- Ble medlem
- 11.11.2009
- Antall liker
- 2
Hva synes du?
Er mottakelig for innspill også hvis du har en CD spiller til salgs...
Er mottakelig for innspill også hvis du har en CD spiller til salgs...
|
Signaturen min burde vel være et greit sted å begynne ;Dkasol skrev:og du syns hva ?![]()
Solo skrev:Jeg kjenner dCS mye bedre enn ham og tolker hans spm vedrørende mindre oppløsingen oppover samt mindre fokus som et resultat av at dCS generelt har en vanvittig ro i lydbildet (beksvart bakgrunn, kaller noen d). Mangel på digitalt skurr (kribling i lydbildet) medfører ofte at man i begynnelsen antar mindre oppløsning og presisjon (HI-FI), det spiller isteden mer avslappet/musikalsk lettflytende.
Det kunne vært interessant om du utdypet, jeg forstår nemlig ikke helt hvorfor vi er uenige, jeg deler ihvertfall ditt synspunkt om at dCS er mer studio og MC konsert, men nå synes jeg at konserter som regel har dårligere lyd (langt mer forstyrrelser, forvrengning og grums) enn live i studio. p8i er også en nyere og bedre lydmessig komponent enn delius.timc skrev:Jeg har levd med både dCS (delius) og Mc MDA-1000 over litt tid og er helt uenig når det kommer til dette med forvrenging og digitalt skurr.
-Tim
Har hatt Bladelius`n og kan ikke anbefale den! Å sammenligne den med Krellen tror jeg blir helt feil, tviler på at Bladelius`n kunne dyttet ut Krellen eller vært i nærheten av å bli i hjemmet til Vadset!FAB skrev:Den er kanskje blitt gammel?
Men har hørt av flere at Bladelius advantage S1,
er noe av det bedre som er laget lydmessig.
Og har blitt sammenlignet med Krell til 250000,-
Fåes for ca 10k+ brukt.
(Jeg har hørt en del cd-spillere og synes personlig
at MHZS spillerne hevder seg med de fleste.
Bedre en EC emc1 og up, sat cdfix, copland... og div andre jeg har hørt.
Men det er min mening. De er ihvertfall helt uhørt bra i forhold til pris
Noen påstår at de til og med er på høyde med Lektor...)
Det går vel sikkert på smak og behag som alt annet, det kan jo umulig være en dårlig kandidat,SAL skrev:Har hatt Bladelius`n og kan ikke anbefale den! Å sammenligne den med Krellen tror jeg blir helt feil, tviler på at Bladelius`n kunne dyttet ut Krellen eller vært i nærheten av å bli i hjemmet til Vadset!FAB skrev:Den er kanskje blitt gammel?
Men har hørt av flere at Bladelius advantage S1,
er noe av det bedre som er laget lydmessig.
Og har blitt sammenlignet med Krell til 250000,-
Fåes for ca 10k+ brukt.
(Jeg har hørt en del cd-spillere og synes personlig
at MHZS spillerne hevder seg med de fleste.
Bedre en EC emc1 og up, sat cdfix, copland... og div andre jeg har hørt.
Men det er min mening. De er ihvertfall helt uhørt bra i forhold til pris
Noen påstår at de til og med er på høyde med Lektor...)![]()
Solo skrev:Det kunne vært interessant om du utdypet, jeg forstår nemlig ikke helt hvorfor vi er uenige, jeg deler ihvertfall ditt synspunkt om at dCS er mer studio og MC konsert, men nå synes jeg at konserter som regel har dårligere lyd (langt mer forstyrrelser, forvrengning og grums) enn live i studio. p8i er også en nyere og bedre lydmessig komponent enn delius.timc skrev:Jeg har levd med både dCS (delius) og Mc MDA-1000 over litt tid og er helt uenig når det kommer til dette med forvrenging og digitalt skurr.
-Tim
Ok, da har vi ulikt inntrykk da jeg som sagt syntes det var overraskende store forskjeller på de to i nevnte test.timc skrev:For å ta det siste først. I følge hva jeg har klart å studere meg til så ER P8i en delius med integrert drivverk.
Da tror jeg nesten han har tatt feil, og at jeg har dCS som kilde - det går jo an å sende dem en mail...timc skrev:Dette var rart. Det var høium som sa til meg at P8i var en delius m/drivverk......
Edit: Jeg snakker om digitaldelen nå.
-Tim
HEELT ENIG!HFfredd skrev:Esoteric X-03 erjo bare helt konge, finner du en slik brukt kan du jo gjøre et veldig bra kjøp
http://www.6moons.com/audioreviews/esoteric2/x03.html
You bet! ;Lydhør skrev:Lurer på om jeg hadde vunnet noe på å kjøre 2 stk MC275 i mono..?
mvh
Lydhør
Wadia 861 til under 40K er et kjempekjøp. Jeg tror man må lete lenge for ikke si veldig lenge for å finne bedre lyd pr. krone.Tott skrev:Beklager husket feil, det er en Wadia 861 til salgs, under 40K. De har også en 381i til salgs som har USB inngang om det er av interesse.
mvh.
Tott