Høyttalere Vis os din/dine Subwoofere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Her var det mye lekkert. Ikke rart det er mye bra lyd rundtomkring 🙂
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.387
    Antall liker
    20.800
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    To av disse. To 12” Beymadrivere og en B&O IcePower250ASX i hver. En hel haug med DSP for å få riktig frekvensgang i rommet. Øvre grensefrekvens er 40 Hz, over der er anlegget dipol. ELF-prinsipp på disse småtassene selvfølgelig. Fysisk dype nok til at dipolene ikke kommer nærmere frontveggen enn den høyst nødvendige meteren. Fruevennlig formgivning med andre ord.
    ECB5AFFD-38ED-46C0-B31B-5F2FF7905C84.jpeg
    3567EF2A-3E83-4965-8AA0-873A7CF031E6.jpeg
     
    Sist redigert:

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.993
    Torget vurderinger
    2
    Stuet bort fordi..den er stor og syk

    Zu Audio Method

    120 L, 2 x 15" eminence beta 15a

    IMG_20210216_165454.jpg
    IMG_20210216_103512.jpg





    Og 2 x 15" eminence beta 15a til en kopi eller annet bass bruk. OB ?
    IMG_20210216_165337.jpg


    En til hver Quad


    490426-74bf05eee057d7012099a3671dc899df.jpg

    DSC_0912 (1).jpg
    DSC_1466.jpg
    DSC_1474.jpg




    Men drømmer om noe lignende, men så er det denne matematikken da.


    00.jpg
    Meet-the-World-039-s-Most-Insane-Intriguing-and-Ultimately-Biggest-Subwoofer-4.jpg
    Meet-the-World-039-s-Most-Insane-Intriguing-and-Ultimately-Biggest-Subwoofer-2.jpg
    largest_subwoofer-3.jpg
     
    Sist redigert:
    L

    Lassencad

    Gjest
    Kæft det er rart at se så mange subs :)

    E. Largo der skriver :
    I forhold til hva enkelte andre kan vise frem av enorme subber så blir jo mine 2 stk 4645b rene lifestyle produktene
    Fuldstændigt ligegyldigt.

    Har man en Sub så vis os den :)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.683
    Torget vurderinger
    23

    The Famous Sluksub!

    Flatt (0 dB) fra 30 Hz. (til 80 :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:)
    Stereo, 2 x Watt
    4" langslags basselement med massivt magnetsystem
    Bassfretex

    sluksub.png
     

    karmann

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.07.2012
    Innlegg
    333
    Antall liker
    1.034
    Det stemmer det, hahaha. Det tok ikke lange tiden, men hyggelig det. Dørene er alltid oppe her :)
    Jeg fikk i siste driver på Onsdag, så har akkuratt få lyd på det.
     

    Hunsbedt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.05.2013
    Innlegg
    617
    Antall liker
    2.626
    Sted
    Kvinesdal
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har hatt en del forskjellige basser og subber i min kino Jeg starta ut i 2013 med to stk Dynabel Brontes DIY-subber med 12" Peerless xxls basser, fra min forrige kino. Det ble jo for lite og puslete i den veldempa kinoen min. Så ble det jo oppgradert, med opptil fire langslag pølsesubber (Boschmann AZX W15" Nuke, i portet kasse, og 1-2 stk Exodus Audio Maelstrom 21". Det funka allright en stund, men ble småtteri da Anders Lønnegraff sine 6 stk LMS Ultra 18 ble satt opp. Under en klippetest på en Crown Itech 6000 målte jeg 129dB i 11Hz på tre meter avstand. Det var helt vilt...

    Jeg fant ut til slutt at pølsesubber med lang slaglengde ikke var noe for meg. Det måtte papirbasser med trekkspilloppheng på plass. Jeg var heldig og fikk kjøpt fire stk Beymasubber (Beyma 18G50) i store porta kasser fra en kompis. De var blitt bygget av Stig Erik Tangen, og passet helt utmerket sammen med de store Milesene mine, som jeg nå hadde på plass.

    Dette hadde jeg helt frem til for litt over et år siden. Da kjøpte jeg Tangen sitt store dipolbass-system. Desverre så fungerte dette ikke særlig godt i min kino. Jeg bygde derfor om de åtte H-baflene til store porta kasser, med ett element (Beyma 21 SW1600ND) i hver kasse. Dette blir nok stående en stund. Med to stk Itech-6000 til å drive bassystemet, har jeg nå utrolig bra bass, med kraft og headroom nok til alt jeg trenger. Inntil videre i alle fall! ;)

    Dynabel Bronthes sub og Peeless xxls 12.JPG

    Boshmann 15 og Maelstrom 21.JPG

    TC Sounds LMS Ultra 18.jpg

    Beyma 18G50.jpg

    IMG_20200105_153031.jpg

    IMG_20200330_184035.jpg
     
    L

    Lassencad

    Gjest
    Jeg har hatt en del forskjellige basser og subber i min kino Jeg starta ut i 2013 med to stk Dynabel Brontes DIY-subber med 12" Peerless xxls basser, fra min forrige kino. Det ble jo for lite og puslete i den veldempa kinoen min. Så ble det jo oppgradert, med opptil fire langslag pølsesubber (Boschmann AZX W15" Nuke, i portet kasse, og 1-2 stk Exodus Audio Maelstrom 21". Det funka allright en stund, men ble småtteri da Anders Lønnegraff sine 6 stk LMS Ultra 18 ble satt opp. Under en klippetest på en Crown Itech 6000 målte jeg 129dB i 11Hz på tre meter avstand. Det var helt vilt...

    Jeg fant ut til slutt at pølsesubber med lang slaglengde ikke var noe for meg. Det måtte papirbasser med trekkspilloppheng på plass. Jeg var heldig og fikk kjøpt fire stk Beymasubber (Beyma 18G50) i store porta kasser fra en kompis. De var blitt bygget av Stig Erik Tangen, og passet helt utmerket sammen med de store Milesene mine, som jeg nå hadde på plass.

    Dette hadde jeg helt frem til for litt over et år siden. Da kjøpte jeg Tangen sitt store dipolbass-system. Desverre så fungerte dette ikke særlig godt i min kino. Jeg bygde derfor om de åtte H-baflene til store porta kasser, med ett element (Beyma 21 SW1600ND) i hver kasse. Dette blir nok stående en stund. Med to stk Itech-6000 til å drive bassystemet, har jeg nå utrolig bra bass, med kraft og headroom nok til alt jeg trenger. Inntil videre i alle fall! ;)

    Vis vedlegget 697928
    Vis vedlegget 697929
    Vis vedlegget 697930
    Vis vedlegget 697931
    Vis vedlegget 697932
    Vis vedlegget 697933
    :)
    Er det ikke Dali højttalere man kan se på foto 2?
     
    • Liker
    Reaksjoner: KMR

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.048
    Antall liker
    21.967
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    ShyHorna mine ser plutselig små og nusselige ut! De er bygget av The Shy her på forumet med 24" PD elementer. Har 4 stk. fordelt på to anlegg. I det ene rommet drives de av et par Midgard Oberon 6.1 monoblokker, mens en Crown K2 driver de andre :)

    52DADC85-6A6E-47DB-B081-113A4193531E.jpeg
    A2FE7CA4-1BB6-4DBD-AB70-D967BA375DA5.jpeg
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.508
    Antall liker
    14.225
    Sted
    Langesund
    Ja det er indtil videre en oplevelse at se disse voldsomme systemer/Subs :)
    Ja du koser deg nå og ikke er alle kommet på banan heller To av de topp tre største på bunnkapasitet er ikke vist fram ennå. Jeg er godt nede på listen, bare så det er sagt.

    Hvordan står det til i hjemlandet ditt ? det må da være noen galninger der også?
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.508
    Antall liker
    14.225
    Sted
    Langesund
    Det funka allright en stund, men ble småtteri da Anders Lønnegraff sine 6 stk LMS Ultra 18 ble satt opp. Under en klippetest på en Crown Itech 6000 målte jeg 129dB i 11Hz på tre meter avstand. Det var helt vilt...
    Det forteller jo litt om hva rom kan gjøre i de laveste frekvenser. Jeg målte for 20 år siden 131 db ved 10 hz med 800 watt fordelt på skarve 8x12" -100 watt til hvert element.
    Denne tid er over og nå er kvalitetsbass det eneste som er av interesse.

    Edit: Klarer forresten ikke det nå, selv om jeg har fem ganger mer effekt til hvert element, som også har fem ganger så stort membranareal.
     
    Sist redigert:

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.156
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Det forteller jo litt om hva rom kan gjøre i de laveste frekvenser. Jeg målte for 20 år siden 131 db ved 10 hz med 800 watt fordelt på skarve 8x12" -100 watt til hvert element.
    Denne tid er over og nå er kvalitetsbass det eneste som er av interesse.
    Jeg hater å innrømme det, men får et snev av inspirasjon av disse tullingene
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.683
    Torget vurderinger
    23
    Ja faktisk så blåser det friskt ut av porten ved skikkelig pådrag! I motfase men dog..
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Jeg har hatt en del forskjellige basser og subber i min kino Jeg starta ut i 2013 med to stk Dynabel Brontes DIY-subber med 12" Peerless xxls basser, fra min forrige kino. Det ble jo for lite og puslete i den veldempa kinoen min. Så ble det jo oppgradert, med opptil fire langslag pølsesubber (Boschmann AZX W15" Nuke, i portet kasse, og 1-2 stk Exodus Audio Maelstrom 21". Det funka allright en stund, men ble småtteri da Anders Lønnegraff sine 6 stk LMS Ultra 18 ble satt opp. Under en klippetest på en Crown Itech 6000 målte jeg 129dB i 11Hz på tre meter avstand. Det var helt vilt...

    Jeg fant ut til slutt at pølsesubber med lang slaglengde ikke var noe for meg. Det måtte papirbasser med trekkspilloppheng på plass. Jeg var heldig og fikk kjøpt fire stk Beymasubber (Beyma 18G50) i store porta kasser fra en kompis. De var blitt bygget av Stig Erik Tangen, og passet helt utmerket sammen med de store Milesene mine, som jeg nå hadde på plass.

    Dette hadde jeg helt frem til for litt over et år siden. Da kjøpte jeg Tangen sitt store dipolbass-system. Desverre så fungerte dette ikke særlig godt i min kino. Jeg bygde derfor om de åtte H-baflene til store porta kasser, med ett element (Beyma 21 SW1600ND) i hver kasse. Dette blir nok stående en stund. Med to stk Itech-6000 til å drive bassystemet, har jeg nå utrolig bra bass, med kraft og headroom nok til alt jeg trenger. Inntil videre i alle fall! ;)

    Vis vedlegget 697928
    Vis vedlegget 697929
    Vis vedlegget 697930
    Vis vedlegget 697931
    Vis vedlegget 697932
    Vis vedlegget 697933

    drit at dette innlegget kom rett før jeg skulle legge ut bilder av mine to system audio se200 suber i hvit pianolakk.
     

    Nidaros

    Ble medlem
    27.12.2014
    Innlegg
    246
    Antall liker
    175
    Torget vurderinger
    2
    Jeg er SÅ imponert over alle som bygger inn subwoofere i konstruksjonen. En ting er at det er veldig inngripende for selve bygningen. Kostbart er det også, trolig både i form av arbeidstimer og i kroner og øre.

    Men samtidig setter det vel en ganske effektiv stopper for "byttesyken"? Å måtte rive vegger, tak og gulv for å bytte høyttalere, gjør kanskje at fristelsen til å oppgradere anlegget ikke er så til stedeværende?
     
    L

    Lassencad

    Gjest
    Ja du koser deg nå og ikke er alle kommet på banan heller To av de topp tre største på bunnkapasitet er ikke vist fram ennå. Jeg er godt nede på listen, bare så det er sagt.

    Hvordan står det til i hjemlandet ditt ? det må da være noen galninger der også?
    Hej :)
    Så må du sørge for at de kommer på banen :) :) Hvis altså de er på HiFi Sentralen
    Ang HiFi folk her i Danmark holder de fleste der har stort dyrt HiFi kortene tæt ind til kroppen.
    Da jeg var på Facebook havde jeg en gruppe hvor man skulle vise sit anlæg og fortælle lidt om hvorfor man var kommet lige netop til det anlæg.
    Det var svært at få medlemmer til at ligge fotos op på trods af det var en lukket gruppe. Flere var nervøse for indbrud?
    Og hvor mange Danskere der er på HiFi Sentralen ved jeg ikke. Jeg ved dog der er en del Danskere der har stort voldsom udstyr
     

    anna

    Medlem
    Ble medlem
    12.06.2005
    Innlegg
    33
    Antall liker
    61
    Torget vurderinger
    2
    Mitt oppsett /bassystem i rom i rommet på 28 m2 , basser består av 4 stk NHT 1259 (12") i kasser på 100 l (40x40x70 cm ) drives av to stk xtz sub amp 1 , samt bruk av Mini dsp 2x4 hd til disse deles på 80 hz , samt er det Doxa Revelator HT i full frekvens
    NHT 1259 XTZ sub amp 1 03.jpg
    NHT 1259  XTZ Sub amp 1.jpg
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.079
    Antall liker
    2.499
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Mitt oppsett /bassystem i rom i rommet på 28 m2 , basser består av 4 stk NHT 1259 (12") i kasser på 100 l (40x40x70 cm ) drives av to stk xtz sub amp 1 , samt bruk av Mini dsp 2x4 hd til disse deles på 80 hz , samt er det Doxa Revelator HT i full frekvens Vis vedlegget 698227 Vis vedlegget 698230
    Kult opp sett , er du lyd tekniker eller :)
     

    anna

    Medlem
    Ble medlem
    12.06.2005
    Innlegg
    33
    Antall liker
    61
    Torget vurderinger
    2
    Kult opp sett , er du lyd tekniker eller :)
    Neida bare musikkinterresert har plukket opp litt tips og råd her på HFS og hos venner bl.a med absorbenter fra 100- 300 mm med rockwool inmat , muligens litt "overmøblert" med akustiske tiltak men greit i en "hule" og synes det funker også
     
    L

    Lassencad

    Gjest
    Så fik jeg tid til at finde fotos og lidt Historie på mine STORE subs der der i størrelse drukner lidt i alle de gale Nordmænd der har gået all in når det kommer til subs :)

    Mine Subs er oprindelig en del af
    https://www.stereophile.com/content/snell-music-cinema-home-thx-reference-system
    Og en del af et stereo sæt

    Det var Kevin Voecks der stod for udviklingen.
    Karma-audio.dk -Snell-Acoustics.REF.jpg-for-web-large.jpg
    666SMAC.promo_.jpg


    Selve enheden er noget anderledes da den ifølge Snell kan bevæge sig 3"
    Enheden er købt af en underleverandør og modificeret af Snell

    P6180109 (4).JPG


    Enheden har dobbelt spider med en jernstang imellem ...der af den lange vandring
    Selve porten starter ved front og ender lige bag enhed.

    P6180109 (2).JPG
    20201211_125619.jpg

    Data:
    17-80 Hz + - 2dB
    88dB 1 Meter 2.83 v
    Jeg deler dem ved 35Hz
    Sådan en Snell subs er for mig en af de bedste i forhold til størrelsen og især brugt priser. De dukker op fra tid til anden på brugt markedet.
    Den første købte jeg fra Ebay og nr 2 direkte fra Snell :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn