Vinylvask

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.923
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Er det ikke mulig å senke farten på spindelen BangBang?
Grunnen til at jeg gikk for Vinylstack var at det var mulig å regulere farten.
Nei, det er ikke det.
Men jeg opplever ikke det som noe problem. De platene jeg har vasket er gullende rene, og helt fri for knitring og overflatestøy.
(Utenom de platene som er gamle og slitte, og som har riper på seg da...... for de eksisterer også :rolleyes:)
Oki,har lest de fleste trådene om UL her på sentralen og ser at det som omhandler hastighet er at 3-5 min pr runde skal vere ideelt for best vaske resultat.
Ser fram til å starte opp min vasker,har en del plater som blir spennende å se om det er skitne eller bare utslitt.:)
Det står noe i manualen om at svært skitne og problematiske plater kan vaskes seksjonsvis. Men jeg tror at også reguleres av hvordan man vasker, og hvor lenge man vasker.
Som sagt, jeg har fått alle mine plater rene med min metode. Men skal forske på muligheten for å senke hastigheten.
Jeg har nå kontaktet konstruktøren, og det er fullt mulig å bytte motor for å senke hastigheten til ca 1 RPM.
Denne motoren er dessverre ikke EC merket. Men det trenger ikke bety noe så lenge maskinen aldri går uten tilsyn allikevel.

https://www.ebay.com/itm/Turntable-...n-220-240V-AC-0-8-1RPM-4W-CCW-CW/142913460850

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
13.193
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Hva ble total pris på denne?
Enhver tommeltott fikser en slik.
6400,-
Det er sikkert mulig å komme nærmere 5500,- visst en finner rette selger av UL vasker.
Mine tommeltotter fikser ikke dette,anbefaler Vinylstack sitt spin kit av hele mitt hjerte.
Enig med deg. Ikke enhver tommeltott jeg heller.
DYIere og håndverkere med erfaring og tilgang til diverse materialer kan selvfølgelig få til noe liknende, men for folk flest er dette mer enn komplisert å få til.

Billa

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.06.2007
Antall liker
467
Torget vurderinger
2
Når eneste sannsynlige fellesnevner for økt knitring etter UL er VPI maskinen, ville jeg sluttet å bruke den.
Skal teste UL uten VPI og se om problemet opphører!!!:rolleyes:
Da er det på sin plass å krype fornøyd til korset og gjøre en passe stor innrømmelse; platene var ikke skadet likevel :)

Årsaken til knitring og støy var rett og slett at tuppen hadde vært i feil hakk og griset seg til. Overraskende siden jeg renser PU jevnlig og holder den ren. Den må ha blitt tilsmusset helt i starten av UL testen og derfor forvirret meg litt. Etter en skikkelig omgang med den elektriske PU renseren så er all støy borte og alle plater jeg har testet i dag har vært tyst.

Men, jeg kommer ikke til å varme rensevæsken fremover for å unngå at noen plater blir konkave.

• Liker
Reaksjoner: ptb
Topp Bunn