Espen R skrev:
Analogien til Voss vannet i undertøysverden er Bjørn Borg boxere. Rekk opp hånda alle som ikke har eid en Bjørn Borg boxer...
Jeg har faktisk aldri hatt en Bjørn Borg-boxer på skrotten....skulle til å si at jeg holder meg til Janus type hvit, men riktig så galt er det ikke. Men altså aldri Bjørn Borg.
For bra mange år siden, sa en jaktkompis sånn halvironisk mens han betraktet oss andre som drakk Imsdal til den store gullmedaljen ute i terrenget, at vi var noen gode idioter som kjøpte vann til rundt kr. 50,- pr. liter - mens det randt friske fjellbekker overalt, som vi heller kunne drikke av. Han mente sågar at vi trolig drakk heilt vanlig, kommunalt rensa "kildevann", mens vi altså passerte fjellbekk etter fjellbekk med friskt, velsmakende, naturlig rensa og nedkjølt vann på veien..Han jobba på toppen av alt i Mattilsynet med nettopp...vann, men trodde vi på han av den grunn? Åneida!!!
Nå hører det med til historien, at på en jakttur hvor vedkommende drakk fra en sildrebekk og vi andre hadde vårt medbragte flaskevann - fant vi minst 200 lemenlik i ei bakevje i den selvsamme bekken...bare LITT lengre opp. Vedkommende fikk noen leie dager med diare. Gjett om vi fryda oss...
Hva angår Voss vann, og mye anna, så er det nok sånn at den siste idioten fortsatt ikke er født. Men analogien går vel ikke på HiFi og sånne ting? ;D
PS: Virkelig bra dokumentar. Jeg fikk med meg de første 70% av programmet, men man kan jo håpe på en reprise.
Mvh. VilhelmW