Von Schweikert

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Innlegg
    2.592
    Antall liker
    762
    Torget vurderinger
    8
    Da sitter jeg plutselig med to sett Von Schweikert her hjemme :) Livet kunne vært verre! Men det blir de største som må gå i denne omgang. 4jr får bli hos meg nok en gang. De starter snart på sitt 6. år. Det sier vel sitt. Før det hadde jeg høyttalere i et år om gangen..

    Men du verden for et drag og autoritet det er i 4SR!! Og stemmer står klokkeklart foran meg. Rett og slett mer av alt enn hva det er i 4jr! Men i ei stue på under 20kvm, så blir det for mye og for vanskelig å integrere alt de har på hjertet.
    Jeg slet også med at 4SR ble for store for lytterommet. Det kan virke som de sprer lyden mye og trenger svære rom for ikke å "mette" rommet med lyd, men er noen knallgode høyttalere!
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    964
    Torget vurderinger
    7
    Jeg burde vel skjønt det selv også. Har mulighet til å ha høyttalerene bare 50 cm fra veggen målt fra bakside høyttaler. I tillegg er rommet i underkant av hva man kan forvente som god match til VS4SR. I fremtiden går det vel an sikte seg mot VS Unifield 3, men da må lommeboka vokse litt først! :)
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    964
    Torget vurderinger
    7
    Og nå har høyttalerne(VR-4SR) fått seg nytt hjem i Lyngdal! Garasjeloft på 35-40kvm. Eier er dessverre ikke tilstede på HFS, men jeg kan fortelle om en lykkelig ny eier :)
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    964
    Torget vurderinger
    7
    Noen med VS Unifield 3 på østlandet som har lyst på besøk av en meget nysgjerrig type? :)
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    964
    Torget vurderinger
    7
    Hvem fikk kloa i VR2 som lå ut i et par timer på børsen? :) Hadde bestemt meg for å kjøpe de til en kompis, men de forsvant jo med èn gang..
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    :rolleyes: :cool:
    Det var jeg som ikke klarte å holde fingrene unna :)

    Så får jeg se om jeg klarer å bestemme meg for vilke jeg vil beholde.Har VR4genIII HSE og LCR15 fra før. LCR15 ble vel konstruert først og fremst som senterhøytaler,men i grunnen nesten en VR2 bare i et helt annet kabinett. http://audaud.com/audaud/MAR05/component/comp2.old.html

    LCR15 som står oppkoblet i stua for øyeblikket.

    VSLCR15-2.jpg
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    964
    Torget vurderinger
    7
    Aha! Tenkte jeg det ikke! De hadde passet perfekt hos en kompis, så om de skal ut på markedet igjen så må du sende meg en pm ;)
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    964
    Torget vurderinger
    7
    Noen som kjenner til tester at Von Schweikert i norske "blekker"? Kan bare huske å ha sett èn eneste test opp gjennom åra:rolleyes:
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Vet ikke sikkert,men jeg har ivertfall bare fått med meg den av VR4Jr . Var det i Fidelity?

    Ellers er det VR4genIII HSE som står for musiseringen her for tiden. Kjekke høytalere :)
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    964
    Torget vurderinger
    7
    Vet ikke sikkert,men jeg har ivertfall bare fått med meg den av VR4Jr . Var det i Fidelity?

    Ellers er det VR4genIII HSE som står for musiseringen her for tiden. Kjekke høytalere :)
    Aha. Men kan det ha vært vr4jr de anmeldte da? Mener å huske det kan ha vært den vanlig vr4?

    Hvordan ble det med de litt mindre Von Schweikertene du kjøpte i sommer? :)
     

    vidarn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.03.2002
    Innlegg
    314
    Antall liker
    53
    Torget vurderinger
    15
    Det var Fidelity og det var vr4jr. Konklusjonen var i kortversjon "smørsanger som ikke spiller bass". Jeg har hatt de og de spilte bass som en kule...
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    964
    Torget vurderinger
    7
    Det var Fidelity og det var vr4jr. Konklusjonen var i kortversjon "smørsanger som ikke spiller bass". Jeg har hatt de og de spilte bass som en kule...
    Noen som har peil på hvilket nummer? At de ikke spiller bass? hahahahahaha. Det må jeg jo få lest :)
     

    vidarn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.03.2002
    Innlegg
    314
    Antall liker
    53
    Torget vurderinger
    15
    Det var Fidelity og det var vr4jr. Konklusjonen var i kortversjon "smørsanger som ikke spiller bass". Jeg har hatt de og de spilte bass som en kule...
    Noen som har peil på hvilket nummer? At de ikke spiller bass? hahahahahaha. Det må jeg jo få lest :)

    Husker ikke nummeret, men husker det godt fordi jeg hadde de da og var på besøk i butikken til Roald Mikkelsen kort tid etter testen
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    964
    Torget vurderinger
    7
    Det var Fidelity og det var vr4jr. Konklusjonen var i kortversjon "smørsanger som ikke spiller bass". Jeg har hatt de og de spilte bass som en kule...
    Noen som har peil på hvilket nummer? At de ikke spiller bass? hahahahahaha. Det må jeg jo få lest :)

    Husker ikke nummeret, men husker det godt fordi jeg hadde de da og var på besøk i butikken til Roald Mikkelsen kort tid etter testen
    Jeg tenkte også at dette ikke var høyttalerne for meg de første dagene. De låt så monitor-aktig. Men etter hvert fant jeg ut at det var fravær av forvrengning :)

    Hvis du husker ca hvilket år du hadde de, så kan jeg kanskje finne utav hvilket nummer det var :)
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Den jeg har fått med meg var av Jr. ja. Vet der er en eller 2 av den større VR4gen 1-3 i en svensk blekke.

    Husker det med 'smørsanger' ja. Det gjekk på at han opplevde de som i overkant behagelige.Kan ikke huske at de ble omtalt som å ha lite bass?
    Mener Roald Mikkelsen fortalte meg etter testen var kommet ut at testeren hadde fått et helt annet inntrykk av høytaleren da han prøvde en annen forsterker på de,men det var etter testen var klar for trykk.
    Ikke overasket,for VR4Jr er i likhet med mange VS modeller ganske så kamelonaktig.De viser godt hva som står foran i kjeden.

    Har de VR-2'ene,Montesi. Ble dessverre ikke opplyst om at en tidligere eier hadde byttet diskanter i de. Men ser ut som de funker bra de som ble satt inn også.Tenkte å høre med VS om de har reserve men har ikke kommet meg så langt.Spiller fint slik de er.
    VR-2 er kanskje den enkleste VS høyttaler jeg har vert borti.Veldig enkle å få til spille musikk på alt av innspillinger.
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    964
    Torget vurderinger
    7
    Se her Morten! :) http://www.audiofidelity.no/uploads/2/4/0/6/24060675/16_hele.pdf Testen av VR4Jr fra side 37.

    Var ikke klar over at alle Fidelity utgavene lå ute på nett.Dukket opp i en annen tråd her inne : https://www.hifisentralen.no/forumet/hi-fi-generelt/98416-fidelitya-s-hjemmeside.html#post3059359
    Wow! Tusen takk :) Beklager at jeg ikke rakk/har svart på ditt forrige innlegg.

    Jeg er forøvrig ganske bestemt på å teste Endeavor sin e3 mk2 når mine Vs4Jr takker for seg ;)
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Bare hyggelig :)
    Var artig å lese testen igjen.

    Endeavor E3 har jeg også klokketro på.
    Har du sett denne ? Der er 2 klipp i tillegg til denne første delen.
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    964
    Torget vurderinger
    7
    Bare hyggelig :)
    Var artig å lese testen igjen.

    Endeavor E3 har jeg også klokketro på.
    Har du sett denne ? Der er 2 klipp i tillegg til denne første delen.
    Artig! Nei, den har jeg ikke sett! Jeg vurderer faktisk nå å kjøpe meg et sett Vr4Jr mk2 fra Danmark. Men usikker på om det er så stor forskjell fra mine mk1? Andre elementer og delefilter vet jeg.. Evt fått hørt et sett med Respons artist mk2 som jeg aldri har hatt mulighet til å høre:confused:
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    964
    Torget vurderinger
    7
    Ja, dette var trist. Hadde faktisk mail-korrespondanse med Albert bare for tre-fire uker siden, men formen hans har visst vært opp og ned en stund.

    Sønnen til Albert la ut linken nedenfor i går. Ikke bare er det en test av vr-4 som var en game-changer, artikkelen går også i dybden på Albert sin bakgrunn. Han var en tungvekter, for å si det mildt.. Absolutt verdt å lese!

    Forøvrig kan man også lese om hvordan 3000$ VR-4 hamler opp med Wilson Watt/Puppy! ;)
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Det var triste nyheter.
    Har snakket litt med han på telefon for mange år siden. Veldig hyggelig,hjelpsom,ydmyk. Ble overasket hvordan han lyttet til det jeg sa,uten å bryte inn med "fasit" ,slik jeg opplever omtrent alle andre produsenter har en tendens til. Og han virket ikke ha noe hastverk,virket genuint veldig interesert i å hjelpe meg med spørsmål,og hørtes ut som han kunne snakke og øse ut av sin kunnskap i evigheter.

    Er vel ca 25 år siden jeg kjøpte VR4HSE nye via Hifi Guiden Hamar,det samme paret som jeg solgte og kjøpte igjen mange ganger :D Og som jeg har nå.
    Var mer nysgjerrig før,og husket blant annet en runde til Østlandet 20-25 år siden der jeg fekk hørt på en del dyre gromme ting,som store Wilson,Avantgarde Trio,o.l. Helt klart bra ting det,men tanken var stort sett at jeg lengtet tilbake til VR4ene hjemme,fordi VR4ene opplevdes totalt sett mer som å lytte til en ekte musikalsk begivenhet.

    Var i grunnen et godt poeng det som stod i den testen av VR4ene,at testeren lurte på hvordan det i det hele tatt var mulig å selge en slik høyttaler til den prisen og tjene penger på det. Det lurer jeg også på.
     

    Perrin

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    267
    Antall liker
    286
    Torget vurderinger
    1
    E6E3E908-D038-4B36-A245-14D26C327000.jpeg


    tenkte eg måtte legge ut et bilde av høyttalerene mine, strålende fornøyd. Er det flere eiere av Unifield på sentralen?
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    964
    Torget vurderinger
    7
    Var på nippet til å kjøpe Unifield 3 for noen år siden, men de er litt mindre stødige enn mine vs4jr mtp unger, så det ble aldri noe kjøp av Unifield... Men hvordan låter de i forhold til f.eks andre stativhøyttalere? Dette er Unifield 2? :)
     

    Perrin

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    267
    Antall liker
    286
    Torget vurderinger
    1
    Hei
    Ja dette er Unifield 2Mk2, jeg er veldig fornøyd! synes de er veldig nøytrale men aldri analytisk, bruker en Music reference rm200 mk2 rørforsterker nå, hadde tidligere Nuforce ref 18v3 monoblokker som måtte se seg grundig slått av RM200.
    eneste høyttalere jeg har sammenlignet direkte med er VS LCR15 som låt veldig mørkt og innesluttet i forhold.
    Unifield 2 har et veldig godt stereoperspektiv og låter oppløst og med veldig bra punch, mangler den helt dypeste bassen men den savner jeg ikke.

    Jeg eide et par vr4jr fra ca 2009-2012, men måtte dessverre selge de grunnet flytting. Likte de veldig godt sammen med Kora Explorer 150 CSC, ligger en på brukten nå til en fin pris ;)

    3F18D5D4-0FA8-4782-AB3C-C53A0F19B32E.jpeg
     

    Audiomichael

    Fersking
    Ble medlem
    08.12.2012
    Innlegg
    2
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    17
    Hei Folkens.
    Hvis her er noen som er lyst å bli kvitta med sine VS Vr4Gen3 HSE bare si ifra. Jeg er lyst å kjøpe. Jeg fikk forslag fra RuneS men Han bor over 8 timer fra meg det er ganske langt. Jeg bor i Moss.
    Allerede har Vr4jr som spiller helt fantastisk men de blir lagt ut til salg pga trenger større høytallare. Hilsen
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.486
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Kjøp og salg gjøres på bruktbørsen. Bruk den.

    6a) Det er ikke tillatt å selge produkter, linke til annonser som inneholder salg eller fortelle om noen som skal selge et produkt til en gitt pris på selve forumet. Ønsker du å informere en venn eller en annen bruker om et salg som finnes på f.eks. bruktbørsen kan du sende en PM. Det er heller ikke tillatt å reklamere etter produkter som ønskes kjøpt på selve forumet. Årsaken til regelen er at innleggene vil bli stående i flere år, og slike innlegg vil da fort miste sin verdi, og vil også derfor bli enten stengt eller fjernet. Den rette plassen for kjøp/salg er bruktbørsen.
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    fili

    Fersking
    Ble medlem
    06.10.2017
    Innlegg
    3
    Antall liker
    4
    Torget vurderinger
    1
    Leste denne tråden fra begynnelse til slutt. Ser at Rune den 16.07.08. omtaler Vr 8 og lurer på om noen har hørt denne. Vr 8 har spillt et par år hos meg nå. Er etter mye bytte av kilder blitt svært fornøyd. Spiller selvfølfelig stort, noe som vel ikker er overraskende ift høytalerens størrelse. Det som imponerer mest er hvor sømløst alle elementene spiller sammen. Flott høytaler.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Var et par her på sunnmøre for en 2-3 år siden,men fekk aldri kleiet meg til å stikke høre på de. Angrer litt.Tipper de er istand til å levere store musikkopplevelser. Bra du er fornøyd:)
    Den sømløsheten du beskriver syns jeg er en av de viktigste egenskapene med alle Von Schweikert høyttalere jeg har hørt
     

    Bullseye

    Lydnyter🔊🎶
    Ble medlem
    27.11.2021
    Innlegg
    4
    Antall liker
    5
    Sted
    Lillestrøm
    Leste denne tråden fra begynnelse til slutt. Ser at Rune den 16.07.08. omtaler Vr 8 og lurer på om noen har hørt denne. Vr 8 har spillt et par år hos meg nå. Er etter mye bytte av kilder blitt svært fornøyd. Spiller selvfølfelig stort, noe som vel ikker er overraskende ift høytalerens størrelse. Det som imponerer mest er hvor sømløst alle elementene spiller sammen. Flott høytaler.
    Hei, fikk kjøpt meg et par Unifield 3 for en drøy måneds tid siden - de relativt små høyttalerne imponerte og ga et uventet mektig lydbilde ift fysisk størrelse. At alle elementene spiller sømløst sammen kjenner jeg godt igjen i - er muligens noe av VS egenskapene. Det har uansett vekket interessen for å få hørt andre modeller også - befinner VR 8'ene seg i Østlandsregionen, og er det mulig å få hørt disse klenodiene?😊
     

    fili

    Fersking
    Ble medlem
    06.10.2017
    Innlegg
    3
    Antall liker
    4
    Torget vurderinger
    1
    VR 8 befinner seg i Nittedal. Bare hyggelig og nyte de sammen med andre interesserte.
     

    Bullseye

    Lydnyter🔊🎶
    Ble medlem
    27.11.2021
    Innlegg
    4
    Antall liker
    5
    Sted
    Lillestrøm
    Du når meg på 95023744.
    Takk for en trivelig lytteopplevelse, fili!
    For andre som følger denne tråden:
    Det var en særs mektig lydopplevelse. Nå var jo selvfølgelig ikke resten av utstyret noe "middelklasse" heller, naturligvis!
    Det tidligere omtalt VS varemerke med det sømløse samspillet mellom elementene var fort gjenkjenbart!
    På mine Unifield 3 så bruker jeg en MI23,5A som gir et veldig holografisk, livlig og nydelig lydbilde med vidde og høyde. Oppe hos fili var selvfølgelig lydbildet både vidt og høyt, men så strekker VR-8'ene seg fysisk nært taket også! 😄
    Men du verden for noen lydopplevelser det ble med disse kjempehøyttalerne! Hjerteslagene som "Dark side of the moon" starter med ... bare å høre de var værdt turen! Avsluttet kvelden med en Louis Armstrong låt; "St James Infirmary" med en fantastisk innspilling - det var ikke akkurat så mye å utsette på avspillinga heller, det føltes så "live" som det går an!
    Nok en gang stor takk til fili for en stor lydopplevelse! 🇺🇲🔊🎶🌞
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    964
    Torget vurderinger
    7
    Unifield 3 og mi23,5A skulle jeg veldig gjerne likt å høre sammen!:love:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn