oct skrev:
Sjuris skrev:
Støtter meg til overnevnte som anbefaler hjemmelån viss det er mulig.
Men jeg har gått fra EC 4.5 og 4.7 og AW250r til VTL rør elektronikk og jeg må si at jeg ikke angrer.
Mine ører trives iallefall mye bedre. Er en detalje og varme som jeg savna litt med det forrige forsterkersettet mitt. Har heller ikke så peiling på rør,men har heldigvis en del bekjente som er til hjelp. Også har jeg en følelse av at de fleste rørforsterkere i dag er mye mere driftsikre enn de eldre, så man må ikke være veldig teknisk av seg for å ha glede av det.
Sjur
Blir det snakk om VTL, heves også prisen. Mc. er relativt rimelige i innstegs-nivå. C.J. er vel noe dyrere. Rør-pre & transe effekt gir god uttelling når det gjelder dynamikk. Finnes mange komboer her. Du har stadig ikke sagt noe om pris. Burde være underordnet, men vi lever jo i et overpriset samfunn

mvh. oct
Det er jo godt mulig dette innlegget blir fjernet, men det burde være lov til å rette opp feil informasjon.
Når det blir sagt at VTL er dyrere enn innstegsmodellene til McIntosh og også Conrad Johnson slik jeg leser det, så er dette grundig feil.
McIntosh MC275 er kr. 10.500,-
dyrere enn VTL ST 85 som er like kraftig.
Ifølge Neby's prislister koster McIntosh MC 275R kr. 35.000,- mens VTL ST 85 koster kr. 24.500,-
Ifølge Neby's prislister er den rimeligste rørforforsterker McIntosh C2300 priset til kr. 62.990,- og den rimeligste rørforforsterker til VTL, VTL TL 2.5 Performance Series koster kr. 24.500,- Så her er altså McIntosh hele kr. 38.490,-
dyrere enn den rimeligste rørforforsterker fra VTL.
Den helt nye fullbalanserte rørforforsterker VTL TL 5.5 Signature Series 2 er også rimeligere enn McIntosh C2300.
Ifølge Neby's prislister er den rimeligste forforsterker totalt sett McIntosh C220 og koster kr. 34.000,- så da er også denne
dyrere enn VTL TL 2.5 Performance Series med hele kr. 9.500,-
Når det gjelder Conrad Johnson, så er det minste effekttrinnet LP66S.
Ifølge prislistene til Audiofreaks, er Conrad Johnson LP66S priset til kr. 36.000,- og er da kr. 11.500,-
dyrere enn VTL ST 85 Performance Series som også er litt kraftigere.
Ifølge prislistene til Audiofreaks er den rimeligste rørforforsterker Conrad Johnson ET 3 priset til kr. 25.000,- og er da kr. 500,-
dyrere enn den rimeligste rørforforsterker VTL TL 2.5 Performance Series som koster kr. 24.500,-
VTL er svært rimelig priset og det beste er å ta kontakt med Hifi Stasjonen når det gjelder VTL, om det gjelder priser eller andre ting.
Vi håper innlegget får stå, da det burde være rett og rimelig å kunne gi svar.
Mvh
Hifi Stasjonen