Von Schweikert

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ambiance

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2007
    Innlegg
    524
    Antall liker
    161
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    3
    Utrolig lekker!

    Imponert over all research Albert setter igang for å lage en høyttaler! Bærer frukter også. Skal bli morsomt å lese første seriøse review av VR44. Sikkert en høyttaler til ca 200k i Norge for den aktive utgaven.

    A.
     

    JK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Innlegg
    2.597
    Antall liker
    765
    Torget vurderinger
    8
    Albert har klart det igjen! Nydelig høyttaler men er skeptisk til den aktive utgaven... Har ikke så god erfaring med bi-amping av den forrige utgaven VR4, og slik det er lagt opp til så blir det mye samme problemet som med å integrere subber....
    Vel, den passive er billigere så da så! Håper Roald får inn et sett for demo snart....
    Uansett så blir den for stor for meg....Slik som den fantastiske VR4SR var...Dessverre!

    Likte ellers denne kommentaren ang. Unifield 3

    "If you have read about our UniField Model Three monitor, you can understand how successful this design approach can be. In fact, one of the most respected reviewers who "tells it like it is" (Jonathan Valin of The Absolute Sound) had compared our $15,000 UniField 3 to his $89,000 Magico M6. Mr. Valin's side-by-side comparison in TAS December 2009 was highly illuminating, as he felt that our approach was right on target and he found many similarities in transient response, clarity and transparency between these two speaker systems (even though we are priced at 1/6 of the Magico price point). Mr. Valin applauded our technology and due to the advanced concepts we designed for the UniField 3, we were awarded their coveted Editors Choice Award last year."

    Har rett høyttaler i stua ;D
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Blir spennende å se inntrykkene fra Rocky Mountain Audio Fest når de skal demonstreres.
    Jack,jeg ville ikke vert så veldig bekymret med tanke på integrering med den aktive versjonen viss Albert sier den har fantastisk samenheng ;) Fyren vet hva impuls og transient respons dreier seg om,selv om jeg strengt ikke bryr meg så mye om slike ord ;)

    Ellers er jeg litt overasket over at mine VR-35 fortsatt forandrer seg,og lurer på om det har å gjør med at han bruker de teflonkondisene sine? ,ala VCap,og de som har erfaring med VCap sier de trenger laaang tid på å gå seg til.
    Hovedsaklig har det her gått på at de låter mer og mer naturlig fra mellomtone og opp,mer finoppløst og gjennomsiktig,de har hatt en liten tendens til å låte litt edgy og litt tørt(transistor aktig)på noen plater når jeg spiller høyt,men de blir stadig bedre balansert,rikere og mer naturlig i klang.De blir også mer samenhengende og forsvinner i enda større grad.
    Bassen på desse høytalerene blir også bedre og bedre,og fy flate for en bass !!!

    Jack,lurer på om Unifield har samme kondisene,hva er din erfaring med innspilling så langt ?

    Litt flere bilder av VR-44:
     

    Vedlegg

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    JK skrev:
    Albert har klart det igjen! Nydelig høyttaler men er skeptisk til den aktive utgaven... Har ikke så god erfaring med bi-amping av den forrige utgaven VR4, og slik det er lagt opp til så blir det mye samme problemet som med å integrere subber....
    Vel, den passive er billigere så da så! Håper Roald får inn et sett for demo snart....
    Uansett så blir den for stor for meg....Slik som den fantastiske VR4SR var...Dessverre!

    Likte ellers denne kommentaren ang. Unifield 3

    "If you have read about our UniField Model Three monitor, you can understand how successful this design approach can be. In fact, one of the most respected reviewers who "tells it like it is" (Jonathan Valin of The Absolute Sound) had compared our $15,000 UniField 3 to his $89,000 Magico M6. Mr. Valin's side-by-side comparison in TAS December 2009 was highly illuminating, as he felt that our approach was right on target and he found many similarities in transient response, clarity and transparency between these two speaker systems (even though we are priced at 1/6 of the Magico price point). Mr. Valin applauded our technology and due to the advanced concepts we designed for the UniField 3, we were awarded their coveted Editors Choice Award last year."

    Har rett høyttaler i stua ;D
    Heisan :) Med alle forbehold, og på helt generelt grunnlag virker det som om Albert lager HT som gir extremt mye for pengene ifht andre produsenter ;) VR 35 er en meget seriøs kandidat som min "siste" HT etterhvert, kanskje den beste HT jeg har hørt under 150 K ;D

    Mvh :)
     

    JK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Innlegg
    2.597
    Antall liker
    765
    Torget vurderinger
    8
    Rune S skrev:
    Blir spennende å se inntrykkene fra Rocky Mountain Audio Fest når de skal demonstreres.
    Jack,jeg ville ikke vert så veldig bekymret med tanke på integrering med den aktive versjonen viss Albert sier den har fantastisk samenheng ;) Fyren vet hva impuls og transient respons dreier seg om,selv om jeg strengt ikke bryr meg så mye om slike ord ;)

    Ellers er jeg litt overasket over at mine VR-35 fortsatt forandrer seg,og lurer på om det har å gjør med at han bruker de teflonkondisene sine? ,ala VCap,og de som har erfaring med VCap sier de trenger laaang tid på å gå seg til.
    Hovedsaklig har det her gått på at de låter mer og mer naturlig fra mellomtone og opp,mer finoppløst og gjennomsiktig,de har hatt en liten tendens til å låte litt edgy og litt tørt(transistor aktig)på noen plater når jeg spiller høyt,men de blir stadig bedre balansert,rikere og mer naturlig i klang.De blir også mer samenhengende og forsvinner i enda større grad.
    Bassen på desse høytalerene blir også bedre og bedre,og fy flate for en bass !!!

    Jack,lurer på om Unifield har samme kondisene,hva er din erfaring med innspilling så langt ?

    Litt flere bilder av VR-44:
    Ja Rune har vel samme erfaring med Unifield 3. Dei har vel 350t nå men ting forandrer seg hele tiden. Heldigvis så var største forandringen opp til ca.100t, men forbedringene kommer gradvis hele tiden.....
    Er vel blitt nevnt opptil 600t før det løsner skikkelig...

    Tviler ikke på tuningen til Albert ang. VR44, men litt blandet erfaring med VR4SR vedr. biamping så ville jeg brukt samme amp. på hele høyttaleren...
    Men for en vakker høyttaler da gitt ;D Kjenner siklet renne fra munnvikene...... ;D
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Jack,tror mine har godt over 500timer,men det er litt vanskelig å vite for Roald hadde de en stund før jeg fekk de,og meningen var at de skulle stå 3uker mens Roald var på ferie med kontinuerlig lyd,men når han kom tilbake så var der ikke lyd,så det er litt svårt at seja når strømmen var vekk i Bergen ;D Volumet var sikkert også veldig moderat i den perioden,og min erfaring er at man må dra på skikkelig i lengre perioder for at ting skal løsne skikkelig.
    Vel vel,det tar den tiden det tar,og det er jo kjekt når ting spiller bra fra start og så blir det gradvis enda bedre 8)
    Ivertfall en liten ting folk kan ha bak øret når de hører Roald sine nå,de har mye å gå på.
    Og viss dine Uni3 trenger like lang tid som VR-35 så har du mer godt i vente 8)

    Prøvde du med flere kombinasjoner ved biamping? Jeg hadde selv Midgard en periode og synes ikke de passet VS noe spessielt bra selv i bassområdet,og en ting som er helt essensielt etter min erfaring er at man har mulighet å justere gain på ene ampen slik at balansen sitter. Men jeg er jo uansett enig med deg at alle mine eksperiment så låter kun en forsterker alltid en tøddel mer samenhengende og magisk.
    Enig de ser lekre ut! Minner meg litt om bilder jeg har sett av enkelte Rockport høytalere.
     

    Designeren

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    240
    Antall liker
    54
    Torget vurderinger
    1
    Hei folkens.

    VR-44 kommer nok inn når den er produksjonsklar. Er virkelig spent på den selv.....!
    Ellers kommer det etterhvert en VR-77 som sikkert ikke blir billig, men sannsynligvis ekstremt god.
    Stay tuned!

    Roald.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Og så finnes der en modell som heter VR-11 Roald! , hint hint ;) :D
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    Designeren skrev:
    Hei folkens.

    VR-44 kommer nok inn når den er produksjonsklar. Er virkelig spent på den selv.....!
    Ellers kommer det etterhvert en VR-77 som sikkert ikke blir billig, men sannsynligvis ekstremt god.
    Stay tuned!

    Roald.
    Tja, VS er vel forsåvidt mer enn dyrt nok sånn sett, men ifht hva man får for pengene tør jeg påstå at de er "billige" sånn sett, faktisk :D

    Da takker jeg for innvilget audi(o)ens i Eders etablissiment i morgen :)

    Mvh :)
     

    Designeren

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    240
    Antall liker
    54
    Torget vurderinger
    1
    Er ikke så god i matte Rune, men VR-44 skulle vel bli omtrent det samme som 4 sett vr-11 ;-))

    Roald.
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    Designeren skrev:
    Er ikke så god i matte Rune, men VR-44 skulle vel bli omtrent det samme som 4 sett vr-11 ;-))

    Roald.
    Kult, dvs at man får VS surroundoppsett hvis man kjøper 4 sett med vr- 11 ? ? hihi ;D

    Mvh :)
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Designeren skrev:
    Er ikke så god i matte Rune, men VR-44 skulle vel bli omtrent det samme som 4 sett vr-11 ;-))

    Roald.
    Ja tror det blir rett,er ikke så god i matte jeg heller lenger.Viss dette stemmer,får håpe her er noen med utdanning som kan bekrefte dette,så tar jeg i tilfelle 2 par med VR-11

    ;D
     

    tdbil

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2006
    Innlegg
    320
    Antall liker
    15
    Sted
    Båtstø
    Designeren skrev:
    Hei folkens.

    VR-44 kommer nok inn når den er produksjonsklar. Er virkelig spent på den selv.....!
    Ellers kommer det etterhvert en VR-77 som sikkert ikke blir billig, men sannsynligvis ekstremt god.
    Stay tuned!

    Roald.
    Har du noen foreløpige priser på VR44 (ikke aktiv?)

    Mvh Tommy
     

    Designeren

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    240
    Antall liker
    54
    Torget vurderinger
    1
    Foreløpig pris på VR44 uten forsterker er NOK 155-160.000,-

    Mvh.
    Roald.
     

    tdbil

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2006
    Innlegg
    320
    Antall liker
    15
    Sted
    Båtstø
    Designeren skrev:
    Foreløpig pris på VR44 uten forsterker er NOK 155-160.000,-

    Mvh.
    Roald.
    Ok, poster du her når det er mulighet for demo?

    Tommy
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    tdbil skrev:
    Designeren skrev:
    Foreløpig pris på VR44 uten forsterker er NOK 155-160.000,-

    Mvh.
    Roald.
    Ok, poster du her når det er mulighet for demo?

    Tommy
    Tja, jeg kan uansett anbefale en tur innom Roalds butikk... mer koselig, seriøs, dyktig, hyggelig og ikke minst oppegående mann skal du lete lenge etter... for ikke å snakke om hvor gjennomført butikken hans er ;) Hmm, det var visst dagens anbefaling det ;D

    Mvh :)

    PS bare husk å dekning på kontoen når du er innom, hehe ;)
     

    tdbil

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2006
    Innlegg
    320
    Antall liker
    15
    Sted
    Båtstø
    DoMentor skrev:
    tdbil skrev:
    Designeren skrev:
    Foreløpig pris på VR44 uten forsterker er NOK 155-160.000,-

    Mvh.
    Roald.
    Ok, poster du her når det er mulighet for demo?

    Tommy
    Tja, jeg kan uansett anbefale en tur innom Roalds butikk... mer koselig, seriøs, dyktig, hyggelig og ikke minst oppegående mann skal du lete lenge etter... for ikke å snakke om hvor gjennomført butikken hans er ;) Hmm, det var visst dagens anbefaling det ;D

    Mvh :)

    PS bare husk å dekning på kontoen når du er innom, hehe ;)
    Som du vet bor jeg ett stykke unna Bergen så det er fint om de høytalerene jeg er int i er på Demo,da går det å ta en helgetur til Bergen ;)
    Ja etter hva jeg hører kan det fort bli en handel hos Roald da han får mye skryt for god lyd og god service ;D
    Jeg har lenge lurt på noen Von Schweikert men det er ikke lett å få hørt de noe sted ???

    Mvh.
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    tdbil skrev:
    DoMentor skrev:
    tdbil skrev:
    Designeren skrev:
    Foreløpig pris på VR44 uten forsterker er NOK 155-160.000,-

    Mvh.
    Roald.
    Ok, poster du her når det er mulighet for demo?

    Tommy
    Tja, jeg kan uansett anbefale en tur innom Roalds butikk... mer koselig, seriøs, dyktig, hyggelig og ikke minst oppegående mann skal du lete lenge etter... for ikke å snakke om hvor gjennomført butikken hans er ;) Hmm, det var visst dagens anbefaling det ;D

    Mvh :)

    PS bare husk å ha dekning på kontoen når du er innom, hehe ;)
    Som du vet bor jeg ett stykke unna Bergen så det er fint om de høytalerene jeg er int i er på Demo,da går det å ta en helgetur til Bergen ;)
    Ja etter hva jeg hører kan det fort bli en handel hos Roald da han får mye skryt for god lyd og god service ;D
    Jeg har lenge lurt på noen Von Schweikert men det er ikke lett å få hørt de noe sted ???

    Mvh.
    Jepp I know, takk for sist btw :) Hmm, du kan jo feks spørre Roald om han vet om noen som bor i nærheten som du kan høre VS hos, evt låne et sett hjem til deg ? ? ;) Anyway, gudd løkk :D

    Mvh :)
     

    tdbil

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2006
    Innlegg
    320
    Antall liker
    15
    Sted
    Båtstø
    DoMentor skrev:
    tdbil skrev:
    DoMentor skrev:
    tdbil skrev:
    Designeren skrev:
    Foreløpig pris på VR44 uten forsterker er NOK 155-160.000,-

    Mvh.
    Roald.
    Ok, poster du her når det er mulighet for demo?

    Tommy
    Tja, jeg kan uansett anbefale en tur innom Roalds butikk... mer koselig, seriøs, dyktig, hyggelig og ikke minst oppegående mann skal du lete lenge etter... for ikke å snakke om hvor gjennomført butikken hans er ;) Hmm, det var visst dagens anbefaling det ;D

    Mvh :)

    PS bare husk å ha dekning på kontoen når du er innom, hehe ;)
    Som du vet bor jeg ett stykke unna Bergen så det er fint om de høytalerene jeg er int i er på Demo,da går det å ta en helgetur til Bergen ;)
    Ja etter hva jeg hører kan det fort bli en handel hos Roald da han får mye skryt for god lyd og god service ;D
    Jeg har lenge lurt på noen Von Schweikert men det er ikke lett å få hørt de noe sted ???

    Mvh.
    Jepp I know, takk for sist btw :) Hmm, du kan jo feks spørre Roald om han vet om noen som bor i nærheten som du kan høre VS hos, evt låne et sett hjem til deg ? ? ;) Anyway, gudd løkk :D

    Mvh :)
    Takk for det ;)
     

    Designeren

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    240
    Antall liker
    54
    Torget vurderinger
    1
    Skal legge ut info her når VR-44 er kommet og klar for demo..... :)

    Roald.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.153
    Torget vurderinger
    32
    Designeren skrev:
    Skal legge ut info her når VR-44 er kommet og klar for demo..... :)

    Roald.
    Det er jo bare å sende på test i Watt, så kan naboen (tdbil) få prøve dem samtidig. ;D

    Roy
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Må si jeg synes VR-44 ser veldig bra ut:
     

    Vedlegg

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Tror dette bildet er et av annleggene VS hadde på CES messa,VR-5Anniversary :



    http://www.audiocircle.com/index.php?topic=102319.0
    Albert the man:
    Hello Friends, VSA partnered with Audio Power Labs (APL) at the Venetian Hotel in room 30-229. APL designs and builds tube amps with interesting ideas based on radio transmission technology. Our joint venture paired their 50TNT ($47,500/pr) mono block amps (using 572B tubes in Class-A topology outputting 50 watts) with our VR-5 Anniversary Mk2 ($30,000 to $38,000 depending on country) which we debuted at RMAF in October. If the comments made by room visitors are credible, we had one of the best sounding rooms at the Venetian. Although I don't want to mention his name until his official CES Show Report is published, a major reviewer at one of the big US print magazines told me that our room was "his favorite, with the largest and most believable sound stage and musicality that was stunning." I felt that we had dynamite bass and treble extension as well, with explosive dynamics and very tight bass. The system components included the Eera Tentation CD player ($12,000), Audio Research Ref 5 preamp ($8,750), Master-Built Signature I/C's ($4,200/pr) and speaker cables ($6,000/pr). Larry Greenhill of Stereophile, who was assigned to cover expensive amplifiers, spent quite a bit of time in our room and was visibly impressed. Hopefully, there will be further coverage as writers get back home and launch their impressions on their sites.
    Over at THE Show at the Flamingo, George Warren of Precision Sound was demo'ing his affordable-but-excellent turntable with Jolida tube gear and our VR-35 Export Deluxe's in room 4031. Traffic at THE Show was virtually non existent, so we don't expect to see much press from that venue. However, George's turntable is really great and the pure analog/tube sound was amazing at the reasonable price of the system (under $20,000).
     

    Vedlegg

    Designeren

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    240
    Antall liker
    54
    Torget vurderinger
    1
    Ja det må vi vel få til Roy Ervin og tdbil.... :) Men jeg vet enda ikke når den er leveringsklar.
     

    tdbil

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2006
    Innlegg
    320
    Antall liker
    15
    Sted
    Båtstø
    Designeren skrev:
    Ja det må vi vel få til Roy Ervin og tdbil.... :) Men jeg vet enda ikke når den er leveringsklar.
    Da er det bare å legge unna penger og vente i spenning ;D
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Her er et brukbart klipp som gir et lite innblikk i den geniale musikalitet og troverdighet som VS høytalere kan prestere.En av mine absolutte favoritter,VR5Anniversary:
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Voldsom aktivitet her ja :D
    Selv har jeg solgt VR-35,til en forhåpentligvis lykkelig ny eier :)
    Regner med jeg beholder VR-2,tror jeg alltid må ha et par Von Schweikert høytalere i hus.

    Alberten jobber ivertfall videre : VR-100XS to debut next month!
    Blir spennende å se bilder av desse VR-100XS.Og liker hva han skriver,blant annet at han nå har begynnt med alnico magneter,Duelund i delefilter,osv.
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    7
    Denne tråden, og ikke minst merket i seg selv, trenger et spark i baken! At ikke flere sjekker ut disse sakene er et under.. Sitter selv på et sett VR4JR og det virker ikke som at noe annet kommer i nærheten!


    von schweikert.jpg
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    7
    Snart et år siden jeg skrev innlegget over.. Pussig hvor stille det er rundt dette merket!?

    Sjekk det ut!
    vonschweikertaudio

    unifi.jpg
     
    Sist redigert:

    daniels

    Medlem
    Ble medlem
    17.06.2005
    Innlegg
    37
    Antall liker
    33
    Jeg har et sæt Von Schweikert VR-4 stående her i DK, og det er en helt fantastisk højttaler.

    Og der er rigtigt hifi-kammerater der er virkelig imponeret over denne højttaler - trods dens alder.
    VR-4(800x600).jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn