VIRUS på HFS?

Status
Stengt for ytterligere svar.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.613
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
J-H/made 4 you?
hva har du egentlig bidratt med på dette forumet, bortsett fra dårlig stemning?
NADA !
INGENTING av VERDI for denne hobbyen, være seg teknisk, musikk-orientert eller filosofisk for den saks skyld
mvh
Leif

Poirot

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.07.2007
Antall liker
2.129
LMC skrev:
J-H/made 4 you?
NADA !
INGENTING av VERDI for denne hobbyen, være seg teknisk, musikk-orientert eller filosofisk for den saks skyld
mvh
Leif
Stått opp med feil bein først i dag, eller..............? ??? ;D

J

J.J

Gjest
LMC skrev:
J-H/made 4 you?
NADA !
mvh
Leif
Dette er jeg helt enig i !!
En som starter tråder for å lage sure oppstøt og kvalme - gang på gang bør utestenges etter min mening.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.613
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
Super skrev:
LMC skrev:
J-H/made 4 you?
NADA !
mvh
Leif
anonym?
for alt jeg vet kan du være J-H/made 4 you

heretter bokotter jeg alle, som er anonyme, og vil etter beste evne ignorere de
mvh
Leif

uob

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.04.2009
Antall liker
89
Sted
Oppegård
LMC skrev:
J-H/made 4 you?
NADA !
mvh
Leif
Den form for mobbekampanje du har satt igang hører ikke hjemme noe sted, denne form for oppførsel hadde jeg ikke trodd var en voksen mann verdig. Er du uenig med J-H får du diskutere på et saklig grunnlag eller la være å lese trådene hans. Det å prøve å få med alle kompisene dine for å jage han ut av skolegåren er idiotisk og barnslig. Og det at du er en av de største gutta i klassen gjør det enda verre.

Ole Borgenvik

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.10.2010
Antall liker
413
Sted
Sandefjord
uob skrev:
LMC skrev:
J-H/made 4 you?
NADA !
mvh
Leif
Den form for mobbekampanje du har satt igang hører ikke hjemme noe sted, denne form for oppførsel hadde jeg ikke trodd var en voksen mann verdig. Er du uenig med J-H får du diskutere på et saklig grunnlag eller la være å lese trådene hans. Det å prøve å få med alle kompisene dine for å jage han ut av skolegåren er idiotisk og barnslig. Og det at du er en av de største gutta i klassen gjør det enda verre.
Støttes!

Poirot

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.07.2007
Antall liker
2.129
LMC skrev:
Super skrev:
LMC skrev:
J-H/made 4 you?
NADA !
mvh
Leif
anonym?
for alt jeg vet kan du være J-H/made 4 you

heretter bokotter jeg alle, som er anonyme, og vil etter beste evne ignorere de
mvh
Leif
Ifølge profilen din, er du en mann på 54 år. Veeeeeeeeeeeeldig hårsår til å ha passert 50, må jeg si. Sandkassementalitet.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.613
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
alle har rett til å uttrykke sin mening...også dere
mange er enige om ar fyren kun bidrar til å fokke opp stemningen og burde vært utestengt
dette argumentet har også vært brukt mot meg for utestengning
men jeg skal repektere dette og la være å kommentere denne personen ytterligere
mvh
Leif

PS til SUPER : ikke hårsår i det hele tatt....mener bare at å opptre anonymt er FEIGT !
hva med din profil..blir man ikke mye klokere av
blir som å spille poker der bare den ene kan se den andres kort

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Antall liker
9
Å opptre anonymt på HFS er valgfritt.
M4U / Jan Helge er ikkje meir enn eit googlesøk og eit klikk frå fullt navn og bilde.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.613
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
Brasse skrev:
Å opptre anonymt på HFS er valgfritt.
M4U / Jan Helge er ikkje meir enn eit googlesøk og eit klikk frå fullt navn og bilde.
jeg kommenterer ikke han i dette tilfellet heller
mvh
Leif

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Antall liker
9
Den er grei, eg las det anleis.
Eg er for fullt navn, vertfall på profilsidene, trur det hadde temma ein del troll.
Ikkje at det er tvang, men at ein blir oppfordra til det. Eit karaktersystem der vist mange minus gir utestengelse er nok ei god løysing. Både for å få sila ut dårlige selgarar og forumnissar.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.613
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
ikke noe problem
jeg har tydeligvis sagt nok, og får holde meg i skinnet
mvh
Leif

Jan-Helge

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2007
Antall liker
607
Jeg aktiviserer deg nå, gjør jeg ikke?

I så fall må du ha lest mine innlegg (noe du har valgt å gjøre selv), og du har tydeligvis gjort deg opp noen meninger og tanker rundt det jeg har skrevet (siden du er uenig). Før du går til det skritt å kommentere både meg og mine innlegg...

Du sier jeg ikke har bidratt med noe i dette forumet, men mitt ønske er mer enn noe å få andre til å reflektere rundt vår interesse (noe du tydelig har gjort), samt ikke minst at jeg selv reflekterer rundt vår interesse (det gjør jeg bl.a. når jeg leser andres meninger).

Er det ikke hva en debatt er ment som, å diskutere ytterpunkter. I alle fall er det en mer dynamisk debatt enn en debatt der alle drar i samme retning og er enige, det skal være for- og mot-argumenter også (spennvidde). I så måte er jeg et talerør som ser vår felles interesse fra en annen vinkel og i et satt på spissen perspektiv - noe som er grobunn for debatt. Blir ikke like levende debatt der folk enes og drar i samme retning, i alle fall en annen debatt...

Sett fra et slikt ståsted har jeg bidratt mer enn du ser, og for all del, du skal få være provosert og uenig - annet forventer jeg da alvorlig talt ikke når jeg har valgt de overskriftene og den tilnærming jeg har gjort til noe av det jeg har skrevet. Det har da vært ment for å provosere til tanker og debatt, dessuten har jeg skrevet saklig da ting reelt kan sees på måter slik jeg har vinklet alt.

Hva jeg har bidratt til for denne hobbyen? Jo, mye...!! Mer enn du ser også der...

Bl.a. har jeg rekrutert flere til vår hobby, og det er mange som spør meg om råd og mine meninger i forbindelse med hifi-kjøp o.l. Dessuten har jeg vært og besøkt flere hifi-interesserte jeg har blitt kjent med på nettet, og har selv hatt besøk av flere - noen av disse har jeg ofte kontakt med privat, andre igjen snakker jeg sjeldnere med da jeg ikke bruker MSN og Skype så mye lenger (hvor dem er addet). I alle fall har jeg ikke noen dårlige forhold til noen av dem, og føler at dem tar meg seriøst (slik jeg også gjør det med dem). Dessuten har jeg handlet hos flere, og andre har sågar handlet hos meg - vil også si jeg er flink til å følge mine gamle komponenter, så noen av dem som har handlet hos meg har jeg fortsatt kontakt med og vi snakker hifi selv om vi ikke kjente hverandre før vi handlet med hverandre.

----

Oppfordrer deg til å lese litt mellom linjene, det er ikke slik at det ikke er mening i alt jeg kommer med - snarere heller pleier jeg å argumentere for noe de gangene jeg gjør det.

Tør jeg spørre hvor hifi-relatert ditt angrep på meg er, og hvor konstruktivt det er for hifi-interessen?

Påstår at denne interessen betyr vell så mye for meg som for deg, hvor mye penger dem legger i hifi og hvor mye teknisk dem kan eller ikke kan forteller lite om hifi-interessen. Engasjement derimot vitner om interesse, og det har jeg, sågar for å se det hele fra andre perspektiv (noe jeg selv lærer av).

Det ville vært enkelt for meg å ha en annen tilnærming til hvordan jeg skriver, dog ville det ikke vært like interessant. Så heller enn å henge meg ut så kanskje du heller skulle rost meg for å engasjere meg, og for all del - du skal få være uenig og provosert og det må du gjerne få uttrykke. Dog saklig, og ikke med uthenging, da har du intet å si om saken så kan du droppe det.

Dessuten minner jeg om at du ikke nødvendigvis trenger å lese mine innlegg om du ikke ønsker dette, opp til deg selv hva du ønsker eller ei - man trenger ingen ignoreringsfungsjon for å ignorere noen, i alle fall trenger ikke jeg det de gangene jeg ønsker det. Regner med at også du har scrolle-funksjon på din PC, og da kan du raskt og enkelt bla raskt nedover uten å lese ett ord hver gang du ser det står Jan-Helge som avsender. I så fall er alle problemer løst dersom du ser meg som uønsket...

MVH
Jan Helge

Jan-Helge

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2007
Antall liker
607
Jeg kan hjelpe dere med det Googlesøket, to sec. så skal jeg avsløre hvem jeg er...

Bare finne frem bilder m.m. og så skal jeg skrive et lite innlegg om meg selv med bilde.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.181
Torget vurderinger
4
Største virsuet her på forumet er nok kombinasjonen av hårsår og selvhøytidelig.

Jan-Helge

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2007
Antall liker
607
Jeg heter som sagt Jan Helge, er blitt 39 år og bosatt i Oslo. Dog er jeg opprinnelig fra vestlandet, nærmere bestemt fra Odda, men trådde mine barnesko på Voss og har de fleste av mine minner derfra.

Ellers kan jeg si om meg selv at jeg har flere interesser enn debattforum, bl.a. har jeg alltid likt idrett og friluftsliv (spesielt alpint og badminton, men var allsidig på det området den gang, nå derimot er jeg ikke like aktiv grunnet kneet som tidvis umuliggjør dette). Viktig for meg er min familie og mine venner, aller mest i så måte min lille datter på snart to år.

Hifi ble jeg interessert i for mer enn 20 år siden, i første omgang når en kamerat skaffet seg hifi-anlegg, dernest mer og mer etter hvert som jeg fikk oppleve nye anlegg. I sin tid, (og da snakker jeg om før flere av oss fant seg damer samt fikk barn, jobb eller skulle gå skoler m.m. andre steder, som igjen førte oss til hver vår kant) var vi en gjeng av venner med mange spennende anlegg... Testet og eksprimenterte mye den gangen, siden da har jeg ikke testet like aktivt, men har tidvis alltid besøkt hifi-butikker samt hatt anlegg bygget opp rundt ett eller annet høyttalerpar fra IMF Electronics. Har hatt mye forskjellig fra mange forskjellige produsenter i sin tid, men er nok svakest for noen produsenter i så måte (som er mine favoritter). Vintage er hva jeg har satset på, uten at det nødvendigvis må virke fordømmende da jeg synes mange eldre produkter overrasker positivt, Funnet ut at den store lidenskapen for egen del er analog kilde heller enn digital, foretrekker helt klart vinyl og gjerne med gode rørforsterkere i en kjede uten transistorer i det hele tatt.

Ikke at det interesserer dere, men siden det var noen som var nysgjerrig så legger jeg ut bilder av meg også. Ingen poeng for min del å skulle skjule hvem jeg er, har da intet imot å lære noen her å kjenne eller la andre få ta del i hvem jeg er.

Vedlegg

flaago2

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2010
Antall liker
0
Min kommentar er at LMC muligvis har veldig peiling på tekniske ting, men makan til personuthengende usympatisk oppførsel er det lenge siden jeg har møtt på et forum.

Diskuter sak, ikke person!

Skjerpings!

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
4.656
Torget vurderinger
96
LMC skrev:
J-H/made 4 you?
NADA !
mvh
Leif
Du virker rett og slett som en sur gammel gubbe, og jeg skjønner ikke hvorfor du henger her støtt hvis du blir så grinete av det.
Og du kan bare klappe igjen med dette tullet om hvem som bidrar og ikke bidrar. Dette
er et åpent, gratis forum for alle som vil melde seg inn. Aksepter det, eller finn på noe annet. Syns jeg.

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Antall liker
6.812
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
Nå får dere holde fred frem til hfs3 kommer på luften og vi alle kan ignorere hverandre.

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
4.656
Torget vurderinger
96
For å ta dette med verdifulle bidrag... jeg har ingen som helst interesse av å lese om hjemmemekkede 2 watts rørforsterkere og garderobeskap med elementer i.
Derimot har jeg lest mange gode tips om akustikk og musikk i forskjellige format, for å bare ta to ting jeg har hatt nytte av her. Jeg er ingen flittig bidragsyter sjøl, men det har da hendt at jeg har bidratt med noen innlegg som jeg har fått respons på. Er det ikke plass for sånne som meg her LMC?

PS: Takk for tipset om "Under the boardwalk" med Rickie Lee Jones. En skikkelig "slam" test for anlegg. ;)

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.613
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
joda slapp av
men det jeg misliker er at folk bevisst starter tråder for å få opp "konfliktnivået"
og det er jeg ikke alene om
ellers mener jeg at det bør være rom og takhøyde for det meste og de fleste
vedr. anonymitet var det ALDRI myntet på J-H, men "SUPER", så der ble jeg feiltolket
men slikt skjer og jeg overlever nok det også
J-H er jeg ferdig med å "plage"/ kommentere og anonyme vil jeg fortsatt ignorere
mvh
Leif

J

J.J

Gjest
Jeg vil ha et forum for alle - men er det rom for det ??
Jeg mener JA, og det er nok visse betingelser for det. Alle må oppføre seg skikkelig ( hva nå det enn er... ;) ) Joda .. dere vet, normal folkeskikk og generell høflighet kommer en langt med.
Noen er her for å se & lære - det er ikke alle som bidrar, det må vi akseptere. Det er noen som bidrar mye !! Noen bidrar mye innen kabel/debatter, andre innen DIY (takk til dem) eller selvfølgelig andre emner. Mangfoldet her er stort og takk for det og.
Men siden vi har forumregler - så må dem oxo holdes for at det skal bli et så bra forum som det kan la seg gjøre med dem brukerne vi har.
Utestengelse for en periode eller to bør komme til brukere som ikke kan klare å forholde seg til kjørereglene.
Når en starter tråder for å skape debatt, med spisse headliners og åpningsinnlegg med nok dynamitt til demolere høyhus - gang etter gang, så bør varsellampene komme på for moderatorene her. Når brukere klager i trådene over andre brukere som er til " bry " gang på gang så må det vinnes gehør for det.

Sjøl så har jeg nok en stor BS faktor... vet det ... men det er altfor lite humor her til tider 8)

Med en aldeles herlig hilsen

Jan Robert

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.613
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
DA har vi lagt grunnlag for en annen tråd:
hva er støy og hvordan definerer vi støy? ;D
mvh
Leif

J

J.J

Gjest
LMC skrev:
DA har vi lagt grunnlag for en annen tråd:
hva er støy og hvordan definerer vi støy? ;D
mvh
Leif
DET kan vel måles ... ikke sant ?? ;D

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.613
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
apropos trådtittel;
nå er det en ny artig en på inngående ;D
mvh
Leif

J

J.J

Gjest
LMC skrev:
definer først ;)
mvh
Leif
Om du mener at jeg skal definere - og peke på deg , så tar du feil.

Men kanskje det er på tide å definere det ... sånn for 2011 med et nytt reglemang her inne. På hvor mye som er tolererbart.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.613
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
JJ det tenkte jeg faktisk ikke på....jeg er ikke sååå utspekulert
mvh
Leif

J

J.J

Gjest
LMC skrev:
JJ det tenkte jeg faktisk ikke på....jeg er ikke sååå utspekulert
mvh
Leif
Jeg tror du er j***a utspekulert.................................... det er derfor du fikser sånne støygreier i sånne herkens filtre..... ;D

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.165
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
LMC skrev:
J-H/made 4 you?
NADA !
mvh
Leif
Dette er et typisk eksempel på ting som burde blitt slått ned på. Dette er hvertfall ikke konstruktivt.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.613
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
puhhh.... det var nære på! ::)
men det holdt
mvh
Leif

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Jeg kan ikke se at denne tråden har noen grunn til å fortsette, og den er herved stengt.

Jeg tror vi alle må leve med at vi har forskjellig meninger, holdninger og innfallsvinkler til vår felles interesse. Hvis det forekommer tråder som ikke er av interesse så er det kanskje greit å overse dem.

Mvh
Høvdingen

Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp Bunn