Vedr dimensjon så er bilen min levert orginalt med 235.45.17 både på sommer og vinterdekkene. I sommer gikk jeg over fra Continental til Michelin med stor succses, fremdeles med samme dimensjon........ så for min del: aldrig mere Continental, ikke holdt de mere enn ca 18000 km heller før de var nede på slitasjevarslet. Michelin dekkene opplever jeg også som noe mykere enn Continental dekkene og de både støyer og sporer vesentlig mindre enn Continental dekkene noe som klart øker komforten også, men 45 profil er 45 profil, akurat det er ikke til å komme bort i fra.
Prisen jeg betalte for Michelin dekkene var 7800.- ferdig på bilen hvilket jeg synes var en god pris.
Vedr vinterdekk så skal jeg innpå 4'de sesongen med Bridgestone Blizzak, skal bli spennende og se om de holder en sesong til, jeg har inntil nå alltid byttet dekk hvert tredje år, men Blizzakene har ennå igjen masser med mønster, så jeg forsøker en sesong til, neste år skal vi bytte bil uansett så da kan neste eier få æren av å kjøpe nye dekk