Diverse Vis meg din FM-tuner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Jan_I

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    4.128
    Antall liker
    308
    Har en Yamaha T-500 som står nedpakket i original eske



    Men den som blir brukt mest er denne smykkeperlen som står på kjøkkenbenken

    Har ellers en gammel kurer i god stand samt div andre småradioer (sikkert 8-10 stk til sammen)
    Bruker også radioen i bilen mye, men den blir nok ALDRI byttet til dab
     

    Vedlegg

    tah

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    115
    Antall liker
    38
    Har hatt mange år med denne. Triste greier med dab.... Men eg er faktisk meir bekymra for innhold enn for teknologi framover.
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Har hatt mange år med denne. Triste greier med dab.... Men eg er faktisk meir bekymra for innhold enn for teknologi framover.
    Jeg hadde en sånn en i mange år jeg også. En flott tuner! I det hele tatt hadde vel Audiolab mye bra den gangen de var på høyden. Til overkommelige priser også :)
    Og jeg er enig med deg i det du skriver om innhold. Det tekniske finnes det tross alt løsninger på.
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.169
    Antall liker
    4.758
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Min Onkyo T-4037 har ligget ubrukt i årevis, må jeg innrømme. Squeezebox/Transporter har overtatt.

    Jeg husker faktisk godt den dagen jeg kjøpte den hos nå forlengst nedlagte Madland Radio og TV. Tok den med hjem, koblet til min NAD 3020A og teipet den medfølgende dipolantennen opp langs tapeten. Og vips, så kunne jeg lytte til et halvt dusin britiske og tyske FM-stasjoner. Støyfritt i stereo! Og enda mange flere i mono. Jeg kunne knapt tro det. Denne tuneren, selv om den var den aller rimeligste i Onkyos sortiment, var jo helt genialt bra! Men akk, hvor lenge var Adam i Paradis. For dette gjentok seg ALDRI. Det må ha vært helt eksepsjonelle atomosfæriske forhold AKKURAT DEN ENE DAGEN da jeg kjøpte tuneren, og aldri siden.






    Skuffelsen ble heldigvis ikke så veldig langvarig, for tuneren er helt OK, den.
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Jeg er litt lei meg for at jeg aldri fikk skaffet meg Tandberg 3001
    Den er jo legendarisk, og er flott å se på også. Kanskje jeg skulle få tak i en og benytte på hytta. Der oppe har vi et DAB-adapter som funker bra. Lyden kan jeg ikke si så mye om, siden resten av anlegget er av en heller medioker kvalitet. Men det er kanskje litt overkill.

    Jeg rakk altså aldri å få en 3001, men Magnum Dynalab T108 fikk jeg. Ingen dårlig erstatning!:D
     

    Vedlegg

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.169
    Antall liker
    4.758
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Det ergrer meg fremdeles at jeg lot en kompis kaste sin Tandberg 3011 i el-returen. Tipper den hadde latt seg reparere.
     

    niha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.035
    Antall liker
    406
    Torget vurderinger
    7
    Jeg tror DAB blir skrota fordi det går på helsa løs.
    Jeg ser ihvertfall en fordel med Dab. Nå kan jeg få fjernkontroll og forvalg på min gode gamle Tivoli One ved hjelp av Dab adapter.
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn