Visions of China

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Innlegg
5.741
Antall liker
503
For ordens skyld: Beresfordskrytet gjelder den minste. Caiman er to generasjoner nyere og tydeligvis en god del bedre.
 

2mmelit1

Hi-Fi interessert
Ble medlem
26.11.2009
Innlegg
79
Antall liker
0
Kan vel også nevne at jeg hører omtrent utelukkende på elektronisk musikk! hører jo også på mye annet, men det er det elektroniske som varmer i mitt hjerte! kan nevne at en av de store øyeblikkene i mitt liv var når jeg var en av de 40 000 menneskene du kan se her:


Når jeg ikke pumper kroppen full av syrepop så bedriver jeg vintern med det her:
Nei jeg rir ikke hest ??? ??? ???

På sommern så er det vel kun 1 ting som gjelder..
VW <3
 

2mmelit1

Hi-Fi interessert
Ble medlem
26.11.2009
Innlegg
79
Antall liker
0
Da har jeg fått lånt med meg en DACmagic hjem.. skulle til å koble opp! poff så gikk strømen..
lastet alt utstyret opp på soverommet hvor jeg vet det er 16 amp. sikring ;)
10amp holdt ihvertfall ikke :O
 
R

RoDa

Gjest
Heftig strømtrekk på den Advance'n!

Jeg tror forresten høyttalerne dine heter X-708?

Mvh
Rolf
 

2mmelit1

Hi-Fi interessert
Ble medlem
26.11.2009
Innlegg
79
Antall liker
0
RoDa skrev:
Heftig strømtrekk på den Advance'n!

Jeg tror forresten høyttalerne dine heter X-708?

Mvh
Rolf
Jeg kunne ikke koble opp èn av de en gang uten at strømmen gikk!!

Det er 708 ja ;) jeg som har skrevet feil ser det ut til =)

Hørt litt musikk nu å alt ser ut til å funke, men DacMagic som preamp funker dårlig, jeg har volumkontrollen 6 av 100 på dataen.
å da er det behagelig lyttevolum ;D

Så jeg håper alt blir bedre når jeg får vincent forforsterkern :)
 

2mmelit1

Hi-Fi interessert
Ble medlem
26.11.2009
Innlegg
79
Antall liker
0
merket også at det er litt svak støy i høytalerne når det ikke spilles musikk, når høytalerne idler altså :) hva tror folket kan være kilden til det ? ::)
 

2mmelit1

Hi-Fi interessert
Ble medlem
26.11.2009
Innlegg
79
Antall liker
0

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.507
Antall liker
2.953
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
2mmelit1 skrev:
coolbiz skrev:
Noe å spille mens du rigger. Eller bommer jeg helt?  :)
Spot on det der ;D
Det første jeg tenkte på da jeg så tittelen på denne tråden :)
Video:


Jeg har litt erfaring m både Beresford og Abrahamsen.
Testet disse side om side noen dager. Bruker nå Abrahamsen pga. best match av de to på mitt system, men det blir nok kjøpt en Beresford også. De gjengir musikken klanglig og rytmisk på to forskjellige måter.
Begge DACer er heeelt ok til prisen- om de matcher systemet ellers.
 

2mmelit1

Hi-Fi interessert
Ble medlem
26.11.2009
Innlegg
79
Antall liker
0
FIY, så er det samme sangen som han linket til! lengere opp :p

å jeg handlet ingen av de dacene der ;D ble som sagt Dacmagic på meg :D å den gjør en knakendes god jobb, eneste som er synd er at jeg har ødelagt toslinken på pc'n, samt at jeg ikke får den digitale coaxial utgangen til å funkere, så må kjøre den på usb =/
 

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Innlegg
2.181
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
2mmelit1 skrev:
2mmelit1 skrev:
Da har vel annlegget vært stuet bort en god stund, å jeg kommer meg vel ikke inn i den nye kåken på en stund=/

men oppgraderinger blir det vel for det! :D :D

har nå handlet 2x3m med VAN DEN HUL The MAGNUM HYBRID kabel ferdig terminert fra China ;D
http://www.hifiklubben.no/produkter/kabler/hoyttalerkabler/van_den_hul_the_magnum_hybrid_kabel.htm

Noen som har noen erfaring med disse kablene!? :)
Det har florert med årlige kopier av en del vdH-kabler fra Kina, etc. Om du har fått et altfor godt tilbud så var det nok altfor godt..

Utover det har jeg den kabelen i anlegget selv nå, tester den litt, foreløpig fornøyd. Jeg skal teste meg gjennom utvalget til Hi-Fi Klubben da jeg jobber deltid i Trondheim.

Utover det savner jeg et oversiktsbilde av anlegget ditt!
 

2mmelit1

Hi-Fi interessert
Ble medlem
26.11.2009
Innlegg
79
Antall liker
0
tore_v1 skrev:
2mmelit1 skrev:
2mmelit1 skrev:
Da har vel annlegget vært stuet bort en god stund, å jeg kommer meg vel ikke inn i den nye kåken på en stund=/

men oppgraderinger blir det vel for det! :D :D

har nå handlet 2x3m med VAN DEN HUL The MAGNUM HYBRID kabel ferdig terminert fra China ;D
http://www.hifiklubben.no/produkter/kabler/hoyttalerkabler/van_den_hul_the_magnum_hybrid_kabel.htm

Noen som har noen erfaring med disse kablene!? :)
Det har florert med årlige kopier av en del vdH-kabler fra Kina, etc. Om du har fått et altfor godt tilbud så var det nok altfor godt..

Utover det har jeg den kabelen i anlegget selv nå, tester den litt, foreløpig fornøyd. Jeg skal teste meg gjennom utvalget til Hi-Fi Klubben da jeg jobber deltid i Trondheim.

Utover det savner jeg et oversiktsbilde av anlegget ditt!
tja, den var jo ikke så alt for alt for billig, men havner vel på halvpris av det som hifi selger den for =)
bare fant et bildet på nett jeg postet også! var ikke det som var i annonsen min =) så vi får jo håpe det er ekte vare:S men det ser jeg sikkert ikke før jeg klipper kabelen da!:p

dårlig med oversikts bilde da jeg ikke har hatt det ordentlig rigget opp enda!;D men smeller vel til med noen bilder så fort jeg kommer meg inn i nytt sted å får koblet opp morroa!:D

teste alle vdh kablene!? :p hæhæ, er vel et par drøye de har også! men syntes hifiklubben hadde lite utvalg av kabler fra dem!
 

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Innlegg
5.715
Antall liker
1.259
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Klippet fra VdH's nettside:

There are currently quite a few offerings of fake copies of our cables (more specific The D-102 III Hybrid, The INTEGRATION Hybrid and The MAGNUM Hybrid) on various Ebay websites.

Most of the people who offer these products are living in (the vicinity of) HongKong. The products are always offered without the original box and are mostly packed in a black bag with our copied logo on it.

The inside of the cable is of very low quality and quite often completely different from the original. Buying such a cable is at your own risk and basically illegal. It will for sure ruin the quality of your installation.
_______________________________________________________________________________________________________________

Vel vel, the (original) Magnum er en fin kabel, ikke no show-off men en god musikkformidler som får med seg mye som ligger "langt baki der". Solid konstruksjon som ikke ryker om man snubler i den! :) VdH har i mange år jobbet med carbon, og har enkelte kabler kun av dette matriale, som the first, second and third.

Bra saker! :)
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.507
Antall liker
2.953
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
2mmelit1 skrev:
FIY, så er det samme sangen som han linket til! lengere opp :p
DET er jeg fullstendig klar over. Derfor jeg siterte. :D
(burde kanskje vært tydelig og skrevet: "det var det første jeg OGSÅ tenkte på...")

Håper foressten at du blir fornøyd med Dacmagic :)
 

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Innlegg
2.181
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
2mmelit1 skrev:
annonsen:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=300376739917

hvis det tverrsnittet er av den faktisk kablene jeg får så ser den jo ekte ut, ser jo ut som det kan være opp mot 500 ledere pakket inn i kulfiber! =)
En av fordelene med å pushe hifi for HFK er at jeg kan låne med meg en del hjem for å teste. Jeg skal jo vite hva kundene spør om, men ikke la dette bli en del av tråden.

Jeg har studert merkene på den kabelen jeg har liggende, og det kan se ut som merkingen på kabelen er ganske lik, men litt mer "solid" i trykket enn bildene på kabelen i annonsen. Jeg stusser også på at den er "brand new, in box", med mindre det e rforhandleren selv som stiller med disse boksene.

Jeg skal be en av gutta titte på annonsen og se hva de sier, tar det eventuelt per pm.

Utover det - om du bruker volumkontrollen på pc til Dacmagic kan det i seg selv være årsak til at du opplever støy. Ingen tvil om at en forforsterker vil løfte lyden! Du kutter i volumet i det digitale domenet, noe som gir direkte utslag på lydkvalitet ved at du komprimerer lyden.
 

2mmelit1

Hi-Fi interessert
Ble medlem
26.11.2009
Innlegg
79
Antall liker
0
tore_v1 skrev:
2mmelit1 skrev:
annonsen:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=300376739917

hvis det tverrsnittet er av den faktisk kablene jeg får så ser den jo ekte ut, ser jo ut som det kan være opp mot 500 ledere pakket inn i kulfiber! =)
En av fordelene med å pushe hifi for HFK er at jeg kan låne med meg en del hjem for å teste. Jeg skal jo vite hva kundene spør om, men ikke la dette bli en del av tråden.

Jeg har studert merkene på den kabelen jeg har liggende, og det kan se ut som merkingen på kabelen er ganske lik, men litt mer "solid" i trykket enn bildene på kabelen i annonsen. Jeg stusser også på at den er "brand new, in box", med mindre det e rforhandleren selv som stiller med disse boksene.

Jeg skal be en av gutta titte på annonsen og se hva de sier, tar det eventuelt per pm.

Utover det - om du bruker volumkontrollen på pc til Dacmagic kan det i seg selv være årsak til at du opplever støy. Ingen tvil om at en forforsterker vil løfte lyden! Du kutter i volumet i det digitale domenet, noe som gir direkte utslag på lydkvalitet ved at du komprimerer lyden.
kan disektere kabelen når den kommer! Må bytte plugger i den ene enden da jeg skal ha andre jumpere på høytalerne! :)

men ser jo at selger bare har fått bra reviews da, så litt rart om alt han har solgt hittil har vært fake! :p men vi får se når det kommer! ;D

jeg har rørpre amp fra Vincent om du leser litt tidligere i tråden! ;) men kan hende alt støy forsvinner med nye strømkabler helt fra fra stolpen ute i gata å inn til stikk i stua! :D kobler ferdig sikringskapet i dag tenker jeg! :D :D :D enda et steg nærmere innflytting!
 

2mmelit1

Hi-Fi interessert
Ble medlem
26.11.2009
Innlegg
79
Antall liker
0
hmmmm, da kom van den hul kabelen, å pga mye mas herfra så måtte jeg jo segg klippe termineringen å sjekke hva som var inni.. å da kommer spørsmålet..

hvordan kan jeg se om det er fake eller ekte!? banna bein og hakkamøkk på at det 200 ledere i hver ledning, telte ikke, men var sykt mange ihvertfall.. å lederne er dekket med noe svarte greier som på bildet fra van den hul sin side! :S

om det er ikke er ekte saker så tror jeg den gjør nytten uansett! ;)

jeg er jo av den typen som ikke tror på detta kabel hysteriet! men syntes det er tøft med en kabel av litt kvalitet, bare sånn for å skryte av det! hehe, litt flaut men;D

forventet innflyttingsdato i ikke ferdig leilighet blir om 2-3 uker, har ikke tid til å vente, så jeg flytter inn før jeg er ferdig.. trenger bare det viktigste! strøm og vann :S så rørleger komme den uken her, så kommer elektriker neste uke!

noen som vet om strømkabler og sikringer har noe å si for støyen på anlegget!?
har strekt nye kabler hele veien, typen norsk draka 3x2.5, men har ikke bestemt meg for hva slags sikringer jeg skal ha.. men har det egentlig noe å si? :p eneste jeg vet er at jeg må ha trege sikringer! :S dumme monoblokker!

det ble en lang fylle post :S beklager for alle skrive feil som må ha oppstått! ;D
 

2mmelit1

Hi-Fi interessert
Ble medlem
26.11.2009
Innlegg
79
Antall liker
0
er forresten på tur til hemsedal, å sitter å hører musikk fra min lille htc hero! smeller jo ikke akkurat fra den! :S hehe

men jeg har tenkt litt på anskaffe meg 1 sub til hver høytaler, men hvordan vill lyden bli på de? jeg må kjøre ysplitter på hver kanal å til suben, men det blir jo ikke noe lowpas signal:S ville ikke disse stå og dure på alt av signaler den får da?

whoop whoop :)
 

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Innlegg
2.181
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Om du vil vite om det er ekte vare eller ikke så kan du sikkert ta turen innom en HFK-butikk og sammenligne. Er du fornøyd med lyden spiller det liten rolle for din del.

Når det gjelder sub så er det mange måter å koble opp på.

Du kan koble med høyttalerkabler, og sånt sett bruke subwooferen som et delefilter som skreller av de laveste frekvensene. Dette vil lette jobben for dine Ushere.

Alternativt kan du splitte signalet og kjøre hele signalet inn i sub, og hele inn i monoblokker og høyttalere. Da vil du bruke delefilteret i subwooferne til å justere hvor høyt opp i frekvens de skal spille.
 

2mmelit1

Hi-Fi interessert
Ble medlem
26.11.2009
Innlegg
79
Antall liker
0
Da har man ordnet et lite mobil bildet ;D


ganske så cleant! :p
 

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Innlegg
5.715
Antall liker
1.259
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Ja det må jeg si, frem med kablene og rot litt til ;D
 

2mmelit1

Hi-Fi interessert
Ble medlem
26.11.2009
Innlegg
79
Antall liker
0
må nok høvle et par foringer først samt trekke opp noe strøm før det blir noe musikk til arbeidet! ;D
men elektrikker kommer til uken, så er vel ikke lengefør det skjer noe! :D

gulvet er funky freesht:D meget fornøyd med det! får håpe jeg ikke går lei når det er såpass spesielt! :S
 

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Innlegg
5.715
Antall liker
1.259
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Ser dødskult ut det gulvet, blir man lei så er det til med stooore tepper :D
 

2mmelit1

Hi-Fi interessert
Ble medlem
26.11.2009
Innlegg
79
Antall liker
0
hifiguru skrev:
Ser dødskult ut det gulvet, blir man lei så er det til med stooore tepper :D
hehe, blir mye tepper, med tanke på at jeg har lagt det gulvet i alle rommene i leiligheten! ;)
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.507
Antall liker
2.953
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
2mmelit1 skrev:
hifiguru skrev:
Ser dødskult ut det gulvet, blir man lei så er det til med stooore tepper :D
hehe, blir mye tepper, med tanke på at jeg har lagt det gulvet i alle rommene i leiligheten! ;)
Har sansen for at du har lagt samme gulv i hele leiligheten. :)
 

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Innlegg
2.181
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Viktig med en rød kabel gjennom hele leiligheten. Eventuelt en rød tråd. Glemmer ofte hvordan det hele henger sammen. Muligens med kabel.
 

2mmelit1

Hi-Fi interessert
Ble medlem
26.11.2009
Innlegg
79
Antall liker
0
tore_v1 skrev:
Viktig med en rød kabel gjennom hele leiligheten. Eventuelt en rød tråd. Glemmer ofte hvordan det hele henger sammen. Muligens med kabel.
hehe, den røde kabelen er lagt! ;) Håper på innflytting til helgen! Å kanskje mer nyinnkjøp av HIFI!?!?!? :eek: :eek:
 

2mmelit1

Hi-Fi interessert
Ble medlem
26.11.2009
Innlegg
79
Antall liker
0
Da kan det hende det blir oppgraderinger allerede til helgen om tiden strekker til :O
 

2mmelit1

Hi-Fi interessert
Ble medlem
26.11.2009
Innlegg
79
Antall liker
0
bjornh skrev:
2mmelit1 skrev:
Da har man ordnet et lite mobil bildet ;D


ganske så cleant! :p
Ingen kabler?? ::)
er vel mer som mangler der! ;) på den kortveggen der så har jeg nå fått opp 8 strømutak nu ;D
så blir vel action det!
 

2mmelit1

Hi-Fi interessert
Ble medlem
26.11.2009
Innlegg
79
Antall liker
0
Da har man jaggu vært å handlet litt! noen som har noe formening om hva jeg har kjøpt!? Den er svart ihvertfall ;)

Handlet på JFSSoundsystems i drammen! Som forresten er en veldig trivelig liten butikk med dertil trivelig ting på innsiden! ;D ;D
http://www.mamut.net/jfssoundsystems/default.htm
 

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.123
Antall liker
3.904
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Hmm.. en dings?

pent gulv btw. :)
 
Topp Bunn