMG_4113.jpg






    Legger slagplaner for lyttingen

    5-IMG_4114.jpg







    Dagens tema. Vi slapp (?) unna, og fikk avsatt tid før dagens langøkt med restene av Pink Floyd startet.

    6-IMG_4115.jpg







    Gartner med greie på't

    7-IMG_4116.jpg











    ...men inne var det TAD!! 8)

    8-IMG_4117.jpg
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.819
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

    Trodde det var lov å være blid!?:p
    Entusiast med store forventninger...

    Fine bilder!

    Mvh
    Entusiastisk med forventninger hadde du god grunn til å være på vei til dette stedet syns jeg blues;)
    Den ble innfridd på mange områder for egen del, både innhaver Harry, TAD med diverse bokser og "gong" med krukker/boller ble en minnesrik opplevelse, så dette ved siden TOMZ eget oppsett var helt klart mitt favoritt besøk denne helgen;)
    Hørte de TAD`ene på Horten i fjor sammen med Audionet, det overbeviste meg ikke så mye, men denne gangen (fri for nye Pink Floyd:p)...Ohhyess:):)

    gismo
     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Utrolig hva et par indonesiske gloser kan føre til... :eek:... Men lik Tomz var jeg mest imponert over glassbollene inne på det andre rommet..
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn