Wadia 830 i hus (bilder).

R

Roysen

Gjest
Det finnes ingen innebygget pre i Wadia, kun en software basert volumkontroll som regulerer utgangsnivået - altså ingen ekstra aktive eller passive komponenter.

Mvh
Roysen

Audio Art

Bransjeaktør
Ble medlem
29.11.2004
Antall liker
190
Torget vurderinger
2
Re: Wadia 830 i hus.

Jeg har eid Wadia 830, 861 og nå 270SE/931/921 og ingen av disse har spilt bedre med pre i signalkjeden. Jeg har forsøkt flere både rør og transistor, både passiv og aktiv, både balansert og single-ended. Ingen har gitt bedre resultat enn rett i effekttrinnet. Sjekk stort sett alle tester av Wadia produkter også - har til gode å lese en eneste test som fastslår at å kutte ut pre ikke gir best lyd.

I tillegg tilsier all logikk at en ekstra komponent i kjeden er nødt til å farge lyden.

Mvh
Roysen
Har eid 830, 850, 302, og nå 860. Kanskje det har noe med hva slaks produkter man parrer wadian med ikke vet jeg? men i visse settinger har det spilt bedre med pre snakker her om marginale forskjeller. Personlig syns jeg det låter bedre med direkte drift tenker da på speed, dynamikk osv men syns til tider man kan savne noe mer brede! Og det er her jeg synes pre-n gjør en bedre jobb.

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
819
Torget vurderinger
5
Holmium:

Husk også på hvis du skal bruke pre-n, lønner det seg og sett DIP-switchene på max 12dbv, Vrms 4.4 spille helt klart best da!
Sto på 6dbV ,2.2 Vrms, da jeg mottok den. Skulle det stått høyere enn det ville det ikke vært mulig å spille på moderat nivå. Har senket til 0 dBV, 1.1 Vrms.

I følge manualen skal de stilles inn slik at man manøvrerer innen øvre tredjedel av LED-displayet.

Maxverdi kan ikke brukes hos meg.

Audio Art

Bransjeaktør
Ble medlem
29.11.2004
Antall liker
190
Torget vurderinger
2
Sto på 6dbV ,2.2 Vrms, da jeg mottok den. Skulle det stått høyere enn det ville det ikke vært mulig å spille på moderat nivå. Har senket til 0 dBV, 1.1 Vrms.

I følge manualen skal de stilles inn slik at man manøvrerer innen øvre tredjedel av LED-displayet.

Maxverdi kan ikke brukes hos meg.
Jeg mente hvis du skulle bruke en ekstern pre..

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
819
Torget vurderinger
5
Roysen og papworth:
Hvilke signalkabler tror dere vil passe. Jeg skal prøve et par Infinite Resolution sølvkabler. Jeg tror de skal gjøre nytten med tanke på resten av anlegget, men jeg tar gjerne innspill.

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
819
Torget vurderinger
5
Jeg mente hvis du skulle bruke en ekstern pre..
ok. :)
Trodde du mente den innebygde kontrollen. Takk for tipset.

Hva med føtter? Noen erfaringer?
Har Audio Magic Xenta-rack, MDF-plater. Skal prøve litt jeg har liggende, men tar gjerne i mot innspill basert på erfaringer.

R

Roysen

Gjest
Sølvkabler er et must i mine øyne. Jeg har hatt gode erfaringer med både Nordost og Siltech.

Mvh
Roysen

R

Roysen

Gjest
Føtter: Finite Elemente Ceraballs, Nordost Pulsar Points eller Symposium Acoustics Rollerblocks. Samtidig vil jeg anbefale å plassere noe tungt på toppen av spilleren. Det demper resonanser da den ikke er spesiellt tung. Hvor mye tyngde må du nesten lytte deg frem til.

Mvh
Roysen

Audio Art

Bransjeaktør
Ble medlem
29.11.2004
Antall liker
190
Torget vurderinger
2
Roysen og papworth:
Hvilke  signalkabler tror dere vil passe. Jeg skal prøve et par Infinite Resolution sølvkabler. Jeg tror de skal gjøre nytten med tanke på resten av anlegget, men jeg tar gjerne innspill.
Her må du bare prøve deg fram. Det skal jo matche resten av komponentene dine også. Det fins mye bra kabel på markede.
Personlig bruker jeg Cardas GR på alt.

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
819
Torget vurderinger
5
Er det noen mulighet for å låse volumkontrollen i bypass-funksjon?

Har nå koplet via pre og det kunne jo vært greit å slippe å sette til maks hver gang man skrur på spilleren.

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
819
Torget vurderinger
5
Etter kun en 3-4 album er det tydelig at EC 4.6 kun forringer lyden i forhold til å kjøre spilleren rett i effekttrinnene.

Kommer nok til å kople om når jeg skal høre på musikk. Er nødt til å beholde pre'en grunnet flere kildetilkoplinger. Er ikke alene i huset gitt.

Har noen tilfeldigvis et IO-kort til Wadia liggende å slenge er det bare å ta kontakt. :)

Topp Bunn