Vpi Classic 3....

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg synes ikke den er pen. Classic 1 og 2, derimot, treffer mine øyne på en behagelig måte.

Lov å være ærlig inntil det uhøflige, når man selv er VPI-eier?

J

J.J

Gjest
Zomby_Woof skrev:
Jeg synes ikke den er pen. Classic 1 og 2, derimot, treffer mine øyne på en behagelig måte.

Lov å være ærlig inntil det uhøflige, når man selv er VPI-eier?
Jepp ;D

Og jeg er enig med deg - selv om det er mange nok som er uenige med oss ;) ;D

Hilsen en som har Classic 30 ann. (nr 1)

Z

Zomby_Woof

Gjest
Se der, ja! Skulle gjerne hatt en Classic 1 eller 2 selv.

Scoutmasteren er heller ikke det lekreste jeg kan tenke meg. Den ser ut som en del av Grosstraktorprosjektet (30-tallets Tyskland, dere vet..)

;D

Z

Zomby_Woof

Gjest
Det har jeg også. Det vil si, hatt det siden starten. Funderer litt på å prøve alutallerken også. Da kan jeg muligens komme litt nærmere spilleren din lydmessig, om ikke utseendemessig.

J

J.J

Gjest
Zomby_Woof skrev:
Det har jeg også. Det vil si, hatt det siden starten. Funderer litt på å prøve alutallerken også. Da kan jeg muligens komme litt nærmere spilleren din lydmessig, om ikke utseendemessig.
Kjør på ;D Har du minifeet ??

Z

Zomby_Woof

Gjest
J.J skrev:
Zomby_Woof skrev:
Jepp. Også hatt siden starten. Aner ikke hva føttene gjør i forhold til standard spaaaiiks. Det som finnes av 'oppgraderinger' er bare SDS strømforsyning og Superplatter eventuelt Classic/Scoutmaster II alu. Men begge deler koster en slant. Kanskje like greit å selge pent brukt og kjøpe Classic?

J

J.J

Gjest
Zomby_Woof skrev:
J.J skrev:
Zomby_Woof skrev:
Jepp. Også hatt siden starten. Aner ikke hva føttene gjør i forhold til standard spaaaiiks. Det som finnes av 'oppgraderinger' er bare SDS strømforsyning og Superplatter eventuelt Classic/Scoutmaster II alu. Men begge deler koster en slant. Kanskje like greit å selge pent brukt og kjøpe Classic?
Ja - for det er jo det du egentlig vil ha ..... ;D

Knall spiller ihvertfall - med rett PU og riaa så er en godt fornøyd leeenge :D

Z

Zomby_Woof

Gjest
Nja... Jeg ønsker meg Classic mer enn Scoutmaster. Men ny spiller? Da er det noen andre merker som skal sjekkes også.

J

J.J

Gjest
Zomby_Woof skrev:
Nja... Jeg ønsker meg Classic mer enn Scoutmaster. Men ny spiller? Da er det noen andre merker som skal sjekkes også.
Sa jeg ny ?? ;)

Jeg har B.M Glider .... den skal byttes ut med tid og stunder .... ::)

Guit

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.09.2009
Antall liker
165
Sted
Sunndalsøra
Har lenge hatt lyst på en VPI. Ser solid ut. Det samme gjelder pickup armene. Ortofon er alltid førstevalg for meg ;D De har lengst erfaring, og har samtidig behersket graverings teknikken også mvh.Guit

J

J.J

Gjest
Ikke bare har han Classic ... han har to armer for lett og bytte PU .... DET er smart ... tar ikke mer enn 20 sekunder å bytte mellom to stk (når dem først er satt opp) - og det er ikke mindre enn genialt :D

kjartanb

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.10.2009
Antall liker
687
Sted
Os
Torget vurderinger
1
Hei, synes I at kant-ringen (eller hvad mand skal kalde den) giver stor lydgevinst?
En nærmest antik Shure V15VxMR lyder faktisk meget godt paa en Classic, i hvertfald paa mine Altec.
mvh
Kjartan

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg synes ringen er vel anvendte penger. Lyden blir mer kontant i tilslaget, synes jeg. Effekten varierer litt med platenes tilstand. På plater med betydelig skjevhet er den nesten uunnværlig, fordi den demper subsonisk støy som ellers ville stresse høyttaler og forsterker. Man kan altså spille mye høyere med clampen på en skjev plate før høyttalerne begynner å miste pusten.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.723
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Ringkransen gjer nytte for seg. Størst nytte på tynne plater frå ca 1980 (som eg har mange av), og saman med den tunge tallerkenen vert bakgrunnen stillare, og lydbildet djupare.
Dei som har rimdrive kan også oppgradere lyden ved å skifte ut den svarte gummireima som er "pakninga" mellom tallerk og drivhjul.

kjartanb

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.10.2009
Antall liker
687
Sted
Os
Torget vurderinger
1
Takk for svar.
Tilföjer en VPI krans/ring til önskeseddelen :)
mvh
Kjartan

R

rico

Gjest
42 000,- i Danmark ser jeg, er vel ikke så langt unna det tenker jeg...?

Z

Zomby_Woof

Gjest
Lyric har alltid vært billig på VPI. Det er nok ikke stort mer enn USA-pris pluss MVA, kjenner jeg Tor rett.

R

rico

Gjest
Zomby_Woof skrev:
Lyric har alltid vært billig på VPI. Det er nok ikke stort mer enn USA-pris pluss MVA, kjenner jeg Tor rett.
I så tilfelle blir det 42K da også.

Z

Zomby_Woof

Gjest
rico skrev:
Zomby_Woof skrev:
Da har nok danskene tatt etter... Jeg har sett brukte VPI'er annonsert av dansker som har oppgitt noen ganske drøye nypriser. Mulig det bare er fri fantasi fra selgernes side, da.

R

rico

Gjest
Zomby_Woof skrev:
rico skrev:
Zomby_Woof skrev:
Da har nok danskene tatt etter... Jeg har sett brukte VPI'er annonsert av dansker som har oppgitt noen ganske drøye nypriser. Mulig det bare er fri fantasi fra selgernes side, da.
Det er vel ikke så lenge siden det ble ny importør der nede så det kan jo være at det skjedde noe med prisene etter det??

http://www.artsound.dk/278-235-vpi_pladespillere_og_tonearme.htm

Z

Zomby_Woof

Gjest
Sikkert. Hvis de nyprisene som har vært oppgitt av danskene på vår bruktbørs har vært riktige tipper jeg Lyric har solgt mye VPI til Danmark. VPI er bra saker, og det blir ikke verre av at Tor har kjørt hardt på prisen. Hyggelig for danskene at de også får muligheten.

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Jeg synes Classic 3 er penest av Classic'ene, men det blir en smule "overkill" for min del. I påvente av at det dukker opp en pent brukt Aries II eller Classic, skal jeg heller gå for et ekstra armrør + motvekt til Scout'en min, slik at jeg kan få benytta min Ortofon MC 70 Jubilee, som bare ligger i trekassen sin og stivner...

Tror jeg skal gå for en JMW 9 Signature. Og når jeg tenker meg om, er jeg jo kjempefornøyd med Scout'en... ;D

Topp Bunn