Høyttalere Vurderer nye Høyttalere, Tips ?

borglein

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2013
Antall liker
364
Torget vurderinger
22
Har ikke lest hele tråden, men har noen her foreslått Ø Audio?

Vis vedlegget 513069

Mange har fordommer mot 12" som går langt opp i mellomtonen, men dette her er spesielle elementer med kvaliteter som ligger over gjennomsnittet.
De spiller bra men ikke på 10 kvm, nærmere 30 kvm så hørtes det langt bedre ut.
Disse passer neppe på lurvete rock. De blir ganske skærp på vrenggitar for å si det sånn. Var på demo i Drammen i Malas lokaler jeg hørte dem.

Bergfinn

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.07.2013
Antall liker
14.668
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7

Vis vedlegget 513069

Mange har fordommer mot 12" som går langt opp i mellomtonen, men dette her er spesielle elementer med kvaliteter som ligger over gjennomsnittet.
Disse passer neppe på lurvete rock. De blir ganske skærp på vrenggitar for å si det sånn. Var på demo i Drammen i Malas lokaler jeg hørte dem.
Godt mulig, likevel ville jeg være forsiktig med å dømme en høyttaler for "skærp" etter kun å ha hørt den i et demorom.

Så å si alle høyttalere låter veldig ulikt når man hører de i forskjellige rom.

OleLyttøye

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.06.2015
Antall liker
228
Sted
Bergen
Ja de Dynaudioene anser jeg som vel tunge å få til å synge optimalt.
B&W liker jeg absolutt ikke lyden av, enda dårligere klaff i mine ører til min smak enn Audiovector.

Egentlig kun toppmodellen i 700-serien som utmerker seg, men den er jo fin. Kan likevel ikke sammenlignes med 800-serien. Hørte nettopp Dynaudio contour 60, flott høyttaler, men fussy på plassering og amp. Ikke noe problem på den største Hegelen dog. Litt tung i sessen på Hegel 160, for å illustrere. Kresen nå, men vi snakker tungdrevet. To porter bak var også en utfordring. Til 80 lapper ville jeg heller valgt b&w 804 d3, med port foran, men nå begynner det jo å koste litt...������. Dessuten er det en smaksak, flott høyttaler Contour 60 også! Og 40!
Hehe, smaken og baken, ja...
Kompiser jeg har som liker stonerock og punk sverger til klassisk britisk, som Harbeth og Spendor (Classic). Kan det være noe? Det ligger en Spendor D7 til 25 lapper på torget, og en A6r på finn til 16 lapper. Og hvis den nye serien er for "skarp" i toppen, kunne kanskje Spendor S8e være noe?

borglein

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2013
Antall liker
364
Torget vurderinger
22

Vis vedlegget 513069

Godt mulig, likevel ville jeg være forsiktig med å dømme en høyttaler for "skærp" etter kun å ha hørt den i et demorom.

Så å si alle høyttalere låter veldig ulikt når man hører de i forskjellige rom.
Ja, det er åpenbart og jeg har selvsagt ikke fasit, men har lest flere har sagt dette om disse.

rocknrolla

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.09.2009
Antall liker
22
Sted
Florø
Torget vurderinger
1
Eg fikk anbefalt kef ls50 og buckhardt tidligere . Har ikkje hørt dei , men skulle fungere bra på rock .

Spendor og Harbeth kan slå begge veier , dei MÅ høres i rommet syns eg .
Då har eg kanskje meir tru på en eller anna jbl med 8" eller 6,5" . Mine lx9 frå tidlig 90 tall spiller ihvertfall skranglerock veldig overbevisande og langt bedre framføring på mange punkter en det mine tannoy dc10 klarer . Vel å merke på ca 25 kv då.

Lykke til

X

X186841

Gjest
Vingla i vei og stupte inn i ett par Harbeth M30.1 Jet Black Piano. Betalt og på vei i posten ganske snart.

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
20.647
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Vingla i vei og stupte inn i ett par Harbeth M30.1 Jet Black Piano. Betalt og på vei i posten ganske snart.
Gratulerer med nye høyttalere. Du får ta de med hit en kveld når de er innspillt...

Topp Bunn