Jeg aktiviserer deg nå, gjør jeg ikke?
I så fall må du ha lest mine innlegg (noe du har valgt å gjøre selv), og du har tydeligvis gjort deg opp noen meninger og tanker rundt det jeg har skrevet (siden du er uenig). Før du går til det skritt å kommentere både meg og mine innlegg...
Du sier jeg ikke har bidratt med noe i dette forumet, men mitt ønske er mer enn noe å få andre til å reflektere rundt vår interesse (noe du tydelig har gjort), samt ikke minst at jeg selv reflekterer rundt vår interesse (det gjør jeg bl.a. når jeg leser andres meninger).
Er det ikke hva en debatt er ment som, å diskutere ytterpunkter. I alle fall er det en mer dynamisk debatt enn en debatt der alle drar i samme retning og er enige, det skal være for- og mot-argumenter også (spennvidde). I så måte er jeg et talerør som ser vår felles interesse fra en annen vinkel og i et satt på spissen perspektiv - noe som er grobunn for debatt. Blir ikke like levende debatt der folk enes og drar i samme retning, i alle fall en annen debatt...
Sett fra et slikt ståsted har jeg bidratt mer enn du ser, og for all del, du skal få være provosert og uenig - annet forventer jeg da alvorlig talt ikke når jeg har valgt de overskriftene og den tilnærming jeg har gjort til noe av det jeg har skrevet. Det har da vært ment for å provosere til tanker og debatt, dessuten har jeg skrevet saklig da ting reelt kan sees på måter slik jeg har vinklet alt.
Hva jeg har bidratt til for denne hobbyen? Jo, mye...!! Mer enn du ser også der...
Bl.a. har jeg rekrutert flere til vår hobby, og det er mange som spør meg om råd og mine meninger i forbindelse med hifi-kjøp o.l. Dessuten har jeg vært og besøkt flere hifi-interesserte jeg har blitt kjent med på nettet, og har selv hatt besøk av flere - noen av disse har jeg ofte kontakt med privat, andre igjen snakker jeg sjeldnere med da jeg ikke bruker MSN og Skype så mye lenger (hvor dem er addet). I alle fall har jeg ikke noen dårlige forhold til noen av dem, og føler at dem tar meg seriøst (slik jeg også gjør det med dem). Dessuten har jeg handlet hos flere, og andre har sågar handlet hos meg - vil også si jeg er flink til å følge mine gamle komponenter, så noen av dem som har handlet hos meg har jeg fortsatt kontakt med og vi snakker hifi selv om vi ikke kjente hverandre før vi handlet med hverandre.
----
Oppfordrer deg til å lese litt mellom linjene, det er ikke slik at det ikke er mening i alt jeg kommer med - snarere heller pleier jeg å argumentere for noe de gangene jeg gjør det.
Tør jeg spørre hvor hifi-relatert ditt angrep på meg er, og hvor konstruktivt det er for hifi-interessen?
Påstår at denne interessen betyr vell så mye for meg som for deg, hvor mye penger dem legger i hifi og hvor mye teknisk dem kan eller ikke kan forteller lite om hifi-interessen. Engasjement derimot vitner om interesse, og det har jeg, sågar for å se det hele fra andre perspektiv (noe jeg selv lærer av).
Det ville vært enkelt for meg å ha en annen tilnærming til hvordan jeg skriver, dog ville det ikke vært like interessant. Så heller enn å henge meg ut så kanskje du heller skulle rost meg for å engasjere meg, og for all del - du skal få være uenig og provosert og det må du gjerne få uttrykke. Dog saklig, og ikke med uthenging, da har du intet å si om saken så kan du droppe det.
Dessuten minner jeg om at du ikke nødvendigvis trenger å lese mine innlegg om du ikke ønsker dette, opp til deg selv hva du ønsker eller ei - man trenger ingen ignoreringsfungsjon for å ignorere noen, i alle fall trenger ikke jeg det de gangene jeg ønsker det. Regner med at også du har scrolle-funksjon på din PC, og da kan du raskt og enkelt bla raskt nedover uten å lese ett ord hver gang du ser det står Jan-Helge som avsender. I så fall er alle problemer løst dersom du ser meg som uønsket...
MVH
Jan Helge