Wadia 830 i hus (bilder).

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
819
Torget vurderinger
5
Hentet min "nye" Wadia 830 i dag (kjøpt brukt her på HFS).

Kar koplet den rett i effekttrinnene og så langt låter det meget imponerende.
Særlig åpneheten og klarheten er fremtredende. Også størrelsen/ romfølelsen gjør inntrykk, og det skal ikke en gang være spillerens styrke.  :)

Dette kan bli et spennende og meget hyggelig bekjentskap fremover.

Har ikke hørt så mye ennå så ytterligere inntrykk kommer senere.

For øyeblikket er det Mark Knopfler - Sailing to Philadelphia som er i spilleren.

La selvfølgelig CD'en feil først... :) Tar nok litt tid å venne deg til at label-siden skal ned.

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
Re: Wadia 830 i hus.

Grattis med ny spiller.!! ;D
Ja, venter bare i spenning på åssen dette låter om en dag eller to.!!
Spilleren må roe seg ned etter postens herjinger med den, så skal du varme den godt opp og la ørene tilvenne seg den nye lyden..
Kan ikke si annet enn at jeg gleder meg fryktelig til den endelige dommen kommer ;)

O.J.B

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.11.2004
Antall liker
2

Hentet min "nye" Wadia 830 i dag (kjøpt brukt her på HFS).

Kar koplet den rett i effekttrinnene og så langt låter det meget imponerende.
Særlig åpneheten og klarheten er fremtredende. Også størrelsen/ romfølelsen gjør inntrykk, og det skal ikke en gang være spillerens styrke.  :)

Dette kan bli et spennende og meget hyggelig bekjentskap fremover.

Har ikke hørt så mye ennå så ytterligere inntrykk kommer senere.

For øyeblikket er det Mark Knopfler - Sailing to Philadelphia som er i spilleren.

La selvfølgelig CD'en feil først... :) Tar nok litt tid å venne deg til at label-siden skal ned.
Det var deilig å høre Terje, bra du ble fornøyd, både fattern og jeg håpet jo på det, flotte greier :)

MVH
Borgenvik

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
819
Torget vurderinger
5

Det var deilig å høre Terje, bra du ble fornøyd, både fattern og jeg håpet jo på det, flotte greier :)

MVH
Borgenvik
Supert så langt. :)
Posten behandlet den pent, så den kom helskinnet frem.

Men hvor ble av nettkabelen? ;)

O.J.B

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.11.2004
Antall liker
2

Har han ikke lagt ved nettkabel, kan ettersende den!?

MVH
Ole

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
819
Torget vurderinger
5

Har han ikke lagt ved nettkabel, kan ettersende den!?

MVH
Ole
Tja, gjør du det hadde vært supert. Har faktisk ingen ekstra liggende. Bruker den som hører til pre'en nå. Skal lage meg noen gode skjermede etterhvert.

Fint at alt av papirer var med, ser ut som om det er orden i sakene.

O.J.B

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.11.2004
Antall liker
2

Tja, gjør du det hadde vært supert. Har faktisk ingen ekstra liggende. Bruker den som hører til pre'en nå. Skal lage meg noen gode skjermede etterhvert.

Fint at alt av papirer var med, ser ut som om det er orden i sakene.
Sender den i morgen! :)

O.J.B

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.11.2004
Antall liker
2

Da er nettkablen sendt Terje, takk for en god og serøs handel!!

Til dere andre, Terje anbefales :)

MVH
Ole Borgenvik

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
32.377
Torget vurderinger
29

Gratulerer med god spiller Holmium, denne har jeg hørt i diverse oppsett og det er en spiller med rette prioriteringer. Denne spiller flott synes jeg.

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
819
Torget vurderinger
5

MVH
Ole Borgenvik
Takk for det. Og takk din far for handelen.

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
819
Torget vurderinger
5

Gratulerer med god spiller Holmium, denne har jeg hørt i diverse oppsett og det er en spiller med rette prioriteringer. Denne spiller flott synes jeg.
Jo takk. Skal bli spennende å se hva den kan grave ut av sølvplatene mine. Virker i hvert fall som en spiller som ikke gir lyttetretthet, de få timene jeg har fått brukt den så langt har den fått meg til å høre på musikk. Den imponerer, men har ikke de typiske imponatorfaktorene.

Flere erfaringer og meninger kommer etter hvert som jeg får lyttet til litt musikk.

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
32.377
Torget vurderinger
29

Jo takk. Skal bli spennende å se hva den kan grave ut av sølvplatene mine. Virker i hvert fall som en spiller som ikke gir lyttetretthet, de få timene jeg har fått brukt den så langt har den fått meg til å høre på musikk. Den imponerer, men har ikke de typiske imponatorfaktorene.

Flere erfaringer og meninger kommer etter hvert som jeg får lyttet til litt musikk.
Det er mitt inntrykk også, absolutt IKKE lyttetretthet. Derfor skrev jeg rett prioritering. Den er kanskje ikke verdensmester i luft og detaljer, men den server MUSIKK, det er jo det det handler om. Jeg har hørt Wadia ved en del anledninger og må si at det er spillere jeg liker veldig, veldig godt. Dessuten har de en byggekvalitet og eieglede man må lete lenge etter. Tror du har gjort et klokt valg om musikkglede er målet.

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18

Du får bare komme med inntrykk etter hvert som du får lyttet på denne "gullklumpen" av en spiller ;)

Kunne vært moro om du fikk låne deg en kjempe-DAC å brukt den på Pioneer DV-626 og hørt hvem av spillerene som serverte mest og best musikk....? ;D

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
819
Torget vurderinger
5

Du får bare komme med inntrykk etter hvert som du får lyttet på denne "gullklumpen" av en spiller ;)

Kunne vært moro om du fikk låne deg en kjempe-DAC å brukt den på Pioneer DV-626 og hørt hvem av spillerene som serverte mest og best musikk....? ;D
Er du frekk? ;)
Bare fordi jeg kreativt vurderte andre løsninger. :)

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18

Er du frekk?  ;)
Bare fordi jeg kreativt vurderte andre løsninger.  :)
Ehhhh.. JA.!! hehehe..

Jeg tror du har fått en lyd i heimen som mange vil misunne deg.!!
Håper bare at du er fornøyd med kjøpet og at søken etter drivverk er over for mange år..
Seff sett bort fra DVD opptager da, nå kan du jo bare velge deg en kurant og brukervennlig spiller som alle i heimen kan bruke ;)

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Antall liker
136
Torget vurderinger
2

Welcome to the real world..............
Ække noe som gjengir cd-mediet som Wadia!
gratulerer........

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
819
Torget vurderinger
5

MVH
Ole Borgenvik
Posten leverte dagen etter sending, ikke verst. Nå er den på plass.

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
819
Torget vurderinger
5

Ble Tom McRae og Pink Floyd i går kveld. Alt hørtes utrolig klart og fint ut i forhold til hva jeg er vant med. Og ikke minst satt artisten mye mer i mitt rom enn tidligere erfaringer i mine egne oppsett. Satt bare med et smil om munnen og lyttet.

Så langt har det blitt mest det på høre på musikk, ikke noen kritsik lytting så langt.

Med anlegget i stua og en gutt på under to år blir det ikke alltid tid, men det kommer. :)

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
819
Torget vurderinger
5

En liten oppdatering av mine inntrykk så langt:
Begynner å bli alvorlig glad i spilleren. Synes helheten i musikken sitter veldig godt nå.

Den kanskje største overraskelsen til nå er at den har gjort ting med lydbildet jeg var rimelig sikker på høyttalerne ikke ville få til. Nå føles det ikke lenger som om lyden kommer fra høyttalerne, lyden svever mye mer i mellom og det er en helt annen dybde.
At elektronikken så til de grader skulle få til dette hadde jeg ikke trodd. Greit at alle monner drar, men jeg hadde ikke forventet så stor endring uten høyttalerbytte.

Det andre kvantespranget er informasjonen den klarer å grave ut av sølvplatene og formidlingen av dette. Mange "nye" lyder oppleves og jeg fanger opp ørsmå detaljer i lydbildet jeg ikke kan huske å ha hørt før.

Har ikke kjørt via pre ennå.
Må stille ned utgangsnivået på spilleren, litt i høyeste laget nå. Har skjema så det skal gå greit.

Musikk til nå:
Pink Floyd, Bruce Springsteen, Johnny Cash, Buddy Guy, Dire Straits, Placebo, Depeche Mode, Mark Knopfler, Minor Majority og Yello.

Coming up:
RL Burnside, Neil Young og Muddy Waters.

R

Roysen

Gjest

Jeg er enig i at denne spilleren gir utrolig mye lyd for pengene, men jeg er ikke enig i at størrelsen/romfølelsen ikke er en av spillerens sterke sider. Jeg synes tvert i mot at dette er noe av det Wadia gjør aller best i alle sine produkter. Kombinasjonen av Wadia og EC er ikke dum. Man skal ikke undervurdere signalkilden. Det som går tapt her kan aldri hentes inn igjen av etterfølgende komponenter i kjeden.

Jeg har forøvrig var en svært fornøyd eier av W830 i flere år.

Mvh
Roysen

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
819
Torget vurderinger
5

Jeg er enig i at denne spilleren gir utrolig mye lyd for pengene, men jeg er ikke enig i at størrelsen/romfølelsen ikke er en av spillerens sterke sider. Jeg synes tvert i mot at dette er noe av det Wadia gjør aller best i alle sine produkter.
Som sagt, imponerte dette meg også. Har bare lest omtaler der dette ikke har blitt trukket frem som en av styrkene. Men her skal vi gjøre egne erfaringer.

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
819
Torget vurderinger
5

Betjening og byggmessig fremtoning
- Spilleren virker solid bygd. Jeg har hørt rykter om at det kan være mye slark i skuffen på W830, men ikke på denne utgaven. Ser ut som en god og solid mekanisme.
- Kontaktene virker solide og ledningene sitter godt.
- Føttene virker som enkleste sort, skal prøve ulike type underlag når jeg blir skikkelig kjent med spilleren.
- Displayet er i minste laget og takler dårlig sollys. Men til å leve med.
- De viktigste funksjonene kan betjenes på fronten, men knappene er av gummi og reagerer ikke alltid ved første trykk. Litt tunge.
- Fjernkontrollen ser utrolig billig ut til en så dyr spiller, men den gjør jobben sin og plastikk plager ikke meg. Ryddig oppbygning.
- Reagerer fort ved sporbytte, play og andre operasjoner.
- Justering av utgangsnivå er tungvint. Man må vel skru opp spilleren for å gjøre det.
- Indikeringen av volum er godt oppløst og lett leselig.
- Spilleren har en ok design i mine øyne.

Etterhvert skal topplaten skrus av og innmaten beskues. Gain skal også da justeres.

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3

Gratulerer, får vi noen bilder av den?

PK

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
819
Torget vurderinger
5

Da er spilleren åpnet. Skruene satt meget godt fast så jeg tror ikke den har vært åpnet jevnlig.

Her er innmaten:

og her er bryterne (fikk ikke til et skikkelig nærbilde med mitt kamera og mine ferdigheter):

De røde enhetene hører til hver sin kanal og har fire brytere hver.

Utgangsnivået er nå justert til 0 dbV ut.
om det er riktig nivå har jeg ikke fått testet ut ennå da huset for øyeblikket er fullt av småbarn.

O.J.B

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.11.2004
Antall liker
2

Da er spilleren åpnet. Skruene satt meget godt fast så jeg tror ikke den har vært åpnet jevnlig.

Her er innmaten:

og her er bryterne (fikk ikke til et skikkelig nærbilde med mitt kamera og mine ferdigheter):

De røde enhetene hører til hver sin kanal og har fire brytere hver.

Utgangsnivået er nå justert til 0 dbV ut.
om det er riktig nivå har jeg ikke fått testet ut ennå da huset for øyeblikket er fullt av småbarn.
Fattern åpnet den bare en gang da han fikk den i hus, så den er ikke ofte åpnet nei, han skulle bare stille bias! :)

Ser meget bra ut oppi der, bra saker! Låter den fortsatt bra, eller har den "satt" seg skikkelig, og dermed bedre enn da du fyrte den opp for første gang hos deg?

MVH
O.

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
819
Torget vurderinger
5

Fattern åpnet den bare en gang da han fikk den i hus, så den er ikke ofte åpnet nei, han skulle bare stille bias! :)

Ser meget bra ut oppi der, bra saker! Låter den fortsatt bra, eller har den "satt" seg skikkelig, og dermed bedre enn da du fyrte den opp for første gang hos deg?

MVH
O.
Låter meget bra, begynner å sette seg. Begynner å legge merke til flere av spillererens egenskaper, ikke bare de åpenbare som slår deg mitt i fleisen når den koples til første gang. Spiller meget behagelig uten å være for rund i kantene eller sløre til detaljer. Jo flere plater og enkeltspor jeg spiller jo mer kjent blir jeg med spilleren. Har blitt litt ulike genre så langt.

Til nå har den kun vært kjørt rett til power og det skal den få lov til en uke til. Til helga skal jeg kople inn pre i kjeden, så får vi se hva utslaget blir da.

Flere bilder kommer etterhvert.

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
819
Torget vurderinger
5

Her er baksiden av spilleren:

Her skal det etter hvert på plass en skjermet DIY-nettkabel.

Hovedbryteren er også på baksiden, noe som passer meg bra. Har god tilgang på bakpanelet i min stereobenk.

De svarte plastknottene dekker over hull til kontakter til I/O-kortet man kan montere. Da vil man kan kunne bruke den som pre med digitale kilder tilkoplet. Dette kortet koster 15k via OHC. Det blir i meste laget for meg. Man kan få ok pre for 15k i dag.
Og det flyter vel ikke over av disse kortene på bruktmarkedet er jeg redd.
Men har noen et liggende, så....

R

Roysen

Gjest

Jeg håper du tester den rett inn i effekttrinnet ditt da den spiller mye bedre uten et linjetrinn.

Mvh
Roysen

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
819
Torget vurderinger
5

Jeg håper du tester den rett inn i effekttrinnet ditt da den spiller mye bedre uten et linjetrinn.

Mvh
Roysen
Jeg kjører den rett i effekttrinn nå. Skal prøve via pre til helga tenkte jeg. Skulle gjerne hatt kortet da jeg gjerne vil kjøre DVD via anlegget. Dermed trenger jeg et linjetrinn av et eller annet slag.

og det blir fort til at det blir stående via pre, da man (jeg) ikke gidder å kople om hver gang. Og så vil kanskje madammen kunne se en film uten at jeg må være hjemme å kople om.

Audio Art

Bransjeaktør
Ble medlem
29.11.2004
Antall liker
190
Torget vurderinger
2

Mvh
Roysen
Ikke helt enig i det. Kommer helt ann på hvor god pre-n er.

Audio Art

Bransjeaktør
Ble medlem
29.11.2004
Antall liker
190
Torget vurderinger
2
Holmium:

Husk også på hvis du skal bruke pre-n, lønner det seg og sett DIP-switchene på max 12dbv, Vrms 4.4 spille helt klart best da!

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
32.377
Torget vurderinger
29

Noen spesiell du tenker på ;D

R

Roysen

Gjest

Dette må du forklare for meg. Hvordan kan en ekstra preamp med mange både passive og aktive komponter innebygget - som alle farger lyden i større eller mindre grad, gjøre lyden bedre? Så lenge den innebygde volumkontrollen er av så god kvalitet som på Wadia, kan jeg ikke skjønne at en pre vil gjøre lyden bedre samme hvor god kvalitet det er på preampen. Jeg forsøkte med en Conrad Johnson ART Serie 2, men den holdt ikke mål.

Mvh
Roysen

Audio Art

Bransjeaktør
Ble medlem
29.11.2004
Antall liker
190
Torget vurderinger
2

Dette må du forklare for meg. Hvordan kan en ekstra preamp med mange både passive og aktive komponter innebygget - som alle farger lyden i større eller mindre grad gjøre lyden bedre?

Mvh
Roysen
Egen erfaring.......................

R

Roysen

Gjest

Egen erfaring.......................
Jeg har eid Wadia 830, 861 og nå 270SE/931/921 og ingen av disse har spilt bedre med pre i signalkjeden. Jeg har forsøkt flere både rør og transistor, både passiv og aktiv, både balansert og single-ended. Ingen har gitt bedre resultat enn rett i effekttrinnet. Sjekk stort sett alle tester av Wadia produkter også - har til gode å lese en eneste test som fastslår at å kutte ut pre ikke gir best lyd.

I tillegg tilsier all logikk at en ekstra komponent i kjeden er nødt til å farge lyden.

Mvh
Roysen

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
94

Dette må du forklare for meg. Hvordan kan en ekstra preamp med mange både passive og aktive komponter innebygget - som alle farger lyden i større eller mindre grad gjøre, lyden bedre? Så lenge den innebygde volumkontrollen er av så god kvalitet som på Wadia, kan jeg ikke skjønne at en pre vil gjøre lyden bedre samme hvor god kvalitet det er på preampen. Jeg forsøkte med en Conrad Johnson ART Serie 2, men den holdt ikke mål.

Mvh
Roysen

Har ingen erfaring med Wadia, men hvorfor kan ikke en separat preamp låte bedre enn den innebygde? Lyden går igjennom en pre uansett...

Topp Bunn