Wadia's vennekrets........

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Chr. R.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2010
    Innlegg
    148
    Antall liker
    13
    Sted
    Danmark
    Så blev Wadia endnu engang solgt.

    Det har vel også kun været et spørgsmål om tid, når man har fulgt med i firmaets problemer med at få lanceret de varslede produkter (1-serien, 971, 981i og 932), samt levere de ordre firmaet har modtaget fra deres distributører. Desværre har også kvaliteten været meget svingende her på det sidste, og salget er heller ikke forløbet som forventet.

    Spørgsmålet bliver nu, hvad dette ejerskifte vil medfører, for kun 1-serien synes omtalt...
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Chr. R. skrev:
    Så blev Wadia endnu engang solgt.

    Det har vel også kun været et spørgsmål om tid, når man har fulgt med i firmaets problemer med at få lanceret de varslede produkter (1-serien, 971, 981i og 932), samt levere de ordre firmaet har modtaget fra deres distributører. Desværre har også kvaliteten været meget svingende her på det sidste, og salget er heller ikke forløbet som forventet.

    Spørgsmålet bliver nu, hvad dette ejerskifte vil medfører, for kun 1-serien synes omtalt...
    Jeg håper kunnskapen ikke går tapt!
     

    Chr. R.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2010
    Innlegg
    148
    Antall liker
    13
    Sted
    Danmark
    Der er nu igen kvalitets problemer for Wadia.

    Denne gang gælder det drevet der sidder i hhv. 581 modellerne samt 781i modellen. Der rapporteres om _mange_ reparationer af drevene i netop disse maskiner, så tøv ikke med at kontakte din forhandler/distributør såfremt maskinen viser tegn på defekt i drevet.

    Men også 781i modellen er nu omfattet af et nyt problem, et problem som muligvis også omfatter 581 modellerne (581, 581i, 581se samt 581ise). Wadia har i den forbindelse oplyst følgende: "We are currently offering a swap of tops for 781i owners. The vented tops help the transport operate in a more appropriate temperature.

    If you have a full line dealer we would be happy to do the exchange through the dealer, or you can do the exchange directly with the factory if you live in the US.

    Please email service@wadia.com if you are interested in doing the exchange.

    Wadia Support."

    Der er ikke de store forskelle på opbygningen af 581 modellerne, og så den her omtalte 781i model. Derfor vil jeg opfordre ejerne af både 581 og 781 modellerne, om at tage kontakt til jeres forhandler/distributør. Forhåbentligt yder Wadia også denne service for deres kunder udenfor US, men det er desværre før set, at netop udenlandske Wadia ejere IKKE får samme service som dem der er hjemhørende i hjemlandet.
     

    TomTom

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.08.2003
    Innlegg
    215
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er av den forståelsen at Wadia har skjønt de var på feil vei med sine 5/7-serie med SACD og gått tilbake til det de kan best. Vanlig redbook.
    Det er godt det er noen på barrikadene for vanlig redbook fortsatt og ikke bare streaming/data. Det er godt det finnes alternativer.

    Ellers heter denne tråden Wadia's vennekrets, men er usikker på om du er venn, Chr.R.? Finnes det fortsatt noen som er glad i sine Wadia produkter der ute?
     

    Chr. R.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2010
    Innlegg
    148
    Antall liker
    13
    Sted
    Danmark
    TomTom skrev:
    ...Ellers heter denne tråden Wadia's vennekrets, men er usikker på om du er venn, Chr.R.? Finnes det fortsatt noen som er glad i sine Wadia produkter der ute?
    Jeg har købt mit sidste Wadia produkt.

    Årsagen skyldes den elendige kvalitet og finish der leveres i dag, hvilket min S7i maskine desværre er et godt eksempel på mht. finish. Det er ikke lykkes mig, at finde et andet hi-fi produkt med dårligere finish, og det uanset pris. At min distributør heller ikke ønsker at overholde/indgå aftale om køb af en anden maskine, det gør ikke mit forhold til Wadia og deres produkter bedre. Ellers har jeg haft en del Wadia'er siden en ny 21'er blev indkøbt for _mange_ år siden. Endelig har Wadia ikke formået at producere det apparat som firmaet ellers (næsten) havde lovet, nemlig en 981i SACD afspiller. Den maskine blev ellers fremvist på CES for et par år siden, men herefter har Wadia ikke blot besluttet at nedlægge dette projekt, men også alt der har med SACD at gøre, hvilket er fuldstændigt uforståeligt, dels når man har gøre med e high-end producent som bør stræbe efter bedst mulige lyd, men også når Wadia har lovet at fortsætte med SACD mediet.

    Men det er ikke årsagen til det indlæg som du nu reagerer på, da det skal opfattes som service information til andre ejere af Wadia maskiner, og derfor synes oplagt at poste i netop denne tråd. Wadia har tidligere haft problemer med at servicere sine kunder korrekt udenfor US, senest med kunder der blev efterladt med de ekstrem problematiske 581 og 581i maskiner. I US blev kunderne tilbudt en gratis opdatering til hhv. 581se og 581ise, mens kunder f.eks. her i Danmark måtte kæmpe blot for at få deres maskiner repareret.

    Når alt dette så er sagt, så er lyden fra en Wadia fortsat fabelagtig god, men det er desværre blevet et had-kærligheds forhold :(

    Jeg er i øvrigt blevet gjort opmærksom på, at en dansk 781i nu skal retur til US for en større reparation, og herunder vil den blive udstyret med den omtalte nye ventileret topplade. Om der så følger en regning med, der skal jeg nok forsøge at få oplyst.
     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.734
    Antall liker
    3.337
    S7i er testet i tyske bladet Stereoplay.
    Andre spillere som var med i testen var Mcintosh MCD 1100 AC og Burmester 089.

    S7i var best på cd - 64 poeng de to andre rett bak med 63 poeng. S7i koster da også mest av disse tre.
    Usb inngangen (opptil 24/96) - 65 poeng.

    Mcintosh låter meget bra på sacd - 66 poeng.

    Andre modeller som er testet før:
    Burmester 069 - 65 poeng.
    Ayre C 5xe MP - cd/sacd - 63/66 poeng.
    Ayre QB 9 - 24/96 / cd - 66/65 poeng.
     

    oblerum

    Medlem
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    7
    Antall liker
    0
    Sted
    Raufoss
    Hei

    Har hatt min Wadia 302 siden 2007 nå og har ingen hast med å bytte CD-spiller.
     

    Chr. R.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2010
    Innlegg
    148
    Antall liker
    13
    Sted
    Danmark
    Så lukker Wadia.

    Denne meddelelse er at finde på deres hjemmeside:

    "Subject: Wadia Shut Down

    :'(
    The new owners have shut Wadia down and will eventually move it to Minnesota from Michigan.

    Wadia Support"
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Chr. R. skrev:
    Så lukker Wadia.

    Denne meddelelse er at finde på deres hjemmeside:

    "Subject: Wadia Shut Down

    :'(
    The new owners have shut Wadia down and will eventually move it to Minnesota from Michigan.

    Wadia Support"
    Link?
     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.734
    Antall liker
    3.337
    Fra en tidligere Wadia ansatt.

    "Here is a reason not to buy Wadia. Wadia has been shut down as of Dec 15th. We were called in and terminated except for skeleton crew.
    Fine Sounds has decided to move Wadia to Minnesota. The entire staff except for 1 has been let go."
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Synd dette med Wadia, men det har vel vært litt trøblete der en stund.
    Fikk nyhetsbrev fra Sonus Faber der de hadde demorom sammen med REL og nettopp Wadia.
     

    Screamingeagle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    119
    Antall liker
    49
    Sted
    Nesodden
    Hei alle Wadia-eksperter! Jeg er på jakt etter en oppgradering av cd-spiller. Hører rundt etter en spiller som kan tilføre noe dybde i forhold til min Arcam Delta 270 fra midten av 90-tallet. Den bør heller ikke være for lys i klangen da jeg spiller på Focal Electra 926 som er lyse nok i utgangspunktet. Budsjettet er dessverre på maks 10 lapper. Noen forslag til aktuelle modeller?
     

    Fnatt

    Medlem
    Ble medlem
    14.11.2008
    Innlegg
    26
    Antall liker
    0
    Roysen skrev:
    Velkommen inn i GNSCs fantastiske verden. Jeg tror nok du har kjøpt en av verdens topp 5 CD-spillere under 200K. Vær imidlertid oppmerksom på at Wadia ikke er helt i toppsjiktet når det gjelder SACD avspilling.

    Mvh
    Roysen
    Har akkurat kjøpt en 381i som kobles direkte i aktive høyttalere, låter fantastisk! MEN, når jeg skal bruke den som forforsterker til tv, digital ut, får jeg ingen lyd. Spilleren "ser at det er signal" i inputen, men ingen lyd.

    Gode råd?

    Takker!
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Det sitter brytere inni som aktiverer og deaktiverer de digitale inn- og utgangene. Har du kontroll på dem?
     

    Fnatt

    Medlem
    Ble medlem
    14.11.2008
    Innlegg
    26
    Antall liker
    0
    Holmium skrev:
    Det sitter brytere inni som aktiverer og deaktiverer de digitale inn- og utgangene. Har du kontroll på dem?
    Eh, nei! Hvordan kommer jeg meg inn i spilleren? Dynamitt og brekkjern? Tusen takk for råd:)
     

    Fnatt

    Medlem
    Ble medlem
    14.11.2008
    Innlegg
    26
    Antall liker
    0
    Fnatt skrev:
    Holmium skrev:
    Det sitter brytere inni som aktiverer og deaktiverer de digitale inn- og utgangene. Har du kontroll på dem?
    Eh, nei! Hvordan kommer jeg meg inn i spilleren? Dynamitt og brekkjern? Tusen takk for råd:)
    ...og en annen ting; har utgangsnivå noe å si når wadia kobles i aktive høyttalere? (beolab5)
     

    trym

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2005
    Innlegg
    189
    Antall liker
    3
    Fnatt skrev:
    Holmium skrev:
    Det sitter brytere inni som aktiverer og deaktiverer de digitale inn- og utgangene. Har du kontroll på dem?
    Eh, nei! Hvordan kommer jeg meg inn i spilleren? Dynamitt og brekkjern? Tusen takk for råd:)
    Du må legge den på siden og skru ut 4 skruer, en i hvert hjørne som er like lange som spilleren er høy. Skal være under bena som du må fjerne først.
    Lokket som skal av er i toppen
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Holmium skrev:
    Synd dette med Wadia, men det har vel vært litt trøblete der en stund.
    Fikk nyhetsbrev fra Sonus Faber der de hadde demorom sammen med REL og nettopp Wadia.
    Jeg ville ikke vært så bekymret. Fine Sounds har virkelig tatt godt hånd om Sonus Faber og Audio Research. Wadia's tidlgiere CEO John Schaefer har blitt flyttet opp i styret til Fine Sounds for å gi Wadia mer innflytelse. Ansettelsen av Jim Kinnie som ny teknisk honcho er også svært positivt. Han var den opprinellige sjefsteknikeren når Wadia startet opp og frem til de fikk problemer første gang på begynnelsen av 2000-tallet. Steve Huntley fra GNSC sier blant annet at Jim Kinnie er den beste teknikeren han har jobbet sammen med. Ansettelsen av ny CEO i Jeff Haagenstad ser jeg også som et positivt bidrag. Den forrige ledelsen viste store problemer i å realisere sine produktplaner og få de ut på markedet. Det er selvsagt trist at staben har fått fyken, men for Wadia som selskap er det for tidlig å si om det var positivt eller negativt. Staben fra de store glansdagene er uansett forsvunnet over alle hauger for lenge siden og den staben som har fungert de siste ti-tolv årene har ikke vært helt overbevisende i sin evne til markedsføring, kundesupport og å få produktene ut på markedet i henhold til lovt tidshorisont.

    Jeg ser i det store og hele positivt på at Fine Sounds tar affære med Wadia og forsøker å rydde opp i en organisasjon som veldig tydelig var for teknologisk anlagt og ikke evnet å "serve" sitt marked.

    Mvh
    Roysen
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Oppskriften på bryterkonfigurasjon ligger på nett vil jeg anta, ellers kan jeg se om jeg har den slik at du kan få den på mail om du ønsker.
    Jeg har ikke 381, men tror det er ganske likt uansett modell.

    Eneste jeg stusser litt over er at den leser et innsignal, da skulle man jo tro inngangen er aktivert. Rart om utkoling skjer i etterkant. Og fabrikksetting er vel at de er aktivert. På min står det "No data" når det ikke er inngangssignal.
    Synes det er rart du ikke har lyd.

    Nå kjenner jeg ikke beolab, har den noen form for volumregulering?
    Hvis ikke lønner det seg å anpasse Wadiaen til et fornuftig utgangsnivå, gjøres også vha dip-brytere under lokket. Også dette kan jeg sende om du ønsker.
     

    Fnatt

    Medlem
    Ble medlem
    14.11.2008
    Innlegg
    26
    Antall liker
    0
    Holmium skrev:
    Oppskriften på bryterkonfigurasjon ligger på nett vil jeg anta, ellers kan jeg se om jeg har den slik at du kan få den på mail om du ønsker.
    Jeg har ikke 381, men tror det er ganske likt uansett modell.

    Eneste jeg stusser litt over er at den leser et innsignal, da skulle man jo tro inngangen er aktivert. Rart om utkoling skjer i etterkant. Og fabrikksetting er vel at de er aktivert. På min står det "No data" når det ikke er inngangssignal.
    Synes det er rart du ikke har lyd.

    Nå kjenner jeg ikke beolab, har den noen form for volumregulering?
    Hvis ikke lønner det seg å anpasse Wadiaen til et fornuftig utgangsnivå, gjøres også vha dip-brytere under lokket. Også dette kan jeg sende om du ønsker.
    Beolab har egen volumkontroll, så jeg bruker denne:)

    Kjempefint hvis du kan sende bryterkonfig hvis du finner det!

    Mvh
     

    Chr. R.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2010
    Innlegg
    148
    Antall liker
    13
    Sted
    Danmark
    Fnatt skrev:
    Holmium skrev:
    Det sitter brytere inni som aktiverer og deaktiverer de digitale inn- og utgangene. Har du kontroll på dem?
    Eh, nei! Hvordan kommer jeg meg inn i spilleren? Dynamitt og brekkjern? Tusen takk for råd:)
    Du burde nu have fået en hjælpende mail fra mig :)
     

    Serialcat

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.09.2009
    Innlegg
    323
    Antall liker
    119
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Fnatt skrev:
    Har akkurat kjøpt en 381i som kobles direkte i aktive høyttalere, låter fantastisk! MEN, når jeg skal bruke den som forforsterker til tv, digital ut, får jeg ingen lyd. Spilleren "ser at det er signal" i inputen, men ingen lyd.

    Gode råd?

    Takker!
    Først av alt; gratulerer med kjøpet! Når det gjelder digitalinngangene på spilleren så pass på at
    du ikke kjører høyere enn 24-bit, 96kHz signal inn. Gjør du det så ser alt ut som det er i orden,
    men det kommer ikke noe lyd ut. Så sjekk TV'n din at den downsampler digitalsignalet.


    Holmium skrev:
    Det sitter brytere inni som aktiverer og deaktiverer de digitale inn- og utgangene. Har du kontroll på dem?
    Aldri hørt om. Kan du forklare nærmere. Noe som kanskje var på eldre maskiner?


    MVH. Serial
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Serial skrev:
    Aldri hørt om. Kan du forklare nærmere. Noe som kanskje var på eldre maskiner?


    MVH. Serial
    Må visst begrense meg litt, det gjelder kun utgangene og ikke inngangene.
    Som Wadia-instruksjonene for regulering av outputlevel til 381/S7i sier:
    Digital output can be disabled (this result in slightly better overall performance)
    kursiv er Wadias utheving.
    Med andre ord er det likegyldig ;D

    Hver digitale utgang kan settes til følgende:
    - enabled
    - disabled
    - tape loop
    - servo
     

    Fnatt

    Medlem
    Ble medlem
    14.11.2008
    Innlegg
    26
    Antall liker
    0
    Serial skrev:
    Fnatt skrev:
    Har akkurat kjøpt en 381i som kobles direkte i aktive høyttalere, låter fantastisk! MEN, når jeg skal bruke den som forforsterker til tv, digital ut, får jeg ingen lyd. Spilleren "ser at det er signal" i inputen, men ingen lyd.

    Gode råd?

    Takker!
    Først av alt; gratulerer med kjøpet! Når det gjelder digitalinngangene på spilleren så pass på at
    du ikke kjører høyere enn 24-bit, 96kHz signal inn. Gjør du det så ser alt ut som det er i orden,
    men det kommer ikke noe lyd ut. Så sjekk TV'n din at den downsampler digitalsignalet.


    Holmium skrev:
    Det sitter brytere inni som aktiverer og deaktiverer de digitale inn- og utgangene. Har du kontroll på dem?


    Aldri hørt om. Kan du forklare nærmere. Noe som kanskje var på eldre maskiner?


    MVH. Serial
    Takk for det! Sender tver ut høyere signal enn 24/96? I såfall en fabelaktig ide å prøve å nedsample tv, hadde det gått an... Philips 21:9 platinum generasjon 2. :p Må vel åpne spiller og se...
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.855
    Antall liker
    10.690
    Torget vurderinger
    10
    Jeg må nesten melde meg inn her på vegne av junior på snart 15.

    En svart Powerdac er på vei i posten nå. Til gutterommet. Man må lære avleggerne hva godlyd er så fort som mulig.





    Vurderte først å kjøpe Abrahamsen dac og forsterker men min erfaring er at det ikke er oppløst nok, dessuten trenger han ikke mange watt da vi skal bygge lettdrevne JBL høyttalere. 12" bass med Alnico magnet og 1" kompresjonsdriver med Constant Directivity horn.

    Powerdacen har fått meget godt skussmål i tester og jeg regner med at hemmeligheten ligger i Wadias dac kompetanse + at signalbehandlingen er digital hele veien til de analoge utgangstrinnene istedet for gain stage i forkant som potensielt tilfører forvrengning. På papiret genialt.

    Det blir spennende å høre resultatet. Mens vi bygger skal vi spille på et par snertne gulvstående kvartbølge transmisjonslinjer med 5" fulltone som leverer i rikelig monn til 40 hz. Singel ended rør på 2x10 watt låter knall, har mer enn nok krefter og er oppløst som fy. Så får vi se hvordan Wadia på 2x25 watt står seg i forhold til den. (hvorfor bruker jeg ikke bare rørforsterkern hos junior? fordi 14 åringer glemmer å skru av, dessverre)

    Noen her som har erfaring med Powerdacen?
     

    Serialcat

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.09.2009
    Innlegg
    323
    Antall liker
    119
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Holmium skrev:
    Serial skrev:
    Aldri hørt om. Kan du forklare nærmere. Noe som kanskje var på eldre maskiner?


    MVH. Serial
    Må visst begrense meg litt, det gjelder kun utgangene og ikke inngangene.
    Som Wadia-instruksjonene for regulering av outputlevel til 381/S7i sier:
    Digital output can be disabled (this result in slightly better overall performance)
    kursiv er Wadias utheving.
    Med andre ord er det likegyldig ;D

    Hver digitale utgang kan settes til følgende:
    - enabled
    - disabled
    - tape loop
    - servo
    Dette er interessant. Må prøve å finne bruksanvisningen. Jeg har lest den. Tror jeg 8)
    Noen som har det klart for seg hvordan man setter opp dette? Ønsker å disable digital out.

    MVH. Serial
     

    Serialcat

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.09.2009
    Innlegg
    323
    Antall liker
    119
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Fnatt skrev:
    Takk for det! Sender tver ut høyere signal enn 24/96? I såfall en fabelaktig ide å prøve å nedsample tv, hadde det gått an... Philips 21:9 platinum generasjon 2. :p Må vel åpne spiller og se...
    Hva tv og dvd sender ut har jeg nesten like lite greie på som hvordan man justerer det.
    Har fått det til på dvd'n min engang.

    En ting jeg vet er at det ikke er lett tilgjengelige brytere for digitaldelen når du åpner maskinen.
    Da må i såfall hovedkortet ut og faren for å ødelegge spilleren er stor. Men Tømmerviken har flere
    maskiner til salgs han ;). Garanti kan du se langt etter.

    MVH. Serial
     

    Chr. R.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2010
    Innlegg
    148
    Antall liker
    13
    Sted
    Danmark
    Serial skrev:
    ...En ting jeg vet er at det ikke er lett tilgjengelige brytere for digitaldelen når du åpner maskinen.
    Da må i såfall hovedkortet ut og faren for å ødelegge spilleren er stor.
    Men Tømmerviken har flere
    maskiner til salgs han ;). Garanti kan du se langt etter.

    MVH. Serial
    Det er ikke korrekt. Man skal blot åbne maskinen, og da stille de 8 switch rigtigt. Dermed kan alle digitale outputs blive lukket.
     

    Serialcat

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.09.2009
    Innlegg
    323
    Antall liker
    119
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Chr. R. skrev:
    Serial skrev:
    ...En ting jeg vet er at det ikke er lett tilgjengelige brytere for digitaldelen når du åpner maskinen.
    Da må i såfall hovedkortet ut og faren for å ødelegge spilleren er stor.
    Men Tømmerviken har flere
    maskiner til salgs han ;). Garanti kan du se langt etter.

    MVH. Serial
    Det er ikke korrekt. Man skal blot åbne maskinen, og da stille de 8 switch rigtigt. Dermed kan alle digitale outputs blive lukket.
    Det er fire stk. dipswitcher med hver fire vipper i 381\381i. Kan du vise hvordan de skal stilles.
    Jeg har fått inntrykk av at de kun har med gain å gjøre.

    MVH. Serial
     

    Chr. R.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2010
    Innlegg
    148
    Antall liker
    13
    Sted
    Danmark
    Serial skrev:
    Chr. R. skrev:
    Serial skrev:
    ...En ting jeg vet er at det ikke er lett tilgjengelige brytere for digitaldelen når du åpner maskinen.
    Da må i såfall hovedkortet ut og faren for å ødelegge spilleren er stor.
    Men Tømmerviken har flere
    maskiner til salgs han ;). Garanti kan du se langt etter.

    MVH. Serial
    Det er ikke korrekt. Man skal blot åbne maskinen, og da stille de 8 switch rigtigt. Dermed kan alle digitale outputs blive lukket.
    Det er fire stk. dipswitcher med hver fire vipper i 381\381i. Kan du vise hvordan de skal stilles.
    Jeg har fått inntrykk av at de kun har med gain å gjøre.

    MVH. Serial
    Hej

    Få Fnatt til at sende dig manualen han nu har fået fra mig. Det er en meget præcis gennemgang af alle processer og indstillingsmulighederne.
     

    Serialcat

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.09.2009
    Innlegg
    323
    Antall liker
    119
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Tusen takk til Fnatt og Holmium for manual. Selvfølgelig er det så enkelt at man tar av bunnplata
    for å justere digitalutgangene.

    MVH. Serial
     

    Fnatt

    Medlem
    Ble medlem
    14.11.2008
    Innlegg
    26
    Antall liker
    0
    Holmium skrev:
    Serial skrev:
    Aldri hørt om. Kan du forklare nærmere. Noe som kanskje var på eldre maskiner?


    MVH. Serial
    Må visst begrense meg litt, det gjelder kun utgangene og ikke inngangene.
    Som Wadia-instruksjonene for regulering av outputlevel til 381/S7i sier:
    Digital output can be disabled (this result in slightly better overall performance)
    kursiv er Wadias utheving.
    Med andre ord er det likegyldig ;D

    Hm. har testet to forskjellige kabler og to forskjellige signalkilder inn i wadia, inngang 2 coax bnc. Siden switchene kun kontrollerer utgangene, og jeg har lyd fra intern cd transport må det vel være noe feil fra inngang 2 til utgang 2? Vinduet sier coax 44.1khz

    Hver digitale utgang kan settes til følgende:
    - enabled
    - disabled
    - tape loop
    - servo
     

    Chr. R.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2010
    Innlegg
    148
    Antall liker
    13
    Sted
    Danmark
    Roysen skrev:
    Dette er en trist dag for alle som har kjøpt eller hadde planlagt å kjøpe GNSC modifisert Wadia utstyr. GNSC har nå lagt ned virksomheten.

    www.greatnorthernsound.com

    Mvh
    Roysen
    Hvorledes er du nu stillet med din transportskadet 971'er?

    Måske kan Steve nu indtræde i en stilling hos Wadia.
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Chr. R. skrev:
    Roysen skrev:
    Dette er en trist dag for alle som har kjøpt eller hadde planlagt å kjøpe GNSC modifisert Wadia utstyr. GNSC har nå lagt ned virksomheten.

    www.greatnorthernsound.com

    Mvh
    Roysen
    Hvorledes er du nu stillet med din transportskadet 971'er?

    Måske kan Steve nu indtræde i en stilling hos Wadia.
    Jeg har fått helt ny transport mekanisme av GNSC rett før de avsluttet firmaet. Den fikk de tilsendt av Wadia rett før de avsluttet sin business i deres gamle lokaler. Jeg trenger bare å få den installert av en lokal service mann.

    Steve har allerede en stilling hos Resolution Audio som han har jobbet i parallelt med GNSC. Jeg vet imidlertid ikke hvilke planer han har fremover. Det er jo litt spennede at Steve la ned GNSC samtidig som Wadia flyttet kontorer til hans hjemby. Steve og den nye sjefsteknikeren hos Wadia (Jim Kinnie) jobbet jo sammen i det opprinnelige Wadia teamet når Wadia startet opp.

    Mvh
    Roysen
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Den nye transportmekanismen har nå erstattet den skadede i min GNSC modifiserte Wadia 971. Lyden ble enda et hakk bedre av dette selvsagt og den lille hardheten i diskanten forsvant samtidigig som mellomtonen åpnet seg mer opp. Nå spiller det etter mine ører veldig bra.

    Det jeg dog ikke liker helt er at transporten noen ganger henger seg opp. Den blir stående i "Loading" dersom den har problemer med å lese innholdet på en dårlig CD-R for eksempel og må da slåes av og på for å komme ut av dette.

    Mvh
    Roysen
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn