Wadia's vennekrets........

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4

    Chr. R.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2010
    Innlegg
    148
    Antall liker
    13
    Sted
    Danmark
    Skink_123 skrev:
    Chr. R. skrev:
    Skink_123 skrev:
    Martin OHC skrev:
    Jeg vet ikke hvordan den sorte låter, men den i sølv låter fortreffelig ;)
    Hvilken Cd-afspiller har du brugt for at bedømme S7i?
    Såvidt det er meg bekjent er s7i en alt i et boks. Har lyttet en del på 381 i det siste, også en meget god spiller for å si det mildt.

    http://www.wadia.com/products/cdplayers/S7i/
    Jo, S7i er en one-box maskine, og den første maskine fra Wadia med "custom black corners".

    Da du skrev at maskinen lyder fortræffelig, så ville jeg blot høre hvilket grundlag du har for at skrive dette. Altså om du "kun" havde hørt maskinen i et ukendt setup, eller haft mulighed for at lave en a-b lyttetest.
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Chr. R. skrev:
    Skink_123 skrev:
    Chr. R. skrev:
    Skink_123 skrev:
    Martin OHC skrev:
    Jeg vet ikke hvordan den sorte låter, men den i sølv låter fortreffelig ;)
    Hvilken Cd-afspiller har du brugt for at bedømme S7i?
    Såvidt det er meg bekjent er s7i en alt i et boks. Har lyttet en del på 381 i det siste, også en meget god spiller for å si det mildt.

    http://www.wadia.com/products/cdplayers/S7i/
    Jo, S7i er en one-box maskine, og den første maskine fra Wadia med "custom black corners".

    Da du skrev at maskinen lyder fortræffelig, så ville jeg blot høre hvilket grundlag du har for at skrive dette. Altså om du "kun" havde hørt maskinen i et ukendt setup, eller haft mulighed for at lave en a-b lyttetest.
    Det er den store Adyton-riggen på OHFC som jeg har hørt s7i i. Har lyttet til det anlegget ved flere anledninger før men da med en annen Wadia.

    Har og lyttet mye på den lille Adyton-riggen i kjelleren der de har 381, tilogmed hørt den riggen med egne høyttalere.

    Wadia+adyton som kombinasjon har jeg hørt en del på. Det er dette jeg har lagt til grunn. Har ikke direkte A/B testet s7i nei.

    Etter hva jeg skjønte så har de måttet flytte på subber og høyttalere etter de har fått inn s7i i den store Adyton-riggen. Jeg så at oppsettet stod anderledes og. Subbene måtte og justeres ned.
     

    DAChild

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2004
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    118
    Torget vurderinger
    2
    Savner 850'n min je :-\
     

    Chr. R.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2010
    Innlegg
    148
    Antall liker
    13
    Sted
    Danmark
    Chr. R. skrev:
    Nu da Wadia er ved at gå væk fra SACD formatet, så har desværre opgivet at vente på at der kommer en 981i SACD maskine. Derfor har jeg bestilt den eneste SACD maskine i programmet, nemlig 781i. Mon ikke at der også dukker en S7i op til en lille intern Wadia duel :-*
    Opgav at vente på en 781i, så i stedet er der nu en S7i på vej. Den vil jeg så teste op mod øvrige Wadia modeller og hvis muligt, andre spændende mærker. Har allerede fået lovning på at kunne låne en EMM-Labs topmodel - XDS1.
     

    trym

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2005
    Innlegg
    189
    Antall liker
    3
    Må vel melde meg inn i klubben ;)

    har en Wadia 861 spiller og en 170i transport, som begge er himmelske i sin lydformidling :D
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    trym skrev:
    Må vel melde meg inn i klubben ;)

    har en Wadia 861 spiller og en 170i transport, som begge er himmelske i sin lydformidling :D
    Heldigkar!
     

    trym

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2005
    Innlegg
    189
    Antall liker
    3
    Skink_123 skrev:
    trym skrev:
    Må vel melde meg inn i klubben ;)

    har en Wadia 861 spiller og en 170i transport, som begge er himmelske i sin lydformidling :D
    Heldigkar!
    Takk for det ;) Kommer nok aldri til å gå for annet en Wadia på spiller fronten...
     

    Chr. R.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2010
    Innlegg
    148
    Antall liker
    13
    Sted
    Danmark
    Så har jeg fået min S7i ;D

    Her ses den sammen med en 581ise (nederst):



    Af ydre, der afviger en S7i med de sorte hjørner, tallene i displayet er større, og der er en øget lysstyrke i displayet. Endelig er der ingen riller på siderne (i ft. 581se og 781 maskinerne), men håber at dette ikke vil medføre de problemer Wadia fik 581 (non se) modellerne :eek:

    Jeg vil lave en test mellem 381i og en S7i, og vil gerne poste testen her hvis det ønskes.
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Det ønskes i høyeste grad. Dette blir spennende Christian! Du nevnte også muligheten for en sammenligning med Emm Labs XDS1. Det hadde om mulig vært enda mer spnnende.

    Jeg har ennå ikke fått min Serie 9 Decoding Computer tilbake etter oppgradering.

    Mvh
    Roysen
     

    Chr. R.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2010
    Innlegg
    148
    Antall liker
    13
    Sted
    Danmark
    Roysen skrev:
    Det ønskes i høyeste grad. Dette blir spennende Christian! Du nevnte også muligheten for en sammenligning med Emm Labs XDS1. Det hadde om mulig vært enda mer spnnende.
    ...
    Mvh
    Roysen
    Jeg får XDS1'eren hjem på et tidspunkt, og vil da selvsagt sammenligne de 2 maskiner. Jeg arbejder på, at andre får samme mulighed til et arrangement i Middelfart (Fyn) sidst på sommeren ;)
     

    Chr. R.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2010
    Innlegg
    148
    Antall liker
    13
    Sted
    Danmark
    wizard skrev:
    Jeg er sikker på, at havde anmelderen anvendt et bedre strømkabel i testen, så ville det have resulteret i en dybere bas. Endnu er jeg ikke stødt på nogen, så ikke opnår bedre lyd på netop dette område når det er en Wadia maskine man har stående. I den varslede test, der vil jeg forsøge med 3-4 forskellige strømkabler på 381'eren, samt få andre til at vurdere lyden.
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Chr. R. skrev:
    wizard skrev:
    Jeg er sikker på, at havde anmelderen anvendt et bedre strømkabel i testen, så ville det have resulteret i en dybere bas. Endnu er jeg ikke stødt på nogen, så ikke opnår bedre lyd på netop dette område når det er en Wadia maskine man har stående. I den varslede test, der vil jeg forsøge med 3-4 forskellige strømkabler på 381'eren, samt få andre til at vurdere lyden.
    Herlig, jeg ser fram til det. Gjerne prøv med en Nordost Magus strømkabel og.
     

    Chr. R.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2010
    Innlegg
    148
    Antall liker
    13
    Sted
    Danmark
    Skink_123 skrev:
    Chr. R. skrev:
    wizard skrev:
    Jeg er sikker på, at havde anmelderen anvendt et bedre strømkabel i testen, så ville det have resulteret i en dybere bas. Endnu er jeg ikke stødt på nogen, så ikke opnår bedre lyd på netop dette område når det er en Wadia maskine man har stående. I den varslede test, der vil jeg forsøge med 3-4 forskellige strømkabler på 381'eren, samt få andre til at vurdere lyden.
    Herlig, jeg ser fram til det. Gjerne prøv med en Nordost Magus strømkabel og.
    Det kabel har jeg desværre ikke adgang til. Der vil blive testet med standard kablet, Peak Consult Celestial, Elrod Statement Gold, og endelig en prototype eller et kabel fra Stealth.
     

    Chr. R.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2010
    Innlegg
    148
    Antall liker
    13
    Sted
    Danmark
    Roysen skrev:
    ...
    Jeg har ennå ikke fått min Serie 9 Decoding Computer tilbake etter oppgradering.

    Mvh
    Roysen
    Endnu engang har Wadia vist været for hurtig ude med et nyt produkt, da der nu går der mindst ½ år inden du kan nyde dit komplette 9-system. Men nu ser jeg frem til den musik server der snart lanceres.
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Hvilke fordeler vil den ha, musikkserveren altså?
     

    Chr. R.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2010
    Innlegg
    148
    Antall liker
    13
    Sted
    Danmark
    Skink_123 skrev:
    Hvilke fordeler vil den ha, musikkserveren altså?
    Jeg hørte første gang om den kommende musik server i starten af året, og i flg. Wadia, så skulle den komme på markedet om et par måneder. Jeg formoder stærkt, at den er bygget med knowhow fra Qsonix, dog håber jeg brugerpladen bliver mere brugervenlig samt at prisen bliver væsentlig lavere end på musikserverne vi i dag kender fra Qsonix.
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Dette har gått meg hus forbi. Music server fra Wadia? Hva slags komponent er det? En slags NAS?

    Jeg vet forøvrig at MBL også jobber med en Music server.

    Mvh
    Roysen
     

    Chr. R.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2010
    Innlegg
    148
    Antall liker
    13
    Sted
    Danmark
    Roysen skrev:
    Dette har gått meg hus forbi. Music server fra Wadia? Hva slags komponent er det? En slags NAS?

    Mvh
    Roysen
    Den er skam god nok ;)

    Wadia bekræftede det selv på den netop afholdte München messe, og man kan læse mere her.
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Jeg fant lite om noen nye produkter i den linken. Så vidt jeg forstod var det i nærmeste fremtid kun snakk om at Wadia skal selge Qsonic produkter?

    Mvh
    Roysen
     

    Chr. R.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2010
    Innlegg
    148
    Antall liker
    13
    Sted
    Danmark
    Roysen skrev:
    Jeg fant lite om noen nye produkter i den linken. Så vidt jeg forstod var det i nærmeste fremtid kun snakk om at Wadia skal selge Qsonic produkter?

    Mvh
    Roysen
    Så håber jeg du tror på mit ord når jeg her hævder, at der er en Wadia musik server på vej :)
     

    Chr. R.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2010
    Innlegg
    148
    Antall liker
    13
    Sted
    Danmark
    Roysen skrev:
    Supert, men hva er en music server?

    Mvh
    Roysen
    Mit bedste bud er, at det er afløseren for denne variant der er på vej fra Wadia. Den større model er næppe aktuel her, idet Wadia "kun" gør sig i 2-kanals lyd.
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Jeg har nok større tro på MBLs kommende Music Server eller Matan Arazi/Magicos kommende Music Server, men det kan være at Wadia kommer med et bedre alternativ enn dette.

    Det virker imidlertid for meg som om det er lite sannsynlig at Wadia nå lanserer egne Music Servers når de har inngått et samarbeid med QSonic. Det vil i så fall bli et konkurrerende produkt til deres samarbeidspartner.

    Mvh
    Roysen
     

    R.Y

    Medlem
    Ble medlem
    11.07.2009
    Innlegg
    24
    Antall liker
    6
    Sted
    Ørland. Sør-Trøndelag
    Jeg har en Wadia 301 og er kjempe fornøyd med den. Eneste ulempen er at displayet er nokså dårlig så er umulig og se hvilket track nummer du spiller, gjør ikke meg så mye i grunn da jeg sjelden trenger og vite hvilet nummer det er som spilles hele tiden. Men lydmessig er den helt rå fra sitt kjeller dyp til oppe i himmelen =)
     

    Chr. R.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2010
    Innlegg
    148
    Antall liker
    13
    Sted
    Danmark
    Jeg ser altid frem til, når lejligheden for et besøg hos Peak Consult opstår, idet man altid ender op med at få en masse gode inputs med hjem.

    For en uge siden, der troppede jeg op til endnu et besøg, et besøg der fik rykket grundigt mit hidtil opfattelse af et led i kæden, nemlig kvaliteten af en god forforstærkers indflydelse for lyden. Tilstede på dagen var Per fra Peak Consult, Ulrik fra Argento samt Kim fra Audioline.

    Indtil da, der har jeg sværget til den indbyggede digitale forforstærker der findes i en Wadia, da jeg endnu ikke havde hørt en forforstærker der tilførte lyden noget positivt. Men sagt med det samme, de få forforstærkere jeg har hidtil har haft lejlighed til at lytte til, de har alle været i den billige ende af prisskalaen. Dermed ikke sagt at billige komponenter ikke kan noget, men lige netop her har de ikke fået overbevist mig.

    Men nu fik jeg mulighed for at lytte til ikke mindre end 3 forskellige, som alle tilhører den dyre ende af skalaen. De 3 forforstærkere vi fik lyttet til var ASR, Classé og Tidal og de fortjener alle en kort beskrivelse:

    ASR: ”Et ordentlig skrummel” af en forstærker, hvilket skyldes de 4 MEGET store kabinettet som denne forstærker består af. Produktet er tysk, og ikke særligt udbredt herhjemme. Synd, for lyden fejler samlet set absolut intet. Det er en integreret forstærker, og med mulighed for at forbinde direkte til effekttrinet.

    Classé: uden tvivl det mærke som flest vil nikke genkende til, og her har vi med deres nuværende topmodel at gøre, nemlig den 2-delte Omega Mk. III.

    Tidel: her repræsenteret med den mindste model Preos. Tidel producerer både højtalere og forstærkere, og deres produkter ligger oppe i den helt dyre ende. Det er endnu et tysk produkt, og trods den nære oprindelsessted, så er det endnu et ukendt mærke herhjemme. Dette kan undre, nu når man flere steder kan læse særdeles positiv omtale af deres produkter, f.eks. mener mange at Tidal havde bedste lyd på årets high-end messe i München.

    Til lejligheden havde Peak Consult opstillet et nyt sæt - men tilspillet - Dragon Momentum, og det i en udgave med sort akryl udgave overalt (hvilket matcher Tidal produkterne perfekt). Lydkilden var Wadias nye topmodel S7i. Der blev primært anvendt Peak Consult Celestial strømkabel, men også strømkabel fra Argento blev anvendt. Signalkablerne var primært fra Argento, og som højtalerkabel blev Peak Consult specielle ”Serenity” kabel anvendt. Endelig blev både ASR effektdelen og Tidal Impact stereotrinnet spændt for. Kun det afbillede KR forstærker sæt blev ikke anvendt.

    Efter anlægget var tilsluttet, fik det knap 1½ time til at varme op. Det viste sig hurtigt at være _alt_ for kort tid, da lyden efter yderligere en time blev markant bedre.

    Først forsøgte vi at køre direkte fra Wadia’en til Tidal effekttrinnet. Her blev anvendt Stereovox signalkabler. Et hurtigt skift til et sæt fra Argento, medførte en markant forbedret lyd. Hvis der er folk der er i tvivl om kabler kan gøre en forskel, så burde de lægge ører til forskellen vi her hørte! Resultatet bevirkede at Stereovox kablerne ikke blev tilsluttet igen, og vi derfor forsatte med forskellige varianter af Argento signalkabler.

    Så blev der lejlighed til at lytte til de forskellige forforstærkere, og deres indvirkning i et ”enkelt” setup. Her vil jeg tillade mig at springe lidt i kronologien:

    ACR: Den indbyggede forforstærker i denne forstærker, er på højde med den der findes i en Wadia. Der er marginaler til forskel, og det er således ikke forforstærkeren skyld, at man køber denne forstærker. Husker jeg ikke meget forkert, så oplyste Ulrik også, at dette ikke ville være en hensigtsmæssig måde at koble apparaterne sammen.

    Classé: Her var der ingen tvivl. Lyden blev gengivet markant mere 3D, specielt med et mere dybt lydbillede. Efter at hørt forskellen, så vil man ikke kunne ”nøjes” med lyden fra den indbyggede pre i Wadia’en. Desværre er vi her oppe i en pris der afskærer mange for at købe. Classé forforstærkeren bevidste altså, at det er en betragtelig lyd gevinst at hente, og alt andet lige, så må være muligt at finde mere prisvenlige produkter der også forbedre lyd oplevelsen. Så dette råd til alle der har en Wadia og nu anvender den indbyggede pre: få optimeret lyden hørbart, og det ved at finde en forforstærker der matcher både din lyd præference og pengepung.

    Tidal: denne forstærker ikke er balanceret, hvilket ellers plejer at være en god tommelfinger regler om god synergi med en Wadia, men alligevel var det helt klart det produkt der overraskende mig mest! Finish og lyd er i en klasse for sig selv, og det er helt urimeligt, hvis ikke dette mærke – trods prisen – ikke får en mindre fanskare herhjemme. Der blev i den grad åbnet op for lyden, og på den positive måde hele vejen rundt. Det eneste minus var en noget tilbagetrukket lyd, men dette blev hurtig løst med at anvende effektdelen i ASR forstærkeren. Tidal Preos var den første forforstærker der blev tilsluttet setup’et, og desværre blev der ikke lejlighed til en test mellem denne forforstærker og Classé Omega'en. Det er helt utroligt så meget dette apparat tilførte, og det selvom det kun skulle varetage volumen kontrollen, men dette ”ekstra led” har bestemt har sin berettigelse selvom om man kun benytter en digital kilde.

    De 2 effektforstærkere har hver deres helt store forcer. ASR’en har et drive som får musikken til at svinge, og Tidal Impact stereotrinnet har en helt utrolig kontrol. Altså nok de 2 væsentligst egenskaber jeg ønsker mest fra et apparat mht. lyd, men desværre blev disse egenskaber ikke her samlet i et og samme produkt.

    Selvom jeg pt er på jagt efter en effektforstærker, og det efter 2 mislykkede effektforstærker køb, så endte jeg op med at skrive en forforstærker øverst på min indkøbsliste. Tiden må vise hvilken forforstærker det ender med, men jagten er gået ind.

    Tak for mange timers oplevelser samt godt selskab. Som altid, så var lyden helt i særklasse når man besøger Middelfart. Håber at andre er blevet inspireret til at komme ud og lytte, og måske få rykket ved nogle af de opfattelser vi går rundt med.

    Her følger lidt fotos fra dagen, og jeg beklager at billederne ikke er helt så skarpe som
    ønsket.


    Dagens setup


    Og set fra en anden vinkel


    Wadia'en og Tidel forforstærkeren


    Øverst lidt af Classé forforstærkeren, og nederst den ASR forstærkeren


    Kabler skulle der også til


    ASR og Tidel forstærkerne


    Vellyd på række. Fra venstre mod højre er det Typhoeus, et bastårn til Kepheus, Empress, Kepheus og Ceberus.
     

    Chr. R.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2010
    Innlegg
    148
    Antall liker
    13
    Sted
    Danmark
    Min respekt for Wadia har desværre lidt et alvorligt knæk :(

    Problemet er den finish de har på deres maskiner, hvilket desværre er mere end tydeligt på min få måneder gamle S7i. Her er et foto af problemet:



    På min maskine er der opstået en masse af disse hvide pletter, hvilket Wadia nu har svaret på:

    Wadia skrev:
    We have occasionally seen white spots similar to those in the photos you sent; in each prior case, these were caused by a bit of oil from fingers that seems to congeal and become light over time. This white coloration can easily be removed by using a lint-free cloth with a small bit of isopropyl rubbing alcohol. If you dampen the cloth and rub lightly back and forth in parallel with the grain of the metal (i.e. not across or against the grain), we are certain the white will easily be removed.
    Jeg skal til at afspritte min Wadia med jævne mellemrum for at holde disse pletter væk :eek:

    Desværre er dette ikke der eneste problem. Wadia har desværre skiftet underleverandør til fremstilling af deres kabinetter. Dette betyder en meget ujævn overflade, og de enkelte kabinet dele (top, side, front) er slet ikke tilpasset hinanden! Hertil svare Wadia:

    Wadia skrev:
    The photos of your product seem to show a type of grain and texture that is found on all current Wadia machines. While this is slightly different from some of the older machines you may have seen, this is exactly what we would expect from any of our current machines and current metal finishing partner. We are sorry if you do not like this finish, but it will be the same as any other machine you would buy from our current production.
    Som kunde til et nyt og dyrt Wadia produkt, så skal man åbenbart affinde sig med et kvalitet som ligger LANGT fra det som man bør kunne forvente. Der er ufatteligt at Wadia kan og vil acceptere en så ringe finish, for det vil uden tvivl skræmme flere kunder væk. Trist at et firma som er afhængig af deres ry, sætter det hele over styr for at spare nogle få kroner ???

    Jeg overvejer desværre nu at sælge min maskine, og for dem der overvejer en ny maskine, så er mit råd at finde en maskine der er ca. 1 år gammel, for her var kvaliteten væsentlig bedre.

    Øv... :-[
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Er det noen som har erfaring med å kjøre platespiller signalet digitalt igjennom en Wadia?

    Hva er forskjellen på de forskjellige Wadia D/A boksene?
     

    Chr. R.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2010
    Innlegg
    148
    Antall liker
    13
    Sted
    Danmark
    Skink_123 skrev:
    Er det noen som har erfaring med å kjøre platespiller signalet digitalt igjennom en Wadia?
    Jeg har ingen erfaring med dette, men jeg undre mig over, hvad du/man forventer at opnå ved, først at ændre et analogt signal til et digitalt, for derefter at føre signalet frem til en DAC som ændre signalet til et analogt igen ??? Som nævnt, så har jeg ikke forsøgt det, men skyldes det et ønske om at "farve" lyden, så vil jeg mene det er bedre at gøre dette med for eksempel andre kablet, pickup og så videre. Wadia har haft 2 ADC (analog to digital converter) i programmet, og de hedder 130 og 150, og begge koster ca. 10.000 norske kroner.

    Skink_123 skrev:
    Hva er forskjellen på de forskjellige Wadia D/A boksene?
    Hvilke modeller tænker du her specifikt på?
     

    Chr. R.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2010
    Innlegg
    148
    Antall liker
    13
    Sted
    Danmark
    Skink_123 skrev:
    Forskjellen på 130 og 150!
    De er begge Analog til Digital Converter, og altså IKKE Digital til Analog Convertere.

    130'eren er en 16 bit, 44,1kHz converter. US retailprice var 950$
    150'eren er en 24 bit, 96kHz converter. US retailprice var 1.250$
    Begge apparater har samme dimissioner og vægt, og findes kun i en sort udgave.
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Chr. R. skrev:
    Skink_123 skrev:
    Forskjellen på 130 og 150!
    De er begge Analog til Digital Converter, og altså IKKE Digital til Analog Convertere.

    130'eren er en 16 bit, 44,1kHz converter. US retailprice var 950$
    150'eren er en 24 bit, 96kHz converter. US retailprice var 1.250$
    Begge apparater har samme dimissioner og vægt, og findes kun i en sort udgave.
    Takk!
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Jeg leste dette:

    Wadia designed this outstanding A/D converter for use with their best DACs, they offered us the last few pieces, which we can now bring to you at an outstanding price. The 130 is a compact, high-quality analog to digital conversion device with a 24bit architecture for maximum resolution and outstanding sound quality. The 130 is a sturdy little device, built to exceedingly high quality standards. Featuring full 24Bit analog conversion w/ 24bit/44.1k digital output, two analog inputs, a coaxial digital output and an outboard power supply the 130 is an incredible bargain.

    Og kjøpte en direkte.
     

    Chr. R.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2010
    Innlegg
    148
    Antall liker
    13
    Sted
    Danmark
    Skink_123 skrev:
    Jeg leste dette:

    Wadia designed this outstanding A/D converter for use with their best DACs, they offered us the last few pieces, which we can now bring to you at an outstanding price. The 130 is a compact, high-quality analog to digital conversion device with a 24bit architecture for maximum resolution and outstanding sound quality. The 130 is a sturdy little device, built to exceedingly high quality standards. Featuring full 24Bit analog conversion w/ 24bit/44.1k digital output, two analog inputs, a coaxial digital output and an outboard power supply the 130 is an incredible bargain.

    Og kjøpte en direkte.
    Mine oplysninger om 130'eren og dermed 16 bit, de stammer direkte fra Wadia. Når du modtager din 130'er, så må du gerne vende tilbage med oplysningen om der er tale om en 16 eller 24 AD konverter.
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Chr. R. skrev:
    Skink_123 skrev:
    Jeg leste dette:

    Wadia designed this outstanding A/D converter for use with their best DACs, they offered us the last few pieces, which we can now bring to you at an outstanding price. The 130 is a compact, high-quality analog to digital conversion device with a 24bit architecture for maximum resolution and outstanding sound quality. The 130 is a sturdy little device, built to exceedingly high quality standards. Featuring full 24Bit analog conversion w/ 24bit/44.1k digital output, two analog inputs, a coaxial digital output and an outboard power supply the 130 is an incredible bargain.

    Og kjøpte en direkte.
    Mine oplysninger om 130'eren og dermed 16 bit, de stammer direkte fra Wadia. Når du modtager din 130'er, så må du gerne vende tilbage med oplysningen om der er tale om en 16 eller 24 AD konverter.
    Jeg er spent selv.

    Her er linken:

    http://www.musicdirect.com/product/88127
     

    vins666

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.04.2009
    Innlegg
    155
    Antall liker
    1
    Specifications:
    A/D Conversion: 24-bit, 44.1 kHz (Outputs 16bit/44.1k)

    Klippet fra link
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    vins666 skrev:
    Specifications:
    A/D Conversion: 24-bit, 44.1 kHz (Outputs 16bit/44.1k)

    Klippet fra link
    Da er det slått fast da! Håper det er bra nok iallefall.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn